Autor Wątek: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9  (Przeczytany 303215 razy)

Furb

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2451
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kept you waiting, huh?
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: FurbPL
  • Skąd: Wawa
Odp: Odp: Mortal Kombat 9 - Jak oceniacie?
« Odpowiedź #960 dnia: Czerwiec 30, 2011, 00:24:34 »
W innych grach nie odczulem tego priorytetu tak bardzo jak w MK.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Odp: Mortal Kombat 9 - Jak oceniacie?
« Odpowiedź #961 dnia: Czerwiec 30, 2011, 00:27:18 »
a ile klatek mają rzuty? I w jaki sposób łapią powietrzne pancze i kicki?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2011, 00:28:59 wysłana przez CheeseOfTheDay »

Dae

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Odp: Mortal Kombat 9 - Jak oceniacie?
« Odpowiedź #962 dnia: Czerwiec 30, 2011, 00:50:59 »
W MK air throwy zdaja się przebijać j.k i j.p ale moze sa one po prostu ultra szybkie i stąd  taki efekt.
Ciekawe jest też to że j.k i j.p można cancelować do air throwa tylko na trafieniu wiec j.k+throw to w zasadzie option select.
Na trafieniu combo a na bloku bespieka bo nie whiffujemy throwem.

IMHO powinni przedewszystkim dopracowac hitboxy/modele postaci bo zdarzają sie czasami dziwne sytuacje.

Furb

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2451
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kept you waiting, huh?
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: FurbPL
  • Skąd: Wawa
Odp: Odp: Mortal Kombat 9 - Jak oceniacie?
« Odpowiedź #963 dnia: Czerwiec 30, 2011, 00:56:32 »
W versusie jak siedzisz obok przeciwnika to nawet slychac jak on wczesniej klika jk czy jp, a Ty sie na reakcje z rzutem wcinasz (jesli masz) ;p.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Odp: Mortal Kombat 9 - Jak oceniacie?
« Odpowiedź #964 dnia: Czerwiec 30, 2011, 01:12:15 »
najprawdopodobniej airthrowy są instant czyli łapią w jedną klatkę, tak zazwyczaj w 2d jest. To by wszystko tłumaczyło czemu tak łatwo nimi wygrać w powietrzu.

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Odp: Mortal Kombat 9 - Jak oceniacie?
« Odpowiedź #965 dnia: Czerwiec 30, 2011, 01:20:58 »
a ile klatek mają rzuty? I w jaki sposób łapią powietrzne pancze i kicki?
U takiej Sonii np. rzut ma 9 klatek (tak podają na TYM) więc w sumie jest całkiem szybki.

Wombat

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 325
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nice Boat
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: znienacka :P
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Odp: Mortal Kombat 9 - Jak oceniacie?
« Odpowiedź #966 dnia: Czerwiec 30, 2011, 01:54:41 »
Normalny throw (do przodu i do tyłu) to dla każdej postaci 10 klatek. Airthrow to 9 u Sonii tak jak podał Cambion, podejrzewam że u innych posiadaczy takiego ataku jest podobnie. Żeby było śmieszczniej, jP i jK znajdują się w przedziale 6-10 klatek przy założeniu najmniejszej możliwej odległości między postaciami. Wynikałoby z tego że to co odczuwamy jako "wyższy priorytet" airthrowa to tak naprawdę może być po prostu dużo większy hitbox (kto grał trochę Smokiem czy Scorpem to powinien wiedzieć jak to masakrycznie zbiera wokół zawodnika nawet w dość nieprawdopodobnych sytuacjach, zwłaszcza było to widać jak się robiło te stare combosy Smoka z OTG). Z rzutami na ziemi i ich ewentualnym priorytetem podejrzewam że może być podobnie - pewnie w 99% przypadków chodzi o recovery z bloku i to że normal którym chcemy przerwać rzut wychodzi za późno, gwaranta związanego z jailem po jP czy zastosowanie normala który robi się aktywny później niż po 10 klatkach. Do tego dochodzi jeszcze fakt że próbując wciąć się w rzut na reakcję nawet najszybszym ruchem w grze (6 frame spin Lao) bardzo możliwe że jesteśmy w ciemnej dupie z samego założenia; styka że przeciwnik jest 4 frames in i dla nas jest po prostu za późno; żeby mieć lepsze porównanie, przerwanie rzutu stojącym atakiem jest równie trudne/prawdopodobne co przerwanie stojącego 1 Lao. W zasadzie chyba najbardziej poprawna reakcja na rzut to uppercut albo jeśli nie jesteśmy pewni o co chodzi i wolimy być safe zwykłe d+1.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2011, 02:56:00 wysłana przez Wombat »

kowal

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 390
  • homobilard
    • Zobacz profil
    • hamulce
    • Email
  • PSN ID: kowalarcade
Odp: Odp: Mortal Kombat 9 - Jak oceniacie?
« Odpowiedź #967 dnia: Czerwiec 30, 2011, 09:16:05 »
na ile  airthrowy łapia divekicki? one maja mało klatek 6 wiec predzej tym mozna by sprawdzic jak jest faktycznie
natomiast upercut ma zmienna szybkosc u postaci i opcja dobra jets tylko u niektorych np kung i superman ma 7, Kabal 11 wiec wdupi zawsze

oprucz recovery na bloku wydaje mi sie ze rzut na ziemi w wiekszosci wypadkow łapie nieaktywne klatki na recovery po ciosach stad wrazenie wyzszego priorytetu a hitbox rzucajacego nie obejmuje wyciaganych rak wiec go nie trafiamy ale to dalej nie tłumaczy airthrowow

Wombat

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 325
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nice Boat
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: znienacka :P
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Odp: Mortal Kombat 9 - Jak oceniacie?
« Odpowiedź #968 dnia: Czerwiec 30, 2011, 12:35:58 »
Airthrow nie łapie divekicka wcale o ile divekick nie whiffnie. Tak samo jest w sytuacji jak dwie postacie skaczą do przodu z odległości jumpina i spotykają się tak "w połowie drogi" - jak jedna zrobi jK, a druga AT to jK w moim doświadczeniu praktycznie zawsze wygrywa. Z bliska i przy mniej symetrycznych skokach AT nabiera z kolei kolorów - stąd moje przekonanie o większym hitboxie (choć nie we wszystkie strony, myślę że jK ma większy do przodu i lekko w dół). Ogólnie dla postaci z AT przy AA w zdecydowanej większości sytuacji polecałbym jednak jK~AT zamiast gołego AT... no ale do końca pewności nie mam, ogólnie pojedynki w powietrzu w tej grze są dość ciężkie do rozkminienia i nie do końca rozumiem od czego zależy czyj hit trafi pierwszy.

kowal

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 390
  • homobilard
    • Zobacz profil
    • hamulce
    • Email
  • PSN ID: kowalarcade
Odp: Odp: Mortal Kombat 9 - Jak oceniacie?
« Odpowiedź #969 dnia: Czerwiec 30, 2011, 13:18:35 »
Mi sie wydaje ze od wysokosci jaka nabrał postac bo nieraz skoczyłem w powietrze z jK/P na kopa z powietrza i oberwałem, czyli nie do konca decyduje tutaj szybkosc wcisniecia i traktowanie tego jako kontre, zreszta zdarzaja sie sytuacje ze nawet jnP mozna zbic bedac juz w powietrzu wiec jedynym wytłumaczeniem jest wysokosc optymalna.  Np w KOF wskok w powietrze ma priorytet na wiekszoscia atakow i nie ma znaczenia czy skoczy z rek/ noga a nawet specialem, liczy sie jako zrobiony na kontre i ma priorytet  tyle ze jak nie trafmy to juz w połowie skoku nie mamy aktywnego hitboxa i zremy wszystko na kare opadajac. Np w GG bardziej hitbox i animacja sie liczy i kazdy skok w sumie jest do czego innego powinien byc poprawnie stosowany, inne do walki w powietrzu inne do skakania na klientow na ziemi inne do konczenia comb.

Wombat

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 325
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nice Boat
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: znienacka :P
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #970 dnia: Czerwiec 30, 2011, 14:33:57 »
W tym co mówisz kowal jest w sumie sporo prawdy, ale z drugiej strony są sytuacje że można kogoś kto jest wyżej złapać odskakując do tyłu z jK. Możliwe że w takiej sytuacji działa fakt że jK mimo animacji bardzo krótko jest active i tak naprawdę po tym kawałku od naciśnięcia przycisku już nikogo nie złapie, tak samo jP i AT (ten jest active chyba tylko przez 1 klatkę czy coś w tym stylu). Pewnie ostatecznie jest to wypadkowa framedata, hitboxów i wysokości, zresztą rozkładanie walki powietrznej na czynniki pierwsze w aż takim stopniu nie ma raczej sensu bo przy poprawnej grze w zasadzie nie powinna zbyt często występować - prędzej jakieś dedykowane antiairy itp.

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #971 dnia: Czerwiec 30, 2011, 15:12:22 »
@Furb - priorytet rzutu nad atakiem występuje w większości gier (nawet w tekkenie)
Nie prawda :O! W grach manko rzuty nie mają lepszego priorytetu. W tekkenie rzuty nie trejdują się z ciosami więc 12 klatkowy cios zawsze wygra z 12 klatkowym rzutem. W sc'kach rzuty się trejdują i mają ten sam priorytet:dd.

Jak chcesz o tym pogadać to wskakuj na gygy ;d.
Nie musze gadać, skoro tak mówisz to pewnie tak jest ;p Ja sam nie wiedziałem, napisałem tak tylko bo usłyszałem to w ostatnim LUYG (odcinek o Bobku). Tak powiedział Rip i MYK się z nim zgodził, więc myślałem że mają racje. :[

No i nie chodziło mi o rzut który wychodzi szybciej od ciosu (bo z tym jest tak jak opisałeś), tylko właśnie o spotkanie się rzutu z ciosem w tej samej klatce. W wielu grach rzut ma priorytet w takiej sytuacji.

MoonSpell

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • = Nomad Dash Devastation =
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Moonspell/WolfBogard
  • PSN ID: MoonSpell83
  • Skąd: Warszawa/Zoliborz
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #972 dnia: Lipiec 02, 2011, 10:23:33 »
Wkrotce :)
http://www.youtube.com/watch?v=pZ1rjFAZCDA&feature=player_embedded

Jej, nie moge sie doczekac jak dostane Classic Kabala :D
Nie ma to jak klasyka!
« Ostatnia zmiana: Lipiec 02, 2011, 10:25:25 wysłana przez PolishBastard »

kowal

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 390
  • homobilard
    • Zobacz profil
    • hamulce
    • Email
  • PSN ID: kowalarcade
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #973 dnia: Lipiec 02, 2011, 10:40:23 »
ja bym chciał nowe skarpetki dostac
i gume od majtek retro
i meski zwis pod kolor koszuli
...
duzo bym chciał dostac rzeczy


widze ze boon woli robic z tego simsy niz reperowac shity
to moze dostane w nowym DLC klasyczne bugi z MK3?


btw
jak dac skunksa zamiast numerka w KOTH?

Dae

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Dyskusja ogólna - Mortal Kombat 9
« Odpowiedź #974 dnia: Lipiec 02, 2011, 12:26:00 »
Tu są specjalne emotki avatarów w KOTH
Cytuj
Special Avatar Moves List: (Xbox360 left PS3 right)

SKUNK - Left, Right, Up, Up A/X

FATALITY! -- Up, Up, Right, Right, X/Square

PUNCH COMBO:-- Right, Right, Right Y/Triangle

FIGHT!-- Left, Right, X/Square

Finish Him! -- Left, Right, Left, Right, Y/X

HA! -- Down, Up, Down, A/X

I'm Not Worthy -- Down, Down, Y/Triangle

Big Clap -- Right, Up, Y/Triangle

Cheese -- Left, Up, Right, B/Circle

Cover Face -- Left, Right, B/Circle

Curse Bleep -- Up, Up, B/Circle

Devil Horns -- Down, Up, X/Square

Diamond -- Up, Down, Left, Y/Triangle

Double Devil Horns -- Up, Down, Y/Triangle

Gather Ice -- Right, Right, Right, Left, Y/Triangle

Hop -- Up, Up, X/Square

Lighter -- Down, Down, Up, Up, X/Square

Number One Point -- Down, Up, Y/Triangle

Point -- Right, Right, X/Square

Raiden Pose -- Left, Left, Right, Right, X/Square

Shake Head -- Left, Right, A/X

Sleep -- Down, Down, Down, B/Circle

Stink Wave -- Right, Left, B/Circle

Stretch -- Up, Down, Down, B/Circle

Throw Tomato -- Down, Down, Down, Up, A/X