To było do mnie krill - założę, że tak. Nieźle, rozumiem że nie mam prawa do własnej opinii i brakuje mi wiedzy i ogrania w tą złożoną grę? Czy chodzi o to, że grasz chunli i uważasz że jest oczywiście postacią zbyt słabą na A tier? Tego bym się nie spodziewał, nowość po prostu. Zamiast pisać ogólniki wyjaśnij krill czemu większość osób dyskutująca o tier listach się myli umieszczając chun li wysoko? Z pewnością odkryłeś coś o czym nikt inny nie wie?
Ułatwię ci nawet zadanie, aby znaleźć się w top tierach postać musi spełnić kilka warunków:
- mało złych MU
- come back potential w postaci łatwo hit confirmowalnej ultry
- sensowny AA i A2A
- jakiś reversal
reszta to już kwestia playstyle danej postaci - zonowanie (np guile, sim, sagat..) , footsies/pokes ( dyktator, vega ?), gimmicks (blanka?) badź mixup pressure (abel, akuma?) im lepiej w tym się sprawdza tym postać mocniejsza/solidniejsza (vortex akumy jest np lepszy niż ten DJ czy fuerte etc). O ilości hp i stun metra nie będę dyskutować ma to znaczenia w przypadku kilku postaci zaledwie, reszta jest dosyć ujednolicona tutaj.
Więc napisz krill po kolei - czego chunli brakuje i jakie są jej słabe strony oraz z kim ma takie ciężkie MU??
Bo tekstów z czapy w stylu gram chun li i nie życzę sobie abyś się wypowiadał o mojej postaci bo się nie znasz i nie jesteś mistrzem świata to trochę dziecinada, tym bardziej że to forum otwarte i topic o tier liście gdybyś nie zauważył?
Żeby było milej nawet napiszę po krótce o swojej postaci - dyktator:
- brak łatwo hitconfirmowalnej ultry w stylu rufusa, ryu, chun czy boxera..
- brak sensownego anti aira, dosyć słaby hitbox na j.mp (ten cios w sf2 był jego głownym AA i A2a)
- brak sensownego reversala na wakeup, ogólnie słaby wakeup game
- sporo niekorzystnych MU: guile, chun, ciężko walczy się z hondą, boxerem, mi osobiści problem sprawia jeszcze rufus i dhalsim (grrrr!), z ryu jest pół na pół.
- większość ciosów specjalnych i ich wariacji jest przeciętna wyjątek lk. SK i ex pc (fireballe, czasem ucieczka, szkło)
+ jeden z najlepszych walking speed w grze
+ świetne poki w postaci c.lk, s.rh, s.mk
+ ultra 2 zamyka sporo opcji u części przeciwników, efekt psychologiczny
+ mocne tick throws (nie posiada kara throw ale ogólnie ponad przeciętny tutaj jest)
+ solidna i bezpieczna ofensywa, szczególnie w rogu
+ design
Gdyby nie dosyć ciężkie MU z kilkoma turniejowo popularnymi postaciami będącymi topami byłby zdecydowanie A tier, myślę jednak że powtórzy się sytuacja z sf4 gdzie początkowo był A a potem spadł do solidnego B tier. Czas pokaże.