Autor Wątek: SSF4 dyskusja ogólna  (Przeczytany 540122 razy)

Wacho_VHO

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • -Team Individualists-
    • Zobacz profil
    • Backdash
    • Email
  • CFN: Satsui_No_Wacho
  • Gamertag: PL Balrog I
  • PSN ID: ice0age-w-
  • Skąd: Poznań
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1635 dnia: Styczeń 23, 2011, 01:56:10 »
Jedno z tych miejsc powinno należeć do Karin i to jest fakt:P

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1636 dnia: Styczeń 23, 2011, 01:58:12 »
tylko pod warunkiem, że robiłby ją team ninja z racji na mocno dopracowane animacje ;q
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Wacho_VHO

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • -Team Individualists-
    • Zobacz profil
    • Backdash
    • Email
  • CFN: Satsui_No_Wacho
  • Gamertag: PL Balrog I
  • PSN ID: ice0age-w-
  • Skąd: Poznań
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1637 dnia: Styczeń 23, 2011, 02:03:09 »
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2011, 02:06:59 wysłana przez Wacho_VHO »

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1638 dnia: Styczeń 23, 2011, 02:06:18 »
nie mam facebooka
jedno pytanie tylko, gdzie jest mój Final Bison?

edit: live stream evil dark shotos http://ja.justin.tv/offcast#/w/788280656
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2011, 02:12:09 wysłana przez Dadrot »
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1639 dnia: Styczeń 23, 2011, 02:18:07 »
A gdzie sleepy cody, hungry blanka i drunken zangief?

Moveset może jest i ciekawy, ale klimat ssf został poważnie osłabiony. Tyle fajnych postaci mogli dodać, a mamy świecących się shotosów :\

Wacho_VHO

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • -Team Individualists-
    • Zobacz profil
    • Backdash
    • Email
  • CFN: Satsui_No_Wacho
  • Gamertag: PL Balrog I
  • PSN ID: ice0age-w-
  • Skąd: Poznań
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1640 dnia: Styczeń 23, 2011, 03:28:24 »
ONI AKUMA

- Seems like he has normal or slightly less than average vitality, Zangief's full ultra 1 does 55% dmg from full health

- Far standing MP and HP cancellable into specials, combos into QCF+LK

- LP -> far HP cancelable

- st.HK or F+MK Kara cancel to throw, slightly shorter range than Ken's Kara throw

- cr.HK slower and more recovery than Akuma, doesn't combo from LK Tatsu

- QCF+P; Fireball that travels about 75% of screen, then disappears. Can be held like Gouken's, then it does 2 hits and goes full screen. EX acts like a fast 2 hit fireball, can be combo'd from c.MK

- HCB+P; Electric fireball, has same properties as Akuma's HCB+P fireball. EX is faster, more damage?

- DP+P; Standard Akuma DP. Close standing 3 hits, FADC is best on the 2nd hit.

- QCF+K; Rushing spinning punch; Cannot combo after knockdown in corner?
    LK - Automatically does attack, no dash. No knockdown, Only combos from clHP
    MK - Quarter screen dash, then performs attack. Knocks down
    HK - Half screen dash, then attacks. Crosses through opponent up close
    EX - Goes through fireballs, HK distance, knocks down.

- QCB+K; Hurricane kick identical to Akuma's. Knocks opponent farther away, cannot DP or trip follow ups

- DP+K; Jumping attack, hits high, large hitbox. EX version counts as overhead.

- j.QCB+P; LP air dashes forward, MP performs downward attack, HP air dashes backward. Air dashes have minimum height and perform damaging attack on startup frames. No follow up attacks available.

- Ultra 1; Standard fireball ultra, does good damage.

- Ultra 2 HCFx2 PPP; Full animation deals 50% dmg t Zangief at full health. Non-animation deals 20% to full health Zangief and works as anti-air. Invincibility?



EVIL RYU

- Seems like he has less life than Oni, but unsure.

- far MP cancel into fireball
- far HP no cancel, like akuma's

- f+MK goes over lows, moves forward a bunch.

- standing FP kara throw, good distance

- Akuma's j.down+MK dive kick at top of jump
- f+MP : akuma's chop

- QCF+P ; normal fireball like Ryu
- HCB+P ; akuma fireball
- QCF+K ; Cool axe kick onto opponents head, only overheads on EX, relatively safe.

- DP+3P ; Teleport is just like akuma's

- Ultra 1 ; Just like Ryu's Ultra 1

- Ultra 2 ; Uppercut super Akuma used to have,  has cinematic if you get the first hit, otherwise does okay damage.

- DP -> FADC -> Fireball ultra works

- EX Upper travels far forward, like Ken's FP Upper

- c.MK -> QCF+LK does good damage, can't combo after FADC


http://iplaywinner.com/news/2011/1/22/exclusive-oni-akuma-and-evil-ryu-media-move-sets-impressions.html screeny

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1641 dnia: Styczeń 23, 2011, 08:40:08 »
tak, nie będzie iAD : <

Guile

  • [Warszawa]
  • Jr. Member
  • *
  • Wiadomości: 92
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie Animatsuri
    • Email
  • PSN ID: Guile589
  • Skąd: Warszawa
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1642 dnia: Styczeń 23, 2011, 09:02:58 »
Każdą nową postać witam z otwartymi ramionami, w szczególności że wyglądają kozacko, ale mam nadzieję, że do momentu wydania AE na konsole dodadzą jeszcze przynajmniej jedną. Takie rozwiązanie by pasowało, biorąc pod uwagę to, że paczki z dodatkowymi strojami są zawsze dla pięciu postaci. Teraz tylko trzymać kciuki za Rolento:)

Wacho_VHO

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • -Team Individualists-
    • Zobacz profil
    • Backdash
    • Email
  • CFN: Satsui_No_Wacho
  • Gamertag: PL Balrog I
  • PSN ID: ice0age-w-
  • Skąd: Poznań
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1643 dnia: Styczeń 23, 2011, 15:03:14 »
Jeszczd trochę o nowych postaciach z SRK:

E Ryu
-can combo into U2 with Low Forward xx EX Fireball FADC U2. With ANIMATION. Sick.
-Has low health. Pretty bad. Two wrong guesses and you dizzy from some characters =/
-Does a TON of damage. One combo into tatsu did about 35- 40 percent on chun li.
-Low forward is third strike low forward... Pretty damn good, but slower than ryu's. You can't combo into it off jabs.
-You CAN combo into his STRONG off jabs though, and his c. strong is REALLY REALLY good. Thing has a LOT of range and stuffs a LOT of shit. On bigger hitbox characters you can combo 3 c strongs into whatever you like. so far you can do it on Oni.
- The new overhead stomp move isn't an overhead unless ex'd. You can combo into the normal versions from a low forward. Ex doesn't combo.
-Hop kick. =)
- Teleport.
- His super is R. Demon. His ultra's are a mega fireball and a metsu go shoryu uppercut thing which he hits you with three uppercuts: flies into the air and charges evil energy... and slams you're face into the ground with it.
-Fierce Uppercut Anti Air is back.
- It's all about risk reward. I played E Ryu, and I played normal Ryu against him at one point. Does he makes Ryu obsolete? No way. Essentially, you're getting a different version of Ryu who does more Damage, but in return takes a LOT OF DAMAGE. His low forward is better or worse in some ways, but he has some cool tools that could help out against normal Ryu's bad matchups. However-- he's for sure not overpowered. No way.

He's not like Vanilla Sagat either. Vanilla sagat you could guess wrong quite a few times and still pull out a victory with one ultra combo. E Ryu you guess wrong twice you're fucked. V

Very cool character though. Tons of fun to play and a nice vary up to normal Ryu's style.

ONI


Most of my Oni notes have already been stated but:
-he actually probably has good health. But low damage output. Fierce fierce uppercut with Ryu didn't hurt him that badly.
- Can combo U2 off his ex slide dash move.
- Some of his normals are fairly good(s HK) some are so/so.
- His c. strong is pretty decent.
- His fireballs don't go full screen unless ex'd.
- His shoryuken is good at times and hit and miss at others.
- His demon flip is a really good anti air from some ranges.
- Air teleport seems REALLY good with some practice.
- Can do air ultra fireball... possibly for chip.

Overall: seems to have a lot of potential, but needs to be learned. Like I said before, also not overpowered.

Both of these guys are pretty fun to play. They look cool, they're pretty solid, and they're definitely beatable. E Ryu is different from the other Shotos and tbh I wouldn't really call Oni all that shoto like. Yeah, he has a fireball, an uppercut and a tatsu... but the properties are pretty weird, and a lot of his playstyle seems quite different. Exciting stuff.

Vipe

  • Poznań Dojo
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Vipe-TcT
  • Skąd: Pozna�
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1644 dnia: Styczeń 23, 2011, 16:09:23 »
jak dla mnie rewelacja!!! Z niecierpliwością czekam na E.Ryu zwłaszcza po tym co zrobili z normalnym Ryu

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1645 dnia: Styczeń 23, 2011, 16:38:30 »
Jak napisałem w komentarzach iplaywinner: gejmplejowo pewnie bedą całkiem ciekawi i oferują jakiś tam powiew świeżości, ale ich obecność, a zwłaszcza design nie pasują do strita. To jest gra o wojownikach z całego świata, a nie jakichś super magicznych istotach.

Jakby darowali sobie te wszystkie światełka, płomienie i inne bzdury to byłoby mi to łatwiej przełknąć. Potwierdza się, że niemal każda nowa postać w SF4 to klapa dizajnowa (wiem, że Zły Raju już był, ale w ogóle tak nie wyglądał).
Niestety artyści Capcomu się zgubili i zapomnieli o co kaman w serii. Szkoda, bo to właśnie zawodnicy tworzyli klimat tej gry.

apolon

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 726
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: apolon81
  • Skąd: Gdańsk
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1646 dnia: Styczeń 23, 2011, 16:43:02 »
Potwierdza się, że niemal każda nowa postać w SF4 to klapa dizajnowa
no co ty... a rufus, juri, viper?

Bladyszy

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 150
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gamertag: bladyszy I
  • PSN ID: INDbladyszy
  • Skąd: Zary
  • Steam ID: bladyszy
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1647 dnia: Styczeń 23, 2011, 18:15:42 »
Ale chyba nie mówimy o Akumie, a z tego co wiem, Ryu nie ma teleportu.

Juz ma:)

Potwierdza się, że niemal każda nowa postać w SF4 to klapa dizajnowa
no co ty... a rufus, juri, viper?
Ja tam nie widze dizajnowych klap, nawet kiedys sam dizajn Hakana sklonil mnie by nim grac. Jednak nie trwalo to dlugo.. okazalo sie ,ze wyglad to nie wszystko.
Feel the Rhythm!

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1648 dnia: Styczeń 23, 2011, 18:36:22 »
no co ty... a rufus, juri, viper?

To jest żarcik? Bo nie czuję przez neta xP

Ja będę uparcie powtarzał, że projekty nowych postaci są ogólnie rzecz biorąc dobre, albo świetne. Sęk w tym, że jak dla mnie (każdy rzecz jasna pewnie innaczej to widzi) zwyczajnie większość z nich nie pasuje do SF, przynajmniej w takiej formie w jakiej są obecnie (Rufus, Hakan, Juri, Viper), albo są po prostu złymi wyborami (Gouken).
Inny problem z SF4 jest taki, że wszystkie decyzje podejmowane były tak, żeby wykorzystać nostalgię do zrobienia kasy. Przez to fabuła właściwie stanęła w miejscu, postacie przestały ewoluować i zgubiliśmy timeline (np. wiek Sakury).


Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1649 dnia: Styczeń 23, 2011, 18:54:00 »
Ja się zgodzę, że Rufus i Hakan są trochę wyrwani, ale Juri i Viper pasują całkiem nieźle. Zresztą Juri jako pierwsza koreańska postać z Korei dodana do SF reprezentuje jak należy ;)
Moje pięści krwawią śmiercią!