Autor Wątek: Kącik dla początkujących  (Przeczytany 7321 razy)

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Kącik dla początkujących
« dnia: Kwiecień 13, 2012, 12:09:45 »
Temat dla początkujących/beginnerów/newbies etc.
Żadne pytanie nie jest zbyt banalne, każdy może liczyć na pomoc.

(dobrze jednak najpierw przeczytać to, co już jest napisane a dopiero później pytać
FAQ Systemowy http://backdash.pl/forum/index.php?topic=1691.0
Temat do dyskusji strategii http://backdash.pl/forum/index.php?topic=1794.0)
Moje pięści krwawią śmiercią!

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2454
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Kącik dla początkujących
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2012, 07:10:40 »
W ile klatek w tej grze wychodzą generic rzuty? I czy są faktycznie generic?

Tokis_TLT

  • TLT
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Tokis_PL
  • Skąd: Łódź
Odp: Kącik dla początkujących
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 17, 2012, 11:56:25 »
Jak w tej grze odnawia się SoulGauge? Wiem, że trochę regeneruje się samoczynnie oraz między rundami, ale jakieś inne sposoby - JG, GI?

Czy da się JG'ować ciosy na low? Bo coś mi nie może wyjść...


Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: Kącik dla początkujących
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 17, 2012, 12:03:19 »
Jak w tej grze odnawia się SoulGauge? Wiem, że trochę regeneruje się samoczynnie oraz między rundami, ale jakieś inne sposoby - JG, GI?
Czy da się JG'ować ciosy na low? Bo coś mi nie może wyjść...
SG Regeneruje się przede wszystkim samoczynnie, kiedy robisz JG, ponieważ dzięki temu SG nie ulega dalszemu uszkodzeniu - JG, jak i potencjalny kontratak daje Ci chwilę darmowej regeneracji.

JG na low jest możliwe. Mi wychodzi przez standardowe wciśnięcie 2G. 2 z tego co widzę można przytrzymać, można też być FC.

W ile klatek w tej grze wychodzą generic rzuty? I czy są faktycznie generic?
Generic rzuty (A+G_B+G) mają i17 i są faktycznie generic.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2012, 12:19:02 wysłana przez Hiryu »
Moje pięści krwawią śmiercią!

B.T.Grave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
  • In God We Trust
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Poland
Odp: Kącik dla początkujących
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 17, 2012, 20:00:18 »
Zasięg rzutów jednak często jest inny dla różnych postaci.
"Don't f%ck with a witch"

ZenonSzprot

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 80
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: wro
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Kącik dla początkujących
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 17, 2012, 20:15:25 »
Aha no i musisz zgadywać,który rzut wcisnął przeciwnik żeby się wyrwać bo animacja obu jest taka sama...

B.T.Grave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
  • In God We Trust
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Poland
Odp: Kącik dla początkujących
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 17, 2012, 20:41:57 »
Rzut najlepiej traktować jako szybki, 17 klatkowy, ale słaby i o mały zasięgu unblockable na high, z potencjałem na większy damage.
"Don't f%ck with a witch"

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: Kącik dla początkujących
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 18, 2012, 00:16:25 »
Aha no i musisz zgadywać,który rzut wcisnął przeciwnik żeby się wyrwać bo animacja obu jest taka sama...

O ile faktycznie trzeba zgadywać, o tyle zależy to bardzo od postaci/sytuacji. Sporo postaci (czyt: Najtmer) ma rzuty z przypisaną rolą, np robiący RO lub robiący lepszy dmg albo zmieniający pozycję.
Przykład: kiedy Nightmare stoi plecami do krawędzi to zawsze lepiej wyrywać się robiąc B, bo tym rzutem zrobi nam RO podczas, gdy drugim tylko zada dmg (niewielki w dodatku).
Moje pięści krwawią śmiercią!

Księżyc

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 154
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mr. Hype-Man
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Łódź
Odp: Kącik dla początkujących
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 22, 2012, 14:33:18 »
W jaki sposób gra decyduje, który cios ma wyższy priorytet?
"Trzeba, rozumiesz, umieć poetycko roztoczyć przed pacjentem wizję growego community, które to zapijając trunkiem przeróżnym grywa nad jeziorami w towarzystwie pięknych dam i komarów tak łagodnych, że nie żądlą jeśli się tylko poprosi. "

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Kącik dla początkujących
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 22, 2012, 15:44:39 »
Zależy o jaki dokładnie chodzi.

Jedni na priorytet mówią jak jeden cios jest szybszy od innego.
Drudzy jak jakiś cios ma klatki TC/TJ to mówią że ma większy priorytet.

Jest jeszcze tutaj coś takiego jak priorytet CE który jest w sumie dość ciekawym i zupełnie nowym rozwiązaniem w bijatykach w ogóle.

No i priorytet ciosów z A_B_K i wariacji, gdzie zazwyczaj B ma większy priorytet niż A, K ma priorytet odpowiadający szybkości ciosu, gdzie są trejdy oraz kilka rodzajów clashy i przebić.

Wbrew pozorom dość skomplikowana sprawa i ciężko tak napisać ogółem złotą zasadę do wszystkiego;).


Księżyc

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 154
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mr. Hype-Man
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Łódź
Odp: Kącik dla początkujących
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 22, 2012, 17:05:00 »
Hm, chodziło mi np. o sytuację, kiedy Cervantes robi iGDR i trafia na na 6A+B Xiby. Dlaczego w takim wypadku obrażenia łyka Cervantes? Nie powinno dojść wtedy do clasha? Also, jest więcej niż jeden rodzaj clasha?
"Trzeba, rozumiesz, umieć poetycko roztoczyć przed pacjentem wizję growego community, które to zapijając trunkiem przeróżnym grywa nad jeziorami w towarzystwie pięknych dam i komarów tak łagodnych, że nie żądlą jeśli się tylko poprosi. "

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Kącik dla początkujących
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 22, 2012, 23:16:21 »
chyba xiba nie ma takiego ciosu jak 6A+B

jest więcej niż jeden rodzaj clasha
Może być clash gdzie obie postacie sobie śmigną broniami, nie ma żadnej zmiany w ich animacji ani nikt nie obrywa ale jest efekt dźwiękowy błysk i takie tam, np tak jak jest przy dwóch tych samych postaciach robiących B lub A w tym samym momencie.
Może też być clash w którym obie postacie zostaną odrzucone tak jak przy GI gdzie obie postacie będą miały równowagę po clashu, np przy drugim ciosie BB lub AA tych samych postaci
Może być też podobny clash tyle że jedna postać dostaje większy odrzut od drugiej, zazwyczaj jest coś takiego przy 2 różnych wolnych ciosach, wtedy różnice w recovery są spore i mogę być nawet około 25 klatkowe (czyli po clashu jedna z postaci zdąży jeszcze wsadzić prawie wszystko zanim druga postać się ocknie)
Kolejny clash to takie bardziej przebicie bo jest efekt clasha ale jedna postać kończy cios tak jak normalnie powinien iść a druga zostaje odrzucona i ma zazwyczaj stratę w klatkach, nie dostaje jednak obrażeń.
Kolejny clash to taki mniej clash bo po prostu 2 ciosy się mijają ale jest lekka zmiana animacji (niż ta jakby postacie w ogóle nie trafiły) oraz dodatkowy efekt. W tym wypadku też są różnice w klatkach w recovery ale już nie tak duże.
No i jest jeszcze typowe przebicie, jest dodatkowy efekt po którym można poznać że było zderzenie, jedna postać normalnie kończy cios a druga dostaje dmg i leci. Tutaj jednak nie jestem w stanie powiedzieć przykładu bo jest to tak rzadkie że w sumie nawet nie pamiętam czy ostatnio mi to wyszło w tej grze czy jeszcze w sc4 więc do końca nie jestem pewien czy to tu zostawili xD.
Trejdów ofkoz nie podaję bo są wiadome.


Poza tym widzę ze odeszli jednak od tych priorytetów i clashów z A i B które były w poprzednich caliburach i teraz są zawsze trejdy. Nawet nie mam teraz czasu żeby sprawdzić jak to dokładnie teraz wygląda.


Edit:
Ok znalazłem przykłady tego przebicia. 2x cervy jeden robi B a drugi 8A+B, nie ma tutaj możliwości trejda ani clasha, jak trafią oba w tej samej klatce to posypie się parę iskier i 8A+B przebije B.
Kolejny przykład to 2x cervy i jeden robi BB drugi zwykłą torpedę, jak torpeda będzie na drugim cervym w momencie gdy jego drugi cios z BB trafi to posypią się iskry wywali niebieski wybuch na 2/3 wysokości ekranu i torpeda przebije. To akurat jest trudniejsze do zrobienia bo zbyt wczesne B po prostu zgasi gdr'a.

Księżyc

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 154
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mr. Hype-Man
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Łódź
Odp: Kącik dla początkujących
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 23, 2012, 17:32:15 »
Musiałem się walnąć z tym Xibą, chodzi o ten atak gdzie dziabie kijem przeciwnika w linii prostej na mid trzy razy.

Jak tylko będę miał okazję przysiąść do treningu to posprawdzam te clashe. Bardzo interesujące rzeczy.
"Trzeba, rozumiesz, umieć poetycko roztoczyć przed pacjentem wizję growego community, które to zapijając trunkiem przeróżnym grywa nad jeziorami w towarzystwie pięknych dam i komarów tak łagodnych, że nie żądlą jeśli się tylko poprosi. "

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Kącik dla początkujących
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 23, 2012, 17:54:55 »
jeżeli chodzi o to dziobanie to bez sprawdzania powiem że to zależy od momentu. Trzeba pamiętać że cervy w torpedzie atakuje jakby całym ciałem i ma zarówno hitbox'a ataku jak i swojego własnego blisko siebie, więc jak xiba machnie kijkiem i hitbox kijka wejdzie w kolizje z hitboxem cervka to tylko on obrywa bo jego atak nie sięga jeszcze samego xiby. A jak cervy najedzie już torpedą w zasięg samego xiby i w tym momencie pojawią się aktywne klatki jego dziobania to powinien być albo double hit albo przebicie jak przy torpeda vs bb.

cube01

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: cube01_
  • Skąd: Rumia
Odp: Kącik dla początkujących
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 24, 2012, 14:30:21 »
Ciekawi mnie to czy Mitsu zawsze robi 3B po swojej lewej (będąc po lewej stronie ekranu) oraz czy można to zmienić w jakiś sposób.