Ringu, popraw mnie, proszę, jeśli gdzieś się pomyliłem w poniższym opisie lub coś pominąłem
.
Leixia
Opis: Leixia początkowo była bardzo solidną postacią, jednak ze względu na osłabienie obrażeń, większe opóźnienia oraz pogorszenie WS B BE Lei jest została przeciętniakiem. Mimo to grając przeciw niej trzeba uważać, bo wciąż można nią coś zdziałać (choć wymaga to znacznie większych umiejętności). Jeden z najlepszych Guard Burstów w grze.
Najważniejsze ciosy:
A,A,B - i11, pierwsze dwa to NC (+2 na trafieniu, -10 na bloku) całość jest NCc (+4/-15). To, jak grać przeciw tej serii, zależy od operatora Lei i tego, czy potrafi hit-confirmować całość (trudne), czy czasem ryzykuje. W przeciwieństwie do poprzednich części po trzecim ciosie nie można zrobić aGI, więc mamy stałą karę. Można zrobić A,A BE, ale ta seria nadaje się tylko do gwarantów.
1A - wolny (i28), ale bezpieczny (-10, olać Natsu) mid, który na CH daje stuna i pozwala na gwaranty do 20 klatek włącznie (można zrobić np. 3B).
4A - niepozodny mid (i22), który omija verticale, daje +9 na trafieniu i tylko -2 na bloku, a na dodatek ma natychmiastowe TC. Cios niemal bez wad
.
3B - jeden z najlepszych ciosów Lei. 17-klatkowa, zasięgowa wybitka z TC, która trafia leżących. Na bloku tylko -13.
1B - warto czasem odpalić po wybiciu, bo dobija przeciwnika do ziemi i zostawia nas w FC, pozwalając na okizeme.
FC 3B - niemal niekaralna (-10) wybitka z FC, która trafia leżących. iFC 3B to podstawa w graniu Lei. Cios ten można cancelować w lowa z +8 na bloku, dlatego należy ograć się na animację Guard Crusha i przeskakiwać z ciosem nad tym lowem.
WR B BE - niegdyś jeden z najlepszych ciosów w grze, teraz tylko dobry atak. Na bloku bezpieczny, na trafieniu gwarant. Omija, odbija horizontale na high. Trackuje, ale nie w 100% - można obejść i zrobić jej rzut w plecy.
6K,K - świetny punisher na -14 (34 punkty). Poza tym raczej nie należy używać tej serii.
2K - niby zwykłe 2K, ale Leixia w jego trakcie bardzo obniża hitboxa i omija wiele midów.
4K - szybki (i14) high z zaledwie -2 na bloku (można bawić się w pseudo FT), który zbiera ze stepa.
3A+B - świetne zagranie do zgarniania z SS. i17 i tylko -10 na bloku, do tego obraca przeciwnika na NH (na CH przewraca).
4A+B - wybitka na NH + aGI na horizontale na high i mid. Drugi cios należy zbić lub zrobić na niego JG.
WS A+B - szybka seria low, high z lekką przewagą na trafieniu (-2). Dobre do zgadywanki (na zmianę z FC 3B). WS A+B można przedłużyć do lowa (-11), którego z kolei możemy cancelować do sidestepa z kolejnym lowem (tutaj już +11). Reagujemy tak jak przy FC 3B~B.
2B+K - Quake Stun. Z daleka low, z bliska s-mid. Najlepiej podskoczyć/odskoczyć (zależnie od odległości) z ciosem. Z bliska gwarantowane A,A (2B+K daje +11 na bloku), na trafieniu QS-em mocny gwarant.
3B+K - do używania tylko po wybitkach. Jeśli ktoś zrobi 3B+K na blok z kontynuacją, to przerywamy, trafiając Lei w powietrzu.
1B+K - mid z lekkim SS-em, choć 4A wydaje się lepsze.
66A,A - dobry i bezpieczny (-12, ale Lei zostaje w FC) SS-killer. Należy robić JG na drugi cios.
11_77A - stare 1A (low), tylko -14 na bloku, możliwośc dołożenia drugiego ciosu (animacja jak przy FC A+B), który z kolei możemy G-cancelować.
44[A] - seria mid, high, do używania w zasadzie tylko w gwarantach. Nie jailuje. Drugi cios można cancelować do mida z przewagą na bloku, który jednak można obejść (?).
66B,B - świetny backdash killer, ale tylko tyle. Liniowy. Drugi cios można cancelować w opóźniony cios z GC (+9) lub BHH (ten "taniec", który daje aGI na wszystkie verticale).
33_99B,B - niezłe midy trafiające leżących, ale -13 i brak pushbacku robią swoje.
22_88B - mało karalna (-13), midowa wybitka z SS-em i niezłym zasięgiem.
44B - dobre odejście z możliwością dodania aGI na verticale. Na bloku mocarna kara, na trafieniu ściana/RO, na CH KND.
66K - szybki mid, który zgadnia z lewej strony.
22K - low, którego można cancelować do mida (wtedy jesteśmy na -10 zamiast na -16). Drugą wersję (22_88kA) można przedłużyć o dwa midy i kolejnego mida lub lowa.
44K - wolny naskok, po którym jesteśmy w równowadze.
22_88B+K - wspomniane BHH (Bea Her Hua), czyli aGI na ciosy pionowe. Gdy zbijemy cios, możemy dołożyć np. B (wychodzi 22_88B).
Cała Frame Data:
http://8wayrun.com/wiki/leixia-frame-data-sc5/Okizeme:
3B, FC 3B, 66K, 2K, 2B, 33_99B,B
Jak grać na Leixię: Najpierw poznać jej FD, nauczyć się karać (jak u każdego), na jej FT nauczyć się robić JG. Gdy ma pasek i kuca lub jest na ziemi, warto zrobić cios na mid/low, który zgarnia ze stepa, żeby zgarnąć ją z WS B BE.
http://www.youtube.com/watch?v=6Ql403kkOrs - co prawda do wersji 1.00, ale może się przyda.