Autor Wątek: MK9 - Video  (Przeczytany 81487 razy)

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: MK9 - Video
« Odpowiedź #120 dnia: Maj 04, 2011, 13:07:38 »
Nikt tu nie pisał o złym balansie. Tier listy tak naprawdę można tworzyć kila miesięcy po wyjściu gry i regularnych w nią turniejach. Nevan pisał o mnóstwie bugów których można byłoby uniknąć gdyby gra wyszła wcześniej na automaty (najlepiej w Koreii, ale nie wiem czy tam grają w Mortala).

Furb

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2451
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kept you waiting, huh?
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: FurbPL
  • Skąd: Wawa
Odp: MK9 - Video
« Odpowiedź #121 dnia: Maj 04, 2011, 13:09:02 »
Z tym, ze te bugi i infinity (ktorych juz pewnie nie ma) nie maja wiekszego wplywu na gre turniejowa. Jesli chodzi o balans i podejscie turniejowe to mortal dosyc dobrze sie sprawdza.

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: MK9 - Video
« Odpowiedź #122 dnia: Maj 04, 2011, 13:16:41 »
Cytuj
Nevan pisał o mnóstwie bugów których można byłoby uniknąć gdyby gra wyszła wcześniej na automaty
Wątpię, czy wydanie Mortala na automaty przełożyłoby się na poprawienie bugu ze znikaniem sejwa czy muleniem konsoli podczas zapisywania replaya ;)

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: MK9 - Video
« Odpowiedź #123 dnia: Maj 04, 2011, 13:18:32 »
Już nie ma, bo gracze powiedzieli, że są i producenci przysłali łatkę. Rewelacja, alfa testy za darmo i jeszcze każdy się cieszy, że grę naprawiają.

Trochę tak, jakby zapłacić komuś za remont mieszkania, a później łazić za tym kimś z uwagami, co zrobił źle i gdzie ma poprawić.
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Wombat

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 325
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nice Boat
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: znienacka :P
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: MK9 - Video
« Odpowiedź #124 dnia: Maj 04, 2011, 13:25:45 »
Cambion - jedyne problemy z MK co do których nie ma wątpliwości to w tym momencie słaby practice mode, brak możliwości zmiany ustawień controllera w czasie gry, lagi w trybie online i ew. te pierdoły z save'ami. Ja rozumiem że to wszystko jest upierdliwe, ale w samym graniu pod kątem rywalizacji przecież nie przeszkadza. Do tego są szanse że szybko się z tym rozprawią, bo tak naprawdę poza netcodem to po prostu detale, więc czego tu od razu lamentować... tekstu o przegięciach ewidentnych po 15 minutach grania w ogóle nie rozumiem w sytuacji gdzie gra jest jeszcze bardzo daleka od rozpracowania, a walki turniejowe nastrajają optymistycznie :P

HiKrush - miałem grę dzień po premierze, zassała łatkę od razu po wrzuceniu krążka do napędu i jest ok. Efekt końcowy jest taki że w momencie oficjalnego releasu mam w pełni funkcjonalną grę bez żadnych bzdurnych infinitów - pewnie kwestia cyklu wydawniczego, możliwe że w ostatniej chwili zauważyli że coś jest nie tak i naprawili to jeszcze zanim ktoś mógł zdążyć zacząć narzekać (sorry, piratów jakoś mi nie żal). Dalszych problemów gameplayowych nie stwierdzono - więc o co Ci chodzi? Wolałbyś żeby developerzy zgarnęli po prostu kasę i mieli support w nosie? Jak dla mnie obecność release patcha to powód do radości bo widać poważne podejście NRS, a nie do krytyki...
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2011, 13:28:05 wysłana przez Wombat »

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: MK9 - Video
« Odpowiedź #125 dnia: Maj 04, 2011, 13:34:44 »
Zainteresowanie i naprawianie błędów jest w porządku, ale jeżeli już dzień po premierze musisz ściągać łatkę, to co będzie dalej? Może jestem konsolowym jaskiniowcem, ale dla mnie to jest kompletnie nie do pomyślenia. Dodawanie nowych, fajnych rzeczy, najlepiej za friko - okej. Ale płacenie za coś, co przy premierze jest w fazie takiej, że z powodu bugów nie powinno opuścić fazy beta, to jest dla mnie jakieś kuriozum.

Może przez to, że nie grałem w nic cztery lata nadal nie mogę się przyzwyczaić do tych nowych standardów, ale jak dawniej kupowałem grę, to nie musiałem się przejmować, że coś z nią będzie nie tak, bo żaden szanujący się producent nie dopuścił by do sytuacji, w której wypuszcza na rynek produkt niekompletny, albo zepsuty. Jasne, bugi były, są i będą wszędzie, ale zwykle są to bugi kompletnie nie mające wpływu na rozgrywkę. Jak sobie w RE4 przeskoczyłem za płotek niechcący i biegałem, gdzie mi nie wolno, to w bonusie skrzyneczkę z amunicją dostałem. Ale mogłem równie dobrze nigdy tego nie zauważyć. A tutaj?

Tak, jak się nad tym zastanowić, to ta gra nie opuściła jeszcze fazy beta testów. Tylko firma - zamiast płacić testerom - sama zgarnęła i nadal zgarnia za te testy masę hajsu. Mnie to tam ostatecznie rybka, bo nawet tej gry nie kupiłem, ale jak już przygotujecie tą imprezę tak, że będzie można na nią spokojnie przyjść i się pobawić, to dajcie znać, może się dorzucę, wtedy, to już pewnie stówkę.
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: MK9 - Video
« Odpowiedź #126 dnia: Maj 04, 2011, 13:38:47 »
Ja tam nie mówie że MK to zła gra bo jest jedyną bijatyką poza Tekkenam, którą chce mi się troche bardziej rozkminiać niż potrzebne jest to do zwykłego granie prze wódeczce czy piwku. Kiedyś miałem zamiar nauczyć się grać w SF4 ale po miesiącu grania i nie wygrania żadnej walki na online sprzedałem ją bo wiedziałem że z moim manualem na padzie nic nie osiągnę. MK jest w tym aspekcie bardziej przystępny tylko wkurza mnie troche to duże okienko na bufory gdyż czasem chce zrobić zwykłe combo a wychodzi mi cancel w specjala.

Nevan

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • Płeć: Mężczyzna
  • The bells of good furtune are ringing for you.
    • Zobacz profil
    • Nevan YT
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: MK9 - Video
« Odpowiedź #127 dnia: Maj 04, 2011, 18:58:09 »
Dobra, to co jest nie tak? Tylko konkrety plz, bo na razie były same ogólniki i infinity które wcale nie są infinitami. Patche nie pasują? Znaczy co, lepiej bez? Kontakt sceny z developerami nie pasuje? Co w tym niby złego? Nic? To może co, imba nie pasuje? No tak, musi być imba skoro Brady wygrał PowerUPa grając Saibotem i Sub-Zero (podobno low-mid tier, haha). Dajcie sobie na wstrzymanie, patrząc po turniejach (a nic innego się w zasadzie nie liczy) jest ok - a i tak na jakieś głębsze wnioski trzeba poczekać te 2-3 miesiące minimum... bo jeszcze może się okazać że Mortal na EVO wyjdzie świetnie i zostanie w tym turnieju na stałe, a my będziemy 100 lat za Murzynami bo "mądrość ludowa" głosiła że w to się grać nie da. Zachodnia scena fighterowa patrzy na tą grę optymistycznie, a tutaj jakieś malkontenctwo bez sensownej przyczyny się rodzi :/

Pierwszy z brzegu - EX linka Scorpiona daje się przebić fireballem z powietrza Sindel (a ponoć to cios z armorem). Może raczej - raz daje się a innym razem nie. Uppercut ściągający postać która nas przeskoczyła za plecy. Wyrwania z rzutów których totalnie nie kminię, bo wszystkie animacje wyglądają identycznie a wyrwania są dwa. Jeśli ktoś dobrze mixuje poki, podcinki a do tego ma dobrego overheada to mamy zgadywankę już nawet nie 50/50 tylko 30% szans na zgadnięcie i odpowiednią reakcję. Czasami przypomina mi to granie w kamień/nożyce papier tylko z ładniejszą grafiką. Dziwne skalowania jeśli karzemy cios z dużym recovery (przeciwnik w powietrzu) do tego stopnia ze 8 ciosowe combo z X-rayem zabiera 25%. AI komputerowego przeciwnika też dziwne do przekminienia bo dwie rundy stoi jak ten ciołek i się gapi a ostatnia runda jest niemożliwa do wygrania bo nagle wszystko blokuje i karze ile wlezie.

Gdybym pograł z większą ilością postaci na pewno znalazłoby się tego znacznie więcej, ale w domu mam tylko Scopriona...



Tak, tak... Właśnie wysikałeś się pod huragan.

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: MK9 - Video
« Odpowiedź #128 dnia: Maj 04, 2011, 19:06:54 »
Cytuj
Pierwszy z brzegu - EX linka Scorpiona daje się przebić fireballem z powietrza Sindel (a ponoć to cios z armorem). Może raczej - raz daje się a innym razem nie.
Może dlatego, że ExLinka nie ma aktywnych klatek Armora podczas trwania całej animacji.
Cytuj
Uppercut ściągający postać która nas przeskoczyła za plecy.
A to już poznałem na własnej skórze i przyznam - to jest patola.
Cytuj
Wyrwania z rzutów których totalnie nie kminię, bo wszystkie animacje wyglądają identycznie a wyrwania są dwa.
Tu nie ma nic do kminienia, 50/50 zgadywanka jak w Caliburze ("podobno" da się oszukać system rwąc się poprzez 3~4 - tak, nogami też można wyrywać się z rzutów)
Cytuj
Czasami przypomina mi to granie w kamień/nożyce papier tylko z ładniejszą grafiką.
To są majndgejmy :D

Nevan

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • Płeć: Mężczyzna
  • The bells of good furtune are ringing for you.
    • Zobacz profil
    • Nevan YT
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: MK9 - Video
« Odpowiedź #129 dnia: Maj 04, 2011, 19:17:53 »
Ja bym system tej gry określił jako "prosty ale nieprzejrzysty".


Tak, tak... Właśnie wysikałeś się pod huragan.

Wombat

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 325
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nice Boat
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: znienacka :P
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: MK9 - Video
« Odpowiedź #130 dnia: Maj 04, 2011, 20:12:01 »
Ja bym system tej gry określił jako "prosty ale nieprzejrzysty".

Haha... coś w tym sumie jest :D

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: MK9 - Video
« Odpowiedź #131 dnia: Maj 05, 2011, 01:14:20 »
Cytuj
Cytuj
Uppercut ściągający postać która nas przeskoczyła za plecy.
A to już poznałem na własnej skórze i przyznam - to jest patola.
Tutaj akurat nie ma moim zdaniem co narzekać, kwestia hitboxów. Przecież w tekkenie takie side kicki czy inne badziewia też potrafią czasem zebrać zza pleców.

Co do reszty, to jeśli rzeczywiście jest tak jak napisał Nevan i gra w wielu przypadkach polega na tępym zgadywaniu, to kiepsko...

Wombat

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 325
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nice Boat
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: znienacka :P
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: MK9 - Video
« Odpowiedź #132 dnia: Maj 05, 2011, 01:50:04 »
Cytuj
Cytuj
Uppercut ściągający postać która nas przeskoczyła za plecy.
A to już poznałem na własnej skórze i przyznam - to jest patola.
Tutaj akurat nie ma moim zdaniem co narzekać, kwestia hitboxów. Przecież w tekkenie takie side kicki czy inne badziewia też potrafią czasem zebrać zza pleców.

Co do reszty, to jeśli rzeczywiście jest tak jak napisał Nevan i gra w wielu przypadkach polega na tępym zgadywaniu, to kiepsko...

To zgadywanie nie jest tak zupełnie tępe, bo żeby w ogóle doprowadzić do takiej sytuacji przeciwnik musi mieć przewagę, a do tego akcje za duży dmg przeważnie są mocno unsafe i brakuje im hitconfirma... po prostu to nie jest gra w której można cały czas trzymać się w defensywie i tyle, nieporównywalnie lepiej jest sprowokować whiffa albo skontrować, a blok to już zupełna ostateczność. Nie można w to po prostu grać na zasadzie "to ja wyblokuję wszystko a potem oddam", bo wtedy właśnie kończy się wnioskiem że "kurde, w 2/3 przypadków mnie biją".

True_Mumin

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 412
  • Płeć: Mężczyzna
  • #TylkoTekken
    • Zobacz profil
  • Gamertag: N/A
  • Skąd: Łódź
Odp: MK9 - Video
« Odpowiedź #133 dnia: Maj 07, 2011, 19:56:18 »
Okej, wróćmy może do video, jak temat sugeruje...

Ciekawa analiza finałowej walki Brady-PerfectLegend z Power Upa:

http://www.youtube.com/watch?v=oghVKjCscWo
Wakeup ex shoryu everyday :kapparyu:

pzdr dla kumatych ; )))))))

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: MK9 - Video
« Odpowiedź #134 dnia: Maj 08, 2011, 02:12:53 »
Coś tam chłopaki grają w tę kolorową grę:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=6D4EBE9607B688DD