Raphael ma chyba najlepsze ratio prędkość/zasięg w grze. Ogólnie to nie jest aż taki słaby, ale jego ogromną wadą jest to, że większość jego najlepszych ciosów jest liniowa i prosto go obejść i ukarać. Ma zdecydowanie zbyt mało ciosów zbierających ze stepa.
Czy w tym przypadku chodzi o parry = autoGI? Jeśli tak to:
1. 44B
2. 4A+B to jest aGI. Zbija wszystkie horizontale na high, mid i s-mid w klatkach 5-28 (co czyni je jednym z najlepszych w grze.. niestety przeciwnik może odbić kontre (4A+B jest gwarantowane tylko przy okazji perfect auto GI)
3. B+K to jest głównie wejście do jednej z jego postaw (VE), może do niej wchodzić z neutrala i innych (Prep, SEA, SEB etc). W tej postawie ma też rzuty, które odnawiają mu życie (Trzeba mashować przyciski podczas ich animacji
)
4. Nie crushują. Animacja ciosów ta sama, ale właściwości są nieco inne, np 6B+K na NH daje jedynie małą przewagę, a 2_8B+K stunują na NH. W dodatku on się wygina w obie strony (w zależności od inputu więc łapie stepa)
5. Większość osob twierdzi, że nie ma to większych zastosowań ale czasami po KND można się teleportować za przeciwnika i masz mixup low/mid (BT 2K przerwaca na NH z gwarantem)
6. 44B to jedyny cios, który paruje ciosy na low (w klatkach 5-12). W dodatku to jeden z najlepszych w grze ciosów z wbudowanym unikiem, nie dość, że zadaje duży DMG na NH (60 kiedy wejdzie attack throw), to jeszcze trackuje i jest bezpieczny. Można go jednak odbijać na reakcję po jakims czasie.
7. Amy nie ma żadnych rozbudowanych postaw, to jest typ postaci, którą się gra jedynie na mixup low/mid (najlepszy w grze) i wake'up (też najlepszy w grze). W dodatku ma parę ciosów, które maja taką samą animacje jak ciosy Raph'a, ale właściwości znacznie lepsze, np 6BB (Amy = i11, +2 na NH), (Raph = i13, 0 na NH) albo 4A, które u Amy na CH daje stuna z gwarantem a u Raphaela nic oprócz straty w klatkach.lol...