Jesli chodzi o dwójkę to: "prosty" system gry, czytelna rozrywka, kombosy, specjale ktore trzeba bylo odkrywac bo nigdzie nie byly wypisane, archetypy postaci ktore sie ludziom podobaly. Chyba jedna z pierwszych gier arkejdowych ktory taki nacisk kladla na rywalizacje 1v1.
Każda część(część, nie podczęść) tak naprawde wprowadzalo cos nowego i skutkowalo to zazwyczaj roznym sposobem grania w gre wzgledem poprzedniej czesci, chociaz podstawowe umiejetnosci ktore nalezalo miec wciaz pozostawaly te same. Gra jest prosta do zrozumienia, latwo mozesz wydedukowac czemu wygrales/przegrales. Rywalizacja ameryki polnocnej przeciwko japonii rowniez byla duzym czynnikiem w sukcesie serii, napewno jesli chodzi o aspekt rywalizacyjny na swiecie. OST w wiekszosci czesci jest tez calkiem dobry.
Tak naprawde moznaby to dlugo ciagnac, ale jestem kiepskim pisarzem i myslicielem. Pisac artykuł na ten temat to juz szczegolnie mi sie nie chce : )