Autor Wątek: Variable Cancel  (Przeczytany 2134 razy)

Kati

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 405
  • Płeć: Kobieta
  • (o|o) vs (v)(oVo)(v)
    • Zobacz profil
    • Email
Variable Cancel
« dnia: Marzec 08, 2010, 09:14:32 »
Variable Cancel (VC):

VC jest formą cancelowania animacji ciosu, rzutu lub postawy, dostępną tylko przy określonych warunkach. Wykonuje się go przez wklepanie ]G
2,2 lub [G]8,8 (równie dobrze [G]2,8 lub [G]8,2) i zrobienie neutrala. Sytuacje, kiedy możemy zrobić VC:

* Guard Impact - przeciwnik robi nam GI, a my w odpowiednim momencie robimy VC i mamy przewagę (w przypadku 3_6G nawet 12 klatek!)

* auto Guard Impact - działa tak jak VC wyżej, z tą różnicą, że zależnie od aGI jesteśmy w różnej sytuacji

* weapon clash - obie postaci mogą zrobić VC jeśli ich bronie zrobią clasha

* wyrwania ze zwykłych rzutów rzuty - to samo co w przypadku weapon clashy

* command throws - są rzuty która zawsze można cancelować dzięki VC: 4,6B+G Abyssa (tylko wbuforowane po GI), 214B+G Lizardmana (jeśli zrobimy cancel niektórych ciosów), B+G Setsuki (tylko w NTSC), B+G Sophie (obie postacie mogą zrobić VC jeśli przeciwnik wyrwie się z 2. segmentu), 236B+G Talim (przeciwnik wyrywa się z 2. segmentu --> Talim może zrobić VC), 4,6B+G Zasalamela

* rzuty z BT - robimy rzut z BT i w trakcie animacji w dowolnym momencie dzięki VC możemy robić co chcemy; VC działa u każdego, z tym że u Volda rzut trzeba wykonać w formie JF-a, np. 4A:BS A+G

* wyrwanie z rzutu w plecy - ktoś robi nam rzut w plecy (backthrow) i jeśli użyliśmy A lub B (zależnie od tego który to rzut) w odpowiednim okienku to VC pozwala nam uciec z rzutu, ale dalej możemy tracić damage dopóki nie zaatakujemy przeciwnika; tego VC nie można robić w każdym momencie, tj. w przypadku niektórych rzutów w pewnych segmentach nie da się uciec dzięki VC; Voldo i Astaroth nie mogą robić VC wyrwania z rzutu w plecy, ponieważ mają normalne wyrwania

* VC ciosu - niektóre postaci posiadają ciosy, które można cancelować w dowolnym momencie: 88B z lewej i 22B z prawej strony - Mitsurugi, BS 44K - Voldo

* VC postawy - z części postaw można wychodzić dzięki VC: SE Ivy, CRWL Lizardmana (tylko w trakcie 236~CRWL), RLC_MST 2_8G Mitsurugiego (nie można zrobić jeśli weszło się do postawy po ciosach), postawy Siegfrieda

by Di
forum o figurkach kolekcjonerskich: http://thecollectorsclub.net/forum/index.php