Witam,
chciałem napisać troszkę na temat Dyktatora taki mini guide dla osób planujących rozpocząć grę tą seksowną postacią o najlepszym designie w historii gier
Więc kilka słów wstępu. M.Bison potocznie nazywany jest dyktatorem. Ma to związek z niefortunnym incydentem, który miał miejsce pierdzilion lat temu i w wyniku którego imiona 3 zawodników zostały zamienione w amerykańskiej (i zarazem europejskiej) wersji gry. W KKW dyktator to Vega, u nas M.Bison - ogólnie Dictator. No to tyle jeśli o nazewnictwo chodzi. Co należy wiedzieć o bisonie?
- Jest to postać chargowalna.
- Nie posiada łatwo kombowalnej ultry.
- Ma relatywnie ciężkie linki.
- Posiada naprawdę dobre normale.
- Bison sprawdza się znacznie lepiej w pressingu niż grze defensywnej.
- Pokochaj lk.SK i s.HK oraz s.MK <3
Ultre można zlinkować tylko przez j.mpx2 więc raczej pożegnajcie się z wizją częstego jej wsadzania, priorytet tego ciosu jest żenująco niski. Z ciosów specjalnych PC (psycho crusher) nadaje się tylko do ucieczki na wake up z rogu planszy (EX). SK są bezużyteczne w wersji mk i hk (można czasem whifa ukarać z większej odległości i tyle), poznaj maksymalny zasięg light kickowych i używaj ich non stop, są bezpieczne na bloku - idealne narzędzie pressingowe. Szczególnie w rogu. Head Stomp i Devil Reverse działają tylko na niedoświadczonych graczy, inni was ukarzą (krok do tyłu -> kara, rzut z powietrza, SRK etc) więc używajcie tego oszczędnie. Aczkolwiek puste DR nadają się do budowania paska EX i czasem do zaskoczenia przeciwnika i zrobienia np. rzutu. EX HS potrafi na wakeup zabić na cheap damage, ponieważ kroi sporo. Jako AA (anti air) używamy s.HK czasem z dobrym refleksem HS (naprawdę trzeba zrobić "psychic" HS!), z bardzo bliska dobre jest s.HP ale też zrobione na styk. Cała ofensywa Bisona to lk.SK, s.RH oraz s.MK. Gra dyktatora to głównie
footsies i opanowanie basiców a także
spacing. Należy naprawdę mieć obcykany zasięg s.HK s.MK oraz lk.SK. Z dodatkowych trików warto mieć obczajony tzw. "partial charging", pozwala on wnieść ofensywę na następny level. Robimy to w ten sposób:
b (2 sec), f, b + KNotacja jest dłuższa i trzeba to poćwiczyć, ale w nagrodę dostaniemy następne SK o jakieś 0,5 sec wcześniej co zawsze działa paraliżująco
Naszą największą bolączką będą jumpiny, ze względu na brak sensownego anti aira, najcięższy matchup to zdecydowanie (w kolejności): Guile, Zangief, Chunli, Boxer. Jeśli chodzi o pasek EX; super dyktatora jest do bani więc pasek używamy do następujących ciosów: EX PC do ucieczki z rogu na wakeup, EX HS jako błyskawiczna kara na wakeup, przeciwnika airborn i do "czipowania". EX SK do przelatywania nad projectails - kojarzycie ulubione kombo ryjów? c.MK (...) HADOUKEN! Można ich tego oduczyć
- Crossup robi się najlepiej z j.mk.
- c.LK ma 3 klatki startup więc często można tak zainiciować małe combo wcinając się w ofensywę wroga.
- standardowe combo b&b z chargem to c.jab (lp) s.jab c.forward (mk) xx lk scissors (186, 2 framowe linki)
- combo bez charga diablo trudne w walce, ale dobre c.mp, s.hk
W chwili obecnej nie chce mi się pisać dokładnych MU oraz wszystkich małych triczków, ale jeśli wyrazicie takie zapotrzebowanie coś jeszcze skrobnę. Guide jest dosyć chaotyczny, ale jestem w pracy - darujcie. Wszelki input mile widziany