BACKDASH FORUM

Street Fighter => Ultra Street Fighter IV => Wątek zaczęty przez: maddest w Wrzesień 09, 2010, 19:21:22

Tytuł: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: maddest w Wrzesień 09, 2010, 19:21:22
(http://wa2.images.onesite.com/capcom-unity.com/user/s-kill/chamchamanim.gif?v=138876)




Jako że to mój 200 post to postanowiłem się na coś przydać od czasu napisania 199 postów i podnieść lvl polskiej sceny - ot tak sobie.


Do końca nie wiem czemu to pisze ponieważ doskonale zdaję sobię sprawę żę w Polsce jest naprawdę bardzo bardzo wielu wspaniałych graczy których da się zliczyć na palcach u jednej ręki













PLINKING


-------------------------

1.Co to jest plinking


Jako że jestem leniwy pozwolę sobie tutaj przytoczyć wypowiedź osobnika o nicku Apolon


Apolon Says : Plinking - również umożliwia zaliczenie 2 inputów na jednym buttonie klatka po klatce tyle że jest prostsze manualnie. Działa tylko na medium i hard ciosach. Idea jest taka, żeby uderzyć palcem środkowym/serdecznym button na którym chcemy mieć podwójny input (palec zostaje) i klatkę potem spuścić palec wskazujący/środkowy na sąsiadujący button z lewej strony. W efekcie dostajemy przykładowo HP, HP+MP co gra interpretuje jako HP, HP.




-------------------------



2.Jak robić plinking?



Wypiszę tu dwa rodzaje plinkingu : Amerykański i Japoński



Plinking Amerykański (zdecydowanie polecam) - zacznijmy od tego dlaczego polecam? A to dlatego że uważam iż mamy dużo większy wpływ na zrobienie ale o tym więcej w podpunkcie o Japońskim plinkowaniu. Dobra skoro mniej więcej już wiemy do czego słuzy plinking (jeżeli nie to przeczytajcie sobie jeszcze raz wypowiedź Apolon'a a następnie przejdźcie do punktu drugiego) dobra cała ideą plinkowania jest ułatwienie linków , mianowicie jeżeli link jest 1 frameowy (np u Ryu : c.mp > c.hk) to możemy z niego zrobić 2 frameowy link co daję nam 50% wiekszą szansę na zrobienie go. Plinking robimy poprzez naciskanie dwóch buttonów w przypadku jak chcemy splinkować MP to MP + LP ale nie chodzi o to żeby wcisnąć je razem w tym samym czasie ponieważ nic by to nie dało , skoro nie razem to jak? A właśnie tutaj zaczyna się cała zabawa : musimy wcisnąć MP + LP razem ale jednak MP musimy wcześniej wcisnąć niż LP , Apolon bardzo ładnie to też wytłumaczył tak więc znowu pozwolę sobie to zacytować :



Idea jest taka, żeby uderzyć palcem środkowym/serdecznym button na którym chcemy mieć podwójny input (palec zostaje) i klatkę potem spuścić palec wskazujący/środkowy na sąsiadujący button z lewej strony.


Wygląda to mniej więcej tak (oczywiście jeżeli plinkujemy MP) : (http://www.bankfotek.pl/image/747749.jpeg)



Żeby się nikomu nie pomyliło napiszę jeszcze co z czym plinkować.


~~ Jeżeli chcemy splinkować MP to LP i MP ~~ Jeżeli chcemy splinkować HP to MP i HP ~~ Jeżeli chcemy splinkować MK to LK i MK ~~ Jeżeli chcemy splinkować HK to MK i HK ~~




Plinking Japoński - teraz dokończę moją wypowiedź dlaczego bardziej polecam Amerykański , mniej więcej tylko dlatego że bardzo często jak go zrobimy to wychodzi plink ale drugi input jest o priorytet mniejszy dlatego moim zdaniem jest to randomowa metoda plinkowania bo czasem wyjdzie a czasem nie a my mamy mały wpływ na to , za bardzo się w niego nie będę zagłebiał bo sam uczyłem się go tylko po to że Daigo go używa (XD)  ale jednak potem przerzuciłem się na Amerykański , ideą tego plinkowania jest to że nie robimy go z dwóch buttonów tylko ze wszystkich (3) mniej więcej w przybliżeniu naciskamy 3 buttony od HP do LP bez puszczania tych wcześniejszych i dzięki takiemu czemuś mamy losowanie jaki z 3 plinków nam wyjdzie jednak niestety bardzo często to nie wychodzi tak więc odradzam. (Natomiast jeżeli komuś naprawdę zależy żeby to poznać bliżej proszę napisać to zeedytuję posta)




-------------------------



3. Co to jest i jak robić "Crouch Tech Throw Plinking"


-------------------------



Jak wszyscy wiemy Crouch Techowanie w tej grze ssie , jest na to rada




Co to jest Crouch Tech Throw Plinking? - użyję słowa że jest to Option Select pewnego rodzaju (czyt. pokrycie kilku sytuacji jedną akcją) , mianowicie jeżeli tech uje się throwa kucając każdy wie że naciska się LK + LP , jednak naciskanie tego kucając rzadko jest dobrym rozwiązaniem - dlaczego? - dlatego że czasami możemy wcisnąć za wcześnie LK + LP przez co nawet jeżeli wyczujemy throwa to i tak go dostaniemy właśnie przez to że wcisneliśmy za wcześnie , żeby temu zaradzić powstało właśnie coś takiego jak plinkowanie throwa z jakimś punchem/kickiem który ma najszybszy startup i dobry zasięg (u Ryu jest to c.mp , niestety u innych postaci nie mam pojęcia ale to jest tylko sprawa przejrzenia framedaty) tak więc jeżeli splinkujemy MP z LK+LP (throwem) kucając dostajemy plinka który wygląda tak : (http://www.bankfotek.pl/image/747887.jpeg) tutaj zamiast MP ktoś użył MK , znaczy to że MK u jego postaci ma najszybszy startup i dość dobry zasięg , no dobra wszystko pięknie ale co nam to konkretnie daje? Już tłumaczę jak widzicie jeżeli przeciwnik nie stiminguje dobrze throwa w czasie pressingu to moment w którym będzie podchodził żeby go zrobić zostanie przerwany przez c.mk (patrząc na obrazek który podałem) jeżeli zaś go stiminguje dobrze to zaraz po c.mk widzimy throwa (patrz zdjęcie) czyli skończy się to poprostu techem , co do tego jak robić to jest to poprostu plinkowanie czegoś z throwem (jak plinkować patrz punkt wyżej).





-------------------------



4.Filmy które mogą pomóc


Na koniec podam wam filmy które mi osobiście bardzo pomogły kiedy się powyższych rzeczy uczyłem



Tech Throw Plinking i Japońskie plinki - http://www.youtube.com/watch?v=lCP1sVYUxGQ

Amerykański Plinking (hands) - http://www.youtube.com/watch?v=8BYIzZih7L8&feature=related




-------------------------




Tutorial by maddest for www.backdash.pl
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: TasTer w Wrzesień 09, 2010, 20:34:47
Nie wspomniałeś że można plinkować lp i lk z selectem :P

...Wiem useless shit is useless
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: adm w Wrzesień 09, 2010, 22:06:25
lk można chyba plinkować z lp, więc na połowie lekkich też działa ;)
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: TasTer w Wrzesień 09, 2010, 23:42:21
Nie można plinkować z tym samym (tznt lk z lp/ mk z mp/ hk z hp) bo Ci rzut / FA / Taunt wyjdzie.
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: adm w Wrzesień 09, 2010, 23:49:50
Faktycznie, ale c.lk już powinno być plinkowalne w takim razie?
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: TasTer w Wrzesień 10, 2010, 12:30:08
Tak c.lk można plinkować z c.lp. Tak samo c.hk z c.hp.
Czyli c.lk~c.lk+c.lp
c.mk z c.mp nadal wyrzuci FA...

Wpadłem na nowy pomysł plinkowania - Europejski, z 4 inputami lol. Uber PRO. :P
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: Patosław w Wrzesień 10, 2010, 12:38:16
Od tej chwili będe Ci mówić mistrzu! :D

A tak serio fajny artykuł <ok>
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: don w Wrzesień 10, 2010, 13:51:26
ten plinking działa jedynie w SF4 czy ma też zastosowanie w innych bitkach 2D?
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: maddest w Wrzesień 10, 2010, 15:42:19
Raczej ma jakieś zastosowanie jak gra czyta mniejszy pod względem priorytetu kick + większy pod względem priorytetu kick jako ten większy. Ale tak serio to nie mam pojęcia bo w nic innego nie gram ; d
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: Snake w Wrzesień 10, 2010, 15:49:43
No właśnie podobno ma zastosowanie tylko w sf4, chociaż ja dałbym głowe że działa też w cvs2. Wszystkie linki tam jakoś łatwiej mi wchodzą kiedy je plinkuje.
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: don w Wrzesień 10, 2010, 16:58:34
a mógłby ktoś wyjaśnić na czym polega option select?
nie miałem pojęcia że w SF4 taki rzeczy można robić, system gry niby skomplikowany nie jest ale kilka ciekawych rzeczy ma w sobie. jest coś jeszcze oprócz plinkowania o czym warto wiedzieć a co może pomóc podczas grania?
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: maddest w Wrzesień 10, 2010, 17:21:30
Option Select to jest zastąpienie kilku sytuacji jedną akcją , mianowicie chodzi o to że np gram Ryu i robię safe jumpa z OS (Option Selectem) na czyimś Knockdownie i jeżeli ofiara OS :

a) Zrobi reversala typu Ex Messiah to wyjdzie Ex Srk i pokona Messiaha
b) Zrobi backdasha  to wyjdzie Ex Srk i ukara backdasha
c) Zablokuje mój naskok wtedy nic nie wyjdzie i bedzie można kontynuować pressing
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: Snake w Wrzesień 10, 2010, 17:26:02
Ja bym powiedział "pokrycie kilku sytuacji jednym inputem", ale mniejsza z tym ;]

Ej, a jest coś takiego jak backdash do przodu? :psyduck:
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: maddest w Wrzesień 10, 2010, 17:28:28
Dobra poprawiłem xD

Jeszcze filmik z Option Selectu :

http://www.youtube.com/watch?v=nL2zpySSymE
http://www.youtube.com/watch?v=aHHoGHcgK9k&feature=related

I jeszcze dopiszę że nie opłaca się robić OS jak nie ma się paru pixeli życia  bo jest to waste meter wtedy , najlepiej jest używać jak chip od reversala przeciwnika może zabić.
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: Fazza w Wrzesień 10, 2010, 17:54:35
Otóż jest coś takiego jak backdash do przodu :D. Występuje w momencie, gdy przeciwnik przez nas przeskakuje :P. Początkowo chcemy dać dasha do przodu a w rezultacie otrzymujemy backdasha do tyłu :P - taki przedni backdash. Dobra nieważne - nie próbujcie tego w domu!
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: don w Wrzesień 10, 2010, 17:55:36
ok załapałem. filmiki od maddesta ładnie pokazują całą tą teorie w ruchu :P wielkie dzięki;)
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: szostakfm w Wrzesień 10, 2010, 20:02:22
No właśnie podobno ma zastosowanie tylko w sf4, chociaż ja dałbym głowe że działa też w cvs2. Wszystkie linki tam jakoś łatwiej mi wchodzą kiedy je plinkuje.
Nie wiem skąd informacja, że tylko w czwórce. W CvS2 działa, w innych nie wiem.
Tytuł: Odp: Plinking tutorial
Wiadomość wysłana przez: krill w Wrzesień 11, 2010, 09:53:59
No, no, niezly tutorial. Widze, ze wyjazd do Japonii i gra z Daigo duzo Ci dala tym Raju.