BACKDASH FORUM
Street Fighter => Postacie => Ultra Street Fighter IV => Gouken => Wątek zaczęty przez: Di w Kwiecień 27, 2010, 06:55:51
-
Temat do dyskusji o tej postaci. Materiały tu zgromadzone będę starał się umieszczać w dziale SSF4 na stronie (http://backdash.pl/street-fighter/ssf4/).
Jeśli będzie taka potrzeba, to wszystkie postaci dostaną osobne działy.
-
Użyteczne setupy i resety dla dziada.
http://www.youtube.com/watch?v=zNlUPKP__mc
-
Tak jakby moja postać.
Co w niej lubię:
sweep
s.HP
s.HK
cr.HP
cr.MP
fireball
Ex Tatsu
Ultra 1, bo jak się komuś je ładnie wsadzi to aż przez internet boli.
Co mnie boli
Dasz/Palm, czy jak to tam się zwie, jest niebezpieczny, oraz niby przechodzi ponad fireballe, ale zawsze mam problem żeby je ominąć.
Jego Counter jest podobno super, ale ja nie umiem/lubię używać Counterów
Mam problem fireballową woję przeciw shoto, jeśli shoto użyje ex hado nie ma jak go zanegować (bo trzeba załadować, a na to nie ma czasu).
Jeśli ktoś szuka informacji o postaci, to ten google doc jest już kultowy
https://docs.google.com/document/d/1GkM9X-R9n9TKo-6_CPAI7NkDfgdWX3FmKJRP2-37Zqo/
Co sądzicie o Goukenie z Ultra Double? Jego U1 zadaje duże dmg (75% double, więc i tak dużo), a U2 można dostać za darmo (ex palm).
-
wiesz, gouken ma zaj**iste recovery po fireballu i smialo moze sobie radzic nawet w pojedynkach z guilem. Wazne bys trzymal odpowiedni dystans, by przeciwnik wiedzial ,ze jeden fireball za duzo moze przesadzic o jego losach. Focusem przechodzisz przez fireballe albo uderzasz nim poprostu jesli jestes wystarczajaco blisko. Na reakcje mozesz u2 walić, focusem przechodzic, rzucac kara-fireballe przesuwajac powoli przeciwnika. Jump'iny na Ciebie karasz extatsu ktore ladnie odpycha a Ty cierpliwie czekasz zasypujac strzalami. CZasem uzywasz cr.hp, cr.mk cancelujac w cos, badz nie. a dash punch o ile mi wiadomo ma tym wieksze okno inv na fireballe im mocniejszej wersji uzywamy i nie jest od samego startu inv. generalnie dziad jest dobrym zonerem a i jak trzeba potrafi przycisnac(najlepiej po sweepie). Pod sciana st.mk jako anti air takze jest dobry. Usadza na dupie chcacych uciec. Palm sobie pocwicz na treningu na roznych predkosciach fireballi. Co do ultr to dla mnie u1 praktycznie u dziada nie ma. Fajne w u2 jest to ,ze ma szeroki wachlarz zastosowan- w combo dosc latwo wcisnac i calkiem niedrogo bo za jeden pasek a i nawet za darmo pod sciana. po ukosnych strzalach fajnie tez siada no i na reakcje. Najlepiej jest jednak jak koles lapie stuna a Ty ladujesz calosc :) Mixuj na zmiane dwa rzuty, maja inne okno do wyrywania sie a po obu masz ciekawe mixupy, np. po front dwa dashe cross up, albo dwa dashe i front jump down+mk. Back throw daje wiecej mozliwosci ale czy potencjal ma wiekszy.. nie wiem.. nie gram Goukenem :D
-
Jak dla mnie Gouken to tylko U2 - dziadek masakruje jeśli chodzi o stun damage :)
Rzut do tyłu na szczęście nie ma innego okna do wyrywania się, tylko większe. Gdyby wyrywanie się przód - tył było mixupem, to Gouken wymiatałby niepodzielnie.
-
Rzut do tyłu miał inne okno na wyrywanie się w poprzednich wersjach (AE, nie wiem jak daleko wcześniej) - pierwsze 6f po trafieniu rzutem było wciąż niewyrywalne, w Ultrze unormowano to.