BACKDASH FORUM
Media => Hardware => Wątek zaczęty przez: wilku w Wrzesień 20, 2013, 13:38:30
-
Temat już wałkowany na forach od dawna, ale mam nareszcie możliwość nagrania filmu w 60 fps i naocznie zbliżyć się dokładniej do pomiaru rzeczonego Laga, który tak bardzo nam wszystkim przeszkadza i przedstawić wyniki w jednym miejscu dla kilku gier.
Na obecną chwilę sprawdziłem:
1. PS3/CRT + SSF4ae (http://www.youtube.com/watch?v=Rp_xkO6EvmM) = 8 klatek opóźnienia
2. PS3/CRT + KOF 13 (http://www.youtube.com/watch?v=49IwvINJATE) = 5 klatek opóźnienia
3. PS3/CRT + SF3 (http://www.youtube.com/watch?v=duOfclOB3D4) = 7 klatek opóźnienia
4. PS3/CRT + TTT2 (http://www.youtube.com/watch?v=TG_0BoxzZ7s) = 11 klatek (ponoć jest lepiej na TV Full HD - zobaczymy później)
Dodam też dla poglądu PC
5. PC/CRT+ darmowy joytester (http://www.youtube.com/watch?v=Tc2-6NH6epc) (windowsowy był za wolny i gubił dane) = 4 klatki opóźnienia
No i LCD Samsung 40" Game mode
6. PS3/LCD + TTT2 (http://www.youtube.com/watch?v=cevsAY6d1GE) = 13 klatek (zważając na to iż jest to b wolny TV chyba faktycznie TTT2 ma poprawę na HD - no i do tego zdecydowanie ładniej wygląda oraz można się doczytać)
7. PS3/LCD + SSF4 AE (http://www.youtube.com/watch?v=uCJ7s51WXdo) = 7 klatek !!! (co z tego że niby lepiej skoro online gra się gorzej ?)
8. PS3/LCD + KOF 13 (http://www.youtube.com/watch?v=y2ygm_pWazk) = 13 klatek
Przydała by mi się jeszcze konkurencyjna konsola bo z chęcią odniósł bym się i do niej ale jak na razie szanse są małe. Różnice w tytułach widać na niekorzyść tych 3D.
-
dla ttt2 musi być inny wynik na full hd
swego czasu jak sprawdzałem poprzednie tekkeny to o ile dobrze pamiętam zawsze było to bodajże 4 klatki na crt
w t6 na trochę lagującym lcd miałem chyba 7 klatek a ttt2 na tym samym sprzęcie wydawało się zupełnie takie same
-
Możesz napisać jak doszedłeś do tych wyników? Z filmików trudno wywnioskować.
-
Mając nagranie w 60fps policzył klatki od momentu zaświecenia się buttona do momentu pojawienia się na ekranie ikonki pancza w Inputach.
-
Mając nagranie w 60fps policzył klatki od momentu zaświecenia się buttona do momentu pojawienia się na ekranie ikonki pancza w Inputach.
A w SF4 ikonka nie pojawia się w 2. klatce animacji ciosu?
-
Mając nagranie w 60fps policzył klatki od momentu zaświecenia się buttona do momentu pojawienia się na ekranie ikonki pancza w Inputach.
A w SF4 ikonka nie pojawia się w 2. klatce animacji ciosu?
Tak jest.
-
Najprościej ściągnąć sobie filmik na dysk i odpalić klatka po klatce inaczej chyba nie zauważycie. Jakość CRT też nie powala ale robiłem na zmianę LP MP więc chociaż powinno być widać jak znaczki spadają na dół.
Qjon bardzo dobrze napisał.
Osobiście liczyłem od następnej klatki po zapalenia się buttona.
Choć przyjmując jedną klatkę na input, drugą na transmisję, trzecią na rozpoznanie przez system i czwartą na angaż przez grę to PC wiedzie prym, reszta się spóźnia w mniejszym bądź większym stopniu. Jutro zobaczę jak to się ma na wysłużonym, co nielicznym znanym już Samsungu (niestety tylko 720p z mega lagiem, liczę na 2 razy gorsze wyniki)
-
praktycznie wszystkie bitki reaguja w 4 klatce a nie do pierwszej
i jest to celowo robione
led zawsze zareguje szybciej od intrfejsu
pomiar ma wartosc tylko porownawcza jednego do drugiego
nie da sie tak okresic ile ma dana gra faktycznie i gdzie poczatek skali
-
dorzuciłem testy na LCD które troszkę mnie zaskoczyły. Pozytywnie rzecz jasna - chyba czas się przesiąść na nowy full HD monitor (np taki jak Kowala Philips) i przestać dalej kaleczyć sobie doznania wzrokowe.
-
na automatach było tak samo gry regowały w 4 klatce
Wong przy SSF2T udowdnił ze gra miała ponad 5 klatek straty na konwersji wiec w sumie 9 wychodziło
nie sadze aby cos sie zmieniło w capcomie pod tym wzgledem wszystkie ich konwersje miały zwiekszonego ostro laga
ciekawy jest za to wynik z tekkena
namco zawsze twierdziło ze ich gra jako jedyna nie reaguje w 4 klatce ale od pierwszej chyba ze przy TT2 to zarzucili
swoja droga ciekawe skad sie wzieła wartosc 4 nie sadze aby było to zalezne od hardware rozne było dla roznych bijatyk
z własnych obserwacji gry co maja wiekszego input laga sa teoretycznie bardziej "grywalne" po sieci :jester:
-
Kowal, wiesz moze ile input laga ma kof98?
-
cały mvs miał 4
wiec i 98 powinien miec tyle
cps podobnie choc czesc twierdziła ze 3 a nie 4. ale jak dawno temu sprawdzałem to pamietam ze mi wychodziły wyniki pod 4.
natomiast gry miały czesto zaimplementowana roznice miedzy buttonami a kursorem
-
ciekawy jest za to wynik z tekkena
namco zawsze twierdziło ze ich gra jako jedyna nie reaguje w 4 klatce ale od pierwszej chyba ze przy TT2 to zarzucili
Niby kiedyś się tym chwalili ale to nie prawda. Sprawdzałem i w t3 i w t5 i w t6 i zawsze to były te same 4 klatki. I pewnie w ttt2 jest tak samo, różnica jest taka że ttt2 laguje na crt, a na lcd chodzi tak jak poprzednie tekkeny, czyli przy jakimś lcd z 0 lagiem też powinny być 4 klatki.
Nie wiem nawet czy reakcja w 1 klatce byłaby możliwa. Wydaje się że 2 klatki to byłoby absolutne minimum (chociaż może są to właśnie te 4 klatki), no bo w końcu jest różnica wcisnąć przycisk w 0.001 klatki a wcisnąć go w 0.999 klatki. Niby to jest to wciąż ta sama klatka ale system ma na rejestrację prawie o całe 0.016 sekundy mniej.
-
Jako ciekawostka wrzucam online (http://www.youtube.com/watch?v=TffWnkyaE-Y) - 15 klatek
O ile do wartości 10 klatek opóźnienia są na tyle akceptowalne, że można się poprawnie bawić/grać "na reakcję", to po przekroczeniu tego progu it's OS time albo total random/szczęście.