BACKDASH FORUM
Hyde Park => Offtopic => Wątek zaczęty przez: HiKrush w Czerwiec 06, 2011, 12:48:21
-
Muszę napisać konspekt na zeszłą sobotę na temat wykorzystania innych sztuk audiowizualnych w filmie i na odwrót, więc bym prosił, jakbyście mogli sobie usiąść i przypomnieć jakieś motywy z filmów wykorzystane w grach, to bym był wdzięczny. W drugą stronę też możecie, z gier w filmach, jak na przykład w filmie Doom ujęcie kamery zmienia się na FPP i przez jakiś czas gość napierdziela jak w grze.
W grach znaleźć coś filmowego jest trudniej, ale pomyślcie. Wózek inwalidzki w Silent Hill, Scarface w GTA:VC, takie motywy.
Z góry dzięki.
-
http://www.nowgamer.com/features/709/gamings-top-ten-movie-references
A w drugą stronę to oczywiście SCOTT PILGRIM. Tu są przykłady z komiksu, ale w filmie jest dokładnie to samo. Zwłaszcza walki.
http://www.gamesradar.com/f/scott-pilgrims-precious-little-videogame-references/a-20100811123011995002
-
To pierwsze superos, a Scott Pilgrim też się nada, ale nie w zestawieniu z komiksem, bo komiks to nie jest sztuka AUDIOwizualna ;)
EDIT: I też nie chodzi mi o odniesienia filmów do gier, czy gier do filmów, a literalne wykorzystanie jednego w drugim.
-
No to mówię: w filmie jest to samo. :D Naprawdę, doskonała adaptacja.
-
http://www.imdb.com/title/tt0314123/movieconnections
http://www.imdb.com/title/tt0383385/movieconnections
http://www.imdb.com/title/tt0277723/movieconnections
http://www.imdb.com/title/tt0802999/movieconnections
http://www.imdb.com/title/tt0465482/movieconnections
http://www.imdb.com/title/tt0815168/movieconnections
http://www.imdb.com/title/tt1450324/movieconnections
http://www.imdb.com/title/tt1343091/movieconnections
Dużo gier ma swoje profile na IMDB i odpowiednie spisy odniesień.
http://users.rcn.com/jenison/mars/vidmovies.html
-
Bullet time - słynne spowolnione tempo. Rzecz nieprawdopodobnie nadużywana.
Jeśłi chodzi o nawiązanie do gier do przykładowo praktycznie w całym Scott Pilgrim VS The World są nawiązania do gier (zdobywa coiny za pokonanie przeciwników, pokonuje kolejnych bossów itp.)
W serii Fallout jest wiele nawiązań do wszelakich filmów - nie będę przepisywał, poczytaj w tym linku: http://pl.fallout.wikia.com/wiki/Jaja_wielkanocne
Wszelalakie QTE (Quick Time Events) mają na celu, aby gracz poczuł się jak w filmie. Dla przykładu w takim Heavy Rain sama rozgrywka może okazać się tylko dodatkiem do interaktywnego filmu. Dawniej tworzono dużo produkcji typy nagrywamy materiał filmowy gracz ma tylko w odpowienim momencie wybrać drogę: Dragons Lair, Brain, Brain Dead 13, jak i poważniejsze produkcje z aktorami.
Więcej motywów z gier: klasyka Tron, Gry Wojenne - gdzie gra przeradza się zalążek konfliktu na światową skalę.
Sama potrzeba wykorzystania czegoś co sprawdziło się w jednej dziedzinie sztuki prowadzi do pojawienia się odpowiednika w czymś innym. Indiana Jones - Tomb Raider - Uncharted itd. Co wpływa na to, że dzięki tej swoistej "płynności" jedna idea potrafi żyć dłużej gdy jest rozwijana w różnych kręgach.
-
Dobra, teorię zostawcie mi ;)
Dzięki, na pewno się przyda. Dlatego pytam tutaj, bo nie chcę się posiłkować samą wikipedią, ale też czyimś zdaniem, bo we wszystko nie grałem, a nie chcę głosić zerżniętego z netu Ojcze nasz.
-
taki bardziej "egzotyczny" przyklad gry przeniesionej do filmu to produkcja Miike (o ile dobrze pamietam) na podstawie gry Yakuza - w filmie pojawiają się takie małe "smaczki" jak heat mode (taka niebieska poswiata otaczajaca glownego bohatera) oraz Tauriner (napoj energetyczny wykorzystywany w grze)
w druga strone - czyli ze swiata filmu do gier to chyba najwieksza kopalnia motywow jest seria MGS
-
Z takich najnowszych to wykorzystanie koncepcji filmu noir, w grze la noire.
-
Oki, z konspektu dostałem -5, minus, bo źle wycyrklowałem czas realizacji. Dzięki wszystkim :)