Autor Wątek: Mu - 12 Podstawy / dyskusja ogólna.  (Przeczytany 1810 razy)

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Mu - 12 Podstawy / dyskusja ogólna.
« dnia: Sierpień 24, 2010, 01:12:34 »
Mu – 12

1)Info ogólne
2)Ataki normalne
3)Ataki specjalne, DD
4)Drive
5)Przykładowe comba


1) INFO OGÓLNE

Mu(μ) – 12 to postać stworzona specjalnie dla wersji konsolowej BlazBlue Continuum Shift. Fabularnie jest to Noel, która za sprawą manipulacji Terumi (Hazamy) przejęła „prawdziwy” BlazBlue oraz jednostkę Murakumo (w jej przypadku nazywaną Kusanagi). Mu ma za zadanie doprowadzić do zniszczenia świata, i w związku z wpływem transformacji bezmyślnie dąży do totalnego excidium.

Odblokowanie Mu odbywa się przez przejście story mode dla: Ragny, Jina, Hazamy, Tsubaki, Rachel, Hakumena, a następnie odblokowanego w ten sposób true ending. Gdy Skończymy oglądać (lub przełączymy) napisy końcowe, Mu będzie dostępna.

Ilość życia: 10 000
Guard Primers: 5


2) ATAKI NORMALNE
(SC – Stein Cancel. Atak można cancelować w stawianie Steinów)
Atak i uwagiDamageBlokowanyFrame advantage
5A
- Typowy, prosty Jab
- Whiffuje kucających
- SC
130Dowolne-1
2A
- Niski jab
- Blokowany dowolnie
- SC
150Dowolnie-2
6A
- Air unblockable
- Head invincibility
- AA
- SC
620Dowolnie-7
5B
- Dobry zasięg, szybki, „ukośny” hitbox
- Whiff na kucających z daleka
- Do ¾ odległości trafia kucających
- SC
450Dowolnie-6
2B
- Podstawowy poke
- Low
- +1F na bloku
- SC
350Low+1
6B
- 2 hitowy, oba liczą się jako overhead
- tylko Special / Overdrive cancel.
680+472 (1152)High-3
5C
- Brutalny zasięg
- Stosunkowo wolny
- SC
650Dowolnie-9
2C
- Air unblockable
- Head invincibility
- Solidny AA
- SC
650Dowolnie-20
6C
- Posiada minimalny zasięg, jaki musi dzielić Mu od przeciwnika, żeby trafił
- Jest traktowany jako projectile
- Fatal Counter
- SC
- Air untechable (przeciwnik może techować dopiero po upadku
- Długi recovery.
820Dowolnie-26
3C
- Sweep
- SC
600Low-16
j.A
- Szybki air jab
180High
j.B
- Stosunkowo bezpieczny
- Hitbox osłania przód Mu
- Może Crossupować
440High
j.C
- Najdłuższy zasięg
- Stosunkowo szybki
- Whiffuje kucających
- SC
600High
j.2C
- BARDZO karalny na bloku
- Hitbox trafia za Mu
- SC
750High
B+C / 4B+C1000B+C
j.B+C2000B+C

3) ATAKI SPECJALNE, DD

Atak i uwagiDamage
236D
- Może być wykonany w powietrzu
- Mu po załadowaniu wystrzeliwuje laser, długi startup
- Laser odbija się od wszystkich Steinów w odwrotnej kolejności ich postawienia (od ostatniego do pierwszego)
- Po wystrzeleniu Laser nie znika nawet, jeśli Mu zostanie trafiona
500 podstawowo
214D
- Wszystkie steinery eksplodują
- Powolne, sytuacyjne użycie
- Eksplozje liczone jako projectile
1485, 3Hit
236A
- Można wykonać w powietrzu
- Projectile
- Wersja naziemna leci po łuku do góry, powietrzna po łuku w dół.
- Leci powoli, z czasem przyspiesza
672, 3Hit
623C
- DP Mu, full invincibility kiedy pole jest rozstawione
- Combo tylko po RC
- Neguje jednohitowe projectile
- Bardzo szybki
500
63214C
- Można ładować (trzymając C)
- Trzy levele, przy trzecim wallbounce i Air unblockable
- Rozbija odpowiednio 1, 2, 3 guard primery przy ładowaniu
- Fatal Counter
920 Lvl 1   1520 Lvl 3
632146C
- Distortion Drive
- Dużo invincibility
- Minimum damage około 1.7K
3063, 9Hit, Auto Combo
632146D
- Distortion Drive
- Wystrzeliwuje laser z MU i każdego postawionego Steina
ok 800 za 1 Hit; 5028K max
222D
- Astral Heat
- Hitbox przed Mu
Zabija

4) DRIVE – STEIN GUNNER

xD/j.xD
- Stawia Stein Gunnera – kryształ (?), który po chwili wystrzeliwuje pojedynczy laser oraz zostaje w miejscu postawienia
- Jump, special cancel możliwe
- Możliwy cancel xD > xD (tylko raz, cancel tylko z innym kierunkiem, niż pierwszy)
- Około 1.5 sekundy ładowania xD i 2 sekund ładowania xDD
- xDD niszczy 1 guard primer
- x oznacza dowolny kierunek spośród: 56248
- Do 4 Stein Gunnerów naraz w polu, po postawieniu 5 pierwszy postawiony znika
- Laser xD zadaje 300 damage, xDD 1015

Steinery stawiane są wg następującej zasady:

Mu stoi:

5D - tuż przed Mu
2D - nieco do przodu i znacznie do góry
4D - nieco do góry i znacznie do przodu
6D - maksymalnie do przodu (długość ekranu), minimalnie do góry

Schemat: (Mu stoi w miejscu X)
|....2D
|
|...............4D
|..............................6D
X------5D-----------------
|


Mu w powietrzu:
j.5D - Tuż przed Mu
j.2D - Nieco do przdu i znacznie w dół
j.6D - znacznie do przodu
j.4D - nieco do przodu i do góry

Schemat:
|..............j.4D
|
X--j.5D---------------j.6D
|
|..............j.2D


5) Przykładowe comba


5B > (2B) > 3C > 2B > 5C > 6C > 5D/6D > 63214C (2.2k, 1.9K with 2B, + 1 stein)

Crouching CH 6B > 2B > 5C > 6C > 5D/6D > 63214C (2.5k, +1 stein)

5B > 3C > 2B > 6A > j.2C > 2B > 6A > j.C > j.2C > 2B > 6A > j.C > j.2C > Steins

3C > 2B > 5C > 6C > 2D > jc > j.C > j.2C (2.4k, can start from 5B, +1 stein)

3C > 2B > 6A > 6C > 214D > Dash > 6A > 6B > Dash > 6A > j.2C > Dash > 2B > 6A > 6C > 214D > 5C > 63214C (5.2k Damage, 50% heat)

3C > (2B > 6A > j.C > j.2C)x3  (5.2k, +32 meter)

2C (CH) > Dash > 6B > Dash > 6A > j.2c > Dash > 2B > 5C > 6C > 2D > j.C > j.2C > Steins (3k)

6A > 2C > j.C > j.2C > 2B > 6A > j.2C > 2B > 6A > j.C > j.2C > 2B > 5B > 623C (Przy narożniku, 3k)

j.C > 2B > 3C >2B > 5C > 6C > 5D > 6D (2K, +2 steins)

j.2C (CH) > Dash > 6B > 5C > 6C > 6D > 632146D > Dash > 6B > 5C > 2C > j.C > j.2C > 2B > 5B > 623C (3996 damage, 50% heat)

B+C > Dash > 2B > 5C > 6C > 214D Whiff > Dash > 6A > 6B > 5C > 2C > j.C > j.C > j.2C (3.2K, opuść j.C do oki)

6C (CH) > 63214C (Charged) > Dash > 6B > Dash > 6A > 6B > Dash > 6A (JC)> j.C > j.2C > 2B > 6A (JC) > j.2C > 2B > 6A > 2C (JC) > j.C > j.2C > 2B > 632146C (7.2k, +48% heat, kosztuje 50% heat)


To be continued.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2010, 23:31:08 wysłana przez Hiryu »
Moje pięści krwawią śmiercią!

Patosław

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 368
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: PatoslawPL
  • Skąd: Wrocław
Odp: Mu - 12 Tutorial / dyskusja ogólna.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 24, 2010, 01:52:09 »
Na pierwszy rzut oka wydaje się dość ciężka do ogarnięcia.

Jak jest w praktyce, jak oceniasz trudność w prowadzeniu ?

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: Mu - 12 Tutorial / dyskusja ogólna.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 24, 2010, 01:59:06 »
Ona jest z tych postaci, które faktycznie ogarnia się dosyć łatwo, ale która w walce wymaga dużo myślenia. Zasady trochę jak Hazama, tylko w innym stylu.

Jutro dopiszę taktyki itd, teraz już trochę za późno. W każdym razie o mu wiemy tyle:
(+)
-Mocne AA
-Bardzo silne okizeme
-Słaby damage ze BnB, ale mocne lepsze comba.
-Mocny pressing/zoning
-Może Guard Breakować nawet Tagera :D

(-)
-Niedużo HP
-Słabe air - to ground
-Słaba walka w zwarciu
-Słabe mixupy

Mu najlepiej radzi sobie zaczynając na długim dystansie i przechodząc do średniego, lub zaczynając na średnim i przechodząc do pressingu. prowadzi się ją dosyć łatwo, bo wszystko ma na swoim miejscu a comba wymagają kombinowania na bieżąco i spacingu, a nie 10 stawów w palcach.
Aha, ważna sprawa. Co prawda w zwarciu radzi sobie słabo, ale ma DP, więc w żadnym momencie nie jest bezbronna. To jest moim zdaniem jej najmocniejsza strona: ma odpowiedź w zasadzie na wszystko.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 24, 2010, 02:12:55 wysłana przez Hiryu »
Moje pięści krwawią śmiercią!