Autor Wątek: Strategie, match-upy, ciekawostki  (Przeczytany 26330 razy)

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
« Odpowiedź #105 dnia: Maj 04, 2012, 13:33:38 »
Co to jest Oprah ??

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
« Odpowiedź #106 dnia: Maj 04, 2012, 13:37:25 »
opra -> omega pyra

Mecek

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Płeć: Mężczyzna
  • This is the true meaning of despair
    • Zobacz profil
  • PSN ID: mecenasik_visari
  • Skąd: Warszawa
Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
« Odpowiedź #107 dnia: Maj 05, 2012, 09:52:01 »
Osz ***a co za bzdury mi dziś wychodzą na practice,ja jebie to mało powiedziane,GI u Cerviego (<- + A+B+K) dokładam G i a to JG wychodzi,a to BE (A+G A+B+K) O co tu ***a chodzi bo zgłupiałem i mózg mi się gotuje :/

Aragh

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Arragh
  • Skąd: Zakopane/Kraków
Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
« Odpowiedź #108 dnia: Maj 05, 2012, 13:49:58 »
u każdej postaci chyba jak ma A+G(BE) lub B+G(BE) (są takie?) to to można zrobić przez A+B+K+G. Przynajmniej u Hilde na pewno.

A tak nawiasem, po co dokładasz G po GI? Przecież jak siądzie GI to stracisz kilka klatek przez to, a jak nie siądzie to i tak od razu nie zablokujesz.
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2012, 13:51:49 wysłana przez Aragh »

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
« Odpowiedź #109 dnia: Maj 06, 2012, 12:32:55 »
Cóż, ten temat bardzo ewoluował więc chyba zamiast zbierać całe info do jednego postu pomyślałem sobie, żeby zrobić oddzielny zamknięty temat na wzór tego co planował kiedyś Belial (niestety nie kontynuował... a szkoda, bo pomysł super był)

http://8wayrun.com/threads/feel-my-wrath-mitsurugi-matchup-thread.11033/page-4#post-430153

Można by tam własnie wkładac najwazniejsze info, a tutaj o tym dyskutować. Co o tym myślicie? Takie wykazanie najwazniejszych ciosów postaci i jak na nie grac/karać na pewno się przyda każdemu.

grabczas

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: grabczas
  • Skąd: Białystok
Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
« Odpowiedź #110 dnia: Maj 06, 2012, 13:18:13 »
To chyba będzie najrozsądniejsza opcja :)
"Sua Sponte"

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
« Odpowiedź #111 dnia: Maj 07, 2012, 22:07:54 »
Ringu, popraw mnie, proszę, jeśli gdzieś się pomyliłem w poniższym opisie lub coś pominąłem :).


Leixia

Opis: Leixia początkowo była bardzo solidną postacią, jednak ze względu na osłabienie obrażeń, większe opóźnienia oraz pogorszenie WS B BE Lei jest została przeciętniakiem. Mimo to grając przeciw niej trzeba uważać, bo wciąż można nią coś zdziałać (choć wymaga to znacznie większych umiejętności). Jeden z najlepszych Guard Burstów w grze.

Najważniejsze ciosy:
A,A,B - i11, pierwsze dwa to NC (+2 na trafieniu, -10 na bloku) całość jest NCc (+4/-15). To, jak grać przeciw tej serii, zależy od operatora Lei i tego, czy potrafi hit-confirmować całość (trudne), czy czasem ryzykuje. W przeciwieństwie do poprzednich części po trzecim ciosie nie można zrobić aGI, więc mamy stałą karę. Można zrobić A,A BE, ale ta seria nadaje się tylko do gwarantów.
1A - wolny (i28), ale bezpieczny (-10, olać Natsu) mid, który na CH daje stuna i pozwala na gwaranty do 20 klatek włącznie (można zrobić np. 3B).
4A - niepozodny mid (i22), który omija verticale, daje +9 na trafieniu i tylko -2 na bloku, a na dodatek ma natychmiastowe TC. Cios niemal bez wad ;).
3B - jeden z najlepszych ciosów Lei. 17-klatkowa, zasięgowa wybitka z TC, która trafia leżących. Na bloku tylko -13.
1B - warto czasem odpalić po wybiciu, bo dobija przeciwnika do ziemi i zostawia nas w FC, pozwalając na okizeme.
FC 3B - niemal niekaralna (-10) wybitka z FC, która trafia leżących. iFC 3B to podstawa w graniu Lei. Cios ten można cancelować w lowa z +8 na bloku, dlatego należy ograć się na animację Guard Crusha i przeskakiwać z ciosem nad tym lowem.
WR B BE - niegdyś jeden z najlepszych ciosów w grze, teraz tylko dobry atak. Na bloku bezpieczny, na trafieniu gwarant. Omija, odbija horizontale na high. Trackuje, ale nie w 100% - można obejść i zrobić jej rzut w plecy.
6K,K - świetny punisher na -14 (34 punkty). Poza tym raczej nie należy używać tej serii.
2K - niby zwykłe 2K, ale Leixia w jego trakcie bardzo obniża hitboxa i omija wiele midów.
4K - szybki (i14) high z zaledwie -2 na bloku (można bawić się w pseudo FT), który zbiera ze stepa.
3A+B - świetne zagranie do zgarniania z SS. i17 i tylko -10 na bloku, do tego obraca przeciwnika na NH (na CH przewraca).
4A+B - wybitka na NH + aGI na horizontale na high i mid. Drugi cios należy zbić lub zrobić na niego JG.
WS A+B - szybka seria low, high z lekką przewagą na trafieniu (-2). Dobre do zgadywanki (na zmianę z FC 3B). WS A+B można przedłużyć do lowa (-11), którego z kolei możemy cancelować do sidestepa z kolejnym lowem (tutaj już +11). Reagujemy tak jak przy FC 3B~B.
2B+K - Quake Stun. Z daleka low, z bliska s-mid. Najlepiej podskoczyć/odskoczyć (zależnie od odległości) z ciosem. Z bliska gwarantowane A,A (2B+K daje +11 na bloku), na trafieniu QS-em mocny gwarant.
3B+K - do używania tylko po wybitkach. Jeśli ktoś zrobi 3B+K na blok z kontynuacją, to przerywamy, trafiając Lei w powietrzu.
1B+K - mid z lekkim SS-em, choć 4A wydaje się lepsze.
66A,A - dobry i bezpieczny (-12, ale Lei zostaje w FC) SS-killer. Należy robić JG na drugi cios.
11_77A - stare 1A (low), tylko -14 na bloku, możliwośc dołożenia drugiego ciosu (animacja jak przy FC A+B), który z kolei możemy G-cancelować.
44[A] - seria mid, high, do używania w zasadzie tylko w gwarantach. Nie jailuje. Drugi cios można cancelować do mida z przewagą na bloku, który jednak można obejść (?).
66B,B - świetny backdash killer, ale tylko tyle. Liniowy. Drugi cios można cancelować w opóźniony cios z GC (+9) lub BHH (ten "taniec", który daje aGI na wszystkie verticale).
33_99B,B - niezłe midy trafiające leżących, ale -13 i brak pushbacku robią swoje.
22_88B - mało karalna (-13), midowa wybitka z SS-em i niezłym zasięgiem.
44B - dobre odejście z możliwością dodania aGI na verticale. Na bloku mocarna kara, na trafieniu ściana/RO, na CH KND.
66K - szybki mid, który zgadnia z lewej strony.
22K - low, którego można cancelować do mida (wtedy jesteśmy na -10 zamiast na -16). Drugą wersję (22_88kA) można przedłużyć o dwa midy i kolejnego mida lub lowa.
44K - wolny naskok, po którym jesteśmy w równowadze.
22_88B+K - wspomniane BHH (Bea Her Hua), czyli aGI na ciosy pionowe. Gdy zbijemy cios, możemy dołożyć np. B (wychodzi 22_88B).

Cała Frame Data: http://8wayrun.com/wiki/leixia-frame-data-sc5/

Okizeme:
3B, FC 3B, 66K, 2K, 2B, 33_99B,B

Jak grać na Leixię: Najpierw poznać jej FD, nauczyć się karać (jak u każdego), na jej FT nauczyć się robić JG. Gdy ma pasek i kuca lub jest na ziemi, warto zrobić cios na mid/low, który zgarnia ze stepa, żeby zgarnąć ją z WS B BE.
http://www.youtube.com/watch?v=6Ql403kkOrs - co prawda do wersji 1.00, ale może się przyda.

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
« Odpowiedź #112 dnia: Maj 07, 2012, 22:33:55 »
Bardzo fajnie, dzięki! Sam miałem ją zroić w następnej kolejnosci ale zaoszczedziles mi troche pracy :P dodalem min ze 6KK ma -16 na bloku a po 3A+B Leixia zostaje w FC. Myśle, ze warto dodać do każdej postaci też krótką listę ciosów, na które trzeba nauczyć się JG. Jutro sie tym zajme.

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
« Odpowiedź #113 dnia: Czerwiec 26, 2012, 21:38:03 »
Ktoś kiedyś pisał, że CE Aeon'a jest jakieś zbugowane... O co chodziło ??

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
« Odpowiedź #114 dnia: Czerwiec 26, 2012, 21:44:50 »
Druga część (palenie) whiffuje jak... :potter:.

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
« Odpowiedź #115 dnia: Czerwiec 26, 2012, 22:51:17 »
hmm dziwne, mnie zawsze trafia xD

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
« Odpowiedź #116 dnia: Czerwiec 28, 2012, 06:38:38 »
Jeśli przeciwnik wyrwie się z 1A+G_B+G Astarotha, 66K BE jest gwarantowane :salt:.

B.T.Grave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
  • In God We Trust
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Poland
Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
« Odpowiedź #117 dnia: Czerwiec 28, 2012, 14:13:08 »
VC bez VC!  :pogchamp:
"Don't f%ck with a witch"

Heniek

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 357
  • Randomowy Jaskiniowiec i Niewidzialne Wilkołaki !
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Heniek_M
  • Skąd: Warszawa
Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
« Odpowiedź #118 dnia: Lipiec 20, 2012, 22:41:11 »
Pepe mnie prosił w innym temacie bym napisał co nieco na temat "jak bić Cfaja by go zbić"

Jako, że nie mam czasu zbytnio ostatnio, tak jak i dostępu do internetu napisze tylko naprędce najważniejsze rzeczy:

1[ B] - Pod drugim ciosem się schylamy i karzemy. Gdy leżymy na glebie, tuż obok krawędzi i zobaczymy, że leci ten cios to pora wstawać bo inaczej, po chwili krótkiej, wylecimy z areny

4[A] - Drugi cios stepujemy i karzemy. Uważamy na setup z 214 B. Wilk potrafi zahaczyć nawet po stepie

66 BA - Schylamy się pod drugim i karzemy

3 AA - to co wyżej ale nalezy uważać na...

3 A BE - na wersję z BE, gdyż wtedy drugi cios to mid, po którym siedzi 66 A+B

66 A+B - nie przebijamy na pałę bo Niewidzialny ma tam +6 na bloku. Uważamy tez na 214 B

B+K BE - do pewnej klatki każdy cios wymierzony w Cwela anuluje wywołanie wilka, nawet gdy cios przyjmie na blok. Niestety nie kojarzę do której to klatki

CE, 4A+B -  siedzi 2A na techtrapie. Niewiele ale warto mieć to na uwadze (byc może siedzi tam coś lepszego ale jeszcze o tym nie wiem)

A+G - można powiedzieć, że podstawowy rzut Zwei'a. W większości przypadków właśnie z niego będziemy się wyrywać gdyż daję najwięcej możliwości. 4A, 4B na gwarancie, RO na niemały zasięg (gdy pasek pozwala na kilkukrotne użycie 1K BE).

B+G zadaje niemały dmg (72 zdaje się nawet) bez paska. Dobrze jednak pamiętać, że jeśli wilk jest w stanie spoczynku (skojarzenia odłóżmy na bok proszę...) to damage z niego jest właściwie żaden i jedyna przewaga to, że Ty leżysz a Zwei stoi (...tak, tak, wiem)

I to chyba tyle co na szybciocha wysnułem.

Niby niewiele tego ale jest to absolutna podstawa. Inna sprawa, że wiedza wiedzą a praktyka praktyką.
Keep that in mind.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2012, 22:47:09 wysłana przez Heniek »
Woń przykrą rozsiewał, kiedy kończył jeść i gdy jego kąpanie ciężko było znieść

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Strategie, match-upy, ciekawostki
« Odpowiedź #119 dnia: Lipiec 21, 2012, 10:41:40 »
Dzięki za info, chociaż chyba i tak na EBO ostatecznie nie pojadę, to zawsze fajnie wiedzieć gdzie się można schylić ;)