BACKDASH FORUM
Street Fighter => Postacie => Ultra Street Fighter IV => M. Bison (Dictator) => Wątek zaczęty przez: Di w Kwiecień 27, 2010, 06:57:33
-
Temat do dyskusji o tej postaci. Materiały tu zgromadzone będę starał się umieszczać w dziale SSF4 na stronie (http://backdash.pl/street-fighter/ssf4/).
Jeśli będzie taka potrzeba, to wszystkie postaci dostaną osobne działy.
-
Może zbierzemy jakieś info o tym jak grać bizonem za pomocą burzy mózgów?
Napiszę co wiem (albo wydaje mi się, że wiem) i w razie czego proszę o sprostowanie.
W nawiasach podaję na ile klatek jest link.
Kombosy:
1. Hit confirmowalne:
- cr.lp, st.lk, (2) cr.mk xx scissors
- cr.lk, (2) cr.lk, (2) cr.lk, (2) cr.lk xx scissors
2. Do karania:
- j.hp, cl.hp xx heavy sajko krasio (tym kombem karzemy głupio puszczone fireballe)
- cl.hp xx heavy sajko krasio (karanie whiffów)
- FA lvl2/3, dash, cl.hp xx heavy scissors (do karania mega whiffów, np u1 Viper)
- cr.lk xx scissors (karanie małych strat na bloku)
- lk, lk, (1) hk (karanie bez charge, ale rzut pewniejszy a bierze tyle samo)
- cr.mp, (1) hk (karanie bez charge, ale rzut pewniejszy a bierze tylko 20 mniej)
- cl.hp, (1) lk, (1) hk (dla hardkorów, ale jak się umie to warto - kara bez charge za 210?)
3. Sytuacyjne:
- followup po head stompie, cl.lp, (3) cr.mk xx scissors
Pokes'y:
- hk
- mk (inny hitbox, nie whiffuje na kucaczy)
- cr.mk
- light scissors
AA:
- hk
- ex sajko krasio?
- nj.mk
- j.mp, mp
- u1
Reversale:
- ex devil reverse (do ucieczki)
- ex sajko krasio
Kary sytuacyjne:
- hk (większa odległość od przeciwnika, brak charge)
- u2 (większa odległość od przeciwnika, brak charge - można karać hado z full screena)
Mixupy po knockdownie:
- meaty cr.lk i kombos [cr.lk, (2) cr.lk, (2) cr.lk, (2) cr.lk xx scissors]
- rzut
- crossup j.mk i kombos [cr.lp, st.lk, (2) cr.mk xx scissors]
- walk back, cr.lk xx light scissors
- hk (psychic AA)
Framedata:
Move Name Block Damage Stun Gain Cancel Start Active Recvr ONB ONH Notes
Close LP HL 30 50 20 ch/sp/su 6 2 5 +4 +7
Close MP HL 90 100 40 sp/su 7 3 12 -1 +2
Close HP HL 100 200 60 sp/su 8 3 16 -1 +4 Forces stand
Close LK HL 30 50 20 sp/su 4 2 6 +3 +6
Close MK HL 90 100 40 su 7 3 9 +2 +5
Close HK HL 100 200 60 - 6 3 16 -1 +3
Far LP HL 20 50 20 ch/sp/su 5 2 7 +2 +5
Far MP HL 90 100 40 su 8 3 11 0 +3
Far HP HL 120 200 60 - 11 2 19 -3 +1
Far LK HL 30 50 20 sp/su 4 2 6 +3 +6
Far MK HL 70 100 40 - 6 3 14 -3 0
Far HK HL 100 200 60 - 6 3 16 -1 +3
crouch LP HL 30 50 20 ch/sp/su 4 2 7 +2 +5
crouch MP HL 80 100 40 sp/su 7 2 9 +3 +6
crouch HP HL 110 200 60 su 12 4 21 -7 -2 Forces stand
crouch LK L 20 50 20 sp/su 3 2 8 +1 +4
crouch MK L 65 100 40 sp/su 5 4 11 -1 +2
crouch HK L 100 200 60 su 15 12 16 -10 D cannot fast recover
Jump up LP H 50 50 20 - 6 6 - - -
Jump up MP H 90 100 40 - 7 7 - - -
Jump up HP H 110 200 60 - 6 8 - - -
Jump up LK H 40 50 20 - 6 12 - - -
Jump up MK H 80 100 40 - 7 10 - - -
Jump up HK H 100 200 60 - 6 10 - - -
Jump forward LP H 50 50 20 - 6 7 - - -
Jump forward MP H 50 50 40 - 7 3 - - -
Jump forward HP H 110 200 60 - 8 8 - - -
Jump forward LK H 40 50 20 - 5 7 - - -
Jump forward MK H 70 100 40 - 6 14 - - -
Jump forward HK H 100 200 60 - 7 6 - - -
Jump MP(during Jump MP) H 30 50 20 - 6 4 - - - Pursuit property
Focus Attack LVL 1 HL 60 100 20 - 22 2 34 -20 -20
Focus attack LVL 2 HL 90 150 40 - 17+13 2 34 -14 D
Focus attack LVL 3 - 150 200 60 - 66 2 34 D D
Forward Throw 0.9 140 130 40 - 3 2 20 - D
Back throw 0.9 140 150 40 - 3 2 20 - D
Psycho Crusher LP HL 120*100 100 30/40 su 14 12*11 12+6 -8 D 37~48f cannot be thrown, Armor break, charge 55f
Psycho Crusher MP HL 130*100 150 30/40 su 14 12*15 12+10 -14 D 41~52f cannot be thrown, Armor break, charge 55f
Psycho Crusher HP HL 140*100 200 30/40 su 14 12*21 12+10 -17 D 47~58f cannot be thrown, Armor break, charge 55f
Psycho Crusher EX HL 75*75 100*100 -250/0 su 14 23 12+6 -16 D 1~13f invincible, 37~48 cannot be throw, Pursuit property, Armor break, charge 55f
Scissor Kick LK HL 60*30 100*50 20/16*16 su 10 2(1)4 17 0 D 1st hit cancellable, charge 55f
Scissor Kick MK HL 60*50 100*50 20/16*16 su 13 2(1)4 22 -5 D 1st hit cancellable, charge 55f
Scissor Kick HK HL 70*60 100*50 20/16*16 su 16 2(1)4 25 -8 D 1st hit cancellable, charge 55f
Scissor Kick EX HL 70*70 100*50 -250/0 su 13 2(1)4 25 -8 D 1~12f invincible, Pursuit property, charge 55f
Headstomp HL 120 100 20/30 - 22 Until ground 16 - - Flies toward opponent, charge 55f
Headstomp EX HL 180 200 -250/0 - 22 Until ground 16 - D Flies toward opponent, charge 55f
Headstomp ??? - - - 0/0 - - - 4 - -
Headstomp P followup HL 120 100 20/30 - 35+7 3 13 +10 +13
Headstomp P followup EX HL 80*80 100*100 -250/0 - 35+7 3 13 +10 +13 Pursuit property
Devil Reverse ??? HL - - 0/0 - - - 48 - - 1~13f invincible, Flies toward opponent
Devil Reverse HL 110 150 20/30 - 13+34 Until ground 16 - - charge 55f
Devil Reverse EX HL 80*80 100*100 -250/0 - 13+34 Until ground 16 - - Pursuit property, charge 55f
Teleport - - - 0/0 - - - 42 - - 1~29f invincible
Super Combo LK HLx4*L 60x4*100 0 -1000/0 - 1+6 2(1)2(11)2*2(8)18 30 -27 D 1~7f invincible, Pursuit property, charge 55f
Super Combo MK HLx4*L 60x4*100 0 -1000/0 - 1+11 2(1)2(11)2*2(8)18 30 -27 D 1~10f invincible, Pursuit property, charge 55f
Super Combo HK HLx4*L 60x4*100 0 -1000/0 - 1+16 2(1)2(11)2*2(8)18 30 -27 D 1~12f invincible, Pursuit property, charge 55f
Ultra Combo 1 HL 48x4*60*240 0 0/0 - 1+11 4*2(12)2*2(16)12x3 30+18 -35 D 1~16f invincible
Ultra Combo 2 H 90*330 0 0/0 - 1+21 2 35 -16 - 1~3f invincible
Move Name Block Damage Stun Gain Cancel Start Active Recvr ONB ONH Notes
Trochę to wszystko ubogie, więc liczę na jakiś input od was (Dadrot?, Snejk?, GKS?, Ukyo?).
Jak setupować u2?
Jak karać bez charge? Czy [lk, lk, (1) hk] jest tam optymalne?
Czym safe jumpować? Może jakieś option selecty do safe jumpa?
Czy podczas robienia meaty można jakoś wy-option-selectować backdasha na wakeup?
Jak sensownie korzystać z headstompów i devil-reversów?
Po co poke'ować z mk jak jest hk o tym samym startupie?
-
FA lvl2/3, dash, cl.hp xx rh scissors - chyba meterless max damage po focusie (nie licząc troche silniejszego sajko krasio na końcu, ale potem mamy gorszą sytuacje a damage większy o 7/8 punktów).
Najlepsze combo bez charge'a to chyba c.mp, s.hk. Równie dobrze można też zrobić rzut ;p Whiffy z większej odległości typu srk cammy najlepiej karać c.hk albo u2.
Do AA dopisałbym jeszcze j.mp,mp i zajebiste nj.mk. No i u1, jak mamy reakcje.
s.mk jest mega, ja w sumie szczerze mówiąc wole ten cios od s.hk. Jest tak samo szybki ale ma o wiele lepsze recovery i lepszy hitbox do grania na ziemi (nigdy nie whiffuje na kucających, przechodzi nad c.mk itd.). s.hk ma trochę lepszy damage i łapie skaczących, ale z dobrą reakcją spokojnie da się to karać na whiffie. Do poke'ów trzeba jeszcze imo dopisać c.mk i lk scissorsy ;p
-
Najlepsze combo bez charge'a to chyba c.mp, s.hk. Równie dobrze można też zrobić rzut ;p
Fakt rzut jest za 140, a c.mp, s.hk za 160, ale z one-framerem. Moim zdaniem nie warto.
s.mk jest mega, ja w sumie szczerze mówiąc wole ten cios od s.hk. Jest tak samo szybki ale ma o wiele lepsze recovery i lepszy hitbox do grania na ziemi (nigdy nie whiffuje na kucających, przechodzi nad c.mk itd.)
Hitbox ok, pojmuję. Ale z tym recovery to kręcisz.
Move Name HL Damage Stun Gain Startup Active Recovery On Guard On Hit
Far MK HL 70 100 40 6 3 14 -3 0
Far HK HL 100 200 60 6 3 16 -1 +3
Co z tego, że recovery mniejsze o 2fr, jak cios daje słabszy hitstun/blockstun. No chyba, że lubisz to whiffować :P.
Poszedł edit pierwszego posta.
-
Chyba nikt nigdy nie zamierza specjalnie nic whiffować, ale jakoś tak śmiesznie się zdarza że ciosy jednak whiffują ;] Co do tego blockstuna to nie wiem, i tak ciężko raczej przejąć inicjatywe po takim ciosie, nawet na hicie.
W sumie kwestia tego co sie lubi, ja tam używam i s.hk i s.mk, nie wyobrażam sobie grania Bisonem bez któregoś z tych ciosów.
-
s.mk stuffuje wiele rzeczy, np hadokeny itp. Ma większy zasięg niż RH ale jest mniej flexible (aa etc) :)
co do combos to dodam tylko najlepszy punisher bez charga czyli cl.hp, cl.lk, Rh (trudne fhooj)
poki, wykreśliłbym lkSK bo to nie poke, nie zlicze ile razy ktoś stufował mi sk byle czym
EX.PC jako reversal też jest mega cienkie, ofensywnego reversala bison nie ma dobrego, z dwojga lepsze są chyba exSK bo mają nietykalności więcej :)
snejku: j.mp nie nadaje się jako AA, chyba, że ktoś robi empty jumpa, bardziej jako A2A jak coś... to nie jest już ssf2t a nj. HK > nj.mk
-
co do combos to dodam tylko najlepszy punisher bez charga czyli cl.hp, cl.lk, Rh (trudne fhooj)
Fakt, z framedaty wynika, że powinno brać 210. Ale dwa one-frejmery. :-[
Dodam do kombosów.
poki, wykreśliłbym lkSK bo to nie poke, nie zlicze ile razy ktoś stufował mi sk byle czym
Nie wiem czy bycie stuffowalnym wyklucza bycie pokiem...
EX.PC jako reversal też jest mega cienkie, ofensywnego reversala bison nie ma dobrego, z dwojga lepsze są chyba exSK bo mają nietykalności więcej :)
Z framedaty wynika, że mają mniej. A sajko poza tym fajnie dypci na niebiesko :P.
snejku: j.mp nie nadaje się jako AA, chyba, że ktoś robi empty jumpa, bardziej jako A2A jak coś... to nie jest już ssf2t a nj. HK > nj.mk
A czym jest A2A jak nie po prostu użyciem jumping ciosu jako AA?
-
charg wyklucza dla mnie poke, pokes to element footsies, muszą byc też dostatecznie syzbkie, dawać pzrewagę etc. dla mnie SK nie spełniają wymagań poke..
co do reversali dużo większe sukcesy mam po prostu z ex SK, nie wiem. Generalnie jednak brak dyktatorowi jakiegoś dobrego reversala imho, gdyby expc działało jako AA...
Ja rozgraniczam oba pojęcia jak AA i A2A, ale rozumiem twoją logikę. Np rzut w powietrzu guila to dla mnie prime example uber A2A, z kolei mp.srk kena to uber AA (albo kolanko sima np)
-
Co do tego ex PC czy ex SK, to nie patrzyłem do frame daty, ale nawet jeśli są dłużej niewidzialne to tak czy inaczej imo ex PC jest zawsze lepszy jako reversal. Jak przeciwnik zablokuje scissorsy to dostajemy srk fadc ultre, przy ex PC nawet na bloku często jesteśmy bezpieczni (albo "bardziej bezpieczni").
Ex PC nie działa jako AA? oO Mi jeszcze nigdy się to nie zdarzyło.
Bison ma imo świetny zestaw narzędzi do uciekania z niebezpiecznych sytuacji.
-
gdyby expc działało jako AA...
A nie działa?
-
W odpowiednich warunkach to i zwykły jab zadziała jako AA lol, a expc nie jest w ogóle bezpieczne na bloku, chyba że trafimy ostatnim hitem co wyklucza sytuacje reversala.. Co do ucieczki się nie zgodzę, ma możliwości owszem ale to nie jest nic "świetnego". Świetny to jest tatsu do ucieczki, albo tele akumy ale najlepiej mieć dobrego reversala co się nie da safe jumpować, wtedy przeciwnik musi też zgadywać i podejmować ryzyko, tym bardziej jak po czymś takim wsadzasz ultrę (ryu, rufus etc). EXDR to imho najlpeszy reversal bajzona, bez dwóch zdań.
-
s.mk (...) Ma większy zasięg niż RH
A nie odwrotnie?
-
Akurat Rufusa reversal da się spokojnie safe jumpować, no i ultry też nie sadzi po nim w każdym matchupie.
Same w sobie te reversale bisona nie są może bardzo dobre, ale w połączeniu są świetne. Na wszystko trzeba reagować inaczej, nie ma jakichś uniwersalnych OS'ów czy sposobów. Do tego dochodzi całkiem niezły backdash, rzeczy typu backdash -> teleport, przeskok -> teleport itd.
W sumie jedyne czego mi brakuje grając Bisonem to jakiś solidny, uniwersalny anty air. Niby jest s.hk, ale trade'uje mi o wiele częściej niż powinien (nie wiem, może źle go używam po prostu ;p).
-
O, a propo teleportów, może jakieś tipsy jak z tego korzystać? Bo póki co teleport dla mnie to prawie to samo co taunt :D.
-
Jedyne zastosowanie to bug z auto correctem i tele na wakeup jako reversal, wychodzi mi to czasem ale to jest gamble, bo raz, że nie działa zawsze a dwa ma ostry tajming aby zadziałało. Poza tym tele jest useless :/
Tak snejku, może się i da safe jumpować ale trzeba mocno uważać jak grubas ma ultre, poza tym ex jesus kiki są naprawdę bezpieczne :)
Gdyby dyktator miał solidny AA (np c.hp o właściwościach sakurowego c.hp) i mocny reversal to byłby przegięty XD
Nie chciałbym tego bo każdy by nim grał, a tak mam nadzieję, że każdy będzie lamić yunem i yangiem heh.
@offtop
Ale zastanawiam się nad kolejną postacią do bajzona i Vegi, na ich słabe MU. Może pomożecie?
Myślę nad guyem (w superze chciałem go podjąć ale był strasznie wolny i mnie to mierzwiło, lubię szybkie lub mobilne postacie), sethem (dużo ludu go odpuści po nerfach) albo akumą (akuma mi się podoba chociaż jest shoto, ale wymaga trochę skilla i jest szybki i ma dużo narzędzi i mało hilfa, więc jest ciekawy).
-
Ja tam dość często używam teleportu w normalnej grze w polu i mi się przydaje, ale na wakeup bym tego nie polecał, to nie jest akuma ;p
Jakie postacie uważasz za słabe MU Bisona oprócz Guila? Chun, Zangief?
Abel radzi sobie z Guilem dość dobrze, a wiem że kiedyś nim coś tam grałeś.
Akuma daje rade na wszystkie trzy postacie, ale może kogoś innego jeszcze miałeś na myśli.
-
Z zangiefem potrafię dobrze podjąć walkę w vanili katowałem ten MU w nieskończoność lol, nie uważam go za bardzo ciężki MU w superze a w arcade będzie jeszcze łatwiej imho. Najbardziej nienawidzę guila, chun, dhalsima. Strasznie ciężko jest mi ugryźć boxera jeszcze i dobrą cammy. Ale generalnie guile, sim i chun to moi główni adwersarze. Nad ablem myślałem i sporo nim pogrywałem w vanilii bo ta postać mi się podoba, ale jest dla mnie ciut za mało mobilny i ma okrutne MU. Jeszcze myślałem nad sagatem bo to postać o świetnym designie dla mnie, sporo nim pogrywałem w vanili aby poznęcać się nad giefami ale kompletny brak footsies rani moje serce, chociaż podobno w AE jest już grywalny z powrotem? Szukam tylko w śród postaci które mi się podobają ale chciałbym w końcu podjąć jakąś w miarę zbalansowaną bo jak mam walczyć z guilem, chun i simem to mi się na płacz zbiera lol. Podobają mi się generalnie jeszcze, jak napisałem: seth, akuma, abel, sagot. Ale mam spory problem z wyborem trzeciej postaci dla siebie :/
Yun i Yang jakoś mi nie podchodzą, nie mają w sobie tego czegoś, są mało badass :f
-
Ja ostatnio trochę polamiłem dyktatorem i mam już lepszą skuteczność niż u deejay'a, którego rozpracowywałem kiedyś bardzo dokładnie. Jednak tiery w tej grze to nie jebajka.
Aha, ten temat wydaje się być idealny, żeby przekazać światu, że dyktator jest topem. :cool:
-
Ale ten, co cie obchodzą złe matchupy Abla, skoro chcesz nim tylko pokryć złe matchupy Bisona? ;p
Abel to jest chyba najlepsza postać w grze na Sima obok Cammy, Akumą też sie gra na niego dość dobrze (chociaż to już bardziej równy matchup), podcinka łatwo wchodzi po tatsu, a Sim nie ma prawie jak bronić się przed vortexem. Za to Abel ma dosyć słabo z Chun (gdzie Akuma ma dobrze).
Jak chcesz badass postaci to graj Viper, ona też ma przy tym dobry matchup z Chun-li ;p
@Apolon - no tak, i w sumie to nie jest złe. Szczerze mówiąc wole żeby tak fajne postacie Jak Bison albo Chun były topami niż jakiś Fei-long w AE :F
-
Wow apo i pewno uważasz, że jest lepszy niż boxer i raju też (twoje postacie)? Bo to, że jest lepszy niż DJ to oczywiste. Ja na drugą postać gram clawem i też mam lepszą skuteczność dyktatorem, boxerem w ogóle nie gram ale znając kilka kombinacji na krzyż idzie mi nim 2x lepiej niż bisonem, ryu z resztą też a rozegrałem nim może 30 walk :)
sneju, ja nie zamierzam counterpickować raczej chce postać która mi się podoba i dla odmiany mogę nią pograć nie martwiąc się o paskudne MU :)
Abla teraz ładnie nerfują niestety, wydaje mi się też, że będzie mieć tragiczne MU. Gief, chun, podejrzewam, że boxer, pewnie też yun i yang. Sam nie wiem. Podoba mi się może nim powalczę, ale mam mało czasu i jak mam ogarnąć jako tako jakąś postać "nową" to wole skupić się na bardziej uniwersalnej. Z drugiej strony akuma jest cholernie popularny, ALE mało ludu nim dobrze gra. Większość cały dzień tylko jump back kulke potrafi lol. A manualnie uważam, że jest prosty.
-
Co do tego ex PC czy ex SK...
ja kompletnie odpuścilem ex-SK jako reversal bo na bloku jest sie w dupie - a PC przy odrobinie szczescia (slaba reakcja przeciwnika) stawia nas w dobrej odleglosci
nie wiem tez czemu ludzie narzekaja na teleport - oczywiscie nie jest to bron na wszystkie matchupy, ale moim zdaniem pomaga np kiedy gra sie vs Sim czy Rose (postacie z wolnymi projectile'ami ogolnie) czy ogolnie kiedy chce sie zresetowac sytuacje
poza tym omijanie projectile'i teleportem jest cool :P
-
Wow apo i pewno uważasz, że jest lepszy niż boxer i raju też (twoje postacie)?
No z bokserem myślę, że może się równać. Co do raju to się nie wypowiadam, bo zbyt źle nim gram żeby mieć obiektywną opinię.
-
Odkrycie z ostatniej chwili - dyktator po wślizgu z max odległości ma +1 przewagi. Use that szit!
Użytkownik otrzymał ostrzeżenie za ten podwójny post.
-
To nie jest żadne odkrycie i ciężko na tym zbudować grę bo wymaga idealnego spacingu a pomyłka wiąże się ze sporą karą, więc wystarczy, że pzreciwnik zrobi kroczek w jedną albo druga mańkę i po nas :)
-
To nie jest żadne odkrycie i ciężko na tym zbudować grę bo wymaga idealnego spacingu a pomyłka wiąże się ze sporą karą, więc wystarczy, że pzreciwnik zrobi kroczek w jedną albo druga mańkę i po nas :)
Odkrycie dla mnie :). Byłem pewien, że to jest głupi i karalny cios, a tym czasem można po tym mixować podobnie jak po light scissor.
Użytkownik otrzymał ostrzeżenie za ten podwójny post.
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 11:11:26 wysłana przez Hiryu »
Hiryu, nie przeginasz troche? Drugi post nie ma NIC wspólnego z poprzednim, zresztą lekko już zapyziałym.
-
No po far 2+HK z daleka jest dobry mixup i terror z KP i sMK sHK i jMP zaleznie od reakcji
Hiryu zabawny jestes ... warny za podwojnego posta w temacie o postaci w ktorym i tak sie nic nie dzieje ... Teraz co jak wejde na Dana i napisze
kolejnego Faq-a to tez dostane warna ? XD
-
Gdyby Hiryu był policjantem to jeździłby nocami po ulicach i z pasją wlepiałby mandaty każdemu kto by przeszedł na drugą stronę ulicy o kilka metrów za daleko od przejścia dla pieszych ; D. Albo robiłby łapanki na ludzi którzy przebiegają przez pasy kiedy zmienia się już na czerwone ;dddD.
Do tematu, ja zawsze myślałem że ten slide jest super karalny, może kiedyś tak było ;f.
-
to nie jest coś na czym można budować strategie.
-
Nie jest, ale warto wiedzieć. Okazyjnie może się przydać.
Nie zaczynaj znowu o męczeństwie Bajzona xP
-
Chciał bym podpatrzeć strategie grania Dictatorem, zerknąć na topowych graczy. Jakieś linki do dobrych walk plz ;]
-
Konkretnych linków Ci nie podam, ale obadaj walki takich graczy jak: Shungoku Neurosis, Dogura, Happy Medicine, AndyOCR, Hugo101.
-
Dodaj do tej listy jeszcze:
• Kim1234
• EMP Hiro
-
Gagapa
-
http://m.youtube.com/watch?v=di52SYOcf7k&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3Ddi52SYOcf7k