BACKDASH FORUM
Street Fighter => Postacie => Ultra Street Fighter IV => Ibuki => Wątek zaczęty przez: Di w Kwiecień 27, 2010, 06:56:44
-
Temat do dyskusji o tej postaci. Materiały tu zgromadzone będę starał się umieszczać w dziale SSF4 na stronie (http://backdash.pl/street-fighter/ssf4/).
Jeśli będzie taka potrzeba, to wszystkie postaci dostaną osobne działy.
-
Czy ktoś dysponuje jakimiś w miare dobrymi walkami z Ibuki w roli głównej?
Cholernie mi się skubana spodobała i czukam żeby mniej więcej zobaczyć z czym to sie je.
-
http://www.youtube.com/watch?v=h-sWf5OaJ7I
-
Dzięki sam również trochę znalazłem więc na dniach postaram się wrzucić.
-
Ok mam pytanie.
W końcu mam troche czasu żeby pograć i zabieram się za Ibuki, basicowe combosy mam już jako tako opanowane i teraz czas na to pytanie.
Jak zrobić kunai w powietrzu zaraz nad ziemią ?
Wiem, że to pewnie nawet 6 letnie dzieci wiedzą, ale jeżeli chodzi o postacie inne niż Ryu/Abel/Juri to jestem kompletnym noobem w SFie.
Z góry dzięki za pomoc.
-
Zadałeś kiedyś podobne pytanie co do Nu. Tutaj odpowiedź jest dokładnie taka sama ;p
-
Kurcze no tutaj mi nie wychodzi :D
-
No też zauważyłem że w sf4 tiger knee są jakieś trudniejsze niż w innych grach (nie wiem jakim cudem, skoro wszystko jest tu na maksa uproszczone ;p). Mi na początku też nie wychodziły instant air fireballe Akumą. Spróbuj trochę opóźnić przycisk zamiast naciskać go w tym samym momencie co u/f.
-
To jest czysty manual , musisz odrazu po jumpie starać się zrobić dokładnego inputa na kunai'a.
-
No też zauważyłem że w sf4 tiger knee są jakieś trudniejsze niż w innych grach (nie wiem jakim cudem, skoro wszystko jest tu na maksa uproszczone ;p). Mi na początku też nie wychodziły instant air fireballe Akumą. Spróbuj trochę opóźnić przycisk zamiast naciskać go w tym samym momencie co u/f.
Staram się jak mogę ale wychodzi raz na 30 razy.
W Blazblue nie miałem żadnego problemu, a tutaj to jest jakiś hardcore, jeszcze nigdy w tej grze nad niczym sie tak nie zwiesiłem.
-
Możesz popróbować tym sposobem co Maddest napisał, sprawdziłem i rzeczywiście dużo łatwiej wychodzi (myślałem że jest tak jak u Akumy, że zwykłym sposobem nie da się zrobić tak niskiego fireballa).
-
To jest czysty manual , musisz odrazu po jumpie starać się zrobić dokładnego inputa na kunai'a.
Tak robiłem do tej pory i liczyłem, że jest jakiś szybszy i łatwiejszy sposób, ale no nic tak czy siak dzięki za pomoc panowie.
-
Kunaia nie da się tak jak divekicka cammy wpisać przed wyskokiem(Edit: Sprawdziłem, da się ale ciężko). Więc po prostu musisz to szybko robić.
Może spróbuj coś takiego (wyłącz pasek supera na practice):
Najpierw wciskasz wyskok w którymś tam chcesz kierunku (powiedzmy do przodu), i od tego kierunku kręcisz kółko do tyłu i dociskasz puncha.
Najlepiej tą techniką wychodzi kunai przy skakaniu do tyłu (mniej latania gałką) czyli:
741236+P
(u/b,b,d/b,d,d/f,f+P)
Jeżeli chodzi o szybkiego kunaia przy skoku do przodu to ja to robię tak:
9636+P
u/f,f,d/f,f+P :D
Mam nadzieję, że pomogło
-
Dzięki za wszystkie rady, kochane z was nerdy :*
-
Yo, nie wiem czy kogoś to zainteresuje, albo czy zainteresowani już wiedzą ;) świetny poradnik: SRK (http://shoryuken.com/f336/depth-guide-ibuki-254235/) mnóstwo informacji, autor ciągle dodaje nowe.
btw. używa ktoś c.mp sjc U2? Jeszcze nigdy mi się nie udało odpalić, w przeciwieństwie do mk albo c.hp sjc.
-
U2 po c.mp ciężko hit confirmować (właściwie to nie da się). Po pojedynczych normalach nie ma sensu tego robić. Teoretycznie można zlinkować c.mp po s.lp i dorzucić ultrę ale po co to komu skoro jest s.mk (łatwiej się linkuje).
Co do faq to nie czytałem... bo nie czytam faq'ów ;p. Na oko wygląda solidnie.
-
U2 po c.mp ciężko hit confirmować (właściwie to nie da się). Po pojedynczych normalach nie ma sensu tego robić. Teoretycznie można zlinkować c.mp po s.lp i dorzucić ultrę ale po co to komu skoro jest s.mk (łatwiej się linkuje).
No wiem, że jest nieconfirmowalne kompletnie, ale myślałem o tym jako o punishmencie bo c.mp jest stosunkowo szybki (na pewno szybszy niż gołe U2) i obrażenie by wtedy były nie przeskalowane tak bardzo jak po combie z jaba. Ale to wszystko theory fighter :P jakikolwiek sjc mi czasem wychodzi w treningu, w normalnej walce nigdy ;)
-
Ja w walce stosuje SJC U2:
a) po target combo lp mp hp (za zwyczaj po crossupie j.lk, albo jako kara na Ciosy z mega stratą, albo po meaty kunaiu)
b) overhead -> lk mk U2 (to sporo trenowałem ale przydaje się)
czasami po linku c.lp c.lp s.lp s.mk U2 ale to rzadko.
Btw. Nie polecam Ibuki na Chun bo na nią nic nie siedzi prawie ;p.
A z tego faq wyżej fajne zastosowania U1 można wyczytać.
Ale to wszystko theory fighter :P jakikolwiek sjc mi czasem wychodzi w treningu, w normalnej walce nigdy ;)
Na sticku grasz? Może coś podpowiem w sprawie sjc. A jak nie to U1 się nauczyć porządnie i karać co się da :)
-
b) overhead -> lk mk U2 (to sporo trenowałem ale przydaje się)
Nie wiedziałem że można lk zlinkować po overheadzie, zawsze szedłem w c.lk albo f.lk. Strasznie nie lubie tych combosów, jakiś taki zrypany rytm mają. Czekasz 7 lat aż overhead uderzy, mogliby go przyspieszyć w AE ;)
Btw. Nie polecam Ibuki na Chun bo na nią nic nie siedzi prawie ;p.
Gram Chun, więc ten matchup mi specjalnie nie przeszkadza. Nie lubie Szmajsona, nic nie mogę zrobić, wszystko mi kontruje :P. Albo Kena czy Hondy, też mi jakoś nie leżą.
Gram na sticku. Teorie niby znam, ale za mało treningu ;) Tak czy siak wskazówki zawsze mile widziane.
-
Nie wiedziałem że można lk zlinkować po overheadzie, zawsze szedłem w c.lk albo f.lk. Strasznie nie lubie tych combosów, jakiś taki zrypany rytm mają. Czekasz 7 lat aż overhead uderzy, mogliby go zrobić przyspieszyć w AE ;)
Można można. Jak wejdzie w kucającą postać to jest spore okno na to. W stojącą 1f :(.
-
Nie lubie Szmajsona, nic nie mogę zrobić, wszystko mi kontruje :P. Albo Kena czy Hondy, też mi jakoś nie leżą.
Polubiłbyś, gdybyś pograł z dobrym Rufusem ;p Jak dla mnie to chyba jeden z jej najcięższych matchupów. A Chun, Rose i podobne suki mają dobrze, bo mogą sobie łatwo uciekać z vortexu (FA -> backdash).
Można można. Jak wejdzie w kucającą postać to jest spore okno na to. W stojącą 1f :(.
Ale jeśli tak wolny cios wejdzie w stojącą postać to raczej na pewno siądzie na CH, więc okno i tak jest spore ;]
-
Polubiłbyś, gdybyś pograł z dobrym Rufusem ;p Jak dla mnie to chyba jeden z jej najcięższych matchupów.
Możliwe. Prawie nie grałem z żadnymi Rufusami, więc nie zdążyłem go sobie obrzydzić tak jak np Kena ;)
-
Tym overheadem często trafiam przeciwnika który próbuje rzucać (Ibuki nie da się rzucić gdzieś od 3/4 animacji overheada). Countera wtedy ni ma bo trafiamy w recovery po rzucie. Co do trafiania na counter to właśnie trudniej trafić tak cholernie wolnym ciosem IMO.
Adm uwierz mi Rufus to też c**jowy matchup ;d. Podobnie jak Postacie wspomniane przez Ciebie wcześniej.
-
Podstawy podstaw tej postaci: dokument będzie rozwijany w razie zainteresowania
http://tinyurl.com/ibukiwip
-
10/10 pickowałbym