BACKDASH FORUM
Mortal Kombat => Postacie => Mortal Kombat 9 => Raiden => Wątek zaczęty przez: Wombat w Maj 11, 2011, 15:45:49
-
Dobra, wyjaśnij ktoś zanim ostatecznie zwątpię w swoją poczytalność:
Rzecz dotyczy Raidena, ale może też dotykać innych postaci:
b+3,1,2~b,f+3 - wchodzi słabo, nie buforuje się w dowolnym momencie, trzeba time'ować idealnie torpedę na chwilę w której wychodzi ostatnie 2 z comba, ogólnie niefajne, niewygodne i wymaga treningu.
Robimy tak:
b+3,1,2~u,b,f+3 - wchodzi jak w masło, można wklepać u,b,f+3 praktycznie w dowolnym momencie, żadnego timingu tu nie ma mimo tego że input "u" jest totalnie od czapy.
Najadłem się grzybków, zsynchronizowałem się z mistycznym rytmem Mortala i nic takiego nie ma mimo tego że wydaje mi się że jest czy może to jakaś dziwność systemu buforowania tej gry?
EDIT: Nvm, walnąłem bzdurę, po prostu b,f+3 trzeba buforować na 1 z comba nie na 2, a u to po prostu pusty input. Dziwna ta gra.
-
Od zawsze powtarzałem, że w tej grze nie myśli się nad combosami, tylko się je klepie :) Tak samo jest z buforem teleporta po 3,3,4 - próbuj teleportować się timingowo po Kółku - hard. Wyklep jednym ciągiem kombinację 3,3,4,d,u - PROFIT!
-
Od zawsze powtarzałem, że w tej grze nie myśli się nad combosami, tylko się je klepie :) Tak samo jest z buforem teleporta po 3,3,4 - próbuj teleportować się timingowo po Kółku - hard. Wyklep jednym ciągiem kombinację 3,3,4,d,u - PROFIT!
+1
Jak juz jestesmy przy raidenie, to pozwole zadac sobie jedno pytanie.Od czego zalezy input 3,3 po shocku? probowalem klepac na poczatku, w srodku i pod sam koniec animacji i strasznie randomowo to wchodzi.
-
Po shocku raczej trzeba wymashować pierwszy cios żeby ładnie weszło, przynajmniej wtedy mam to najbardziej consistent... chyba że mowa o czymś innym niż wall-combo, bo fakt że w midscreenie 3,3 ma dziwny timing. Mi się wydaje że trzeba po prostu dosłownie chwilę opóźnić żeby weszły oba kopy.
-
Mowie od mid screenie oczywiscie.
-
Timing zależy też od tego jak szybko zrobimy shocka po TP (w recovery TP można wbuforować chyba tylko jeden kierunek). Bezpieczniej jest robić b312, zjada tylko 1% mniej w dżaglu, a bezpieczniejsze bo można wmashowywać ;)
-
To dziala tak samo po 3,3,4~TP 1~shock ??
Przenioslbym te posty do jakiegos ogolnego tematu w dziale Raidena.
-
Suprajs, suprajs - Raiden nie ma Armora na samym początku animacji Xraya, można mu go przerwać tak jak Subzerowi :)
-
Czy tylko ja nienawidzę tej postaci? >_> Szlag mnie jasny trafia od tych jego teleportów.
-
Po najnowszym patchu coś się zmieniło w Raidenie? Bo albo coś źle zrozumiałem , albo dodano klatki na teleport.
-
Po wykonaniu teleportu masz wieksze recovery, co sprawia ze nie mozesz juz tak naduzywac go jak wczesniej. Wiekszosc postaci teraz moze sie wbic szybkim low poke'iem.
-
chyba 2 klatki recovery dodal na teleporcie
-
Zabrano też frame adv po Vicinity Blaście.
-
A to wpływa też na comba? Bo bardzo ciężko pociągnąć mi combo po 3,3,4,d,u.
-
Tak, wpłynęło właśnie na to kąbo.
334 du f2~szoker itd, bedzie siedziało :)
-
Tak, wpłynęło właśnie na to kąbo.
334 du f2~szoker itd, bedzie siedziało :)
Właśnie przy f2 mam loterię pt. "wejdzie czy nie wejdzie" i zastanawiam się czy to brak w manualu czy po prostu wykonanie zrobiło się trudniejsze. A combo 3,3,4,du,3,3,4~XR wchodzi komuś ?
-
33 po teleporcie bylo ciezkie do posadzenia jeszcze przed patchem. f+2 proboj robic troche pozniej niz Ci sie wydaje.
-
Dobra chłopaki , jeszczę popróbuję. Dzięki.
-
Jak chcesz Xreja to rób 334 tp f2~Szok, 33 Xrej, ale równie dobrze możesz zrobić 334 Xrej, to się tyle nie zeskaluje, a przeciwnik nie będzie mógł tak szybko zbrejkowac po drodze.
A w ogóle to i tak szkoda pasków na Xrej u niego, chyba że naked na pałe.
-
Jak chcesz Xreja to rób 334 tp f2~Szok, 33 Xrej, ale równie dobrze możesz zrobić 334 Xrej, to się tyle nie zeskaluje, a przeciwnik nie będzie mógł tak szybko zbrejkowac po drodze.
A w ogóle to i tak szkoda pasków na Xrej u niego, chyba że naked na pałe.
Raya zwykle robię z b3,1,2,f2~shock, f2,3~XR i zwykle wchodzi jak w masło , a dmg jest większy (chyba).
-
No mi akurat generalnie chodziło o to, że u Raidena jak u Sonyi - opłaca się robić Xray szybko, po 3-4 ciosach.
-
X-ray po teleporcie na armor baiting to jedno z lepszych zagran tego typu w grze.
-
A co sądzicie o uczeniu się długaśnych combo? Zastanawiam się czy jest sens skoro w miare ograny gracz mi je przerwie , a jedyne zastosowanie znajdą na noobków dla których breaker nie istnieje. A i czy da się nadal zrobić b3,1,2~b3,1,2~f2~shock bo ilekroć próbuję to przy 2 b3,1,2 przeciwnik spada mi na ziemię.
-
Przeciwnik nie zawsze ma 2 paski. Z reszta jakie sa minusy wyciagania jak najwiekszego dmg? Najlepiej uczyc sie jak najgrubszych akcji.
-
A i czy da się nadal zrobić b3,1,2~b3,1,2~f2~shock bo ilekroć próbuję to przy 2 b3,1,2 przeciwnik spada mi na ziemię.
Da się, ale drugie b312 wymaga bardzo dokładnego, jak najwcześniejszego timingu, ale tego jugla robi się tak: b312 b312~shock b31~lot ;)
-
Przeciwnik nie zawsze ma 2 paski. Z reszta jakie sa minusy wyciagania jak najwiekszego dmg? Najlepiej uczyc sie jak najgrubszych akcji.
Najlepiej uczyć się stapli które łączą sobie względną prostotę wykonania z przyzwoitym dmg lub/i dobrą opcją do oki czy setupów
-
Eh, moze inaczej sie wyraze. Najlepiej zlapac najmocniejszego BnB i go robic. Na pewno nie warto robic slabszych opcji, w momencie gdy mozemy wymusic na przeciwniku uzycie breakera ;D.
-
Eh, moze inaczej sie wyraze. Najlepiej zlapac najmocniejszego BnB i go robic. Na pewno nie warto robic slabszych opcji, w momencie gdy mozemy wymusic na przeciwniku uzycie breakera ;D.
Teraz sprecyzowałeś myśl idealnie. Nie mam żadnych zastrzeżeń :) Robić słabsze juggle z użyciem ciosów których przeciwnik nie może zbrejkować robimy tylko na koniec gdy możemy go tym zabić lub prawie zabić wystawiając go na jakieś oki czy cheap dmg
-
Nie ma czegos takiego jak "cheap damage".
-
No nie wiem, 100% za dwa paski Smoke'a jest dość tanie jak na moje standardy.
-
Nie ma czegos takiego jak "cheap damage".
Przecież w MK jest cheap damage po normalach.
-
Nie ma czegos takiego jak "cheap damage".
Kiedyś była już dyskusja a propo "cheap" a "chip" i wyszło że jedni wolą pierwsze a inni drugie. Jeśli bardzo Ci to przeszkadza niech będzie CHIP DMG
-
Spoko, lepsze to niż "Dale Damage".
(http://images.wikia.com/cartooncharacters/images/a/ac/Chip_and_Dale.jpg)
-
Ja zgadzam się poniekąd z Kotem, w tej grze jest trochę rzeczy które można nazwać cheap damage...
-
W każdej grze jest coś takiego, a ja tak sobie to dla żartu rzuciłem.
-
W każdej grze jest coś takiego, a ja tak sobie to dla żartu rzuciłem.
Ale masz przecież rację :(
-
Ale to nie było istotne w tym momencie bo ktoś po prostu pomylił słowa, a ja zamiast mu to wytknąć postanowiłem rzucić taki mega-ambitny żarcik, że niby go bronię chociaż miał co innego na myśli. A że to prawda? Taka trochę oczywista, więc aż wstyd mi to mówić ;)
Jednak z Ciebie naprawdę słaby nerd ;)
-
Nie pomyliłem słów jeśli o to chodzi. Nie chce mi się znowu wszczynać dyskusji któa kiedyś już była. Wiem że prawidłowa nazwa to "chip dmg" (ułamkowy o ile tak można to przetłumaczyć). Jednak wielu - w tym ja - używa nazwy "cheap mg" (tani dmg) bo w Polsce to tłumaczenie akurat dobrze pasuje, poza tym fonetycznie brzmi tak samo i ludzie często nie wiedzą jak pisze się to słowo ;D
Jeśli ludziom to przeszkadza to zobowiązuję się do używania "pro nazwy" tego zjawiska czyli "chip dmg" ;)
Koniec OT
-
Macie jakieś dobre combo przy ścianie? bo 3,3,4,db2,3,3,4,3,3~shock~3,3~lot zaczyna mnie nudzić :P
-
334 4 334 f23 szok f23 lot :P (f23 jest zamienne z 33)