Autor Wątek: SSF4 dyskusja ogólna  (Przeczytany 483027 razy)

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1260 dnia: Listopad 30, 2010, 11:27:28 »
Buff na u2!? zmiana motion z qcf na charge to dla ciebie buff?
Super? Kto używa supera bisonem?? z resztą co to za buff, super ma mały range i nawet jeśli ktoś go używał (co jest mało prawdopodobne biorąc pod uwagę jak potrzebny jest ex pc i ex dr) to i tak tylko w na końcu comba..

*edit* z resztą kurcze za 120 na 80 damage ścięty to jest przesada gruba, karać gracza za idealny spacing, śmieszne. Czekam teraz na nerf SK, pewnie lk wersja będzie -3 on block.
Gargooletz napsiz mi jeszcze jakie nerfy innych postaci miałeś na myśli? Bo z tego co widzę najgorsze mu pozostaną bez zmian, wręcz będzie gorzej. Guile - buff, Zangief wraca do gry ponownie vs dyktator, dalszych nie sprawdziłem nawet, ale znając życie chunli dostanie buffa, i na deser okaże się że np taka cammy czy inna postać z dupy będzie miała przewage nad dyktatorem...
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2010, 11:35:04 wysłana przez Dadrot »
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1261 dnia: Listopad 30, 2010, 11:30:31 »
Po to była emota na końcu, żeby zasugerować, że to żart... (Swoją drogą nie pamiętałem, że jest zmiana na charge'a, a tej informacji w ostatnich niusach nie było)

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1262 dnia: Listopad 30, 2010, 11:37:37 »
aha, chyba że tak, sorry nie wyłapałem sarkazmu :))
no niestety u2 bisona wraca na charge, więc nie będzie można na refleks karac rzeczy nią, tak więc stanie się automatycznie gorsza niż u1 bo ma ponad 2x większy startup i mniejszy damage.. Swoją drogą ma ktoś liste zmian do innych postaci?? Chciałem zobaczyć kto wypłynie do przodu a kto leci do tyłu.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1263 dnia: Listopad 30, 2010, 11:41:17 »
W SSF4 jak widać Dictator był za dobry czego CAPCOM wcale nie chciał a stało się to samoistnie po nerfowaniu innych postaci jego omineli szerokim łukiem , Dictator w tym momencie to jedna z najsolidniejszych postaci w tej grze co CAPCOM'owi nie pasuje.

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1265 dnia: Listopad 30, 2010, 11:59:49 »
szkoda, że nie widać tego na turniejach i szkoda, że nie ma ani jednego dobrego japonczyka, koreańczyka czy innego tajwańczyka ktory by nim grał skoro jest najlepszy. Co do opinii co capcom chce a czego nie to bym był bardziej powściągliwy. Obserwując zmiany balansowe na tle vanila-super-arcade widac doskonale że sami nie wiedzą czego chcą. Ciekawi mnie gdzie byś widział ryu którym grasz?
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1266 dnia: Listopad 30, 2010, 12:13:53 »
Wystarczy popatrzeć na wyniki ostatnich turniejów , rzadko kiedy wygrywa Daigo albo Justin co w Vanilii było prawie codziennością , za to wygrywa GamerBee który gra Adon'em (z wcześniejszym wakeupem) , Mago który gra Fei-Longiem (z przegiętym recorvery po Chickenwingu)[OBIE TE POSTACIE SĄ GDZIEŚ NA KOŃCU TIER LISTY]. Widziałeś żeby kiedyś Daigo counter-pickował? Jak to miało miejsce w finałach CanadaCup? To co CAPCOM robi teraz z postaciami to jakaś pomyłka.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1267 dnia: Listopad 30, 2010, 12:26:38 »
No to właśnie o tym pisałem lol. Chyba się nie zrozumieliśmy. A tak notabene  to pomijając tier listy na eventscrubs to akurat fei long jest totalnym topem w ssf4 i praktycznie każdy pro gracz tak mysli, z resztą mago nim gra lol więc wiadomo :)

Co do counterpickowania to widziałem to w sf4 nagminnie w usa, daigo z resztą nawet w superze sporadycznie counterpickuje, aczkolwiek masz racje wczesniej tego nie robił. Ale bądźmy szczerzy, w vanili nie counterpickował bo nie było takiej potrzeby. Tam liczył się tylko ryu i sagat. A teraz jedyna postac która miesza mocno daigo w glowie to Dhalsim który jest przegięty vs wiekszość postaci. Nadal jednak mocno nie zgadzam się z tym co napisałeś na temat bisona. To postać która turniejowo jest mega słaba. Ma okropne MU co automatycznie ją skreśla (coś jak zangief w vanilii). Jeśli uważasz, że turnieje się nie liczą i reprezentacja postaci wśród top graczy też nie to sam nie wiem. Może online? Tam też dominuje ryu 70% czasu. Widze, że ludziska zbyt dużo creditsu dają tier listom.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

cieslak

  • Gość
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1268 dnia: Listopad 30, 2010, 12:44:05 »
-Dudley-

[Normals]
c.MK's active frame is increased to 5f.
s.HK's recovery is reduced. While the situation doesn't change on hit, frame advantage is 0 on block, so the risk is reduced and therefore it's easier to utilize.
j.HK, will slam down opponents to the ground if they're hit in airborne state, so it's better as an AA.

[Uniques]
We changed F+MP's start-up to 7f, and increased hitbox as well, so it is possible to hit some characters out of their low attacks.
F+HK's hitbox got buffed, so it is possible to connect from further away than now.

[Specials]
A new special, EX duck, is added in.
Different from regular ones, EX duck has upper body invincibility during movement, and canceling into follow-ups is possible from the 3rd frame.
LP/LK attack -> EX duck -> Ducking Straight/Upper is possible as well.

[Others]
Jet Upper FADC on block has frame advantage of -2f.
Also, we fixed cases on where throw didn't connect on some dizzied opponents.

[Overall]
We made situations on where he had difficulty to be less severe, and made the changes for Dudley to have more variety of chances.
We think the brand-new EX duck will become an important tool with new combo possibilities, so you can look forward to him.

Wszystko na plus...

j.HK, will slam down opponents to the ground if they're hit in airborne state, so it's better as an AA. - fajna sprawa. Potem jakiś setup...

We changed F+MP's start-up to 7f, and increased hitbox as well, so it is possible to hit some characters out of their low attacks.
F+HK's hitbox got buffed, so it is possible to connect from further away than now.
- Nice, biorąc pod uwagę, że sam cios w sobie jest bardzo priorytetowy.

LP/LK attack -> EX duck -> Ducking Straight/Upper - Imo strata paska, bo teraz wystarczy tylko po lp dać hk... Ciekawe, czy po c.lp i c.lk będzie można...

We made situations on where he had difficulty to be less severe, and made the changes for Dudley to have more variety of chances.
We think the brand-new EX duck will become an important tool with new combo possibilities, so you can look forward to him.


Powiedzmy, że im się to udało.

Dadrot, nie przesadzaj. Większość jego ciosów ma straszny priorytet i praktycznie nic nie wygrywa. Czasami nawet f+hp Dudka przegrywa z większością jego ciosów. :]





Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1269 dnia: Listopad 30, 2010, 12:53:57 »
co to znaczy priorytet? teraz to mi zagwostke zrobiłeś.. I co to znaczy większość ciosów ????
Bison ma tylko 3 dobre normale na które się gra: cr.lk, s.hk i s.Mk.
Trafienie kogoś ciosem to na ogół efekt połączenia takich rzeczy jak startup, hitboxy i nietykalność.

Poza tym przypominam ci, że dudlej ma kilka świetnych zagrań i super mixupy. Z mocnych normali jego f, HP (chyba hp, a mże hk?) ma mega zasięg i trafia baaaardzo często krojąc sporo :)
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

szostakfm

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 275
    • Zobacz profil
  • PSN ID: szostakfm
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1270 dnia: Listopad 30, 2010, 13:36:35 »
Priorytet to jest skrót myślowy oznaczający duży/"wygodny" hitting box w połączeniu z małym/"trudnym do trafienia" hittable boxem.
"Scrub" to stan umysłu, nie poziom umiejętności.

cieslak

  • Gość
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1271 dnia: Listopad 30, 2010, 14:14:08 »
Priorytet to jest skrót myślowy oznaczający duży/"wygodny" hitting box w połączeniu z małym/"trudnym do trafienia" hittable boxem.

Dadrot, lepiej nie mogłem tego napisać. :) Co do Bisona, ostatnio grałem z tejotlem i praktycznie nic nie wygrywałem w powietrzu, więc stwierdzam, że wszystko (Bison > Dudley - nie wiem, jak inne postacie) Bisona wygrywało. Poza tym jego ten kick, nie wiem, co to jest. Mowa o tym jego prostowaniu nogi, antyair, nawet mój hp czy f+hp przegrywało. Do tego całkiem spoko c.lk + ten charge (nie wiem, jak się to zwie, ani się to robi), którego cięzko ukarać, zwłaszcza na online. Poza tym przegięty (drugi charge - ten, co się tak kręci z fioletową obłoką?), który przenika przez wszystko, nawet U2 Dudka na wakeup. Oczywiście mówię tutaj na przykładzie moich spotkań online z Bisonem. Co do Dudka... Racja, f+hp jest dobre, ale ile to razy dostawałem karę, jak ktoś to przyjął na blok. :) Wolę samo HP. :P Mixupy... Ma dobre, przyznaję.

Muszę się nauczyć, jak się robi większość ciosów daną postacią, bo aż wstyd...

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1272 dnia: Listopad 30, 2010, 19:24:49 »
Szczerze mówiąc to nie wiem czy Dyktator jest takim topem-topem. Na pewno jest jedną z bardziej solidnych postaci w grze, ale jeśli miałbym wybrać moim zdaniem pięć najlepszych postaci to nie byłby on oczywistym kandydatem. Na pewno bez zastanowienia podałbym Guile'a i Honde, a pozostałą trójke wybierał z takich postaci jak Chun, Boxer, Bison, Ryu, Akuma, może Fei-long, Sim i Cammy.

No i nie kumam tego zrzędzenia na osłabianie postaci, którą sie gra. Jak osłabią kogoś tak bardzo że nie widzimy sensu nim grać, to mamy do wyboru jeszcze 34 albo i wiecej postaci. Nie wiem w czym problem. Wiele postaci przeżywa swój czas świetności który przemija, w vanilli było tak z Ryu, Sagatem, Akumą i Rufusem, w superze z Guilem, Hondą, Bipsonem i Chun, teraz pora na kogoś innego. No chyba że się gra Boxerem, wtedy sie ma w dupie to, że wychodzi kolejna wersja gry ; D
No, ale mamy SSF4 - erę Hakana, Rufusa itp.
1. Rufus był już w vanilli.
2. Skąd pomysł, że to postać-żart? :f
cammy czy inna postać z dupy będzie miała przewage nad dyktatorem...
1. Cammy to postać z dupy. Aha.
2. Cammy nigdy nie będzie miała przewagi nad dyktatorem, co najwyżej będą mieli po równo.
z resztą kurcze za 120 na 80 damage ścięty to jest przesada gruba, karać gracza za idealny spacing, śmieszne.
Ten cios powinien po prostu zabierać 100 w każdej sytuacji, myśle że wszyscy byliby szczęśliwi ;p
W SSF4 jak widać Dictator był za dobry czego CAPCOM wcale nie chciał a stało się to samoistnie po nerfowaniu innych postaci jego omineli szerokim łukiem , Dictator w tym momencie to jedna z najsolidniejszych postaci w tej grze co CAPCOM'owi nie pasuje.
To nie jest tak, że im bardzo zależy żeby jakaś postać była słaba a jakaś dobra, to nie ASW ;p Im po prostu na maksa chujowo wychodzi balansowanie gry, bo nie mają pojęcia co i jak zmieniać, szczytem ich pomysłowości jest nerf/buff damage'a lub najbardziej przydatnego ciosu.
Poza tym jego ten kick, nie wiem, co to jest. Mowa o tym jego prostowaniu nogi, antyair
Stending rałndhałs, jeden z najlepszych normali w historii świata. Przecież grałeś w cvs2 ;p
Cytuj
Racja, f+hp jest dobre, ale ile to razy dostawałem karę, jak ktoś to przyjął na blok. :) Wolę samo HP. :P
Cieślak... f+hp ma -2 na bloku, wiec rzeczy które to ukarzą można policzyć na palcach obu dłoni. s.HP ma -4, więc z dobrym timingiem można to normalnie karać robiąć jab -> combo, albo po prostu srk.

Yhyh, nie znamy frame daty do swojej postaci ;>

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1273 dnia: Listopad 30, 2010, 19:35:08 »
Yhyh, nie znamy frame daty do swojej postaci ;>

Bo w GG się takie pierdoły do skilla nie liczą :D
Moje pięści krwawią śmiercią!

Vipe

  • Poznań Dojo
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Vipe-TcT
  • Skąd: Pozna�
Odp: SSF4 dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1274 dnia: Listopad 30, 2010, 21:42:18 »
Dadrot niesamowite są Twoje teorie :) Serio mówię.

Turnieje nie mają nic do rzeczy. Dyktator jest solidną postacią, co udowodnił ostatnio Andre ogrywając Daigo. Nikt inny nic nie wygrywa tą postacią bo tak na prawdę nikt nie umie nią grać na 100%.

Przykład Honda, jest teraz mega topem. Kto inny niż Mike Ross zdziała tą postacią coś większego na turnieju za wielką wodą? Ja nie znam nikogo innego.

Ale fakt ,dyktatorem jak się nie umie grać to raczej jest free. ;)

A co do balansu to jest prawie idealny, problem w tym że prawie robi wielką różnicę. I jeśli CAPCOM nie wymyśli magicznego uniweralnego ruchu jak parry w 3s'ie to nie ma szan by szybko gra była idealnie zbalansowana. Wszystkie match upy musiały by być 5:5.

W tej chwili wygląda to tak, że nawet tak świetny gracz jak Daigo nie ma szans z idealnie grającym Simem, bez względu kto nim operuje.