Autor Wątek: Gerovehir! czyli Podstawy  (Przeczytany 9551 razy)

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 06, 2011, 01:02:07 »
Mam kilka pytań.

Jak duża jest rzeczywiście przewaga po TP? Sęk w tym że cpu na practice nie jest w stanie uskoczyć przed zwykłym paleniem po TP, a to chyba nie jest gwarant, right?

Obczajam Scorpa pod kątem taga z Noobem - ma ktoś pomysł na jakiegoś loopa po Disablerze Nooba z asysty? Coś takiego żeby przewaga po ciosach była na tyle duża żeby przeciwnik nie mógł nic zrobić po za blokowaniem (które będzie miał wyłączone) u SubZero można tak loopować b+1,2~dash.

No i z działu Mortal Kombat: jeśli trafimy b+2 AntiAir standardowe combo skroi dużo więcej niż przy normalnym trafieniu.

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 06, 2011, 11:38:03 »
1) na trafieniu mamy safe jumpa, tyle że przewaga w praktyce polega na tym, że przeciwnik przez spory okres nie może się poruszyć/wyprowadzić atak, jedynie blokować (dlatego nawet najszybsze ataki nie wchodzą na gwarancie). A skoro nie może się poruszyć przez masę czasu, to nie może uskoczyć przed paleniem, które wchodzi na gwarancie :D Świetne znalezisko Dae, sprawdziłem z drugim graczem i działa.
2) 1,1~dash, zapętlić?
3) robiąc b2 z ziemi damage scaling włącza się już przy 2 ciosie (j.K zamiast 7% zjada 5), robiąc jako AA dopiero przy trzecim. Wot, MK moments

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 06, 2011, 12:26:03 »
f+2,1~TP, Palenie to gwarant, Palenie jest skalowane.

b+2, j.K~TP, dash, 1,1,1~linka, crossup j.P, f+2,1~TP, Palenie - to niezła opcja ,palenie zada 2% i przeciwnik nie może robić wakeupów. Chyba max dmg po b+2.

W loopie z 1,1 dash można uskoczyć.

Po assyście Nobba mamy ładny reset.

b+2, j.K~TP, dash, 1,1,1~linka, b,b+Tag dash f+2,1~TP, dash 1,1,1~Linka i combo.

b,b+Tag dash f+2,1~TP wymaga dobrego timingu. Z moich testów wynika że jest to legit reset (komp nie może ani uskoczyć ani się schylić) ale sprawdzę z żywym graczem.

Generalnie team Scorp+Noob nieźle wymiata :P :P



EDIT:

Poszukałem i TP, Palenie okazało się znane. W jakimś combo video na TYM też jest pokazane...

Zapomniałem o możliwości używania 2,1+2 jako wybity w loopie, wracam na practice żeby to obadać...
Być może można robić b+2, j.K~TP, dash, 1,1,1~linka,b,b+Tag dash f+2,1~TP, dash 2,1+2, TP, 1,1,1~Linka i znowu reset z asystą. Koniecznie muszę to obadać- bo może mamy death combo :D :D

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 06, 2011, 12:32:25 »
Mam takie pytanko czy jeśli po AT robimy EX palenie to jest to gwarant absolutny? Przeciwnik nie może zrolować lub leżeć dłużej (d+blk)?

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 06, 2011, 12:34:50 »
Może leżeć, ale palenie to unblock i zbierze z gleby :D :D

Drantzell

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Łopin-DA! Kimotai!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: Drantzell
  • PSN ID: Drantzell
  • Skąd: Gdansk
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 06, 2011, 12:46:08 »
Palenie to jedna z najbardziej wkurzających rzeczy w tej grze xD Szczególnie że przy Scorpie nie można za dużo skakać, bo można nadziać się na linkę, czy zbicie z lotu i juggle po tym (choć tylko jednego Scorpa miałem który to potrafił).

Caracal82

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Polska/Anglia
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 08, 2011, 19:10:43 »
panowie mam pytanko ostatnio próbuję rozkminiać scorpa trochę i fajne kombosy znalazłem do niego ale testowałem je na practice i nie wchodzą a mianowicie mówię tu o kombinacji teleport cross jump kick and airthrow. Ustawiłem kompowi żeby autoblokował i zaraz po teleporcie komp blokuje 10/10. Czy ten cross jump kick + airthrow to opcjonalnie na zawodników którzy nie blokują czy za wolno coś robię?
feel death's cold embrace

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 08, 2011, 19:15:07 »
Goły teleport, j.K~rzut oczywiście nie wchodzi, bo cała kombinacja jest częścią kombosa na przeciwnika będącego w powietrzu (wybitego wcześniejszymi ciosami).

Caracal82

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Polska/Anglia
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 08, 2011, 19:59:58 »
dzięki Qujon przejrzałem jeszcze raz te kombosy i widze teraz że przegapiłem dwie rzeczy NJP :P który oczywiście podbija kolesia oraz EX teleport który oczywiście też podbija.
feel death's cold embrace

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 01, 2011, 15:06:10 »
http://www.youtube.com/watch?v=AZWl6Apr4P0
Nie poruszając w ogóle kwestii mocarności tych kombosów, ciekawy jest nowy setup kończenia juggli drugą linką - oponent jest rzucany na glebę FDFA, a my robiąc d+3 wyłączamy mu możliwość robienia wake-up ataków (działa nie tylko na Sheevę). Jak wiadomo po d3 na hicie na stojącego (bo takie trafienie uznaje nam w tym momencie gra jeśli przeciwnik nic nie będzie robił/będzie wakeupował) mamy 0 w klatkach, więc dalszy pressing zależy od postaci na jaką gramy.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 10, 2011, 13:22:00 »
Teraz gram tylko Scorpionem. Jest awesome!

Pytania:
- safe Teleporty z jumpa - świetna sprawa! Używacie?
- można prosić o listę po czym mamy GWARANTOWANE EX Hellfire
- klatki na bloku/trafieniu f+3 - macie jakiś info?
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2011, 14:15:40 wysłana przez Dae »

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 10, 2011, 14:36:49 »
Safe teleport z jumpa - mówisz o tym robionym nisko nad ziemią, co whiffuje? Jeśli tak, to nie jest on tak safe, bo postacie z dużym hitboxem uppercuta nam go dziabną.
Po f3 na hicie jest mała przewaga, Brady pisał w swoim poradniku o safejumpie ale na pewno go tam nie ma, nie mam z kim sprawdzić tego teraz, ale wątpię, żeby było więcej niż 4 klatki na plus. Na bloku jest chyba 0.

OnizukaPM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 294
    • Zobacz profil
  • PSN ID: OnizukaPM
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 10, 2011, 15:36:39 »
Gwarantowany hellfire jest chyba po air throw i trafionym tp, cos jeszcze na pewno ;d f212?

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 10, 2011, 15:45:31 »
Ex kiedyś był w jugglach po 334, po 212 w polu, tyle, że teraz przy poprawionym wakeup system nie wiadomo jak będzie działało i czy będzie dalej gwarant. Na pewno dalej zgarnia z techrolla :)

Poza tym tak ogólnie to szkoda paska na Ex Palenie imo.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 10, 2011, 22:26:24 »
Nie wiem na ile practice jest miarodajny - ale wg. moich testów EX Hellfire jest gwarantowane po kilku różnych rzeczach.
Sprawdzałem to z Raidenem.

Co ciekawe mamy gwarantowany zwykły Hellfire po trafieniu ostatnim ciosem z 1,1,1 - skaluje tam dmg.

Z f+3 na trafieniu też jest ciekawie bo skaluje po nim rzut i kilka innych ciosów.