Autor Wątek: Gerovehir! czyli Podstawy  (Przeczytany 9547 razy)

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Gerovehir! czyli Podstawy
« dnia: Maj 01, 2011, 16:10:17 »
Specjale:
b,b+1 - Linka
d,b+3 - Teleport Punch (TP)
d,b+2 - Hellfire (Palenie)
d,b+4 - Leg takedown (Podcinka)

Fatality:
Fatality 1: f,d,f+2 (blisko)
Fatality 2: b,f,b+3 (blisko)
Stage Fatality: f,u,u+1
Babality: d,b,f,d+2

Normale:
Podstawowa informacja - linkę możemy linkować (-.-) po każdym ciosie w następujących stringach: 1,1,1 (tylko po dwóch pierwszych ciosach jest gwarantowana);2,1;f+2,1;2,1+2; 3,3.
Combosy po 1,1_21_f+2,1 zjadają tyle samo damage.
3,3 to najszybszy juggle starter Scorpiona, zjada odrobinę mniej dmg niż powyższe, działa dobrze jako antiair.
Po 3,3,4 mamy gwarantowane ExPalenie.
Po Airthrow mamy gwarantowane ExPalenie.
f+4 to szybki, niekaralny low, po którym także możemy walnąć na gwarancie linkę i juggle lub X-ray.
b+2 to overhead, jest karalne na fullcombo.
2,1,2_2,1+2 - ostatni hit to overhead.
f+3 - overhead, daje nam przewagę na hicie, niekaralny na bloku.

Specjale:
Linka - karalna z bliska (full juggle) i średniej odległości (szybkie specjale), na whiffie KOLOSALNA kara.
ExLinka - posiada Armor na 2 hity (także projectile).
Teleport Punch - na trafieniu zapewnia nam safejumpa, karalne na fullcombo na bloku, działa jako wakeup move.
ExTeleport Punch - 2hitowa wersja, na bloku daje przewagę, pod ścianą daje juggla.
Hellfire - nieblokowalny cios, +/-0 na trafieniu, zbiera pozostających na ziemi przeciwników.
ExHellfire - większy hitbox, zbiera czasem techrollujących, oraz we wczesnej i późnej fazie skoku.
Leg takedown - podcinka, zbiera we wczesnej i późnej fazie skoku, karalna na full combo.
ExLeg takedown - większy zasięg, tak samo karalna.

Juggle:
Po każdym jugglu kończącym się airthrowem możemy zrobić ExPalenie za dodatkowe, gwarantowane 8% damage (wymaga 1 paska ex)

Linka_f+4~Linka_j.P, 1,1~Linka, nj.P, dash b+2, j.K~TP, j.K~Airthrow (35_36_42%)
Linka_f+4~Linka_j.P, 1,1~Linka, nj.P, dash b+2, j.K~TP, j.K~TP d+1  (36_37_43%)

b+2, dash, j.K~TP, dash, 1,1,1~Linka, crossup j.K~Airthrow (28%)
b+2, dash, j.K~TP, dash, 1,1,1~Linka, crossup j.P, 2,1,2 (30%)

2,1+2~TP, dash, 1,1,1~Linka, crossup j.K~Airthrow (31%)
2,1+2~TP, dash, 1,1,1~Linka, crossup j.P, 2,1,2 (33%)

nj.P, dash, b+2, j.K~TP, dash, 1,1,1~Linka, crossup j.P, 2,1,2 (42%)
nj.P, dash, b+2, j.K~TP, dash, 1,1,1~Linka, crossup j.K~Airthrow (40%)

j.K~TP, dash, 1,1,1~Linka, crossup j.P, 2,1,2 (36%)
j.K~TP, dash, 1,1,1~Linka, crossup j.K~Airthrow (33%)

Wall:

b+2, nj.P, 2,1,  2,1,  2,1~Linka, crossup j.P 2,1,2 (28%)
b+2, nj.P, 2,1,  2,1,  2,1~Linka, crossup j.P~ExTP, 1,1,1 (30%)
b+2, nj.P, 2,1,  2,1,  2,1~Linka, nj.K~Airthrow  (26%) i mamy przeciwnika w dalszym ciągu przy ścianie


j.P, 1,1~Linka, nj.P, b+2, 2,1,  2,1,2 (37%)
j.P, 1,1~Linka, crossup j.P~ExTP, 2,1,  2,1,  2,1,2  (45%)

Scorpion plecami do ściany:
ExTP, 2,1,  2,1,  2,1, 33~Linka, crossup j.P, 2,1,2  (41%)

http://www.youtube.com/watch?v=wjFYU06GTkw
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2011, 01:24:34 wysłana przez Qjon »

Furb

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2451
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kept you waiting, huh?
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: FurbPL
  • Skąd: Wawa
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2011, 18:21:16 »
Fajnie zrobione! Machne takie cos dla Cage'a jak bedzie czas ;D.

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 03, 2011, 01:35:34 »
Dorobiłem wideło z dżaglami, żeby nie było że ich nie umiem:
http://www.youtube.com/watch?v=wjFYU06GTkw

True_Mumin

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 412
  • Płeć: Mężczyzna
  • #TylkoTekken
    • Zobacz profil
  • Gamertag: N/A
  • Skąd: Łódź
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 03, 2011, 01:48:49 »
Dorobiłem wideło z dżaglami, żeby nie było że ich nie umiem:
http://www.youtube.com/watch?v=wjFYU06GTkw

Bardzo ładne. Zwłaszcza ten pierwszy juggle!

Tylko wersja EX palenia jest gwarantowana po rzucie z powietrza?
Wakeup ex shoryu everyday :kapparyu:

pzdr dla kumatych ; )))))))

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 03, 2011, 01:53:39 »
Tylko Ex.

Wombat

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 325
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nice Boat
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: znienacka :P
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 03, 2011, 16:36:39 »
To ja dorzucę trochę koksu do pieca żeby się dalej ładnie paliło (:D):

Do podlinkowania z j.P:
- 1,1,1/1,1,4/1,1~linka/1,1~takedown
- 3,3,4/3,3~linka/3,3~takedown
- 2,1,2/2,1~linka/2,1~takedown/2,1+2 - a dalej wiecie co z nim robić xd
- f+2,1,4/f+2,1~linka/f+2,1~takedown/f+2,1~TP
- f+3
- b+2
- f+4~linka/f+4,3/f+4~takedown

NOTE: cancel w TP z naturalnego stringa wchodzi tylko z f+2,1, z innymi nie działa

Juggle:
linka, nj.P, dash b+2, j.K~TP, dash 1,1~takedown (35%)
b+2, j.K~TP, dash, 1,1,1~linka, crossup j.P, 1,1~takedown (30%)
b+2, j.K~TP, dash, 1,1,1~linka, crossup j.P, 3,3,4 (29% + można EXpalić na gwarancie)
j.K~TP, dash, 1,1,1~linka, crossup j.P, 3,3,4 (34% + można EXpalić na gwarancie)
j.K~TP, dash, 1,1,1~linka, crossup j.P, 1,1~takedown (36%)

Wall:
b+2, nj.P, 2,1, 2,1, 2,1~linka, crossup j (bez ataku), crossup j.P, 1,1~takedown (29%, można nie skakać tam i spowrotem tylko zrobić od razu crossup j.P, ale wtedy przeciwnik nie zostanie pod ścianą)
b+2, nj.P, 2,1, 2,1, 2,1~linka, crossup j.P, f+2,1~EXTP, d+2_1,1,1 (32%, od d+2 bądź 1,1,1 zależy pozycja przeciwnika po akcji)

Plecami do ściany:
EXTP, 2,1,  2,1,  2,1, 3,3~Linka, crossup j, crossup j.P, 1,1~takedown (42%, ze skokiem bez ataku to samo co wcześniej)
EXTP, 2,1,  2,1,  2,1, 3,3~Linka, crossup j, crossup j.P, 3,3,4 (40% + można EXpalić na gwarancie, skok jw.)
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 21:43:20 wysłana przez Wombat »

Caracal82

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Polska/Anglia
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 14, 2011, 19:22:16 »
Witam bardzo interesujące combosy do scorpa którego właśnie rozkminiam. Ośmielę się zapytać o opinię tutaj na temat jednego comba które ostatnio tak sobie wymyśliłem. Mianowicie:
j.p,1,1,EXspear, nj.p,dash,b+2,j.k,teleport,j.k,EXteleport razem daje to 11 ciosów i 45% przy użyciu dwóch pasków jeśli by dodać to co Qjon mówi o Expaleniu to pewnie można wyżyłować to combo do ponad 50% przy użyciu 3 pasków. Mam jednak prośbę ponieważ niestety mieszkam w Anglii i nie mam nikogo z kim mógłbym pograć offline, tak więc testowanie czegokolwiek jest dla mnie trudne bo albo na practice na nieruchomym przeciwniku albo online czyli albo w idealnych warunkach albo w totalnym chaosie (prawdę powiedziawszy za słaby jestem na testy online a gdyby Qjon nie pozamiatał mnie Ermaciem, dał linka do tego forum i kazał ćwiczyć to bym dalej używał jedynie podstawowych combosów i nie wiedział co to OH i string ^^). Tak więc mam prośbę do co lepsiejszych zawodników o przetestowanie tego comba i o opinię czy warto je stosować czy może są lepsze bez użycia pasków.
feel death's cold embrace

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 14, 2011, 21:33:32 »
No ale odpowiedz sobie sam - czy opłaca się marnować 2 paski (czyli potencjalny brejker) tylko po to, żeby zwiększyć damage o te 5%? Jeśli wiesz, ze te 5% jest w stanie zabić, to ok, ale jeśli powiedzmy zaczynasz rundę i wszedł ci dżagiel, to IMO nie ma sensu marnować od razu pasków, bo zysk jest zbyt mały.

Caracal82

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Polska/Anglia
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 14, 2011, 22:39:12 »
W sumie z jednym paskiem wychodzi około 40% więc jeden pasek za 3-5% to chyba rzeczywiście lipa. Ale zastanawiałem się na co warto tak naprawdę trzymać te paski. Bo skoro Xray zadaje około 33% czy tam 35 nawet to myślałem że ponad 50% za trzy paski to się opłaca. Breaker powiadasz... Czy to jest główna rzecz dla której warto trzymać paski ??
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2011, 22:50:26 wysłana przez Caracal82 »
feel death's cold embrace

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 14, 2011, 22:56:25 »
U Scorpa brejker+ex linka(tarcza!)+ex teleport+ex palenie(do kończenia juggli za dużo, bo 8dmg) :)

Caracal82

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Polska/Anglia
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 15, 2011, 17:35:35 »
Mam jeszcze jedno pytanie ale nie widzę żadnego tematu, do którego by to pasowało mianowicie "czy jump punch jest OH czy zwykłym high punchem?" bo czasami kolesie przeskakując nade mną gdy blokowałem kucając trafiali mnie i nie wiem czy puściłem blok przypadkiem czy jest to OH. Jak już wspomniałem wcześniej nie mam nikogo do poćwiczenia offline więc ni jak moge to sprawdzić.
feel death's cold embrace

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 15, 2011, 17:40:16 »
JP to OP. Możesz sam to sprawdzić, ustawiając w trybie treningowym, żeby przeciwnik blokował podczas kucania.

Nie sugeruj się animacją - w tej grze czasem i lowy mozna blokować stojąc, bo wysokość bloku nie zależy od animacji, a od inputu. Animacja nie zawsze jest w stanie oddać rzeczywistą sytuację.

Wombat

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 325
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nice Boat
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: znienacka :P
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 15, 2011, 17:44:19 »
JP to OP. Możesz sam to sprawdzić, ustawiając w trybie treningowym, żeby przeciwnik blokował podczas kucania.

Nie sugeruj się animacją - w tej grze czasem i lowy mozna blokować stojąc, bo wysokość bloku nie zależy od animacji, a od inputu. Animacja nie zawsze jest w stanie oddać rzeczywistą sytuację.

Nie musi nic ustawiać, OH są jako jedyne zgłaszane przez grę jako hit na medium. Co do drugiej części - fakt, właściwości ciosów typu na jakiej wysokości trzeba blokować, czy są OH, czy lowcrushują, co dają na hicie/co na bloku itp trzeba się po prostu nauczyć, bo animacja bywa myląca.

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 15, 2011, 17:53:11 »
No ale tak jest przecież w każdej grze, to nie jest nic ekskluzywnego dla mk9 ;p

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Gerovehir! czyli Podstawy
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 15, 2011, 18:05:19 »
No ale tak jest przecież w każdej grze, to nie jest nic ekskluzywnego dla mk9 ;p
W Tekenie tak nie ma :B