BACKDASH FORUM
Mortal Kombat => Mortal Kombat 9 => Wątek zaczęty przez: MoonSpell w Czerwiec 26, 2011, 16:12:17
-
Spamming:
-Bezmyslne powtarzanie tych samych speciali/cisów (zazwyczaj pocisk / teleport) bez zmiany taktyki nie zważywszy na sytuacje.
-Nie wymaga Skilla/umiejętności, gdzie w przypadku „zoning’u” trzeba się dostosować i być taktycznym.
-Spammer zawsze będzie kontynuował atakowanie pociskami lub teleportami bez taktyki mając nadzieję, że w końcu ich atak nie zostanie zablokowany lub po prostu „wejdzie”.
-Spamerzy osiagaja wygrana na bardzo niskim poziomie gry. Bywa tak w przypadku ludzi którzy dopiero co zakupili grę lub nie maja wystarczającego doświadczenia. Zdarza się, ze wygrywają, ale nie wygrają z nikim kto prowadzi „high level game play” w meczach Rankingowych, czy turniejowych jako, ze ich taktyka gry/walki jest zbyt przewidująca.
Zoning:
-Celowe utrzymywanie odległości / nacisku, albo czytanie stylu walki.
-Zmuszanie do gry w określony sposób. Unikanie bliskiej walki „Close Combat”
-Tworzenie szansy na zadanie dużego „Damage’u”
-Dobry „zoner” zawsze stworzy Dla siebie szanse trzymając przeciwnika na dystans tworząc kontrole nad walka dostosowując się do taktyki/kontry przeciwnika tworząc skuteczny atak.
-Nie musi wiązać się z powtarzaniem ciosów ani z byciem w oddali.
-Zoning może być odległością „half screen” lub mniejszą umożliwiającą atak poprzez normalne ciosy/poke’i.
Chodzi o to aby stworzyć odległość i ja utrzymać by możliwości prowadzenia walki przez przeciwnika były ograniczone dzięki czemu pozwala nam to na łatwiejsze reagowanie/atakowanie.
Tak Dla jasnosci, jest sporo osob ktore nie odrozniaja jednego od drugiego. Czesto sie z tym spotykam i zapewne nie tylko ja. Uwagi/poprawki mile widzane. Mysle, ze temat dosc istotny nie tylko w swiecie MK, nie? :]
-
Raz grałem z Sindel, która zoning miała opanowany do perfekcji. Kiedy rzucałem kulkę Subem, to ona atakowała tym pociskiem niskim przez co unikała kulki,a ja dostawałem. Do tego pociski w lotu itp. Byłem zirytowany niesamowicie bo nawet podejść nie mogłem. Oczywiście jak już podszedłem to oczywiście koleś też trochę mocnych kombinacji znał.
Z lamkami które spamują bezmyślnie pociski nie mam większych problemów. Tym bardziej że one się różnią od tych dobrych graczy tym, że jak już podejdziesz to całkowicie wymiękają na bliski dystans ;p
-
Nie powiedziałbym, że spam nie wymaga skilla. Raczej jest jego przeciwieństwem.
-
Muszę się przyznać że MK to pierwsza bitka w której w ogóle spotkałem się z użyciem terminu spamer...
To powinno się wyświetlać jako message of the day w online, bo ludzie grający w MK na poziomie niedzielnego gracza nie mają pojęcia co to zoning i strasznie się irytują...
-
@Hiryu
Czemu przeciwieństwem? Spam to po prostu niskopoziomowa taktyka, jak kogoś się nią da rozłożyć to po co się wysilać i robić coś więcej? ^^ A zoning to tak jak Moonspell napisał, bardziej kontrolowanie dystansu (stworzenie "strefy" przez którą przeciwnik musi się przebić i trzymanie go poza jej granicami) niż po prostu rzucanie projectami. Tak naprawdę są sytuacje w których spam to optymalny sposób zonowania - na przykład Noob po rzuceniu cienia do przodu ma gwarantowanego następnego przynajmniej na blok, jak przeciwnik cały czas próbuje przeskoczyć tego projecta będzie je łykał aż polegnie - w takiej sytuacji spam jest po prostu "proper play" xd
-
Muszę przyznać, że MK to pierwsza bitka w której spotkałem się z określeniem spamowania jako optymalnego sposobu prowadzenia zoningu.
-
Ja tam jestem takiego zdania że wszystkie kombinacje, ataki, specjale są po to żeby ich używać. Jeśli wygrywasz spamując jeden cios to jest problem Twojego przeciwnika a nie Twoj.
Ostatnio grałem z takim średniawym graczem i stwierdziłem że zajadę go samymi Slidami. W drugiej rundzie nauczył się blokować dół i coś tam karać, ale i tak dostał w mordkę :) Pewnie co drugi by mnie nazwał spamerem, ale to jest jego wina że nie nauczy że za Slidy można karać jak psa.
-
Muszę przyznać, że MK to pierwsza bitka w której spotkałem się z określeniem spamowania jako optymalnego sposobu prowadzenia zoningu.
No ja jako Guile/Charlie user czesto sie spotykalem/am z tego typu pi****leniem. To samo jest jak sie zonuje Ryu. W inne gry sie nie zaglebialem online'owo zeby to uslyszec. Pewnie podobnie bedzie jak bedziemy grac w KOF XIII.
WOMBAT - zgadzam sie z toba w 100% dude ;]
-
To co napisał Kowal powinno się wyświetlać jako message of the day w online,
a gdzie ja cos napsiałem?
W ogole jak juz ktos porusza taki temat to nie wiem czemu pod spam podpinane sa głownie pociski
spam to niekaralne albo dajace duza doze bezpieczenstwa akcje i z pociskami nie liczac nooba to najmniejszy problem no chyba ze ktos ma full combo po pocisku. takim samym spamem jest stawiania klona panubogu w okno czy walenie kulki i teleportow.
ja bym nie miał pretensji o spam ale mechanike tej gry bo to ona umozliwia
a z tym sie nie da nic zrobic bo Boon nigdy nie wytrzezwieje i dyskusja jest bez sensu.
Speciale sa w tej grze za szybkie natomiast samo poszruszanie postaci i reakcje za wolne, łacznie z blokiem na ktorego opznienie jest takie lolowe ze wpływa na babole w samej jego animacji low/high. Mechanika tej gry to w wielu momentach zaprzeczenie mechniki w 2D. Od tego ze nie idzie skarac podcieciem skaczacego spoza zasiegu po blokowanie skoku z buta dołem itp rewelacje, o przewadze na drop combie u czesci postaci nie wspominajac. Spam jest efektem tego ze system jest biedny i sztywny, zabieranie albo dopalanie rzeczy u postaci przypomina łatanie druszlaka plastelina. Poza tym jak postac ma 4 specile w command liscie to czegu tu niby ma sie uzywac zeby nie spamic.
-
Sry, LOL nie spojrzałem na autora tematu i jakos mi się wbiło do głowy że to ty pisałeś XD XD
-
Eh, to tylko ja z madmiaru czasu dzis postanowilem napisac/wniesc cos "innego" do dzialu :D