BACKDASH FORUM

Mortal Kombat => Postacie => Mortal Kombat 9 => Sonya => Wątek zaczęty przez: Cambion w Kwiecień 27, 2011, 13:46:04

Tytuł: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Cambion w Kwiecień 27, 2011, 13:46:04
Temat do ogólnej dyskusji i całego spamu na temat Blejdówy. Zapraszam do dzielenia się swoimi  wrażeniami z przygód z ponętną blondyną  :) 
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Furb w Kwiecień 27, 2011, 13:51:20
Solidna postac. Zdecydowanie gorna polowka tier listy. Moglbym sie nawet pokusic o zdanie, iz jest to najlepsza postac bez teleportu, ale na razie sie wstrzymam.
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: True_Mumin w Kwiecień 27, 2011, 13:52:41
Jej drugi strój rządzi. CSI Dat Ass.

Czy jakaś postać ma więcej ciosów od panny Blade? Chyba przoduje w tym temacie. MASA tego. :)
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Cambion w Kwiecień 27, 2011, 13:59:46
Według mnie Sonia to solidny mid tier. Niestety jej kluczowe zagranie czyli dive kick jest karalny na full combo, podobnie jak i d,b+4. Całe szczęście cartwheel jest bezpieczny.
Jest dobra, ale do Kunga czy Smoke'a sporo jej brakuje.
Na TYM goście piszą o nieprzerywalności po  2,1~d,b+2 na bloku f,f 2,1~d,b+2, ff 2,1 itd. o ile dobrze zrozumiałem. Przerwać da się jedynie skokiem i dostaniem 2,1 lub kucnięciem, ale wtedy można odpalić tackle'a z military stance lub f+4 które są overheadami.
http://www.youtube.com/watch?v=EFPDd9BSo3s&feature
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Maj 04, 2012, 23:40:24
Standing 4 działa u Sonii jako OTG - jeśli przeciwnik leży z blokiem możemy mu nabić rozsądny czip robiąc 4~Cartwheel lub rozpocząć mixupy z 4~MS. Niestety obie opcje są możliwe do wcięcia się (13klatkowcem dla 4~CW, po 4~MS jesteśmy idealnie na 0). Niemniej usable stuff.
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Amon85 w Maj 05, 2012, 09:27:57
Jako, że ostatnio czasami nią pogrywam to tyż coś powiem ;) Zgadzam się z Furbem - zdecydowanie górna połówka tier listy. Niektórzy wrzucają ją do topów na równi z Kungiem, Kabalem, Cyraxem, itd. Trochę przesada moim zdaniem, ale na pewno górna część mid-tierów.
Jeśli ktoś myśli o grze nią online, to jest to jedna z tych postaci, które wymagają trochę (ale też bez przesady) timingu w BnB. Zdecydowanie łatwiej wszystko siada offline.

Moglbym sie nawet pokusic o zdanie, iz jest to najlepsza postac bez teleportu, ale na razie sie wstrzymam.
Kaman man! Lepsza od Kabala ?!

Jej drugi strój rządzi. CSI Dat Ass.

Czy jakaś postać ma więcej ciosów od panny Blade? Chyba przoduje w tym temacie. MASA tego. :)
Lepszy pierwszy strój, drugi trochę wieśniacki ;)
Więcej podstawowych kombosów ma chyba Baraka.

Niestety jej kluczowe zagranie czyli dive kick jest karalny na full combo. Całe szczęście cartwheel jest bezpieczny.


Kartwheel bezpieczny, ale -3 klatki na bloku. A kluczowym i najlepszym zagraniem Sońki jest raczej EX Kartwheel.

Standing 4 działa u Sonii jako OTG - jeśli przeciwnik leży z blokiem możemy mu nabić rozsądny czip robiąc 4~Cartwheel lub rozpocząć mixupy z 4~MS. Niestety obie opcje są możliwe do wcięcia się (13klatkowcem dla 4~CW, po 4~MS jesteśmy idealnie na 0). Niemniej usable stuff.
Dobre, ale zauważyłem, że nie siada tak łatwo jak np. Kitany 2 jako OTG. Nie wiem, może wolniejszy start-up? A może ja jestem jakiś trzepnięty ;)
Jeszcze było podawane, że rozsądną wybitką pod ścianą jest MS 4. Można po tym pojechać d+1 i dalej do wyboru, do koloru.
 
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Maj 05, 2012, 11:00:05
Cytuj
Dobre, ale zauważyłem, że nie siada tak łatwo jak np. Kitany 2 jako OTG. Nie wiem, może wolniejszy start-up? A może ja jestem jakiś trzepnięty
St. 4 ma mniejszy zasięg niż 2 Kitany, trzeba być bliżej leżącego (czyli nie można tak jak Kit robić tego bez dasha po np rzucie).
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Apock w Maj 05, 2012, 11:32:46
Amon85

Odnosisz się do posta z przed roku. Nieźle.. ;)))

Sonya jest jedna z najslabszych postaci w grze. 

Slaby dmg na bnb, brak bezpiecznego lunchera z armorem, wolne fireballe, najgorsze d4.. oh wait..
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Amon85 w Maj 05, 2012, 12:29:01
O kurcze, faktycznie 2011 rok :D Sorry, my mistake :/
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Maj 05, 2012, 12:37:27
Slaby dmg na bnb
Porównując z damedżem innych postaci to jest średnio, można by nawet rzec, że słabo (40% w polu, 45 pod ścianą w dobie Smołków czy Cyraxów to groszowe sprawy).

brak bezpiecznego lunchera z armorem
Dokładnie, co z tego, że EX Kartwheel jest -3 na bloku, skoro dzięki dobremu readowi można ukarać go nj.P.

wolne fireballe
Prędkość jest ok, za to dnem jest to, że nie trafia kucających, a przed EXowym możemy spokojnie uciec skokiem między kulkami. Na dodatek karalny na bloku i tylko +12 na hicie (a przydałby się safejump).

najgorsze d4
Może nie najgorsze, ale fakt, że da się je pobić deep j.K sprawia, że jest praktycznie bezużyteczne, no i trwa 12 klatek, a mogłoby 8 jak u Sub0.

Nie wspominam już o tym, że nie ma żadnego ciosu z przewagą na bloku (oprócz generic jumpów). Sonyi zdecydowanie przydałby się buff.
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Manior w Maj 05, 2012, 13:35:38
Qjon nigdy nie jest zadowolony z postaci, którymi gra i zawsze twierdzi, że są słabe i buff konieczny (wiadomo). Brady był na tyle odważny, że chciał ją wrzucić do top 3, nie orientuję się jednak, na ile jego wypowiedzi można brać (jeszcze) na poważnie. Moim zdaniem Apock ma sporo racji. RIU48 ładnie pokazał jak można nią grać na MLG.
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Hejt w Maj 05, 2012, 13:59:44
Succesful troll is succesful.
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Maj 05, 2012, 20:10:50
 :kappa:
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Taz_Thrash w Maj 23, 2012, 09:27:29
Według mnie to świetna postać. Ma multum możliwości ataku, wspomniany juggle starter z armorem, znakomite d4. Mój atak polega na ciągłym zgadywaniu. Proste przykład:

zaczynam od 2,1 i potem mam kilka możliwości:

2,1 b4 czyli zwykły string. Po posadzeniu tego 2-3 razy przeciwnik zaczyna blokować na low, a wtedy f4 i jakaś kombinacja po jumpie.

Każdy string canceluje albo w cartwheel albo w millitary stance. Po MS zaczyna się prawdziwa akcja, bo F1 w Millitary stance można cancelować w dowolny special.

Combosy są zajebiście silne i Sonya bez paska na mid screenie kroi po 45% (a ja robię proste akcje). Jeśli juggla kończymy cancelem w MS, to mamy dodatkowo zgadywankę. Z takim resetem kroimy 51 procent :)
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Maj 23, 2012, 13:25:00
Trochę ci pobashuję te setupy, ale wyjdzie to na dobre ;)

zaczynam od 2,1 i potem mam kilka możliwości:
Jeśli grasz z osobą, która ma jakiekolwiek pojęcie o Sonyi, ten string ci nigdy nie siądzie, bo przeciwko niej kuca się zawsze, a 2,1 to mid,hi (co jest głupie), przez co drugi hit whiffuje prawie każdego i nie można go wtedy scancelować ani w MS ani w Kartwheela.
"No to ja go robię po j.P" powiesz - niby można, ale znacznie lepszą standjailującą opcją po jumpinie jest b21 - na hicie confirmujemy w f2 i kombosa za pół paska, na bloku cancelujemy po drugim hicie w MS i mamy miksapy/setapy

2,1 b4 czyli zwykły string. Po posadzeniu tego 2-3 razy przeciwnik zaczyna blokować na low, a wtedy f4 i jakaś kombinacja po jumpie.
Tak jak wyżej - przeciwnik od zawsze powinien blokować na low, więc spokojnie kasuje ci pierwszy string pokami; przed f4 da się wstać na reakcję.
W polu najlepszym "gołym stringiem" do mixupów (oprócz d4, lol) jest standing 4~MS_4~CW - jego block cancel advantage to tylko 10f, ale raczej nikt nie zaryzykuje pokowania przed kontynuacją (Shangowego d3~Skull nawet nikt nie pokuje, a ma gorszą fdatę); dodatkowo st.4 OTG, więc przydaje się na leżących po np. rzucie.
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Taz_Thrash w Maj 25, 2012, 13:56:03
Da się zrobić cartwheel po MS i 4 ??? Ja próbowałem i CW robię tylko po F+1. Pewnie mam drewniane palce :)

Jaki string jest najlepszy do karania taki rzeczy jak Dash Kabala, Tele Scorpa, Slide Suba ? B2,1 moim zdaniem jest za wolny to samo f11. Zostaje tylko 21 ???
Tytuł: Odp: Sonya - Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Maj 25, 2012, 14:58:48
Da się zrobić cartwheel po MS i 4 ??? Ja próbowałem i CW robię tylko po F+1. Pewnie mam drewniane palce :)
Nie rozumiemy się chyba do końca, robisz tam albo standing 4~Cartwheel albo standing 4~MS i co dalej chcesz ;)
Po MS 4 juggle siedzą tylko pod ścianą.

Jaki string jest najlepszy do karania taki rzeczy jak Dash Kabala, Tele Scorpa, Slide Suba ? B2,1 moim zdaniem jest za wolny to samo f11. Zostaje tylko 21 ???
Na stojącego kary to b2,1 (tyle, że to ma aż 17 klatek, więc karasz tym tylko największe straty) albo 2,1; no chyba, że jesteś bardzo szybki to możesz robić instant Dive kick~21~CW itd ;D (najszybciej da się go zrobić w 11 klatek).
Na Suba czy inne nisko idące ciosy jeśli nie masz pewności czy 2,1 trafi to możesz robić 4~CW.
Na zablokowane teleporty (czyli jak przeciwnik się kręci w powietrzu) robi się b2,1~CW i co tam dalej chcesz, a jak jesteś szybki, to 1~MS b2 ff b2,1~CW 112~MS.