Autor Wątek: Co potrzebuje aby zbadać frame date w PESie ?  (Przeczytany 1182 razy)

ZajmaN

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1291
  • Ukryty metal
    • Zobacz profil
    • KLIK
Co potrzebuje aby zbadać frame date w PESie ?
« dnia: Październik 12, 2011, 14:06:41 »
Tak jak w temacie, pojawił się w pesie kolejny JUST FRAME i pozatym kilka innych rzeczy które chciałbym sprawdzić. Jak to zrobić ? Co potrzebuję ? Grę mam na ps3.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Co potrzebuje aby zbadać frame date w PESie ?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 12, 2011, 18:38:22 »
Frame date do pesa? xD

W sumie teoretycznie wystarczyłaby kamerka z możliwością nagrywania w 60 klatkach najlepiej HD albo po prostu w dobrej jakości, do tego statyw lub coś co umożliwi nagrywanie jednocześnie rąk jak i tego co jest w TV przy czym tak żeby kamerka nie drgała a obraz był super stabilny.

Ręce wypada nagrywać jeżeli chcesz wiedzieć w którym momencie robisz input (domyślam się że PES nie ma command history xD). Input najlepiej robić na AS'ie bo ma duże guziczki więc żeby byćna 90% pewnym w której klatce było najbliżej zarejestrowania inputu trzeba to dobrze widzieć. Ale i tak trzeba brać wtedy tolerancje +/- 1 klatka bo wiadomo że prawie nigdy 60 klatek nie zarejestruje dokładnego momentu zadziałania mikrostyku, tylko coś około.

Kamerka HD jest przydatna po to by przyrównywać klatki, jak będzie słaba jakość to nie będzie widać różnic między sąsiednimi klatkami w jakiejś wolniejszej animacji.

No i do tego już tylko wystarczy już tylko dowiedzieć się w ile klatek zajmuje tv'kowi przerzucenie tego co się wyświetli od momentu wciśnięcia przycisku. W sumie nie trzeba nawet tego robić, zależy co chcesz sprawdzić. Można też przyjąć jakieś tam standardowe dla sporej ilości gier 5 klatek.

Tylko teraz jest takie ale.

Wszystko to zależy od tego jakim sposobem animowane są postacie w tej grze. W takich bijatykach wiadomo że np. 5 klatka puncha będzie zawsze* wyglądać tak samo (*nie będzie wyglądać tak samo w replayach, bo tam np 5 klatka będzie stanem który w normalnej grze nie występuje, w takim mvc3 5 klatka takiej S'ki będzie wyglądać inaczej w normalnej grze a inaczej przy xf'ie1/2/3).
Natomiast w takim PE'ie 5 klatka kopniaka (xD) może wyglądać różnie w zależności od odległości położenia piłki od nogi, różnego wykroku czy nawet kąta stania do piłki.

Kolejna rzecz, nie wiem jak w takim pes'ie wygląda sprawa z framerate'm, jeżeli jest to non stop 60 klatek (czego nie da się zobaczyć) to ok, gorzej jeżeli jest to często 50-60 klatek, wtedy takie środowisko nie będzie zbyt dobre do obliczeń. W bijatykach nie ma takiego problemu bo można stworzyć idealne środowisko poza tym są lepsze metody na obliczenia.


No ale jako takie obliczenia pewnych rzeczy można sobie tym sposobem porobić.