Autor Wątek: Soul Calibur 5 - news & info  (Przeczytany 608290 razy)

Aragh

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Arragh
  • Skąd: Zakopane/Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3210 dnia: Maj 27, 2012, 23:19:59 »
oooo taktaktak SC3AE!

B.T.Grave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
  • In God We Trust
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Poland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3211 dnia: Maj 28, 2012, 13:34:10 »
Ale mi chodziło o to, że tam po prostu dało się bardziej kombinować. Więcej TC, TJ, dobre stare podskoki. Znajomość/nieznajomość fd jest tutaj nieistotna. Chodzi tylko i wyłącznie  o możliwości jakie gra oferowała.
"Don't f%ck with a witch"

ZenonSzprot

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 80
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: wro
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3212 dnia: Maj 28, 2012, 19:11:47 »
Bez przesadyzmu rozumiem,że w sc2 każda postać miała dużo możliwości kombinowania ale w sc5 mimo okrojonego movelistu uważam ,że dalej da się kombinować.Przecież nie jest tak ,że każda postać ma po 3 ciosy jeden na high jeden na mid drugi na low i koniec.Wtedy mogę zrozumieć,że ''gra nuży i nie ma opcji z kombinowaniem''.W sc2 bylo duuuzo wszystkiego jeśli chodzi o movelist już pomijam bugi ale gralo się tak naprawde na ''kilka'' rzeczy(czyli ok 15 czy 20 technik stanowiących podstawę) + od czasu do czasu użyte jakieś inne ciosy dla urozmaicenia oraz ciosy sytuacyjne-nie inaczej jest w sc5.Tutaj przykładowy Patroklos ma około 70 technik co pozwala na niezłe kombinowanie. Inne postacie,które nie są rozbudowane oscylują też w tej liczbie,a nie wspominam już o postaciach takich jak Voldo czy Natsu gdzie mozliwości mieszania dalej są ogromne.Poza tym dzięki skróceniu movelisty gra jest bardziej przejrzysta i przystępniejsza dla nowych graczy.Dodatkowo doszedł JG,CE,BE(które canceluje pewne opcje z karaniem) i nabijanie paska guard gauge,rozbijanie bloku.W sc2 grałem całkiem sporo(choć na turze żadnym nie byłem) potem przyszedł sc3 i coś mi w nim nie grało następnie sc4 i dalej mi nie leżał teraz wyszedł sc5 i najbardziej przypomina mi sc2(mimo okrojonego command list) dlatego w niego gram.
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2012, 19:17:27 wysłana przez ZenonSzprot »

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3213 dnia: Maj 28, 2012, 20:40:45 »
Akurat Natsu zbyt wiele wykombinować nie można...

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3214 dnia: Maj 28, 2012, 20:49:23 »
Już nie przesadzaj, to jest jedna z najbardziej rozbudowanych postaci w tej grze. Ma inne ciosy niż AAB, 66B i bomby :P

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3215 dnia: Maj 28, 2012, 22:12:03 »
Może i ma tylko co z tego skoro są nic nie warte ^^ W turniejach nią grają tylko na A+B, 66B i 66K :) Jak ktoś jest ograny to jej possesion jest nic nie warty ze względu na zasięg, liniowość i karalność... A poza possesion to już zbyt wiele nie ma... Zero jakiś naprawdę szybkich czy mocnych ciosów na low (poza super wolną bombą i i równie wolnym 1A). Zero ciosów z przewagą na bloku, wszystkie stringi mają gdzieś jakiś cios na high (nawet 66B BE O_o)... Szkoda gadać :) Tak samo nie ma za bardzo ciosów, które można cancelować i zrobić jakieś kuku. Jasne - są przejścia do PO, ale są na tyle wolne, że ograny gracz zawsze przerwie takie przejście - to nie Sieg, który może w postawie zawsze zrobić unik na bok jak ktoś zrobi liniowy cios... W ogóle NAMCO w tym swoim balansowaniu jest mega żałosne - osłabili takie 6B+K BBB (łatwiej zrobić stepa między B), ale np. u Cerva dalej trzeba idealnie się zgrać żeby uciec na bok w trakcie FC A+B (mam nadzieję że nie pomyliłem inputu - chodzi mi o ten przyciągający cios z wieloma dziabnięciami). Tak samo rozumiem, że należało osłabić combo po A+B, ale dlaczego nie dali niczego w zamian? Powinni np. wzmocnić combo po 3B (bo przecież 3B Natsu jest karalne i ogólnie słabe, niech chociaż będzie jakiś "reward") albo coś w tym stylu... A w A+B np. zostawić jakieś słabsze combo jeśli wejdzie na CH... Tak samo CH 6A+B - teraz nic nie daje, a przecież to jest karalny i bardzo liniowy cios !!! Jaki był sens go osłabiać ?? Przecież ten cios nawet przed patchem był gorszy niż 4K Ivy, teraz jest już kompletnie do niczego... Jeśli uważali, że ludzie wyciągają za duży dmg z CH 6A+B4~A:6~... to powinni byli osłabić te combosy, a nie wywalać stuna z CH... Jak dla mnie w NAMCO jeśli chodzi o balansowanie to pracują idioci, którzy nie dość, że w bardzo umiarkowanym stopniu balansują grę, to jeszcze tymi swoimi zmianami ograniczają (i tak już mocno ograniczoną) liczbę użytecznych ciosów.
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2012, 22:28:53 wysłana przez PePe »

Heniek

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 357
  • Randomowy Jaskiniowiec i Niewidzialne Wilkołaki !
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Heniek_M
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3216 dnia: Maj 28, 2012, 22:52:42 »
Nie wiem, jak oglądałem walki z finałów w USA to jednak robiła dużo więcej niż te trzy ciosy i jakoś nie wydawały się bezużyteczne.
Natsu to efektowna i mocna postać. Faktem jest, że Cervek czy Mitsu są mocniejsi ale już nie przesadzaj z tą słabością.

Zwei w teorii jest koszmarnie liniowy, jego mix-upy są łatwe do obejścia (kucnij albo stepnij) i w ogóle ludzie uważają go za low tiera a zlać nim można mocno, nawet jeśli przeciwnik zna go dobrze.
Dampierre jest jeszcze słabszy (w teorii) a ze swoim movementem jest świetną postacią do karania whiffów.
GS Nightmare'a jest gorsze od PO Natsu a jednak wciąż pozostaje skutecznym narzędziem

Natsu jest mocniejsza od tych postaci.
Że niby ma wolne 1A ? Owszem, ale Zwei ma jeszcze wolniejsze i z gorszym zasięgiem.
Że bomba jest wolna? Po pierwsze - nie jest taka wolna by ją zawsze zablokować. W dodatku możesz ją w każdej chwili cancelować. W dodatku daje Ci gwaranta za 90(bez paska). To jest bardzo dużo jak na przeciętnie szybkiego lowa o dobrym zasięgu.
Ma rewelacyjne A:6, ta jej kombinacja z turlania się do przodu, zakończona guard crushem z powietrza (nie pamiętam inputu, nie gram nią. Jeszcze :P) zabiera od groma. Nie rozumiem co niby jest nie tak z tą postacią

Twoim problemem naprawdę jest to, że grasz tylko na te dwa, trzy ciosy. Wtedy nie ma się co dziwić, że przeciwnik się ogrywa na taką taktykę
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2012, 22:57:36 wysłana przez Heniek »
Woń przykrą rozsiewał, kiedy kończył jeść i gdy jego kąpanie ciężko było znieść

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3217 dnia: Maj 28, 2012, 23:51:38 »
No tylko że te wszystkie "turlania" i inne sztuczki Natsu są mega beznadziejne - w odróżnieniu od postaci w stylu Voldo, Mitsu czy Sophita (które w czasie swoich uników/ podjazdów schylają się nawet pod niektórymi midami). Szczytem jest już PO 8 - przez wiele klatek nawet jeśli Natsu jest już w powietrzu to jeśli przeciwnik trafi w miejsce gdzie przed chwilą stała to zaliczy to jako hit O_o. Tak samo jest ze tymi wszystkimi unikami w stylu 6B+K czy 2B+K - są gorsze od zwykłego SS czy nawet 8WR... Nie wiem jakim cudem miałbym kogoś trafić tym Wind Roll BBB - przecież to na bloku nawet można obejść (jeszcze to debile osłabiły w patchu) i ukarać, nie wiem jak tym niby trafić skoro to jest takie wolne i w czasie animacji turlania niczego nie unika. 22_88B ma nawet potencjał, ale jest zbugowane - jeśli tylko przeciwnik się ruszy choć trochę do przodu (animacja ciosu) to prawie nigdy nie trafia jako whiff punisher (bo trafia za plecy przeciwnika). A:6 jest mocno karalne. Prawie wszystko jest z tą postacią nie tak... A najbardziej nie tak, jest postępowanie NAMCO, które osłabia taką Natsu i sprawia, że gra się nią na 2-3 ciosy, a równocześnie w ogóle nie osłabia Mitsa czy Cerva.

Aragh

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Arragh
  • Skąd: Zakopane/Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3218 dnia: Maj 29, 2012, 00:31:24 »
ja tylko co do A:6 chciałem dodać - ten cios to jeden z najlepszych punisherów w grze: kara już od -10 (czyli pewnie z 80% ciosów grze), 42 dmg i oki, a na bloku ma tylko -14 (Omega kara za ~60, Viola za 40) i input nie jest trudny, jf stanowi może problem kiedy trzeba go wbuforować ale porównaj to z innymi ciosami do karania:
236B Pyrrhy: kara dopiero od -14 (-13 z FC), 52 dmg (62 z jf) i aż -18 (3B mają i18 - Viola potencjalnie kara Pyrrhy 236B za ~170dmg, realnie za ~100)
2143aB AlfaParówy: kara od -13 za 36, z jf od -12 za ~70, ale ma aż -22 na bloku

Natsu A:6 jest jak na cios do karania bardzo bezpieczne, a przy tym jest najszybszym takim ciosem.

Heniek

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 357
  • Randomowy Jaskiniowiec i Niewidzialne Wilkołaki !
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Heniek_M
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3219 dnia: Maj 29, 2012, 00:37:20 »
No sprawa z PO 8 zawsze mnie bawiła - to przyznam :D Trochę mniej klatek na których można ją zatrzymać by się przydało
Co do WR BBB to tego ogólnie się raczej nie używa ale to jest NCC (?) więc nigdy nie zaszkodzi. szczególnie, że zdaje się być confirmowalne?
A:6 z kolei jest punisherem. Rewelacyjnym dodajmy. Nie ma wielkiego zasięgu ale ma przecież 10 klatek w najlepszym wypadku

Nie mam zamiaru mówić, że Natsu jest mocniejsza od Mitsa czy Cerva (którym nerf by się zdecydowanie przydał - z ty msię zgodze. Bądź buff dla pozostałych), tylko że Natsu wciąż jest bardzo solidną postacią. Do tego taką którą można grać i efektownie
Woń przykrą rozsiewał, kiedy kończył jeść i gdy jego kąpanie ciężko było znieść

Bolgan

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 687
  • wydziedziczony Ojcosynopradziadownuk Volda
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Bolgan
  • Skąd: Wroc�aw
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3220 dnia: Maj 29, 2012, 01:32:31 »
Ten Voldo mimo że jak na piątke rozbudowany, to są jakieś popłuczyny po starym V, myslicie że dlaczego nie ma Voldo Dance 5?


Jesteś GRZYBIORZEM.

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3221 dnia: Maj 29, 2012, 06:37:57 »
Wiecie w czym tkwi problem naszego narzekania na własne postacie pod względem siły? Tym, że patrzymy na nie przez pryzmat poprzednich części. Skrajnym przykładem jest tu PePe (wybacz ;) ), bo Natsu podświadomie porównuje do Ivy z SCIV.
Brak dobrych lowów - a ile postaci ma w tej grze dobre lowy? Poza tym ta podcinka z PO nie jest zła. 1A zawsze takie było. Taki zawsze brakowało mocnych lowów.
66B BE - co z tego, że drugi cios idzie na high, skoro tej serii używa się do karania? To tak, jakby ktoś narzekał na to, że deadfisty albo iGDR są karalne. 66B,B_:B od SCIII takie jest (tam miało chyba -17 czy -18 i jak ktoś się uparł, to Leixią mógł to ukarać na bloku za ponad 1/3 paska dzięki 33B 1B,B).

Ja sam początkowo narzekałem na tę grę przez to, że jej dobrze nie znałem. Nie znałem większości postaci (FD), nie patrzyłem z szerszej perspektywy (również przez mechanikę). Jeszcze kilka tygodni temu grałem Mitsem, ale po poznaniu większości postaci wróciłem do Aeona.
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2012, 06:39:52 wysłana przez Di »

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3222 dnia: Maj 29, 2012, 18:51:21 »
Serio? Ciekawe na jak dlugo :P

Wczoraj trafilem na jednego z najlepszych graczy z Wloch (gra Algolem, Asta i Mitsu). Jak zaczelismy grac to wzial Algola - masakra jakas, mialem problemy z ugraniem jednej rundy. Straszna jest ta postac, nawet pomimo tego, ze Algola dobrze znam to ten damage na serio powinni mu zmniejszyc. Ostatnia runda zwykle wygląda tak, że nie można dac się trafić Algolowi (i nie chodzi nawet o CE, którego nie robił w ogóle) Dobrze, ze koles czesto próbował przebijać na stracie i ogólnie szybko się ograłem na jego gameplay. Pod koniec grał już tylko Mitsem, którym udawało mu się wygrywać jedna na trzy - cztery walki ale mimo wszystko z graczem o takim wysokim poziomie sie już dawno nie spotkalem...

Nie pamietam jego ID, pozniej sprawdze i napisze, powinniscie sie z nim sprawdzic (Matt!)

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3223 dnia: Maj 29, 2012, 20:25:21 »
@Heniek - bombę można cancel'ować w cios na high - po prostu super - przeciwnik widząc bombę i tak kuca i blokuje na low więc cancel w cios na high kończy się whiffem... co innego jakby można to było cancel'ować do neutrala i szybko wyprowadzić jakiś cios na mid (z tego co pamiętam akcje w podobnym stylu mają Mitsu i Omega). Na serio chyba jakąś pomroczność jasną miałeś, że w ogóle wspomniałeś o tym "zagraniu" jako czymś użytecznym O_o
@Aragh - sam w swoim wywodzie wykazałeś, że z tym A:6 nie jest tak różowo - jako cios "w walce" jest karalny (i np. z Omegą risk/reward ratio jest raczej słabe), a jako kara jest jednak dużo trudniejszy w wykonaniu (timing przy buforowaniu) i ma zerowy zasięg - co z tego, że ma 10 klatek skoro ze względu na pushback można nim raczej karać 20%, a nie 80% ciosów... Do tego jest na high i nie można go wykonać z FC. Wykazywanie, że 236B ziemniaka jest niby gorsze to jakiś absurd - ja z chęcią bym oddał A:6 w zamian za 236B - ma zasięg na pół planszy, dobry dmg, jest na mid i można robić z FC. Po prostu "broń ostateczna".
@Di - może i się przesiadłem z bardzo mocnej Ivy, ale to Ty zaraz po premierze płakałeś jaka to Leixia jest słaba (była wtedy chyba w TOP3 O_o) więc raczej nie powinieneś komentować
@Ring - zachowaj replay z tym gościem i wrzuć na YT, chętnie zgapie najlepsze zagrywki Algola :) Tzn nie planuje na razie nim grać, ale jak znajdę czas to chociaż połową postaci chciałbym cokolwiek umieć.
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2012, 20:27:07 wysłana przez PePe »

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3224 dnia: Maj 29, 2012, 20:39:00 »
Później jeszcze grałem z innymi osobami, więc replaye przepadły niestety (zreszta on Algolem grał na początku tylko, a zagraliśmy około 35 walk w sumie) Jego ID: Redihokuto7