Autor Wątek: Soul Calibur 5 - news & info  (Przeczytany 607864 razy)

Aragh

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Arragh
  • Skąd: Zakopane/Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3285 dnia: Lipiec 13, 2012, 18:02:02 »
Srogie combosy Violi w akcji: http://8wayrun.com/media/kiss-of-death-a-viola-combo-video.4514/

0:40 - to nie jest kombo, B+K(BE) nie jest gwarantowane po 6B+K 6B. Tylko po 3K, 2A, chyba 3A i 2B. Choć w przypadku 2A i 2B trzeba robić RCC, ktore w SCV mi sie wydaje dużo trudniejsze niż w SCIV (chyba że źle robiłem).
A co do backstepa to nie wiem jak reszta, ale Hilde może sobie cancelować backstepa przez 1, co zresztą widać w tym filmiku który wrzuciłem ostatnio do jej działu - tam to zobaczyłem pierwszy raz i jest to proste i przyjemne, gość tam często ucieka od przeciwnika robiąc 41414141414...

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3286 dnia: Lipiec 14, 2012, 11:45:17 »
lol widać że podczas gry zwracasz uwagę na coś takiego jak spejsing xD, przecież ja ci tak uciekam od pierwszych naszych sparów w tą grę o ile nie gram alfem

Każdym można tak robić od przynajmniej 3 części tej gry (jedynie postacie z postawą 214 mają to utrudnione), po prostu ninja ma jeden z wolniejszych bakdaszy i stepów w grze i nią nie opłaca się robić bakdaszkancela (a często nawet samego bakdasza)

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3287 dnia: Lipiec 14, 2012, 23:51:30 »
Boshe ale 6KK Leixia jest przegięte... 14 klatek, zasięg na pół ekranu (nogi to ona ma długie xD), niezły dmg i +8 na hit... Można tym karać prawie wszystkie ciosy w grze oprócz AA i BB :) Chyba nie ma takiego pushback'a co by odpychał poza zasięg tego ciosu :P Dobrze, że ją osłabili w patchu :)

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3288 dnia: Lipiec 15, 2012, 03:24:06 »
^ Sarkazm? To nawet nie jest w top 20 najlepszych punisherów w grze.

Post nr 4000 :D

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3289 dnia: Lipiec 15, 2012, 06:35:35 »
+8 na trafieniu przy takiej odległości nic nie daje; przed patchem było FRC i wtedy ta przewaga miała sens.

6K,K jest w stanie ukarać A,A,B Natsu? Gdy próbowaliśmy z Ringiem, nie mogliśmy.

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3290 dnia: Lipiec 15, 2012, 12:28:04 »
@Ring - skoro to nie jest nawet top 20 to mój zachwyt nad tym ciosem pokazuje, jak beznadziejne ciosy ma Natsu... Jej by na serio się przydał taki cios - jej 3KK ma połowę zasięgu i trochę więcej niż połowę damage'u 6KK Leixii.

@Di - akurat sprawdzałem karanie Ivy (szukałem czym można karać jej 214B) i okazało się, że o ile wiele postaci ma spory problem z karaniem tego (wliczając w to super low-mid tier'a zwanego Natsu) to Leixia może sobie to super bezstresowo karać :) Przy ziemniakach jest stres że się zbyt późno / za wolno wklepie 236B, w przypadku Lei i jej 6KK już takich obaw nie ma :)

Heniek

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 357
  • Randomowy Jaskiniowiec i Niewidzialne Wilkołaki !
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Heniek_M
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3291 dnia: Lipiec 15, 2012, 13:00:23 »
Pepe nie zwalaj wszystkiego na biedną Natsu znowu
Woń przykrą rozsiewał, kiedy kończył jeść i gdy jego kąpanie ciężko było znieść

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3292 dnia: Lipiec 15, 2012, 17:53:25 »
O Heniek, skoro już tutaj jesteś to możesz przypomnieć, co to były za podstawowe dwa stringi ZWEI'a - pod jednym dało się chyba schylić, drugiego dało się obejść... Jakbyś odpowiadał to najlepiej wrzuć post'a od razu do tematu "ciekawostki i matchup'y" (czy jak on tam się nazywa) bo tam to dużo bardziej pasuje :) BTW Natsu faktycznie jest biedna ^^

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3293 dnia: Lipiec 15, 2012, 19:31:28 »
i10 A:6 Natsu jest jednym z najlepszych punisherów w grze, co prawda nie ma takiego zasięgu jak np 236B Ziemniaków ale i tak można tym karać najwięcej ciosów w grze (poza CE Alfy i Cervka). Nigdy tego nie uzywasz a podobno w tej częsci jest proste do robienia w porównaniu do SC4.

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3294 dnia: Lipiec 15, 2012, 19:48:41 »
Ring proszę Cie, nie rozśmieszaj mnie, tudzież nie ośmieszaj się... Można tym karać najwięcej ciosów w grze ?? Może jak ktoś sobie zrobił tabelkę w excel'u to mu tak wyszło, w praktyce pushback sprawia, że gówno tym można karać, chyba że Natsu jest przyciśnięta do ściany... Wymienianie tego ciosu w jednym zdaniu obok 236B ziemniaków to jakaś paranoja. Albo na prawdę nic nie wiecie o Natsu albo to jakaś śpiewaka w stylu "o postacie którymi my gramy są takie słabe, a te którymi grają inni takie mocne ble ble ble"... Samo A:6 nie jest ciężkie, ale w czasie karania jednak jest inny timing (dłuższa przerwa między A i 6) niż kiedy robisz to "na sucho" więc nie jest aż super łatwo jak by się wydawało... Do tego jak się ktoś spóźni i przeciwnik zablokuje to leci kara, a jak pushback był za duży to mamy whiff'a i też leci kara... Dajcie już sobie spokój z tym
A6 czy A:6 - to są karalne ciosy o bardzo małym zasięgu, nie mające żadnej kontynuacji ani wersji z BE żeby zwiększyć dmg czy uczynić je bezpiecznymi na bloku.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2012, 20:01:34 wysłana przez PePe »

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3295 dnia: Lipiec 15, 2012, 20:50:15 »
E, nie rzucałbym słów na wiatr. W tej grze mam już ponad 600h wiec wydaje mi sie, że wiem o niej troche wiecej. Akurat ciosy, które mają ok-10~12 na bloku i brak pushbacku stanowią zdecydowaną większość w SCV. Sam osobiście sprawdzałem wszystkie postacie robiąc listy do karania dla Ivy (a jej punisher jest dwie klatki wolniejszy). To prawda, że jest też troche ciosów z pushbackiem, ale tutaj znowu rzadko kiedy są to pojedyńcze ciosy, a raczej kombinacje, które można JG i zawsze ukarać.

No ale rozumiem - dla Ciebie, zeby coś bylo "dobre" to musi miec: super damage, szybkosc, zasieg, byc bezpieczne na bloku, najlepiej TC/TJ/TS od pierwszej klatki i zeby sie nie dalo obejsc. Nic dziwnego, że nie mozesz sobie znalezc postaci w tej grze =/ akurat to nieszczęsne A:6 ma zasieg większy niż AA, BB czy 3KK Natsu. I jeszcze KND/RO na trafieniu i 42DMG. Wiele postaci by zabiło, żeby mieć coś takiego. Tak samo jak wiele by zabiło, żeby mieć jej 66B, które ma 17 klatek, zasięg na pół areny, na bloku chory pushback, TC/TS i zadaje 50 (z Clean Hitem 60 lol)
 
Ty mówisz, że dobrze, że Leixie oslabili a ona nie ma zadnego gwaranta bez CH/paska, ktory zadaje tyle co samo 66B Natsu na trafieniu xD Albo, że 6KK jest przegięte. Więc o czym my tu w ogóle rozmawiamy.

A, no i argument, że jak się spóźnisz z karą to przeciwnik zablokuje i sam ukarze/ źle wymierzysz zasięg- to do mnie nie trafia, bo to wtedy tylko i wyłącznie Twoja wina i czegoś takiego w ogóle nie powinno się brać pod uwagę w ocenie tego typu ciosów.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2012, 20:53:59 wysłana przez Ring »

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3296 dnia: Lipiec 15, 2012, 21:42:46 »
No masz 600h super, Di też chyba miał już 600h w SC IV kiedy jechał po mnie, że zaliczyłem Ivy i Kilika do high tier'ów czy tam top'ów w SC IV. Czas pokazał, że chyba jednak miałem więcej racji. Ale mniejsza o to, wiadomo że więcej grasz i to jest sprawa bezsporna. Zresztą miejscami sam sobie zaprzeczasz - wpierw piszesz, że pushback mają kombinacje, a nie pojedyncze ciosy, a potem mówisz o tym że 66B Natsu ma duży pushback... Czyli wychodzi na to, że pojedyncze ciosy też mają pushback. Takie 214B Ivy czy jej 6[ B ]2_8 też ma pushback. Poza tym nawet jeśli by 80% ciosów nie miało pushback'a to zawsze przeciwnik może grać używając tylko tych które mają. Nie gra się przecież na "większość" ciosów, tylko na tych parę(naście) najlepszych. Co to 66B to faktycznie jest to bardzo dobry cios, szczególnie przez szybkość i TC. Zasięg wcale nie jest taki dobry jak się ludziom wydaje, nie ma w ogóle startu (pod kątem zasięgu) do takiego 3B Leixia, które jest dużo bezpieczniejsze przy okazji i trafia leżących. Zresztą 66B jest jednym z nielicznych cokolwiek wartych ciosów Natsu, a i tak przeciwko niektórym postacią praktycznie nie da się go używać (Ziemniaki, Mitsu chyba też to mógł skutecznie karać). Mówisz o tym, że Leixia nie ma gwarantów na 50-60 bez paska - tylko zapominasz że Natsu jest chyba najbardziej karalną postacią w tej grze (albo jedną z najbardziej karalnych), a Leixia może sobie spamować ciosy do woli - są super szybkie, bezpieczne, o kosmicznym zasięgu, ma różne mixup'y i takie tam. Do tego doprowadza do Guard Burst'a w zastraszającym tempie i równie szybko sobie nabija pasek. Zresztą tłumaczenie tego to jakiś idotyzm - wystarczy popatrzeć na filmiki z Kayane z okresu przed patch'em, żeby sobie zdanie wyrobić. Jakby jej nie osłabili to chyba sam bym nią zaczął grać... Śmiejesz się z mojego zachwytu nad 6KK, a wskaż mi jakiś cios Natsu mający podobny zasięg i szybkość jak to 6KK ?? Więc o czym my tutaj w ogóle rozmawiamy. A co do spóźniania kary to moim zdaniem nie ma wątpliwości, że w czasie turnieju człowiek jest pod wpływem stresu i nerwów i dobrze jest mieć cios który zawsze wchodzi i łatwo się go inputuje (jak to niesławne 6KK) niż cios z kategori JF czy z długim inputem w stylu 236B. Mimo wszystko ludzie nie są robotami, przynajmniej moim zdaniem.

Odnośnie A:6 to jeszcze dziś posprawdzam, ale zdziwię się bardzo jeśli się okaże, że ma zasięg wystarczający do karania 214B Ivy...
EDIT: Sprawdziłem i albo ja jestem jakiś lewy (w sumie to też prawda) albo to co pisałeś to "G" prawda - a:6 niby ma zasięg bo "przyciąga", ale przyciągają dopiero te midowe ciosy, a pierwszy high ma normalnie taki sam zasięg jak zwykłe A. Innymi słowy pierwszy cios nie trafia, dwa kolejne trafiają juz na blok i NAtsu dostaje karę. Następnym razem zanim coś napisz chwaląc się jak to masz 600h ogrania sprawdź to dwa razy...
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2012, 21:49:29 wysłana przez PePe »

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3297 dnia: Lipiec 15, 2012, 22:32:57 »
Dostaje kare jak cios, który próbowałeś ukarać miał mniej niż -16~15 i źle wymierzyłeś zasieg bo drugi wychodzi pare klatek później.

Co do tego, że sobie zaprzeczam - napisałem, że rzadko kiedy pojedyńcze ciosy mają pushback. 214B i 6(b)2_8 Ivy to nie są pojedyńcze ciosy, tylko kombinacja 2x mid, drugi cios można JG żeby nie odepchnęło. Jeśli A:6 nie możesz ukarać 214B Ivy albo nie umiesz robić JG na drugi cios, to możesz to ukarać 3KK które też ma 14 klatek jak 6KK Leixii, mniejszy zasięg ale przynajmniej jest bezpieczne (6KK Lei ma -16 na bloku, a drugi cios można w ogóle obejsc w obie strony). Moim zdaniem 66B Natsu jest przegięte, i znacznie lepsze niż 3B Leixii. Jakbyś grał Leixia to szybko bys zaczal narzekac na ten cios - gwarant za ledwo 40 dmg, na bloku -13 i każda postać w grze może go ukarac. 66B Natsu karać może tylko garstka postaci. Poza tym Natsu wcale nie jest nawet w top 10 najbardziej karalnych postaci, sprawdz sobie frame date Aeona, Cervka, Ivy, Nighta, Siegfrieda czy nawet Omegi.Zgadzam sie, że Leixia byla okropna przed patchem, ale chodziło głownie o jej WS B BE, które od pierwszej klatki omijało wszystkie verticale. Jej guard burst byl silny ale dalo sie go przezyc, zreszta po nim ona ma combo za ledwo 30 dmg. Ivy np ma combo za 180 xD

Osobiscie nie pamietam, żeby Di twierdzil, ze Ivy byla slaba w SC4, zawsze slyszalem odwrotnie xD Chociaz moze byl taki krotki okres czasu tuz po patchu 1.02 gdzie Ivy bardzo oslabili. Przed patchem to Di chciał przestać grac w ta gre przez Reseta  :D

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3298 dnia: Lipiec 15, 2012, 23:07:40 »
#1 - Czyli przyznajesz, że jednak nie miałeś racji z tym A:6 ma większy zasięg niż BB czy 3KK ?? I w związku z tym wcale nie jest takie cudowne jak mówisz ??
#2 - 3KK ma słaby zasięg i jak 214B nie było zrobione jak postacie się "stykały nosami" to tym nie jestem w stanie karać. A gadanie teraz o tym jakie to 6KK jest karalne to jakaś kpina - mówimy o wykorzystywaniu tego do karania, więc wiadomo że przeciwnik nie zablokuje. Do tego ma 2 razy większy zasięg i dużo większy dmg więc nie ma w ogóle o czym mówić. Po prostu manipulujesz teraz faktami i odwracasz kota ogonem...
#3 - Może i każda to może ukarać 3B, ale na pewno nie zawsze - jeśli 3B zrobione z odpowiedniej odległości to dla większości postaci jest za daleko by karać. Zresztą u Leixia 3B to nie jest najlepszy ani jedyny cios, a u Natsu jak nie można używać 66B to jest tragedia, bo nie ma zbyt wielu innych użytecznych ciosów.
#4 - Nie będę teraz szukał postów (nawet nie mam pewności czy to było na BD czy jeszcze SC PL), na pewno było to już patchu, przed patchem to ja dopiero uczyłem się grać w tą grę :)
#5 - Wyjdę na noob'a ale nie wiem ile jest dokładnie klatek na atak bo GB (Natsu i tak nigdy do niego nie doprowadzę xD, a nawet jeśli to żadnego damage'u z tego nie będzie :) ) ale wydaje mi się, że Leixia powinna tam wsadzić 3B, 3B+K za ~ 40dmg, poza tym przecież może zrobić jakieś mocniejsze combo z paskiem...
BTW. już dawno nie było tak "salty" hahaha :D
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2012, 23:20:55 wysłana przez PePe »

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3299 dnia: Lipiec 16, 2012, 06:26:15 »
Nie chcę się wtrącać do dyskusji nad tierami, ale napiszę tylko o dwóch sprawach:

1. Nie mogłem grać w SCIV 600h, skoro odpuściłem sobie tę grę po 3 miesiącach, a w tym okresie i tak nie grałem w nią dużo. Dyskusji na temat Kilika i Ivy nie pamiętam, więc nie mam zamiaru się tutaj bronić.
2. Leixia po GB robi albo CH 8B+K, WR B BE, BT B+K, 66K_CE, albo (po bodaj 2 ciosach, m.in. 44K) CH 44[A], A,A,B BE + coś dalej.