BACKDASH FORUM
Inne serie => Guilty Gear => Guilty Gear (starsze części) => Wątek zaczęty przez: Hiryu w Listopad 14, 2010, 02:10:15
-
Yo.
Zawsze się fajnie omawia w czym taka czy inna postać wymiata, może napiszemy, z czym postaci którymi gramy słabo stoją?
Testament:
- anti air.
214K (Warrant) reversalować można tylko jeśli przeciwnik da nam na to czas, short S jest bardzo specyficzny. W zasadzie przy naskoku Test może głównie polegać na tym, że jakaś pułapka zaskoczy, albo że 2HS pozwoli na ucieczkę/wygra (dobrze gasi Bandit Bringera np.). Co prawda j.S i j.D mają niezły zasięg, ale też i startup konkretny, więc często odpadają.
Można jeszcze liczyć, że 5P zrobi clash ;D
W zasadzie jedyna dobra opcja Testa z ziemi w powietrze to szybki dash i złapanie na 6K, co się faktycznie opłaca.
- doskok/iad.
W zasadzie Test ma najmniej opcji z powietrza. J.HS daje radę tylko po knockdownie, j.P o ile trafia, o tyle niewiele się po nim zrobi, najwięcej daje j.D, ale z doskoku to nim trudno trafić.
- Ciosy
Źle użyty Badlands (214P), Grave Digger (214D) i Hitomi (214S) są koszmarnie karalne. Badlands na blok to free punish, Grave Digger na blok to free throw a Hitomi zrobiony za blisko to w ogóle zjedzenie czym przeciwnik nakarmi.
Można się też spierać, czy jego mixupy są przewidywalne czy nie (startup 6P jest trochę długi). W praktyce trudno na reakcję to blokować, szczególnie jak siatki czy skrzaty ogrodowe (EXE) robią bałagan na ekranie.
Mało tego, bo Test to jednak S tier ;) Jak ktoś uważa, że coś przeoczyłem to niech mnie bluzga.
-
- anti air.
No chyba sobie żartujesz. :P Jego 6P jest zajebiste, jak i sam S. Do tego możliwość comba - tak, bardzo słabe ma te anty"ejry". :P
- Ciosy
Hitomi zrobiony za blisko to w ogóle zjedzenie czym przeciwnik nakarmi.
Znowu się nie zgadzam. Jeden z jego lepszych ciosów. Oczywiście nic na pałe. Dobrze użyta countra/reversal i nie mamy połowy paska. W ogóle jak mogłeś to wymienić? :P Jak trafi, zatruwa, frc i grube combo.
Można się też spierać, czy jego mixupy są przewidywalne czy nie (startup 6P jest trochę długi). W praktyce trudno na reakcję to blokować, szczególnie jak siatki czy skrzaty ogrodowe (EXE) robią bałagan na ekranie.
Nie ma co się tutaj wspierać. Najlepsze setupy w grze. Nieważne, czy low, czy overhead, bo i tak potem sporo możliwości, no i brak kar przy mixach.
-
Dobra, ale ja się z Tobą nie zgodzę z tym "nic na pałę". Wiadomo, że nic na pałę, że nigdy nie wykalkulujesz każdego ataku w idealnym momencie, a akurat hitomi ma dłuższy recovery niż by animacja sugerowała.
Swoją drogą napisz coś od siebie ;p
-
6P to nie jest przypadkiem uniwersalny anti-air u każdej postaci?
-
Jest, ale jak to zawsze bywa, u innych to lepiej działa u innych już niekoniecznie.
-
Jak znajdę chwilę, to napisze, Macieju. :P Ja tam zawsze wiedziałem, jak korzystać z Hitomi. Wiadomo, nie można za często, bo łatwo wyczytać - o to mi chodziło.
Taster, tak. Np. Faust, Jam, Testament, Eddie, Baiken, Slayer, HOS, Jasiek i parę innych postaci mają przegięte 6P w porównaniu np. do Anjiego, Milli, Bridget, Ky.
-
a to nie było tak, że u Millii ten 6P miał jakieś inne zastosowanie po prostu i z góry nie miał być AA? "gdzieś" "kiedyś" czytałem, że on dobrze się w walce na ziemi sprawdza, ale Millia Pita za dużo lata po ekranie, żebym to zaobserwował w praktyce ;p
-
Taa, jej 6P bardziej pasuje do presingu oraz takiego dziobania, jak to we Włocku się mawia. :) PiT to w ogóle tego nie używa. xd
-
Venom ma bardzo fajne 6A. Nie Kaczilla? ;p
-
Venom ma bardzo fajne 6A. Nie Kaczilla? ;p
Venom ogólnie ma słabe, bo zasięg jest trochę do dupy, no i nie ma tak wielkiego priorytetu. ;-p
-
A tam nie znasz się. :P
Jest 6A,6HS jest zabawa.
-
a to nie było tak, że u Millii ten 6P miał jakieś inne zastosowanie po prostu i z góry nie miał być AA? "gdzieś" "kiedyś" czytałem, że on dobrze się w walce na ziemi sprawdza, ale Millia Pita za dużo lata po ekranie, żebym to zaobserwował w praktyce ;p
Musiał być z góry robiony jako AA bo tak jak wszystkie AA z 6P ma klatki niewidzialności w górnej partii ciała (głowa i tułów).
Generalnie czym się te AA z 6P różnią to tym że niektóre mają większy zasięg w przód lub w górę, oraz przy mniejszych postaciach tak jak baiken mogą lepiej działać bo hitboxy odpowiedzialne za kolizje znajdujące się w nogach są umiejscowione niżej niż u takiej milii, (normalne, skoro jest niższa to i są niżej).
Tylko chyba u zappy jest to 6A takie inne w ogóle nie AA.
-
Taster, tak. Np. Faust, Jam, Testament, Eddie, Baiken, Slayer, HOS, Jasiek i parę innych postaci mają przegięte 6P w porównaniu np. do Anjiego, Milli, Bridget, Ky.
6P May > all ;]
-
no, to jeden z bardziej słitaśnych ciosów ever ; ]
-
6P Jaś > all ;p(chodzi oczywiscie o uzytecznosc jak cos)
-
Ja bym powiedział, że Fausta 6P, jak i sam K. :P
-
K Fausta jest bardziej gadlajk, niż mistrz Miyagi.
-
To i ja się przyłączę :D
...
...
...
a 6P Baiken omija projektale :P