Autor Wątek: Anty-Steve  (Przeczytany 4952 razy)

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Anty-Steve
« dnia: Styczeń 11, 2010, 14:51:10 »
Nie wiem czy to odpowiedni temat, jak by co to przeniosę tego posta gdzie trzeba...

Chciał bym podzielić się wynikami mojej analizy move listy Steve'a.
Sporządziłem listę sposobów na przerwanie jego kombinacji.

Notacja jaką stosuję to:
1,1[d]2 - oznacza to że w kombinacji Steve'a 1,1,2 można się schylić po drugim ciosie i  ukarać go WS'em.

Analogicznie inne sposoby oznaczam następująco:

[ss] - side step
[rev] - reversal
[hc] - high crush
[lc] - low crush
[i10] - można wciąć się ciosem, w tym wypadku maksymalnie dziesięcio-klatkowym. Kara wejdzie na CH, warto o tym pamiętać.

UWAGA!
Ponieważ robiłem tą listę głownie dla siebie, jako high crusha testowałem d/b+2 Asuki a za low crusha jej d+3+4, oba te ciosy crushują bardzo wcześnie, w pierwszych klatkach animacji (bodajże od 3f). Jeżeli wasze postacie nie mają podobnych crushy korzystać można z [d] i WS'a jako kary.

Chętnie wyjaśnię wszelkie ewentualne niejasności.

No to jedziemy:

1,1[d]2
1,1[rev]d+1
1[rev]d+1
1,2,1[lc]d+2
2,1[ssr_rev]2
3,1[rev]1
3,1,f+1[d]1
3,2[rev]1
f+2[d]1
f+2[i16_rev]1~2
PAB d/f+1[rev]1,2,1
PAB d/f+1[d]2
PAB b+1[d]1,2,1
d/f+1[d]2
d/f+1[d_i11]2~1 - i11 jest dość ryzykowne.
d/f+1[i18_ssr]2~2
d/f+1[i15_hc_d_swr]2~f+1+2
d+2,1[hc_d]2
d+2~1[hc_d]f+2
b+1[lc]2,1
FLK 1,1,1[rev]2

Sporo się nauczyłem robiąc tą listę i mam nadzieję że może przyda się ona także innym graczom, także operatorom Steve'a.

Dobrze by było gdybyście przetestowali to samodzielnie, swoją postacią. Możliwe że popełniłem gdzieś błąd albo coś pominąłem, wspólnie będzie dużo łatwiej tą listę uzupełnić.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2010, 23:07:46 wysłana przez DaeDraug »

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Anty-Steve
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 11, 2010, 22:10:41 »
Dwie ważne rzeczy przy nowej postawie, PAB:
- trzeba się nauczyć animacji PAB d+2, żeby blokować na reakcję; Steve charakterystycznie podnosi do góry prawy łokieć (nie robi tego przy innych ciosach)
- trzeba trzymać palce gotowe do wyrwania z rzutu z dwóch rąk; jest to jedyny rzut z PAB, który jednak ma mniejsze okno na wyrwanie niż zwykłe rzuty, przez co trudno z niego uciec

Co jeszcze trzeba pamiętać:
- d/f+1,2 -> teraz możemy kucnąć po zablokowaniu pierwszego ciosu
- f,f+2 -> na bloku -13, więc niektórymi postaciami mocno karzemy (Law: WS+1,2, dash, d/b+4; Kazuya: WS+1,2 -> juggle)
- d/f+1+2 -> mniejszy pushback, większa kara

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Anty-Steve
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 11, 2010, 22:26:29 »
Akurat co do d/f+1+2 to w FD podają, że ma -12 na bloku :(, a miało chyba -14 w DR. No ale pushback jest mniejszy i wreszcie moje punche go sięgną 8)

« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2010, 22:30:31 wysłana przez Cambion »

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Anty-Steve
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 11, 2010, 22:26:47 »
d/f+1+2 ma teraz -12 więc w sumie kary są mniejsze (tyle że częstsze) bo było zawsze - 13.

Cytuj
PAB b+1[d]1,2,1 - Tylko WS poniżej 16f, wolniejszy dostanie CH od Steve'a.
Wchodzą na trade?a nawet 19 klatkowe ws?y. Czyli można posadzić 18 klatkowe. Tyle że to jest bardzo trudne.
Cytuj
[i10] - można wciąć się ciosem, w tym wypadku maksymalnie dziesięcio-klatkowym. Kara wejdzie na CH, warto o tym pamiętać.
Nie bardzo to rozumiem:P. Chodzi o to że trafimy go na CH jak on będzie robił cios:P? Myślę że nie trzeba o tym pamiętać bo to jest absolutna podstawa we wszystkich bijatykach:P.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Anty-Steve
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 11, 2010, 22:30:12 »
- trzeba trzymać palce gotowe do wyrwania z rzutu z dwóch rąk; jest to jedyny rzut z PAB, który jednak ma mniejsze okno na wyrwanie niż zwykłe rzuty, przez co trudno z niego uciec

Na zaibatsu noodlles policzył wszystko skomplikowanymi machinami w postaci kompa, 2 sticków i całej maszynerii/oprogramowaniu i od t1 do t6br każdy praktycznie rzut ma równo 15 klatek na wyrwanie, inna sprawa, że opisany przez ciebie throw ma krótszą animacje więc i okno wydaje się odczuwalnie mniejsze.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Ryld-PL

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gram w GG
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Ryld-PL
  • Skąd: z Nienacka ^^
Odp: Anty-Steve
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 11, 2010, 22:35:26 »
Nie bardzo to rozumiem:P. Chodzi o to że trafimy go na CH jak on będzie robił cios:P? Myślę że nie trzeba o tym pamiętać bo to jest absolutna podstawa we wszystkich bijatykach:P.

Hmm, niestety nie zawsze tak jest, np. d+2,3 Lawa, chociaż czasami widać jak przerywa cios przeciwnika to nie zawsze wchodzi na CH...
To jest jednak bijatyka i różnie to bywa, no bo jeśli np nie trafimy w activ frame danego ciosu to CH nie będzie ale animacja będzie już widoczna...

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Cytat: Kują
virtua jest bardziej sucha niz kot na streamie :dansgame:

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Anty-Steve
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 11, 2010, 22:36:34 »
To okno na wyrwanie mnie cały czas męczy...
Jeśli będę miał programowalny sprzęt, to sam spróbuję to sprawdzić.

w FD podają, że ma -12 na bloku
Rzeczywiście. Nie sprawdziłem tego wcześniej.

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Anty-Steve
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 11, 2010, 22:40:23 »
Mam pytanie jakie są jego Homing Move'y. Czy dalej jest to f,f+2??

EDIT: Udało mi się dojść do japońskiej FD i tam sa podane HM, są to: d/f+2 i chyba PAB 2

No i pojawia się pytanie czy tutaj f,f+2 też łapie nawet zza pleców jak f,f,n,2 z DR??
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2010, 22:47:59 wysłana przez Cambion »

Wacho_VHO

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • -Team Individualists-
    • Zobacz profil
    • Backdash
    • Email
  • CFN: Satsui_No_Wacho
  • Gamertag: PL Balrog I
  • PSN ID: ice0age-w-
  • Skąd: Poznań
Odp: Anty-Steve
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 11, 2010, 23:01:51 »
ff+2 stepujesz elegancko w lewo teraz.
Co do HM, zgadza się, są to df+2 i PAB 2.
Fajna rzecz dla Baek-Playerów - dzięki SSR, FLA nie trzeba się obawiać, że gdy zrobimy SSL na widok Steva robiącego f+3 oberwiemy f+3,1. SSR, FLA omija wszystkie opcje z dck. Przydaje się też w przypadku obrony przed b+1,2,1 (SSR, FLA po 1. hicie).
Ogólnie to wiele zagrań Stefana omija SSL/SSWL (choćby WS+1+2, f+3,2, f+3,f+2, czy wspomniane już ff+2).
No i wiadomo:
-nie backrollować
-nie wstawać do góry
-nie dać się zapchać pod wall
bo Stefek zabije.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Anty-Steve
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 11, 2010, 23:07:20 »
CheeseOfTheDay

Wielkie dzięki za sprostowanie, wychodzi tu moje lenistwo i to że testowałem to akurat Asuką  która ma mała lukę miedzy i15 a i19 WS'ami. Udało mi się zresztą posadzić przed chwilą i19 WS'a nie na trade (dość trudne, być może dlatego wcześniej mi się nie udało) więc usuwam tą zbędną adnotację.

Z tym wcinaniem się sprawa nie jest dla mnie w pełni jasna, np 1,2,1[lc]d+2 low crush nie wejdzie na CH.
Wydaje mi się że taka sytuacja tyczy się zwłaszcza crush'owania (jak przytoczył wcześniej Ryld).
Nie znam się aż tak na tym, dlatego zrobiłem rozróżnienie żeby było 100% pewności że dany interupt'or w danym przypadku wejdzie na CH.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2010, 23:18:58 wysłana przez DaeDraug »

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Anty-Steve
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 11, 2010, 23:13:57 »
Tak swoją droga to ten temat nie bardzo będzie się podobał ludziom grającym właśnie Stevem. Tylko czekam jak Snake go skasuje... :D

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Anty-Steve
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 11, 2010, 23:15:57 »
Nie bardzo to rozumiem:P. Chodzi o to że trafimy go na CH jak on będzie robił cios:P? Myślę że nie trzeba o tym pamiętać bo to jest absolutna podstawa we wszystkich bijatykach:P.

Hmm, niestety nie zawsze tak jest, np. d+2,3 Lawa, chociaż czasami widać jak przerywa cios przeciwnika to nie zawsze wchodzi na CH...
To jest jednak bijatyka i różnie to bywa, no bo jeśli np nie trafimy w activ frame danego ciosu to CH nie będzie ale animacja będzie już widoczna...
Zawsze tak jest. Kiedy przeciwnik robi cios i są klatki exe to zawsze złapie na CH. Tyle że w seriach są momenty kiedy cios idzie i kiedy cios się kończy i wtedy już nie ma CH. Ale nie ma tutaj czegoś takiego jak wyjątki czy random. I jeżeli law przerywa czymś cios to najwidoczniej trafia już w momencie recovery bądź nawet w klatkach aktywnych które też nie dają CH.


Do tematu, wydaje mi się że jego opcje z kręciołka jest teraz łatwiej obejść bokiem.

DaeDraug, testowanie co da się przerwać iws'em nigdy nie było łatwe a teraz przez to że jest to trudniejsze poprzez ogranicznik (nie można zrobić iws'a od pierwszych klatek) jest to jeszcze trudniejsze i trzeba by było to robić do przynajmniej 20 trade'ów by być pewnym że nic o klatkę dłuższe już nie wejdzie:).
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2010, 23:22:01 wysłana przez CheeseOfTheDay »

Ryld-PL

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gram w GG
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Ryld-PL
  • Skąd: z Nienacka ^^
Odp: Anty-Steve
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 11, 2010, 23:32:12 »
Nie bardzo to rozumiem:P. Chodzi o to że trafimy go na CH jak on będzie robił cios:P? Myślę że nie trzeba o tym pamiętać bo to jest absolutna podstawa we wszystkich bijatykach:P.

Hmm, niestety nie zawsze tak jest, np. d+2,3 Lawa, chociaż czasami widać jak przerywa cios przeciwnika to nie zawsze wchodzi na CH...
To jest jednak bijatyka i różnie to bywa, no bo jeśli np nie trafimy w activ frame danego ciosu to CH nie będzie ale animacja będzie już widoczna...
Zawsze tak jest. Kiedy przeciwnik robi cios i są klatki exe to zawsze złapie na CH. Tyle że w seriach są momenty kiedy cios idzie i kiedy cios się kończy i wtedy już nie ma CH. Ale nie ma tutaj czegoś takiego jak wyjątki czy random. I jeżeli law przerywa czymś cios to najwidoczniej trafia już w momencie recovery bądź nawet w klatkach aktywnych które też nie dają CH.


O to mi mniej wiecej chodzilo tylko nie bylem w stanie tego tak sformułować, ale mniejsza z tym.

Ja mam świadomość że jednym z najcięższych matchupów dla Steva jest Law przez jego punch parry z fake stepa (b+1+2) fakt trzeba z tym ostrożnie ale można bardzo szybko ostudzić ofensywę Steva właśnie paroma takimi zagraniami ^^

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Cytat: Kują
virtua jest bardziej sucha niz kot na streamie :dansgame:

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Anty-Steve
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 15, 2010, 18:47:40 »
Na pewno jednym z najcięższych maczapów jest misiek bo moze on zablokowac najsilniejszy atak stiva ;d.
http://www.youtube.com/watch?v=VlGfKMSrBtI

blaugrana20

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 304
  • Płeć: Mężczyzna
  • what do you want
    • Zobacz profil
  • PSN ID: blaugrana20_PL
  • Skąd: Kamienna G�ra (okolice W-cha ) )
Odp: Anty-Steve
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 16, 2010, 16:26:25 »
Nieblokowany zablokowany:) ladny bug :)