Autor Wątek: Just frame Asuki!  (Przeczytany 3352 razy)

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Just frame Asuki!
« dnia: Styczeń 02, 2010, 00:34:49 »
Do niedawna sądzono że CH FC d/f+2 daje +17 klatek przewagi (inatekken, Tekken Zaibatsu itd.), a jedynym rozsądnym follow-upem jest WS+1,4 lub jeśli trafiło się z bardzo bliska można było pokusić się o: cc, d/f+2.

Dzięki niemałemu wysiłkowi i licznym testom okazało się, że CH FC d/f+2 daje w rzeczywistości +18 i robiąc IDEALNEGO crouch cancela można posadzić f+2 na combo, a po tym oczywiście całego juggle'a!

Akcję dokładnie sprawdziłem, tu macie linka do tematu na TZ na którym inni gracze również potwierdzili to znalezisko - CH FC d/f+2, cc f+2 Combo. YEAH!

Całość jest bardzo trudna do zrobienia (mowa w końcu o jedno klatkowym just-framie >~<), oto notacja jaką osobiście preferuję:
CH FC d/f+2, u:f+2
Na 100% zamieszczę akcję po tym w najbliższym combo movie, więc wkrótce pojawi się video dowód.

Tym samym Asuka dołączyła, do grona postaci z jf-launcherem (taunt-JU czy CH d/f+2, EWGF).

Jeśli będą zainteresowani mogę w tym temacie odpowiedzieć na pytania o tego jf'a i zamieścić jakieś porady.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2010, 17:26:38 wysłana przez DaeDraug »

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Just frame Asuki - Moje odkrycie!
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2010, 12:03:06 »
Hmm nie gram Asuką ale z tego co wiem to ona to już miała w T5, sam się w to bawiłem i tam była chyba klatka tolerancji. Czyli było o klatkę łatwiejsze.

Nie wiem czemu uznali wszyscy że tam jest +17, jeżeli wierzyć FD to jej d3_fc3 ma 18 klatek, a skoro siedzi na gwarancie po ch fc df2 to znaczy że tam nie powinno być 17 klatek.

Sprawdziłem i mi wchodzi, ale to normalne w tej sytuacji bo na cc potrzeba 1 klatki więc wtedy f+2 idzie w 18.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Just frame Asuki - Moje odkrycie!
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 02, 2010, 14:24:10 »
Problem w tym że wielu uważało że na CC potrzeba 2 klatek, zjechali mnie na TZ ta sugestie że CC można prawdopodobnie zrobić w jedną klatkę XD

Po dalszych testach okazało się że jest jednak inaczej, CC można bufforować w około 15f, po za tym w DR CH FC d/f+2 dawało +20 a w praktyce było to dużo łatwiejsze niż teraz.

Tu jest cytat od noodalls'a z TZ dotyczący dokładnej specyfiki tego jf'a w BR

Cytuj
FC,DF+2 on F21, then u on F53 followed by f+2 on

F67 - ws+2 combos
F68 - f+2 combos
F69 - f+2 does not combo.

Player 2 holding b for F50-120.

Also the CC portion has about 15 frames of leeway, the f+2 must be done on a single specific frame to connect.

It amazes me what people are able to find in this game.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Just frame Asuki - Moje odkrycie!
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 02, 2010, 16:05:16 »
A mnie zadziwia to że jest coś co istnieje od początku postaci i nikt nawet nie wysili się żeby zobaczyć czy to siedzi w nowej odsłonie, tylko patrzą na cyferki i nawet wiedząc że część z nich jest błędna to w nie do końca wierzą.

Jak ja się dowiedziałem że mi fox stepa zabrali u xio to siedziałem ponad godzinę i próbowałem to zrobić myśląc że zmienili timing kierunek inputu itp. I kiedy normalnie mi to wychodziło za prawie każdym razem tak tutaj potrzebowałem godziny żeby się upewnić iż tego już nie ma.

Tutaj wystarczyło sprawdzić czy jakiś 18 klatkowiec trafia po tym stunie, oraz to czy można ukarać jakieś -18 poprzez cc f+2. Kilkanaście minut roboty i wszystko wiadomo.

A na TZ nie ma co się sugerować bo są tam ludzie którzy się na systemie i grze znają, ale są też noobki, są też i nie nooby którzy mają masę braków w systemie a mimo tego wypisują błędne informacje których nawet nie sprawdzili a o których gdzieś tam usłyszeli.
Po dziś dzień można spotkać na TZ ludzi którzy sądzą że ewgf trwa 10 klatek i że okienko do d/f+2 jest 3 klatkowe.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Just frame Asuki - Moje odkrycie!
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 02, 2010, 17:23:22 »
d+3_FC 3 ma 16f a jej WS'y mają przerwę między 15f (WS+1) a 19f (WS+3) dlatego nie jest to wcale tak proste do sprawdzenia jak uważasz. Rozumiem że nie warto ufać FD, w końcu sam pokusiłem się o jej zakwestionowanie (na wszystkich frame datach FC d/f+2 ma +17 na CH...)

Po za tym cc:f+2 nie jest ani najbardziej oczywistą, a tym bardziej najłatwiejszą karą jaka się nasuwa po zablokowaniu ciosu na -18, mamy tu w końcu do czynienia z różnicą rzędu 0,016s...
Być może właśnie dlatego tak długo trzeba było czekać aż ktoś potwierdzi że to siedzi, a że nikt wcześniej nie pofatygował się napisać o tym wcześniej na żadnym znanym mi forum postanowiłem to zrobić i skorygować błąd.

Nie chcę się tutaj kłócić ani tym bardziej powiększać swoich zasług, chciałem się po prostu podzielić z innymi graczami czymś co nie jest powszechnie znane... Jeśli ktokolwiek odniósł inne wrażenie to szczerze przepraszam.
Jednocześnie zedytuję pierwszego posta bardziej w stronę zwykłej informacji, żeby nie prowokować dalszych dyskusji bo nie takie były moje intencje.

Prawda jest taka że gdyby Namco wydało NORMALNY Perfect Guide nie trzeba było by siedzieć nad każdym ciosem testując jego klatki (często i tak z błedami itd.), a jak długo frame daty są nie oficjalne, tak długo będą znajdować się w nich błedy, czego ten przypadek jest najlepszym dowodem.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Just frame Asuki!
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 02, 2010, 19:46:35 »
Problem w tym że namko to lenie i pewnie nie chciało im się wypisywać framedaty do 5000-6000 tys ciosów i kombinacji. Tym bardziej że niewiele by z tego mieli:P. Inna sprawa że nie musieliby tego wydawać gdyby dali command record, bo to na tym zawsze sprawdzało się takie rzeczy:).

fc3 nie ma jednak 18 klatek? No to faktycznie lekko utrudnia sprawdzenie tego, mimo tego parę osób między innymi ty siedziało nad tym i sprawdzało czy to siedzi:). Na drugi raz polecam włączenie hit analysis, bo niby mówią żeby nie wierzyć practisowi, ale prawda jest taka, że jeżeli będziesz wiedział na co patrzeć to będzie to naprawdę precyzyjne i wiarygodne narzędzie przy niektórych testach, jak na przykład ten. Osobiście, od t5 nie spotkałem się jeszcze z sytuacją taką że hit analysis mówi mi że coś wchodzi kiedy tak naprawdę to nie wchodzi:).

Aha, i spoko, nikt tu nie umniejsza twoich zasług:D, tylko musisz pamiętać że tutaj niewiele jest Asuka playerów a dla tych którzy nimi nie są a znają ten patent, jak np ja, jest on powszechnie znany. Tyle że nie wiedzieli o tym, że Asuka playerzy od t6 nie wiedzą o tym, że to siedzi, bo framedata mówi że to nie siedzi. I tak sobie trwali z tą świadomością że to siedzi:P.

Tak parafrazując to troszkę tak jak byś Ty nigdy nie grał Kaziem i wiedział, że od czasów TTT ma on ch df2 ewgf bo czasem byś to gdzieś zobaczył czy o tym usłyszał. I tak byś sobie o tym wiedział kilka ładnych lat aż w końcu zobaczył byś topic "Kaz can launch with ewgf after ch df2 !!". Nie powiedziane że byś nie pomyślał "Wtf? A kiedy on tego nie miał??":D.

Solo

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 854
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Just frame Asuki!
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 04, 2011, 18:02:56 »
Kwestia jest taka, ze nawet skosni nie bawia sie w tego JF. Juz wczesniej w 5/DR po np. 1+2 -> ws+4 i dopiero reszta nie kazdy korean to wkladal to ws+4. Przy ogromnym tempie gry czasami zabraknie impulsu i mozna stracic jugla. Wiec najczesciej widzimy w 6 ws1,4, a jeszcze lepiej janic na FC+2 na ch w okolicach sciany :) A bez CH zwykly drugi low poke warto dorzucic.
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2011, 18:06:09 wysłana przez Solo »

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Just frame Asuki!
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 04, 2011, 20:46:33 »
FC d/f+2 do drugiego FC d/f+2 na NH to baaaaaaardzo ryzykowne zagranie, zwlaszcza jesli przeciwnik wie że tam jest 0 na trafieniu i gra postacią z dobrym hopkickiem...

Najlepiej w polu dobrze się sępi na CH po f+2~d.

W zwarciu po d+1 na trafieniu.

Generalnie strasznie zbiedzili ten cios w T6 przez brak możliwości robienia go instant.

Solo

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 854
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Just frame Asuki!
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 04, 2011, 21:11:01 »
A w ogole DaeDraug swietny tutorial, dzieki Tobie moje odkurzenie Aski w T6 (to byl moj pierwszy main - T5) jest plynne i zajebiste, jakbym wczoraj tekkena kupil, mega fun. +20 for u :)