Autor Wątek: Soul Calibur 5 - news & info  (Przeczytany 599678 razy)

nethemersis

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 380
    • Zobacz profil
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3225 dnia: Maj 29, 2012, 20:40:40 »
Przeciez wiem jak bylo i nie bez powodu uzylem liczby mnogiej. Poza tym "zaraz po premierze" bylo 3 miesiace temu.
No i nie, Lei nie byla top 3 przed patchem.
aka Di

Heniek

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 357
  • Randomowy Jaskiniowiec i Niewidzialne Wilkołaki !
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Heniek_M
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3226 dnia: Maj 29, 2012, 20:44:29 »
Nie w moim interesie leży doszukiwanie się potencjału u Natsu.
6:A nie jest ciosem, którym ukarzesz wszystko ale znajdzie się masa ciosów, które nie będą miały takiego pushback'u by ich nie ukarać. Pomijając już to, ze ta gra nie opiera się już na "bezpieczeństwie" tak jak to miało miejsce w SC4

Ale jak już mówiłem, nie leży w moim interesie doszukiwanie się tego co u niej dobre, dlatego nie będę dyskutował na ten temat bo brak mi ku temu konkretnych podstw.

Z tego co pamiętam to Di twierdził, że Leixia nie jest przegięta tylko zbalansowana i w związku z tym nie powinno się nerfić jej, tylko buffać inne postaci, które odstają od niej w dół.


Racją jest, że w SC5 jak w żadnej innej części nie widziałem tyle narzekania typu "moja postać to jest taka słaba i uojejejej". Naprawdę aż niedobrze się od tego robi. Dampierre jest shit tierem? OOF robi nim sieczkę. Zwei jest lowem? Jakoś jestem w stanie walczyć godnie z Ringiem, który jest ode mnie sporo lepszym graczem. Sieg jest beznadziejny? Jakoś tak się składa, że Omega wygrał nim mistrzostwa, dochodząc do finałów Nightem-midem

W tej grze, jak w żadnej innej części (gram od SC3) widzę jak wiele zależy od gracza a nie od postaci jaką gra.
Zgodzę się, że Mitsu czy Cervantes czy Suka są najmocniejsi. Ale nie jest to taka różnica, jaka występowała w SC4 czy w SC3
Dlatego właśnie ta część mi się tak podoba
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2012, 20:55:42 wysłana przez Heniek »
Woń przykrą rozsiewał, kiedy kończył jeść i gdy jego kąpanie ciężko było znieść

B.T.Grave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
  • In God We Trust
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Poland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3227 dnia: Maj 29, 2012, 21:40:06 »
Dobre lowy to ma Patroklos - 1K i 11K są masakrujące (+2 na NH).

Natsu ma trochę dobrych ciosów:
WS K - z mega gwarantem na CH - jak wiesz gdzie się schylić to CH masz często (4K BE Nighta, 6BBB Patroklosa i wiele innych). Bardzo dobrze siedzi też jako iWS bo jest szybkie i wtedy jest TC więc masz bardzo szybki TC cios na mid z małą karą.
FC 3KK - pierwszy to w zasadzie 1K, a drugi to slabsze, ale bezpieczne WS K (chyba to ta seria...) - to przecież zawsze było genialne ściema pomiędzy 1K, WS K a iFC3KK - w pierwszym WSK można przerwać, ale w drugim już chyba nie. Gwaranty słabsze jak po WSK na kanta, ale są.
A:6 - i10 punisher dający RO - coś jeszcze?
4A+B,6 - bomba z -3 i przeciwnikiem w FC i mieszanie TC, TJ z PO (mało postaci ma midowe ciosy z FC na tyle szybkie aby przerwać PO K które jest TJ - może chyba tylko Alpha)
A+B - wiadomo
magiczne 66K
WS A - step killer i setup na wiele rzeczy dzięki kontynuacji
66B - mid, dobry zasięg, TC
CE - przejście do PO daje mega przewagę na bloku.
PO A:6 - step killer z PO
PO B - gdy stoją i se blokują, wake up
2A+B - nieblok na low + silny gwarant + upośledzone skoki + sytuacje w których trapuje w których zamiast niego możemy używać innych rzeczy.
dobre rzuty
44B - dobry cios z unikiem
22_88A - doskonały cios z unikiem na mid, bezpieczny, przewaga na trafieniu a na CH gwarant
PO A+B+K - po wszystkich ciosach przenoszących do PO z małą stratą - każdy ryzykuje atakując gdy ma 50% paska.
Wind Roll jest dobry na wake up

Sporo tego ma.

Najlepszym lowem Zweia jest 2K lol bo reszta jest wolna, widoczna i sytuacyjna.

Ezio ma z kolei najlepsze 2K w grze, strasznie nisko wchodzi.
"Don't f%ck with a witch"

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3228 dnia: Maj 29, 2012, 22:08:16 »
Ale ludzie - ja nigdzie nie napisałem, że Natsu nie da się grać, że to super low-tier itp. Po prostu uważam, że ta postać na dłuższą metę nie jest taka mocna i nie ma tylu możliwości jak się ludziom wydaje. Szczególnie jak się walczy przeciw komuś ogranemu na Natsu, znającego FD i grającego np. Mitsu albo Ziemniakiem. Wtedy zaczyna się granie na 3-4 ciosy bo reszta zbyt karalna. W przeciwnym razie faktycznie można nią grać bardzo efektywnie i efektownie zarazem co sobie bardzo cenię. Nie zmienia to faktu, że dużo rzeczy bo bliższym przyjrzeniu się okazuje się nie być taka fajna jak się zdawało na początku - a to tutaj coś jest karalne, a to tam się można schylić, tutaj coś można przerwać, tutaj można się cofnąć.
@ Heniek - jestem pewny, że Di powiedział w pewnym momencie, że Leixia jest za słaba i musi zmienić postać na mocniejszą :) (a ja dalej twierdzę, że na tamtym etapie to może były w grze 2-3 mocniejsze postacie :)) Zresztą twierdzenie, że dana postać jest zbalansowana, tylko inne są za słabe jest trochę nielogiczne. Z definicji "balans" mówi o relacjach między postaciami. Postać nie może być zbalansowana, a jednocześnie dużo silniejsza od pozostałych. Chociaż rozumiem w jakim znaczeniu Di tego użył - Leixia była mega bezpieczna i miała sporo możliwości i dobry DMG, czyli gameplay nią był zbliżony w jakimś stopniu do gameplay'u z SCII uwielbianego przez Di. W tym kontekście ta wypowiedź ma sens, ale powinna być inaczej sformułowana.
@ Di - przypomniało mi się jeszcze, że twój przykład z 66B BE jest moim zdaniem mega nietrafiony. Ten cios zużywa pasek i powinien móc służyć do czegoś więcej niż karania czy używania w combosach. Tym bardziej, że Natsu ogólnie brak bezpiecznych ciosów, więc tym bardziej coś zużywające pasek powinno być w pełni bezpieczne czy wręcz dające przewagę na bloku. iGDR nie zużywa paska, za to Cervantes ma inny cios (chyba 4B BE, ale mogłem coś pomieszać) dający mega przewagę na bloku i duży dmg w razie trafienia - więc jak już to raczej do tego ciosu powinieneś porównywać 66B BE... I w tym porównaniu wypada raczej beznadziejnie.
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2012, 22:12:15 wysłana przez PePe »

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3229 dnia: Maj 30, 2012, 01:18:56 »
W tej grze są lepsze i gorsze ciosy BE, coż poradzić (z CE jest podobnie). Wspomniane 4B BE Cervka jest jednym z najlepszych(i w sumie źle zbalansowanych, to nie powinno dawać +8 na bloku a jakieś +2~3 max). Ale właśnie wiele ciosów z BE jest głównie do karania. Niech prócz 66B BE Natsu za przykład posłuży 6B BE Aeona, czy 1B BE Ivy. Można je spamować na bloku na początku ale w końcu przeciwnik się ogrywa na to, i zaczyna robić step, JG albo GI.

B.T.Grave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
  • In God We Trust
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Poland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3230 dnia: Maj 30, 2012, 14:08:17 »
Najlepsze BE to jednohitówki zmieniające swoje właściwości takie jak 4B BE Cervka, 22B BE Asty, 6B BE Ezio, 236B BE Mitsa itd. bo nie ma strachu przed JG, GI, SS na kontynuację. Po tym idą rzeczy typu 4B BE Zweia, którymi można baitować, i dołożyć na hit confirm. A cała reszta to raczej właśnie tylko do karania / w gwarantach. Z wyjątkiem milion hitowego bullshitu Violi;p.
"Don't f%ck with a witch"

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3231 dnia: Czerwiec 02, 2012, 14:13:32 »
Na nocnym graniu u Ringa (Ring + ja + entrop) nagraliśmy kilka walk:

Ring (Ivy) vs. Di (Aeon): http://www.youtube.com/watch?v=zRS_hXm776I&feature=plcp (polecam motyw w 11:16)
Di (Aeon) vs. Ring (Viola): http://www.youtube.com/watch?v=d39U8u6Kh-c&feature=plcp
Ring (Viola) vs. Di (Leixia): http://www.youtube.com/watch?v=7Jw37jBHm-k&feature=plcp
Di (Mitsu) vs. entrop (Hilde): http://www.youtube.com/watch?v=fMxa-WJ1ZpI&feature=plcp
Di (Mitsu) vs. entrop (Hilde): http://www.youtube.com/watch?v=ayL1CLQXn2g&feature=plcp

Są jeszcze 3 walki, może później je wrzucę.

Oczywiście te najfajniejsze nie nagrały się - tuż przed wyjściem mieliśmy z Ringiem taką serię Ivy vs. Aeon, że bodaj 7 walk z rzędu zakończyło się stanem 3:2 w rundach, a jedna 3:1 (ostatecznie Ivy vs. Aeon było 5:3 lub 6:3, potem Ring zmienił na inną szmatę i mnie zbił).

Paradoksalnie Aeonem grało mi się z Ringiem lepiej niż Mitsem (może dlatego, że bardziej się staram).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2012, 14:30:45 wysłana przez Di »

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3232 dnia: Czerwiec 03, 2012, 00:48:41 »
Najfajniejsze jak dla kogo ;P Mi pod koniec o 6 rano sie okropnie grało a Ty z kolei dostałeś power upa po swoim litrowym energy drinku za 1zł80 gr xD

Dla mnie najlepsze były te na początku. Później już był sam spam, głupie błędy i skupianie się na samych just guard'ach.


Bolgan

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 687
  • wydziedziczony Ojcosynopradziadownuk Volda
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Bolgan
  • Skąd: Wroc�aw
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3233 dnia: Czerwiec 03, 2012, 23:25:32 »
Fajnie już gracie widzę.


Jesteś GRZYBIORZEM.

WasatySajanin

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: YossarianPL
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3234 dnia: Czerwiec 05, 2012, 06:18:40 »
JG fury ! Brawa dla Entropa, widze ze ladnie wyskilowal, bo po Di i Ringu to sie mozna bylo tego spodziewac :D

WasatySajanin

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: YossarianPL
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3235 dnia: Czerwiec 07, 2012, 05:52:15 »
Wczoraj moja frustracja osiągnęła apogeum. Przegrywałem prawie z każdym, nawet z tymi, z którymi normalnie albo wygrywałem albo trzymałem się statusu 50:50. Im bardziej ludzie są ograni na Siega tym jest straszniej, kara za karą a ja z gitarą. Pogodziłem sie z faktem ze pro nigdy nie będę bo nie mam 16 lat i spędzam w grze 2-3 godziny tygodniowo, ale mimo wszystko chyba czas na zmianę maina. Nie lubię narzekania ale w momencie kiedy widzę Pepe mówiącego o tym ze granie Natsu jest niebezpieczne polecam pogranie Siegiem. Praktycznie każdą jego akcje można blokować na refleks, dmg nie jest zly ale dobry tez nie jest, postacie o podobnym zasięgu koszą lepiej i są szybsze i bezpieczniejsze na bloku (Asta, Hilda, Xibia, Koszmar), wszystkie mix-upy są karalne w trakcie albo dają deala na zasadzie "jak nie zgadniesz to zabiorę ci 70dmg, ale jak zgadniesz to łykam ponad 100". Ehhh, no to się wypłakałem...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2012, 05:53:55 wysłana przez WasatySajanin »

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3236 dnia: Czerwiec 07, 2012, 13:13:07 »
Oj tam oj tam :D Ja też nie mam 16 lat i też gram tylko 3h tygodniowo :P I też muszę zmienić main'a :) Tylko że jakoś topami (Cerv, Mitsu, Viola, Algol) średnio mi się podoba granie, a zmienić na coś słabego też nie ma sensu :(

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3237 dnia: Czerwiec 07, 2012, 14:22:06 »
"Najtmer", "szybkość", "bezpieczeństwo" w jednym zdaniu.

Że co?
Moje pięści krwawią śmiercią!

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3238 dnia: Czerwiec 07, 2012, 14:51:54 »
No w porównaniu do Zygfryda to Nightmare jest szybszy, silniejszy i bezpieczniejszy.

Ja tez się wypłacze, mianowicie znowu ostatnio przegrałem z Woahhzz'em, tym razem dostałem mocniej niż ostatnim razem (Wtedy byo 20:18). Granie przeciwko Alphie kierowanym przez jedneg z topowych graczy świata przypomina mi bardzo czasy SC3 i przegiętej Xianghuy. Nie mam kompletnie pomysłu jak grać na tą postać mimo, że znam go bardzo dobrze i sam nim pogrywam. Oba rzuty z A i B za 100 dmg, bezpieczne midy za 100 dmg, kary za 100 dmg, kara po schyleniu się za 120... ale najbardziej mnie irytuje to przerąbne 2363B. Przed patchem jeszcze dało się jakoś na to grać ale teraz już nie, bo łapie backdasha z kilometra. To jest vertical, ale przez 236 nakierowuje się na postać przeciwnika, zasięg z dupy, bezpieczny, TC, gwarant na NH a na CH pół paska. Jak to mnie trafiało kiedy robiłem quick step to momentami miałem ochote zrobić rage quita co rzadko sie zdarza.

Tak więc najlepiej się w ogóle nie rzuszać i czekać aż Alpha do nas podejdzie, wtedy zgadujemy czy zrobi rzut za 100 lub mida za 100, albo niewidzialnego lowa za 50 xD Eh, ciekawe co będzie za jakiś rok jak już teraz ledwo się z nim da grać. Przez ten osłabiony backdash balans w tej grze bardzo ucierpiał.

Aragh

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Arragh
  • Skąd: Zakopane/Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3239 dnia: Czerwiec 07, 2012, 21:21:43 »
Algol to jest dopiero pocieszny skurwysyn jak chodzi o damage. Nie wspominając nawet o tronie po wszystkim, z dwoma BE zadaje 160 i ciągle ludzie nowe rzeczy nim odkrywają, bo u niego wszystko kombuje ze wszystkim. Te mnie najbardziej rozwaliły:
Cytat: Violent_Vodka
44B 4A+B BE 22_88A (hit them towards the remaining bubble) 66B+K = 119 / 0.5 meter
44B 4A+B BE 22_88A (hit them towards the remaining bubble) 2A+B 33_99A.B.K = 136 / 0.5 meter
44B 4A+B BE 22_88A (hit them towards the remaining bubble) A+B 66A+B 66B BE 4B.A = 168 / 1.0 meter
44B 4A+B BE 22_88A (hit them towards the remaining bubble) A+B 66A+B FC 8B BE (head towards you) 2A+B 66B BE 4B.A = 222 / 1.5 meter