Autor Wątek: Soul Calibur 5 - news & info  (Przeczytany 599683 razy)

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3195 dnia: Maj 24, 2012, 20:12:00 »
low+mid lub mid+high+rzut, ale w przypadku rzutu w grę wchodziły tylko Just Impacty (chyba). Brawo za pamięć, Ring ;).
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2012, 20:20:18 wysłana przez Di »

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3196 dnia: Maj 24, 2012, 20:17:32 »
SC4 jeszcze pamiętam, ale dwójki i trójki nic a nic jeśli chodzi o GI. Jedyne co mam dalej mocno wryte w pamiec, to że w SC3 Gi nie działało na żadne command throw'y w grze.. poza CS/SS <_<

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3197 dnia: Maj 24, 2012, 20:55:18 »
Też uważam że JG to najlepsza zmiana systemowa w tej części. Dla mnie to takie trochę VC z sc3. Równie fajne, ale nie takie broken i w 100% legal:P.




PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3198 dnia: Maj 24, 2012, 21:26:06 »
Wow. Ale drama się zrobiła :) No więc i ja dorzucę swoje 3 grosze...
Po pierwsze nie lubię takiego gadania w stylu "ta gra ssie" itp. Każda bijatyka i każda kolejna część danej bijatyki w jakimś tam stopniu różni się systemem od pozostałych. Zawsze jednym bardziej spasuje to, innym tamto. Taka dygresja - za dawnych czasów jakiś pokemon coś mi pisał na XBL, że SC IV to słaba gierka i powinienem się przerzucić na DOA4 O_o, mega irytujące.
Co do SC V to sam tutaj dużo hejtowałem, bo uważam zmiany w grze za w większości niekorzystne i chaotyczne. Wprowadzenie JG, GI zużywające 50% paska, input CE jak z SF, usunięcie wielu postaci, ograniczenie moveset'u u większości istniejących itp. Niektóre elementy to ewidentne zgapienie ze świata bijatyk 2D... Mam wrażenie, że autorzy nie mieli za bardzo pomysłu na grę, chcieli coś zmienić, a że bijatyki 2D były ostatnio na topie to stwierdzili, że się będą na nich wzorować. Soul zatracił swój charakter, jest teraz taką chaotyczną zlepką elementów ze świata SC i 2D. Szczytem chaosu są uniki - mamy 8wr, side step, quick step... Po co komuś takie zamieszanie? Dla początkujących to nic dobrego... Dla starych fanów Soula też chyba bez rewelacji. Skoro elementami charakterystycznymi SC były Gi i 8WR to moim zdaniem GI powinno się dać robić bez ograniczeń, a 8WR powinien być dużo bardziej skuteczny - teraz w 90% sytuacji da się uciec z jakiegoś stringa przy pomocy SS czy QS, ale 8WR nie działa... Jak dla mnie bez sensu, mamy grę z 8WR i trzeba się specjalnie pilnować żeby go przypadkiem nie użyć, bo jest tą "gorszą" opcją... Oczywiście okrojenie i osłabienie mojej Ivy też mi się nie bardzo spodobało. Jedyne pozytywne zmiany to lepszy movement, online, muzyka i areny (nie licząc totalnie zepsutego efektu łączenia tła z podłożem na arenach "tekken'owych"). Nie mam zamiaru rezygnować całkowicie z SC V, ale na pewno nie poświęcę mu już tyle czasu co SC IV. Zresztą póki co nawet nie znalazłem postaci, która by mi w 100% odpowiadała, a też średnio mam czas i ochotę uczyć się kolejnych z nadzieją, że któraś mi spasuje...
Podsumowując jak dla mnie zmiany nie wyszły jakoś bardzo na korzyść ani początkujących, ani doświadczonych graczy. Dla początkujących/niedzielnych graczy nauczenie się akcji z CE, BE itp. wcale nie będzie takie proste. GI zużywające pasek będzie mało atrakcyjne i zbyt ryzykowne. Tak samo zmiany w movesecie - o ile zmiany u Ivy faktycznie czynią ją grywalną dla zwykłych ludzi, o tyle dalej zostały takie postacie jak Alfa P., którymi ciężko się gra więc sukces połowiczny. Do tego takie ciosy jak 4A+B Natsu w połączeniu z lekkim lagiem, dalej czynią granie online strasznie niezbalansowane, szczególnie dla początkujących, nie umiejących blokować takich rzeczy na refleks. W SC IV taką rolę pełniło 1AAA Sophity (ludzie na tym na konwentowych turniejach prawie do finałów dochodzili :) ). Jak dla mnie system tej gry to chaos i mieszanina elementów wybitnych z totalnym partactwem (trochę jak CAPCOM, który kiedyś robił cudowne gry z beznadziejnym sterowaniem).
@Ring, Cheese - ja się akurat zgadzam z Araghem, że JG to porażka i powinni to wywalić, za to naprawić GI.
@Bolgan - możesz mieć swoje zdanie, ale też ktoś ma prawo uważać twoje zdanie za nic nie warte
@HiKrush - nie porzucaj tak szybko skilla w temacie masturbacji - dziewczyna Cie rzuci, nowej nie znajdziesz przez jakiś czas i zobaczymy czy dalej będziesz cfaniakował hahaha :D
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2012, 21:41:18 wysłana przez PePe »

Heniek

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 357
  • Randomowy Jaskiniowiec i Niewidzialne Wilkołaki !
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Heniek_M
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3199 dnia: Maj 24, 2012, 23:35:56 »
Wklepanie CE tak, żeby nie wychodził GS.

Bufferuj na bloku, po ciosie, po czymkolwiek się da

Gierka jest bardzo fajna i mniej wymagająca od poprzedniczki. Do tego zdaje się o wiele lepiej zbalansowana (do tej pory jak przypomni mi się Ivy z SC4 to uoboże...). Pomijając oczywiście takie kwiatki jak Mitsu czy Cervantes (Patsuka jest chociaż w jakiś sposób wymagający). Chyba zasługa tutaj damage'owi. Podobało mi się c prawda w czwórce to, ze nie bardzo dało się jedną akcją zabrać połowy życia, jednak doszedłem do wniosku, że to daje szansę tym, teoretycznie słabszym postaciom coś ugrać.

Mi się bardzo podoba ta gra. Może dlatego też, że gram Cwelem, który jest jedną z bardziej interesujących postaci z jakimi miałem do czynienia w bitkach :D
Woń przykrą rozsiewał, kiedy kończył jeść i gdy jego kąpanie ciężko było znieść

B.T.Grave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
  • In God We Trust
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Poland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3200 dnia: Maj 25, 2012, 20:53:06 »
Ok więc tak - SCV to BARDZO DOBRA gra turniejowa - jest pozbawiona bugow psujących grę, biedny moveset powoduje, że można się znacznie łatwiej ograć i ma w miarę sensowną FD - pod tym względem, nie jest źle.

Natomiast dla fana serii, wychowanym na SC2, który cenił sobie możliwości i w sumie miał gdzieś turnieje - ta gra będzie średnia. W 2ce po wszystkim było mnóstwo możliwości. Przypomnijcie sobie np. Yuna czy Rapha - jakimi byli technicznymi i rozbudowanymi ludkami. W SC2 na wszystko była jakaś odpowiedź - było znacznie więcej ciosów z SSem, TC, TJ.

SCV ma zwalony buffering, zwalone podskoki (paranoją jest, żeby nie dało się przeskoczyć np. nad drugim ciosem z 1AA Asty), zwalone, zbyt dopakowane rzuty i chyba najgorszy character rooster nie tylko na skalę serii, ale w bijatykach w ogóle. Viola to pokemon, nie powinno jej być w tej grze. Zwei trochę lepiej, ale i tak urwał się z jakiejś Castlevanii. Natsu, Xiba, Leixia to biedniejsze odpowiedniki starych postaci. Jedyną nową postacią która jest po prostu fajna jest Patroklos - nie jest niczyim klonem, nie bazuje na żadnej innej starej postaci i Ezio, który jest słaby, ale pasuje do tej serii lepiej jak Algole czy inne Viole. Gra się w to przyjemnie, ale nużąco na dłuższą metę. Sab np. już pozbył się tej gry, bo mu okroili ją i nie dziwię mu się. W to się gra po prostu na kilka akcji na krzyż, nie można zagrać kreatywnie jak kiedyś bo jest to po prostu niemożliwe.
"Don't f%ck with a witch"

Heniek

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 357
  • Randomowy Jaskiniowiec i Niewidzialne Wilkołaki !
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Heniek_M
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3201 dnia: Maj 25, 2012, 21:27:28 »
Raphael to chyba najlepszy i najsmutniejszy przykład degeneracji postaci. Co prawda w trójce mnie się podobał ale porównując go do tego czym był w dwójce... no cóż, każdy niech sobie sam dobierze słowa :'D

Swoją drogą, czemu już nie tańczy? Męczy mnie to od czwórki
Woń przykrą rozsiewał, kiedy kończył jeść i gdy jego kąpanie ciężko było znieść

Bolgan

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 687
  • wydziedziczony Ojcosynopradziadownuk Volda
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Bolgan
  • Skąd: Wroc�aw
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3202 dnia: Maj 26, 2012, 12:48:52 »
Aramis - nic dodać, nic ująć. Szczególnie to nawiązanie do SC2.

Niech wydadzą dwójkę na psn z onlnie to community zdziczeje na nowo.
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2012, 12:52:45 wysłana przez Bolgan »


Jesteś GRZYBIORZEM.

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3203 dnia: Maj 26, 2012, 13:41:12 »
A pomyślcie, co by to było, jakby Soul Blade wydali na PSN.
Moje pięści krwawią śmiercią!

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3204 dnia: Maj 26, 2012, 14:23:15 »
Bolgan, problem z tym że to community jest strasznie dziwne, jest masa ludzi którzy uważają sc2 za nie tak wcale dobrą część. Nawet nie chodzi tu a bugi tylko o to jak rozgrywka wyglądała. Wygląda to trochę tak jakby część ludzi (i to nie jakiś scrubów) podobały się te wszystkie kastracje w systemie i u postaci.
Sam nie wiem jak ktoś trzeźwo myślący woli jak producent ogranicza mu możliwości ofensywne tylko dlatego by nakierować go na sposób w jaki powinien daną postacią grać (tak żeby dana postać grana przez kogokolwiek była prowadzona prawie tak samo), ale takie zapiski można znaleźć.

Więc nie wierzę że community by zdziczało po reedycji sc2. Część z nich woli teraz soula wypranego z drobnych technicznych elementów, ciekawych glitchy, płynnego movementu. Wolą soula który opiera się głównie na prostych zgadywankach, karach i jeszcze raz zgadywankach. SC2 taki nie był.

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3205 dnia: Maj 26, 2012, 15:16:37 »
Otóż to. Nie grałem jakoś super wiele w SC2, ale grałem na tyle długo, żeby widzieć ogromną różnicę. Rapha ogolili tak, że dzięki. Zupełnie, jakby Stiffowi zabrali flikera, pikabu, punch parry, swaye i ducka.
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Bolgan

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 687
  • wydziedziczony Ojcosynopradziadownuk Volda
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Bolgan
  • Skąd: Wroc�aw
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3206 dnia: Maj 26, 2012, 22:27:31 »
Więc nie wierzę że community by zdziczało po reedycji sc2. Część z nich woli teraz soula wypranego z drobnych technicznych elementów, ciekawych glitchy, płynnego movementu. Wolą soula który opiera się głównie na prostych zgadywankach, karach i jeszcze raz zgadywankach. SC2 taki nie był.

Sad but true :( zabili w tej grze to co kochałem, wczoraj ogądałem mase filmików z dwójki ehhhh.


Jesteś GRZYBIORZEM.

B.T.Grave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
  • In God We Trust
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Poland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3207 dnia: Maj 27, 2012, 19:46:59 »
Jeszcze raz podkreślam - to nie jest ZŁA gra - ona jest ok. Z tym, że w SC2 grało się...latami? I człowiek nie był nasycony, dalej się tą grą jarał. A SC5? Fajnie się gra, ale niecałe 4 miesiące po premierze człowieka dopada...znużenie. Tyle.
"Don't f%ck with a witch"

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3208 dnia: Maj 27, 2012, 21:56:35 »
Na turach w Stanach przyciąga już mniej graczy niż MK9  :kappa:

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #3209 dnia: Maj 27, 2012, 22:38:24 »
Moim zdaniem SC2 jest zbyt bardzo idealizowany. Wynika to raczej z tego, że większość osób grała wtedy bez dogłębnej znajomości systemu i match upów.. Di wielokrotnie mi mowił, że w Polsce nawet najlepsi grali bez frame daty itp do samego końca, wtedy się zupełnie inaczej patrzy na taką gre. Postacie były rozbudowane, ale tak naprawde to dzisiaj w to by się nie dało grac "turniejowo" w tej samej postaci imo - tam było tyle popsutych i przegietych rzeczy, że ludzie by szybko docenili jak "zbalansowany" jest SCV.

Jak już mają coś wypuścić to niech dają SC3:AE (najlepiej Variable Cancel Edition xD)