Autor Wątek: Soul Calibur 5 - news & info  (Przeczytany 599675 razy)

Bolgan

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 687
  • wydziedziczony Ojcosynopradziadownuk Volda
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Bolgan
  • Skąd: Wroc�aw
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2070 dnia: Luty 06, 2012, 00:21:00 »
Dla mnie Voldo nie musi być topem jednak przydało by się więcej niż 3 ciosy z BS 8wr - żenada, zawsze grałem nim bo był rozbudowany. Teraz to jakieś popłuczyny bo starym V. Feeling i elastyczność postaci gdzieś znikła i już nie wróci. Nawet jak się okaże że jest jakiś tam zajebisty w co wątpie to i tak już mu starej mobliności nie wróci. Brak elastyczności i mało ciosów - zero frajdy z grania i tak się dziś czułem jak grałem z Ringiem przed chwilą i nawet mi nie zależało na ugraniu czegokolwiek, bo ta gra jest dla mnie poprostu nudna. Przypomniałem sobie co mogłem zrobić w czwórce i stwierdzam że mnie takie klepanie tego samego już nie jara. Mimo że gra jako gra jest fajna, cięcia w arsenala ją u mnie przekreślają na dzień dzisiejszy.

Gdy grałem z Ringiem to lepiej mi szło mashowanie natsu niż faktyczne granie voldo. On jest za wolny ma 3 ciosy i13 i reszta to jakieś przymulone wygibasy i18 +, straty na trafieniu lol.Guard Crusha robi w trybie żółwim i to juz obaczaiłem wczesniej. Mantis to porażka, po 3 walkach da się to ukarać byle jakim 2B do tego tak powoli zmienia pozycję że zero elementu zaskoczenia, MC  B+K nie ma zasięgu żadnego, jak się stoi na maksa blisko i robi ten cios to nic nawet nie trafia [to po co taki cios?] ale za to ma niewytłumaczalny unik który nic nie daje, w mantisie nie da się też podskakiwać A+K, ciosy z full crouchu NIE ISTNIEJĄ, Calisto Rush też beznadzieja nie da się cancelować obracanie też powolne. Cały BS to kpina zbiedzony do granic możliwości. W imię czego tak okaleczyli  postacie i zrujnowali zabawę graczom? Na 8wr od w dziale Volda od premiery gry może z 3 sensowne posty zostały napisane, ale ja się nie dziwię bo o czym tu pisać? O tym że wracamy do epoki pada łupanego?!

Wyobraźcie sobie że w BS voldo nie ma ciosu BS3K - to jest to samo co BS 2K. W BS 8wr też jednen cios ma 9 inputów dla porównania w czwórce W BS 8WR K bylo 33_66_99K, 22_88K [z kontynuacją 2 możliwości] 11_77K i 44K. Czyli cztery ciosy z BS 8WR K. W piątce mamy 1, słownie JEDEN!

Ivy i Voldo to chyba najbardziej odczuli bo były to rozbudowane postacie. Właczcie sobie czwórke i command listę, a potem odpalcie piątkę. Upadek - aż takiego się nie spodziewałem i nie przeczuwałem bo jednak do końca ufałem namco. Teraz koniec, miarka się przebrała cała Azja od dziś na mojej czarnej liście ;p

Zmiany systemowe same w sobie są spoko CE, BE, JG i nawet brak GI tak nie dokucza, movement z QS`em na czele też super, no ale zbiedzenie postaci? Czy jakikolwiek gracz na świecie marzy o tym żeby jego ulubiona bijatyka w następnej częsci była zbiedzona pod względem ciosów??? Nasuwa się jedna, straszna i brutalna prawda o nowym Soulu - The Game was Rushed :( Czas spojrzeć na to surowo: 3 klony , 3 mimici, bieda postaci, itemy z Character Creation na żywca wzięte z czwórki, bugi i brak balansu postaci czai się za rogiem, tutaj już nawet grube DLC tego nie uratuje. Jedyne na co możemy liczyć że ten "w pół do crapa" się jednak sprzeda i namco zafunduje nam coś w postaci Ultimate Soul Calibur 5 ale ciężko mi jest w to na dzień dzisiejszy uwieżyć.

Ps. Ring Ciebie to nie boli? Przecież Ivy teraz taka daremna że szok.
Pps. To nie jest wyżalenie tylko w miarę obiektywna opinia.

ppps. Jak będzie turniej to i tak przyjadę. A całą grę ratuje online.
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2012, 00:50:53 wysłana przez Bolgan »


Jesteś GRZYBIORZEM.

Aragh

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 361
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Arragh
  • Skąd: Zakopane/Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2071 dnia: Luty 06, 2012, 00:43:52 »
no mnie to też trochę dołuje że jakiejkolwiek postaci nie obczajam to ma wszystkiego mało. Tak wiem, grałem w IV Sophitią i sie cieszyłem, ale nawet prosta Sophitia dawała więcej mozliwiści mieszania i miała multum opcji w porównaniu z większością tutaj. Mogę grać omegą bo jest w niej zachowany poniekąd duch Sophie, ale i tak jest w porównaniu z mamą biedna jak ryba bez płetwy. W zasadzie jedyną postacią która sprawia wrażenie dopracowanej na tle tej chołoty jest Viola, bo ma wiele użytecznych/używalnych ciosów, stringi i da się nią mieszać. Ale nawet ona ma tylko jeden główny karacz-launcher wokół którego się wszystko kręci. Jeszcze może Siegfriedowi zostały jakieś możliwości, choć nie ma już np. ciosów A+B z postaw, które były bardzo fajne.
Na czyjąkolwiek move listę nie spojrzę, kłują mnie w oczy dziury po fajnych atakach z IV. I to jest największa wada tej gry, i żadne trendy z upraszczaniem bijatyk jej nie tłumaczą bo to po prostu przesada. Zrezygnowanie z normalnego GI na rzecz jakiegoś pokemoniastego JG to też wg mnie błąd, ale stosunkowo mały w porównaniu z okrojeniem postaci. Tak naprawdę poprawił się tylko online i character creation, poziom designu postaci (z paroma wyjątkami) oklapł, a wiele zmian w systemie jest po prostu nietrafionych. Jeszcze za wcześnie by oceniać balans, ale myślę że z tym też są duże problemy.
To raczej nie mozliwe, ale gdyby wyszedl patch uzpełniający movelisty o kilka ciosów i przedłużający obecne bezużyteczne machnięcia w stringi to byłbym wniebowziety i wybaczył tej grze wszystkie niedociągnięcia, bo tak naprawdę to jest po prostu dobra bijatyka, ktorej zaszkodził niefortunny pomysł jakiegoś game designera.

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2072 dnia: Luty 06, 2012, 01:09:10 »
Ponieważ Di wspominał o tym, że w najnowszym numerze PSX Extreme będzie recenzja SC V i trochę materiałów o serii, to kupiłem ten numer. Po przeczytaniu wspomnianych materiałów i pograniu w grę, nabrałem ochoty podzielania się z innymi swoimi przemyśleniami na ten temat :) Normalnie nie czuje takiej potrzeby dzielenia się swoim zdaniem, ale wspomniana recenzja i materiały były tak żenującej jakości, że po prostu nie mogłem się powstrzymać przed skomentowaniem.

Już sam wstęp do recenzji odstrasza - autor chciał chyba, żeby było oryginalnie, artystycznie czy inteligentnie. Niestety jak na mój gust wyszło tandetnie i pretensjonalnie. Ale to niech już każdy oceni samemu. Kolejne zarzuty będą już bardziej "obiektywne". Wpierw czytelnik jest atakowany niejasnym wyjaśnieniem zmian w gamie dostępnych postaci. Nie dowiaduje się w czytelny i jasny sposób, które style zniknęły bezpowrotnie, które zostały, ale są zmodyfikowane i mają nowych "nosicieli", a które są w 100% nowe. Co więcej wpierw pojawia się sugestia, że np. Taki, nie została zastąpiona w żaden sensowny sposób. Parę linijek dalej dowiadujemy się jednak o Natsu. Tekst jak widać jest bardzo niespójny, może wywołać u czytelnika niezły mętlik w głowie. (BTW. jeśli podejdziemy do sprawy w matematyczny sposób to definitywnie zniknał Zasa, Talim, Amy, YS i SM, a pojawili się Viola i Zwei – mamy wiec sumarycznie minus 3 style, chociaż ktoś grający SM może spokojnie przesiąść się teraz na Xibe, więc jak dla mnie wynikiem jest "-2" - w recenzji natomiast autor ciągle nam sugeruje niesamowite cięcia w zestawie wojowników). Później następuje pobieżne opisanie "nowych" wojowników, a przy Phyrra (oraz później Phyrra Omega) pojawia się narzekanie, że greckie wojowniczki się przejadły. Szkoda, że parę linijek wcześniej autor strasznie narzekał na cięcia w zestawie... Czyli jak postacie znikają jest źle, jak zostaję też jest źle bo się przecież "przejadły" ??!! Zresztą w recenzji jest fragment, w którym możemy dowiedzieć się o tym, że Alfa Patro i Phyrra Omega to tragedia, tylko niestety nie dowiemy się na czym ta tragedia polega. Później można dowiedzieć się, że bazowe zastosowanie "paska" to GI (o dziwo nie widziałem, żeby ktoś głównie na GI zużywał "pasek", ale może się nie znam). Jeszcze lepszy jest jednak opis Just Guard, który jest po prostu błędny (ponoć mamy 2 razy wcisnąć blok, a potem jeszcze przytrzymać...). Nie wiem jak w recenzji (w takim "renomowanym" magazynie) może być tak ewidentny błąd rzeczowy. No ale to nie koniec "kwiatków". Potem autor przechodzi do tematu aren i grafiki. Jedyną informacją, z którą trudno się nie zgodzić to fakt, że kolorystyka jest trochę przesycona, grafika ogólnie zbyt jaskrawa (co jest nieprzyjemne dla oczu - efekt podobny jak w wielu grach na UE3 - sam musiałem w TV trochę "zbić" kolory i kontrast...), a na niektórych arenach zawodnicy są słabo widoczni. Dodatkowo dowiadujemy się, że areny są ponoć nierówne, a niektóre są brzydkie i bez wyrazu. Oczywiście, niektóre areny faktycznie jakoś specjalnie nie zachwycają, ale po pierwsze w każdej bijatyce są jakieś słabiej wyglądające areny, po drugie autor całkiem przemilczał fakt, że kilka jest na serio genialnych i ogólnie chyba prawie każdy się ze mną zgodzi, że w porównaniu z "czwórką" (czy chociażby T6) jest dużo lepiej (jedynie VF5 i DOA4 mogą tutaj rywalizować). Od siebie dodam tylko, że jestem rozczarowany jak słabo zostały wykonane areny w stylu Tekkena czyli "nieskończone" - "łączenie" podłoża z tłem jest mega widoczne i przesuwa się w mega niemiły dla oka sposób. Tym większa szkoda, że taki na przykład "Tranquil Wasteland" ma na serio potencjał, ale wrażenie psuje wspomniany "defekt". Sprawa o tyle dziwna, że przecież Namco ma doświadczenie w tego typu arenach i w Tekkenie mimo wszystko wygląda to lepiej. Cała sprawa bardzo surowej oceny grafiki w SC V (ocena 7/10) jest tym bardziej kontrowersyjna, że w tym samym numerze SC IV zgarnął 9/10 (w artykule o całej serii) i został uznany za jedną z najładniejszych bijatyk 3D. No comments. Autor wspomina jeszcze, że animacji i smaczkom trochę brakuje do poziomu DOA4, ale zapomniał, że to samo można zarzucić MK, SF4, T6 czy VF5. Wspominanie w recenzji (w kontekście grafiki) o Uncharted i Gearsach też jest trochę nie na miejscu biorąc pod uwagę, że te gry chodzą w 30 klatkach i mogą mieć chociażby 2 razy większego laga w sterowaniu... Wydaje mi się, że porównanie grafiki do innych bijatyk byłoby bardziej na miejscu. Oczywiście nie można nie zauważyć, że NAMCO ma pewne problemy z opanowaniem obecnej generacji konsol, niemniej porównanie z Uncharted to już czysta manipulacja. Tak samo zarzuty co do trybu single player są trochę przesadzone – poza MK żadna inna bijatyka nie ma dobrego singla i jakos im to nie przeszkadza zgarniać dobrych ocen. SC V ma chociaż kreator postaci, który jest absolutnie bezkonkurencyjny, prawie że na poziomie edytora z Forzy 4. Co ciekawe w opisie SC IV (artykuł o serii) jest sporo o lagach, ale w recenzji SC V nigdzie nie ma napisane jak dobry tryb online jest w tej części. Dowiadujemy się za to, że serwery świeciły pustakami w momencie recenzji O_o może wiec trzeba było zrobic recenzje miesiąc później, albo zaznaczyć ze dotyczy ona tylko trybu single player i pełna recenzja pojawi się z opóźnieniem? Zapomniałbym, że według autora strona dźwiękowa "trzyma zadowalający poziom", chociaż zdaniem wielu jest w tym temacie na serio dobrze i wyraźnie lepiej niż w SC IV (co nigdzie nie jest wprost napisane). Zakończenie recenzji jest równie głupie i pretensjonalne jak i wstęp, zainteresowanych odsyłam do "oryginału". Grywalność została ocenione na 7/10. Rozumiem, że gra ma sporo cięć i zmian, które się mogą nie podobać "weteranom" (zresztą i mi się nie podobają), ale na tej podstawie (oraz ubogiego singla) dawać taką ocenę za grywalność to jakaś kpina. Aż strach pomyśleć co w takim razie powinien dostać SF4 ;) Zresztą autor sam deklarował, że recenzja nie powinna być pisana tylko pod kątem "pro" i "weteranów", ale także pod kątem zwykłych graczy. Nie sądzę żeby dla nich te cięcia w ciosach były tak odczuwalne i obniżały doznania płynące z gry. Podsumowując recenzja jest mega beznadziejna. Pełna błędów rzeczowych, bardzo subiektywnego podawania informacji i niespójności. Jedne fakty są wyolbrzymione, inne całkiem pominięte. Wszystko jest podane w chaotyczny sposób. Do tego najeżona jest pretensjonalnymi tekstami („bijatyki nie są dla wymoczków” O_o) i daleko idącymi skrótami myślowymi. Tak kiepskiego materiału nie czytałem od dawna. Aż przypominają się niesławne wypociny Mashtera.  Tylko utwierdziłem się w przekonaniu, że dobrze zrobiłem przestając kupować PSX Extreme kilka lat temu… Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że kiedy Di wspominał o tym, że recenzja będzie raczej krytyczna, byłem zadowolony, bo i moje odczucia względem gry były niezbyt pozytywne (chociażby z powodu zmian u Ivy i w systemie GI). Okazało się jednak, że te kluczowe dla mnie (i pewnie nie tylko mnie) sprawy są w recenzji albo przemilczane albo przedstawione w mocno subiektywny i chaotyczny (wręcz karykaturalny) sposób. Innymi słowy pomimo, że wielkim fanem zmian w SC V (względem SC IV) nie jestem to wspomnianą recenzję oceniam bardzo krytycznie (dużo bardziej krytycznie niż samego SC V ;) ).

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2073 dnia: Luty 06, 2012, 01:32:25 »
Jezusmariaprzeczytałemto.jpg :psyduck:

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2074 dnia: Luty 06, 2012, 01:37:47 »
Ej, ja też, aż mi się literki na matrycy siatkówki wypaliły C:-) Czasem jednak dobrze jest wciskać Enter robiąc longpostislong...

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2075 dnia: Luty 06, 2012, 02:11:15 »
Nie czytałem tej recenzji w PSX Extreme, ale na pewno nie może być zbyt obiektywna skoro oceniona została praktycznie tylko zawartość singlowa. Autor nie przetestował gry ani online ani offline na poziomie competitive. Tak więc to raczej recka skierowana do casuali. Akurat zarzut (pojawiający się tez tutaj na forum) w formie malo ciekawej zawartosci singlowej do mnie nie trafia. Takie rzeczy byly naprawdę wazne za czasow PS2 kiedy ludzie nie mieli mozliwosci grac online (pominę już fakt, że np w przypadku SC3 Namco się skupilo bardziej na wypychaniu gry najróżniejszymi trybami a nie skupiajac się na balansie przez co nie dość, że gra była wyśmiewana przez bugi to jeszcze rozpadła się przez to caliburowa spolecznosć). Teraz to online przedluza zywotność gry. Osobiscie też podobał mi się story mode - na pewno był ciekawszy niż kilka walk pod rząd, żeby obejrzeć żałosną 20 sekundową koncowke jak w SC4.

Grafika została oceniona na 7? Wow. Jak dla mnie to nalezy się minimum 8/9. Przecież wiele aren w tej grze zabija designem. Nie jest to co prawda poziom SC3 (dalej najlepsze areny w serii) ale i tak jest o wiele lepiej niż w SC4. Sam engine też został dopakowany - lepsze shadery, gra swiatla i cieni... w dodatku pojawiły się świetne cutscenki. Strona audiowizualna tej gry to chyba jej największa zaleta (szczególnie muzyka, które jest niesamowita) W dodatku mamy też opcje do żeby wybrać sobie jaka muzyka ma grac na danej arenie - też swietne rozwiązanie.

Ps. Ring Ciebie to nie boli? Przecież Ivy teraz taka daremna że szok.

Ja się z tym pogodziłem na wiele miesięcy przed premierą. Też na początku myslalem, ze bedzie mi się gralo okropnie bo Ivy jest prostrza ale jest zupełnie inaczej - gra mi się nawet lepiej niż w SC4, a to za sprawą zmian systemowych. Może i rozbudowanie niektórych postaci było fajne w SC4 i trochę czasu zajęło ich ogarnięcie ale co z tego skoro system tej gry to była jedna wielka porażka. W to się nie dało praktycznie grać dłużej niż godzinę lub dwie. Bardziej mnie boli, że Ivy jest po prostu osłabiona. Zdecydowana większość ciosów, których używałem w SC4 dalej jest, ale są po prostu słabe.

W SC4 Ivy miała chyba największy movelist ze wszystkich postaci w serii, a i tak grało się nią na max 10 ciosów. Tak to właśnie wygląda. Identycznie było za czasów wychwalanego SC2, 5 ciosów + bug 2G. Co nam po rozbudowaniu postaci jak i tak gra się na parę ciosów. Chyba, że ktoś lepiej śpi wiedząc, że command list jego postaci pęka w szwach ;P Wydaje mi się, że teraz przemawia przez Ciebie frustracja, że Voldo już nie jest taki silny jak kiedys ;d no coż, trzeba się z tym pogodzić. Mnie też wkurza, że Ivy raz w topach albo w midach, ale takie życie. Trzeba dalej grać tymi "popłuczynami" albo znaleźć sobie inna postać. I tak dobrze, że nasze postacie dalej są w grze - niewiadomo jak będzie w SCVI.

Jeśli chodzi o moje wrażenia z gry to są jak najbardziej pozytywne - przypomina mi to SC3, który pomimo okropnego balansu miał świetny system/klimat/muzykę/design. Gra mnie nie odrzucała po 5 minutach jak SC4. Teraz mam podobnie - chce mi się w to grać, ba, nawet wchodzić na practice żeby potrenować gwaranty/CSa sluchając świetnej muzy w tle. Online jest rewelacyjny (szkoda tylko, że u mnie nie dziala jak nalezy =/) i zapewni tej grze długi żywot. Oby tylko Namco słuchało społeczności i wypuszczało balansujące patche i bedzie ok

Jedyne co mi się nie podoba na razie to osłabiony step G (albo jego brak) przez co horizontale są naprawdę niebezpieczne w tej grze.

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2076 dnia: Luty 06, 2012, 02:13:08 »
Ok PePe, ja recenzji nie czytałem, więc nie będę się odnosił do całej Twojej wypowiedzi, ale jedno mnie zastanawia. Czemu ocena 7/10 to kpina?
Moje pięści krwawią śmiercią!

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2077 dnia: Luty 06, 2012, 02:31:32 »
No ja uważam, że to kpina ponieważ normalnie 7/10 dostają gry mało atrakcyjne, niedopracowane pod wieloma wzlęgami czy szybko się nudzące. Przykładowo w tym samym numerze PSX Ex 7/10 za grywalność dostał Everybody's Golf na PSV. Trine 2, Stranger's Wrath HD czy Uncharted Złota Otchłań dostały już 8/10. Na serio uważasz, że to normalne, że taka gra jak SC V, w którą ludzie będą grali setki godzin świetnie się bawiąc (i nie ma wątpliwości co do tego, że mimo uproszczeń ta gra wciąga - ja ostatnio grałem do 4:30 rano) jest ocenania poniżej jakiś zwyczajnych singlowych gierek na pare godzin, nie będących jakimiś super tytułami klasy AAA ?? Nie mam wglądu teraz do starszych numerów (ani czasu na szukanie recenzji), ale podejrzewam, że gry takie jak SF4, VF5 czy UMvC3 jakimś cudem dostały dużo wyższą ocene za grywalność, a recenzje kończyły się zachwytami nad danym tytułem (mimo tego, że w single player oferują jeszcze mniej niż SC V).

@ Ring - mi nawet nie chodzi o to, że ocena jest negatywna (w końcu ja też narzekam na wiele rzeczy), ale cały materiał jest po prostu mega wybiórczy, niespójny i mocno zakłamuje rzeczywistość. Założe się, że jakby nowy Mortal Kombat czy Street Fighter miał takie funkcjonalności w temacie replay'ów, customizacji postaci czy online lobby to by się goście w PSX Ex dosłownie spuszczali w recenzji jakie to jest zajebiste, przełomowe i w ogóle :)
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2012, 02:34:53 wysłana przez PePe »

Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2078 dnia: Luty 06, 2012, 02:35:36 »
Ano nie, mnie tylko ciekawi mentalność ludzi i mediów odnośnie ocen. Niedawno nawet pewien duży serwis o grach został wzbogacony niezłym tekstem zatytułowanym "w obronie 6/10". Krytykę tekstu jak najbardziej rozumiem, krytykę gry też (to ostatnie w dużej mierze podzielam), ale już nie spinajmy się, że gra jest "powyżej przeciętnej" zamiast "genialna". Ja sam pewnie dałbym SC5 6/10.
Moje pięści krwawią śmiercią!

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2079 dnia: Luty 06, 2012, 02:36:53 »
Czemu ocena 7/10 to kpina?
Bo współczesna praktykowana skala ocen to 5-10

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2080 dnia: Luty 06, 2012, 02:41:55 »
Jeśli faktycznie nastąpi "ogólne przeskalowanie" to jestem "za". Póki "Everybody's Golf" dostaje 7, uważam że SC V powinien dostać trochę więcej. Tym sposobem ja bym mógł ocenić SF4 na 5/10 bo signla praktycznie nie ma, grafika ładna jest ale tylko postaci (tła są dosyć biedne jak się człowiek zacznie przyglądać), a sama gra opiera się dla 99% graczy na spamowaniu kulek :) Movelist'a też jest dosyć krótka. Co prawda na poziomie "pro" wygląda to trochę inaczej, ale przecież recenzja jest skierowana do przeciętnego Kowalskiego, który i tak nie będzie w stanie wykonać tych wszystkich "sztuczek" :) Zapomniałbym dodać, że areny na dobrą sprawę nie mają żadnego wpłwu na rozgrywkę, pełnią tylko funkcje ozdobną - kolejny minus :P Czyli jednak 4/10 xD
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2012, 02:44:20 wysłana przez PePe »

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2081 dnia: Luty 06, 2012, 02:48:06 »
Przecież 7/10 to z założenia jest ocena gry "dobrej", więc w czym problem? :F
Rozumiem, że gra ma sporo cięć i zmian, które się mogą nie podobać "weteranom" (zresztą i mi się nie podobają), ale na tej podstawie (oraz ubogiego singla) dawać taką ocenę za grywalność to jakaś kpina. Aż strach pomyśleć co w takim razie powinien dostać SF4 ;)
Ej, ale czekaj. Przecież sf4 nie miał żadnych cięć czy jakichś gigantycznych zmian, poza zmianami systemowymi takimi jak focus czy ultry, ale każda pod-seria sf'a (sf3, alpha, sf4, ex) miała jakieś swoje innowacje niewkraczające w główny gameplay (poza sf2, który był na maksa pure). Więc o co chodzi?

EDIT: ok, nieważne. Twój ostatni post wywołał u mnie tylko facepalma. ;p Jeśli chcesz to mi odpowiedz, ale ja nie widzę dalszego sensu tej dyskusji.
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2012, 02:49:49 wysłana przez Snake »

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2082 dnia: Luty 06, 2012, 02:48:52 »
Chyba głównie chodzi o to, że gra dostała gorsze oceny niż SC4 mimo iż jest lepszą grą.

Z jednej strony recka może być malo obiektywna ale tez z drugiej takie recenzje pisze się przed premierą gry, kiedy nie ma jeszcze możliwosci grania online ani offline z innymi. Tak więc nie wiem czy jest tu jakis zloty srodek bo mało realne by ktoś w PSX Extreme opoznil recke gry o miesiąc tylko po to, żeby można było ją lepiej przetestowac.

Solo

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 854
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2083 dnia: Luty 06, 2012, 03:04:53 »
Polecam recenzje u Angry Joe (dla mnie jedne z najciekawszych video recenzji gier jakie sa w sieci):

http://www.youtube.com/watch?v=o1Jc7hMQjto


Hiryu

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2317
  • Płeć: Mężczyzna
  • 活 死 永 前
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: GKHiryu
  • Skąd: Włocławek | Warszawa
  • Steam ID: GKhiryu
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #2084 dnia: Luty 06, 2012, 03:29:18 »
Polecam recenzje u Angry Joe (dla mnie jedne z najciekawszych video recenzji gier jakie sa w sieci):
http://www.youtube.com/watch?v=o1Jc7hMQjto

Miałem ją wkleić przedwczoraj, ale pomyślałem, że takie scrubowej recenzji pewnie nikt by nie chciał... A potem się rozgadało o scrubowych recenzjach. AJ ma w dużej mierze rację, ale jakoś nie mogę się z nim specjalnie zgodzić, głównie dlatego że on to ocenia pod casualowym kątem właśnie. Tym niemniej ten brak ciekawego trybu single woła o pomstę do nieba i żadne wyjaśnienia nie przejdą.
Moje pięści krwawią śmiercią!