Autor Wątek: Soul Calibur 5 - news & info  (Przeczytany 599773 razy)

Nevan

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • Płeć: Mężczyzna
  • The bells of good furtune are ringing for you.
    • Zobacz profil
    • Nevan YT
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #570 dnia: Wrzesień 22, 2011, 02:48:39 »
No ale tak jest :-) Maxi to rozwinięty Li Long, Anna to rozwinięta i zmieniona Nina (tak było przez pierwsze częsci). Ale w Tekkenie nie zrezygnowali z jednej ani drugiej, tylko poszli z nimi dalej nadając każdej inny sznyt. W SC raczą nas tymi samymi postaciami w nowych skórkach. Tak sądzę.


Tak, tak... Właśnie wysikałeś się pod huragan.

suuusuuu

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Kobieta
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: ephemeralm
  • Skąd: music box
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #571 dnia: Wrzesień 22, 2011, 02:58:29 »
Z tamtego składu pozostał tylko Misturugi i Voldo. Reszta - gone.
jeszcze sieg... poza tym, nie oglosili jeszcze wszystkich postaci - moze uswiadczymy 40 letnia mine :P poza tym pewnie cervantes wroci, jest prawie tak samo charakterystyczna postacia jak voldo

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #572 dnia: Wrzesień 22, 2011, 03:34:30 »
Ja uważam, ze problemem SC ogólnie do tej pory był kiepski balans, bugi i dziwna polityka Namco. SC3 mimo, iż był generalnie lepsza grą niż dwójka, z powodu tragicznego balansu i bugów niszczących grę bardzo zaszkodził serii, wiele osób przestało po prostu tą grę traktować poważnie i odwróciło się od SC.

Trudno powiedzieć, żeby poszczególne gry się jakoś diametralnie różniły. SC1->SC3 to było praktycznie ciągłe ulepszanie tego co już jest. Dopiero przy okazji SC4 z niewiadomych powodów Namco postanowiło usunąć parę rzeczy nieodłącznie kojarzących się z serią (np Soul Charge) i zbiedzić parę innych ważnych elementów. Eksperyment się nie udał a "czówrka" w rezultacie została chyba najnudniejszą grą z serii.  Dobrze, że wprowadzają nowe zmiany w SCV bo ma to szanse przywrócić prawdziwy fun płynący z gry. Pewnie jak te całe Brave Edge, Critical Edge itp się przyjmą w SCV to będą znowu ulepszane w kolejnych częściach gry.

W ogóle na to jak odbieramy grę i tak ma chyba wpływ wiele czynników. Ja osobiście najlepiej wspominam czasy SC3: masa spotkań, wyjazdów, zlotów, turniejów a przy tym tym kupa śmiechu jak zawsze. Może to niedorzeczne, ale ta gra mimo kosmicznej ilości bugów i słabej Ivy nigdy mi się praktycznie nie nudziła. W przypadku SC4 już tak różowo nie było, fajnie było przez pierwsze parę miesięcy, później został głównie online, parę wyjazdów i tyle. Najlepsze w tym było to, że udało mi się poznać osobiście wielu topowych graczy europejskich ale poza tym jakoś nic szczególnego mi nie zapadło w pamięci.

Nevan

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • Płeć: Mężczyzna
  • The bells of good furtune are ringing for you.
    • Zobacz profil
    • Nevan YT
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #573 dnia: Wrzesień 22, 2011, 04:06:08 »
Życzę dalszych sukcesów i wytrwałości.

Zaciekawił mnie ten akurat SC (na SC4 w ogóle nie zwróciłem uwagi a SC3 żałuję, że kupiłem), sprawdzę więc go sobie. Tylko po prostu mam w pamięci tą Ivy z SC2 i ciężko mi dalej się przestawić, ale spróbuję, bo to fajne chyba będzie.

Mam nadzieję, że spotkamy się na jakimś wyjeździe.


Tak, tak... Właśnie wysikałeś się pod huragan.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #574 dnia: Wrzesień 22, 2011, 07:04:04 »
Ringu, już w sc3 zaczęło się to biedzenie, część osób nawet nie zdążyła zobaczyć tych bugów, tak szybko odwróciła się od tej gry. Chodzi głównie o zabranie wielu przejść, canceli czy nawet wall jumpów, zmniejszenie mobilności i ogólnej dynamiki. Chociaż dla mnie to była po prostu zmiana charakteru gry na mniej maszerską a bardziej taktyczną.

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #575 dnia: Wrzesień 22, 2011, 09:54:36 »
SoulCalibur II to chyba jedyna bijatyka, w którą mógłbym grać nieprzerwanie od 2004 roku, gdyby były w to turnieje ;).

Zgadzam się z Serkiem. Namco zrezygnowało z WS-ów po skoku, odbić od ścian (poza nielicznymi przypadkami), dodatkowych animacji podczas movementu (postać porusza się gdy minimalnie omija cios, a dzięki oddzielnie animowanemu tułowiu i nogom można chodzić podczas charge'a), dodatkowych parametrów przy pierwszym levelu charge'a (poza obrażeniami). Te ostatnie były przecież obecne w wersji demonstracyjnej.

A propos Soul Charge przyszedł mi do głowy ciekawy pomysł - przywrócić ładowanie do SCV, a BE potraktować jako utratę tego dodatkowego paska na rzecz dodania właściwości ciosów z charge'a.

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #576 dnia: Wrzesień 22, 2011, 12:09:53 »
Pamiętam, że jeśli chodzi o czysto "systemowe" rzeczy to zabrali te odbicia (to było w ogóle użyteczne? Teraz znowu to chyba wróciło, przynajmniej Natsu może się odbijać od ściany) no i poruszanie się podczas soul charge'a. Cancele to chyba była sprawa indywidualna dla każdej postaci. Di, ciosy po WL były jeszcze w SC3 :p chyba, że chodzi o coś innego o czym nie wiem.

@ Nevan, tez mam taką nadzieję :)

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #577 dnia: Wrzesień 22, 2011, 12:33:19 »
Rzeczywiście, WL-e wyleciały dopiero w IV. Pamiętam te "trójkowe" zgadywanki ;).

Zbanowany PiT

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 56
  • Grasz w Tekkena? Nie postuj.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Funky_PiT
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #578 dnia: Wrzesień 22, 2011, 12:39:31 »
SC3 mimo, iż był generalnie lepsza grą niż dwójka, z powodu tragicznego balansu i bugów niszczących grę bardzo zaszkodził serii, wiele osób przestało po prostu tą grę traktować poważnie i odwróciło się od SC.

yo

SoulCalibur II to chyba jedyna bijatyka, w którą mógłbym grać nieprzerwanie od 2004 roku, gdyby były w to turnieje ;).

yo

po cichu licze na to ze SCV naprawi sytuacje.

B.T.Grave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
  • In God We Trust
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Poland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #579 dnia: Wrzesień 22, 2011, 15:29:32 »
Nay, tu chyba nawet nie chodzi tylko o uproszczenia w systemie a bardziej o zmiany u postaci. Maxi, Yunsung, Night, Taki i kilka innych - te postacie za czasów SC2 były po prostu ciekawsze i oferowały więcej możliwości.
"Don't f%ck with a witch"

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #580 dnia: Wrzesień 23, 2011, 18:49:41 »
http://8wayrun.com/stream/

Francuzi wlasnie testuja gre na streamie!

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #581 dnia: Wrzesień 24, 2011, 01:55:49 »
Obejrzałem trochę tego stream'a i oto trochę moich przemyśleń.

- zupełnie mi się nie podoba to, że wyrwanie z rzutu zabiera trochę energii. Wygląda na to, że nie ma nawet znaczenia czy wyrwiesz się szybko czy z opóźnieniem- ałbo dostajesz gwarantowany dmg z rzutu albo wyrwania. Powinni to usunąć imo.
- oprawa audio jest rewelacyjna. Zupełnie nowe odgłosy uderzenia/blokowania unikalne dla każdej postaci dadzą powiew świeżości a sama muzyka jest niesamowita. W dodatku można sobie wybierać własnoręcznie kawałki, jakie mają lecieć podczas walki - cudo.
- Graficznie zapowiada się najlepiej wyglądająca bijatyka 3D ale w przypadku SC to chyba standard.

Odnośnie postaci:

- Asta wygląda na chwile obecną za najsilniejsza postać z dostępnych. Osłabili parę ciosów, min. bullrush - ale akurat w tym przypadku ma jego wersje z użyciem BE, która ma dwa hity i przewraca na NH chyba. Jego rzuty tradycyjnie zadają chory damage, który również może zwiększych przy użyciu BE. Critical Edge Asty wydaje się zadawac najwięcej dmg ze wszystkich postaci (można się tego było spodziewać), na moje oko ok 90-100dmg.
- Phyrra również wyglądała na strasznie silną. To taka lepsza Sophitia. Część jej wybitek jest podobno bezpieczna, może linkować po nich swojego CE za spory damage. Ma 1K, które podobno daje przewagę na trafieniu. No i tradycyjnie 236B:4 będzie karac mnóstwo postaci. Jak nic nie zmienią to szykuje się top jak nic.
- Ivy wydaje się troche słabsza ale jej WP 6B+K2_8 jest teraz niesamowicie "spamowalne" (jedyny minus, że zadaje malutko, ok 25-30 dmg czyli prawie 2 razy mniej niż w poprzedniej części) Wiele ciosów wydaje się słabszych - po 22K nie można już zrobić SW 214K bo podcinka odrzuca postac zbyt daleko, no i input stompa zmienili na bK, więc nie można robić z FC, trzeba by było RCC. 9B już nie stunuje na CH xD wiele osób będzie zawiedzonych, lol! Ale za to jej 4K daje stuna jak w SC3. Generalnie brak jej damage'u na NH. Powróciło charge'owane 3K (hi, Di:P)
- Mitsu zadaje ogromny damage. Praktycznie wiekszość jego ciosów ma jakieś nowe właściwości. 2KB zostało usunięte, może tylko robić 2K (które przewraca O_o) albo 2K,A+B+K, które widzieliśmy w trailerze. Ten trzeci cios można chyba air controlować (uff)
- Charge Hilde mają inne właściwości na trafieniu ale chyba podobne na bloku np C3A teraz daje spin stuna na trafieniu z gwarantem. Najgorsze jest C2AA, które wydaje się ściagac calkowicie ze stepa i zadaje taki damage jak w BD :/
- Sieg, Tira i Maxi wyglądali na słabszych. Wiele się nie zmienili od czasu SC4. Na chwię obecną Tira jest chyba najsłabsza postacia, ale pewnie ją zmienią jeszcze.
- Trudno mi coś powiedziec o Natsu, ale Zwei tez wydaje się bardzo dobrą postacia. Szczególnie przywołanie tego wilka na jakis czas wydaje się imba, bo wtedy atakują cię dwie postacie - przy odpowiednim timingu będzie można robić low/mid, którego nie będzie się dało zablokowac.
- Voldo zadaje trochę mniejszy dmg i jego CE wydaje sie słabe. Poza tym nie wydaje się zbytnio zmieniony, ale pewnie tylko do czasu - to samo czeka Tirę.

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #582 dnia: Wrzesień 24, 2011, 07:54:51 »
No zajebiście... Silni zawodnicy jak Asta, Sophita (phyrra) czy Mitsu stają się jeszcze silniejsi, a Ivy zamienia się w jakaś gownianą postać którą zamiast atakować trzeba będzie się ciągle cofać i spamować jeden cios... btw na serio myślicie że u Voldo czy Tiry coś się zmieni jak zostali do premiery pół roku? To raczej niemożliwe

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #583 dnia: Wrzesień 24, 2011, 08:27:27 »
Ciężko powiedzieć, albo coś jeszcze zmienią, albo po prostu grający nimi nie odkryli połowy rzeczy, to akurat nie są postacie typu asta że usiądzie i po godzinie grania umie już grać. W takim sc3 jeszcze wprowadzali jakieś tam zmiany między betą a finalną wersją, a sc5 jeszcze nie jest nawet w wersji beta.
Asta wydaje się jak dotąd najbardziej budyniowy a pyra najbardziej irytująca (chociaż w sumie śmieszna;g). Ale nie przejmowałbym się na razie, tym kto jest jak silny bo nie ma jeszcze większości postaci, no i nie ma fd.

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #584 dnia: Wrzesień 25, 2011, 13:42:21 »
Asta i Mitsu to god tiery tej gry.

Kolanko Asty stunuje na NH
BE 22B wybija lecących (nie mozna AC) w rzut

To combo mitsa z trailera działa i zabiera 60% energii.