Autor Wątek: Soul Calibur 5 - news & info  (Przeczytany 599639 razy)

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #540 dnia: Wrzesień 18, 2011, 20:39:38 »
Swoją droga, to nie wiem, czy movement powinien być taki sam dla każdej postaci czy róznić się tak jak w SC4. W końcu niektóre z nich mają strasznie silne gwaranty na whiffa np Setsuka B+K czy Asta 22_88B. Dając im taki step jak teraz ma Hilde to chyba przesada.

Heniek

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 357
  • Randomowy Jaskiniowiec i Niewidzialne Wilkołaki !
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Heniek_M
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #541 dnia: Wrzesień 18, 2011, 22:07:34 »
Tylko wiesz jak to wtedy wyjdzie.
Mocnego stepa dostaną postacie które powinny mieć okrojony i vice versa :P
Woń przykrą rozsiewał, kiedy kończył jeść i gdy jego kąpanie ciężko było znieść

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #542 dnia: Wrzesień 18, 2011, 23:33:22 »
no tak właśnie teraz jest, głównie te silne postacie mają dobrego, a część tych najsłabszych ma najsłabszego

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #543 dnia: Wrzesień 19, 2011, 00:51:28 »
http://www.youtube.com/watch?v=h4lQN5kFt04

Nareszcie jakiś fajny filmik z Ivy. Mamy mix SC3 z SC1. Generalnie mi się podoba ale na pewno nie wygląda już na tak silną jak w SC4.

Najbardziej mnie boli brak damage'u na NH, już ani CL 3B ani SW 22_88B nie wybijają na NH z gwarantem :(

Aha i najlepsze - JP głos podkłada ta sama babka co do Ivy w SC1/2/3! Extra.

Nevan

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • Płeć: Mężczyzna
  • The bells of good furtune are ringing for you.
    • Zobacz profil
    • Nevan YT
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #544 dnia: Wrzesień 19, 2011, 02:06:18 »
Ten rzut na 3:14 to nowa animacja Calamity Symphony?

Mnie Ivy najbardziej podobała się w SC2. Przy takiej konstrukcji movelisty (wygodne i płynne przejścia do postaw) można było nią budować fajny pressing. Po SC2 zaczęło się dziać z nią coś dziwnego.


Tak, tak... Właśnie wysikałeś się pod huragan.

maDeNTi

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 40
  • NO PAIN NO GAIN
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: maDeNTi
  • Skąd: Kalisz
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #545 dnia: Wrzesień 19, 2011, 02:16:51 »
Haha największym problemem serii SC jet to że od 1 do 4 każda diametralnie się różniła (o 5 nie wspominając) od siebie i tak naprawdę mało kto przywiązuje się do całej serii a nie do odp numerka. Co za tym idzie co nową odsłonę czyta się tylko narzekania jak to NamcO zmienia moją kochana grę i postać w coś co mi się nie podoba ... więc nie będę grał ... Foch ... za to będą inni bo akurat im się spodoba 5 ale w 6 już grać nie będą (jeśli oczywiście powstanie) bo-czytaj powód wyżej-więc proponuje albo zacznijcie się oswajać że wasze kochane sc4 to tylko wspomnienie albo lepiej nie traćcie kasy na kupno tej gry.
Od siebie dodam jedynie że od sc2 (w którego grało mi się najlepiej/najprzyjemniej)ten calibur zapowiada się (na razie oczywiści) najatrakcyjniej, może też dlatego że twórcy w końcu zauważyli że ludzie jednak graja w tą grę, traktując ją poważnie , organizując turnieje. Oraz że są wzmianki o balansie ;].

Jak dla mnie mogli by nawet wprowadzić zróżnicowany movement i handicape ... powiedzmy coś w podobie ciężkości postaci w VF , bo tak jak Ring wspominał jednakowe poruszanie się dla wszystkich postaci "może" nie być dobrym balansem.
< --NO PAIN NO GAIN-- >

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #546 dnia: Wrzesień 19, 2011, 02:26:29 »
Ten rzut na 3:14 to nowa animacja Calamity Symphony?
To jest jej Critical Edge. Podobno nieco przerąbany.

Summon Suffering został zbiedzony do roli zwykłego rzutu przy użyciu Brave Edge (1:47) i zadaje mały damage.
CSa mozna zobaczyć tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=qjSyPNbEV-A (walka się praktycznie od niego zaczyna - 00:04)

Tez zbiedzili. Start up został zmieniony na ten od starego SSa, czyli zasięg rzutu zmniejszył się około 3 razy. No i wygląda na to, że to jedyny prawdziwy command throw jaki jej został.

Nevan

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2209
  • Płeć: Mężczyzna
  • The bells of good furtune are ringing for you.
    • Zobacz profil
    • Nevan YT
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #547 dnia: Wrzesień 19, 2011, 03:15:27 »
No faktycznie, teraz tylko łapę wyciąga jak przy SS a stary CS miał startupa jak zarzucała batem wokół przeciwnika. Input jest taki jak w SC1-3 czy to dziwne coś z SC4?

Przepraszam za ignorancję, ale nie chce mi się czytać tych wszystkich stron - co to jest Brave Edge? Critical Edge? To to samo co te głupie finishery z SC4?

Jeszcze jedno. Co się stało z GI? Bo nie widziałem jeszcze ani razu?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2011, 03:21:23 wysłana przez Nevan »


Tak, tak... Właśnie wysikałeś się pod huragan.

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #548 dnia: Wrzesień 19, 2011, 03:28:15 »
Brave Edge - EX
Critical Edge - super

Tak jest, mamy paski w caliburze. :p Co do GI to mocno się to zmieniło i teraz używa się do tego chyba paska, ale nie pamiętam dokładnie. Doszło za to just frame'owe blokowanie.

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #549 dnia: Wrzesień 19, 2011, 13:43:08 »
Input jest nowy, 82824666.

BE i CE tak jak napisał Snake. Zabierają kolejno 50% i 100% paska. BE można używać do polepszania właściwości niektórych ciosów/rzutów (np u Ivy zwykły rzut zmienia animacje na SSa, ale damage kiepski, około 60) lub dodania nowego ciosu do zwykłej kombinacji. CE to silne supery - różnią się od siebie, u niektórych to są wybitki, u innych rzuty (Ivy i Asta np) a u innych jeszcze co innego (np Siegfried i jego ice wave :P albo Phyrra i jej 3 ciosy, które może wsadzić po dowolnej wybitce)

GI ma inny input (nie pamiętam dokładnie jaki) i zabiera 25%. Teraz większa role będzie grał Just Guard czyli jak napisał Snake, just frame'owe blokowanie. W zależności od ciosu, udane JG będzie Ci dawało przewagę w klatkach.

edit: http://www.youtube.com/watch?v=31ps8JFgyss&feature=channel_video_title

1:50... obejrzyjcie i Tira już nigdy nie będzie taka sama O_o
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2011, 16:04:36 wysłana przez Ring »

PePe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
    • Email
  • Gamertag: PePe PL
  • PSN ID: PL---PePe---PL
  • Skąd: Bielsko-Biała / Kraków
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #550 dnia: Wrzesień 19, 2011, 23:57:09 »
Haha największym problemem serii SC jet to że od 1 do 4 każda diametralnie się różniła (o 5 nie wspominając) od siebie i tak naprawdę mało kto przywiązuje się do całej serii a nie do odp numerka. Co za tym idzie co nową odsłonę czyta się tylko narzekania jak to NamcO zmienia moją kochana grę i postać w coś co mi się nie podoba ... więc nie będę grał ... Foch ... za to będą inni bo akurat im się spodoba 5 ale w 6 już grać nie będą (jeśli oczywiście powstanie) bo-czytaj powód wyżej-więc proponuje albo zacznijcie się oswajać że wasze kochane sc4 to tylko wspomnienie albo lepiej nie traćcie kasy na kupno tej gry.
Od siebie dodam jedynie że od sc2 (w którego grało mi się najlepiej/najprzyjemniej)ten calibur zapowiada się (na razie oczywiści) najatrakcyjniej, może też dlatego że twórcy w końcu zauważyli że ludzie jednak graja w tą grę, traktując ją poważnie , organizując turnieje. Oraz że są wzmianki o balansie ;].

Jak dla mnie mogli by nawet wprowadzić zróżnicowany movement i handicape ... powiedzmy coś w podobie ciężkości postaci w VF , bo tak jak Ring wspominał jednakowe poruszanie się dla wszystkich postaci "może" nie być dobrym balansem.

Myślę że problemem nie jest nawet fakt, że dużo zmieniają, ale że zmiany często zawierają "okrajanie"... W tekkenie zmiany oznaczają głównie coś nowego - nowe postacie, nowe ciosy, bound, rage, ściany... Nie usuwają low parry czy wyrywania z rzutów... W SC często zabierają postaciom połowę ciosów i wprowadzają za duże zmiany w systemie... W SC IV dużo osób nie grało zapewne z powodu cięć w ich postaciach jak raphael czy yun sung... Teraz pewnie przestanie grać wielu ludzi co grali Ivy (pewnie jakieś cięcia spotkają też inne postacie). Tak to już sobie namco wymyśliło. Zupełnie jak reformy w CAPCOM - zamiast poprawić jedyna wadę ich gier czyli sterowanie to zrobili jakieś inne rewolucje, a sterowania nie poprawili...

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #551 dnia: Wrzesień 20, 2011, 00:38:23 »
To już chyba zalezy od gracza, bo nie każdemu przyjemność sprawiało by granie znowu w to samo, ze zmienionymi jedynie arenami, muzyką i właściwościami niektórych ciosów. Dla mnie ta ciągła zmiana serii jest zaletą a nie wadą. Jakbym miał znowu grac ta samą Ivy przez kolejne 3-4 lata to z miejsca bym puścił bełta na ekran telewizora bo ona wychodzi mi już bokami. Dla innych pewnie każda zmiana w SC jest wadą bo muszą się czegoś uczyć od początku a nie mają na to czasu/chęci. Taki już urok tej serii.

Zawsze za największą frajde uważałem uczenie się Ivy od początku w każdej nowej grze, i teraz nie jest inaczej. Poza tym ten SCek się zapowiada na rewolucyjnego (systemowo głównie), znacznie bardziej rajcownego niż SC4 i lepiej zbalansownego. Nie wiem, czemu tak na niego narzekasz :P To, że Ivy jest słabsza to normalka. Przecież nie mogli jej zostawić w niezmienionej formie. Co do reszty to jeszcze nie wiemy nic.

Tokis_TLT

  • TLT
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Tokis_PL
  • Skąd: Łódź
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #552 dnia: Wrzesień 20, 2011, 00:49:52 »
edit: http://www.youtube.com/watch?v=31ps8JFgyss&feature=channel_video_title

1:50... obejrzyjcie i Tira już nigdy nie będzie taka sama O_o
Soul Gauge też jest obecny w tej części, tak? Tylko że nie gwarantuje finishera, a wystawia na gwarantowany atak jak w 1:46?

Ta nowa Tira, oprócz lepszego movementu i 3 ciosów na krzyż to przecież kalka Tiry z SC4... O_o

suuusuuu

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 157
  • Płeć: Kobieta
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: ephemeralm
  • Skąd: music box
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #553 dnia: Wrzesień 20, 2011, 00:59:38 »
tira ma prawie wszystkie ciosy z sc4, dodali ja do tego dema tak sobie tylko, podejrzewam tez, ze moze tak wczesnie jest w grze bo niedlugo beda nagrywac glosy do ME3 a nie mieli nikogo innego ze skonczonym modelem wtedy, zeby pokazac. wydaje mi sie, ze zadaje troche wieksze obrazenia w jolly ale to wlasciwie tyle
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2011, 01:01:16 wysłana przez suuusuuu »

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Soul Calibur 5 - news & info
« Odpowiedź #554 dnia: Wrzesień 20, 2011, 01:10:37 »
No na pewno ją zmienią jeszcze mocno, ale nie ma się co spodziewać takiej zmiany jak z SC3 na SC4, bo tam zupełnie przerobili cała postać od podstaw.

Soul Gauge też jest obecny w tej części, tak? Tylko że nie gwarantuje finishera, a wystawia na gwarantowany atak jak w 1:46?
Yup. Nie ma już instant KO, w dodatku gwaranty będą siedziały raczej tylko z bliska i średniego zasięgu więc zapomnijcie o Ivy robiącej CFa z drugiego końca areny.