BACKDASH FORUM

Street Fighter => Postacie => Street Fighter 4 => Starsze części => Crimson Viper => Wątek zaczęty przez: Snake w Styczeń 27, 2010, 01:27:01

Tytuł: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: Snake w Styczeń 27, 2010, 01:27:01
Przyszły polski FlashMetroid poprosił mnie o podanie jakichś podstawowych combosików do Viperki. Pomyślałem, że wrzuce to tutaj, może przyda się kiedyś jakiemuś początkującemu Viper playerowi.

Legenda:
sjc - super jump cancel
FFF - fierce feint fierce - czyli cl.hp xx hp tk feint, c.hp lub c.hp xx hp tk feint, c.hp
tk - thunder knuckle (qcb+P)
bk - burning kick (qcb+k/j.qcb+k)
seismo - nie wiem jak to się w pełni nazywa, dp+P ;]

c.mk xx mp tk - wiadomo, podstawa (uważać z zasięgiem c.mk, jest trochę mniejszy niż wskazuje na to animacja).
cl.hp/c.hp/cl.mp/c.mp xx mp tk - wszystkie cancele użyteczne w combach (np. po jump-in'ie), same raczej mniej, może poza c.mp.
cl.mp, c.mp xx mp tk - prosty link, zawsze damage trochę większy niż przy samym c.mp xx tk.
c.lk, s.lk, c.mp xx mp tk - dobry string do hit-confirmowania i mix'upów (tick throw, uber overhead f+mp, mp tk feint itd.)
s.lk, s.lk, c.mp xx mp tk - jak wyżej.
cl.hp/c.hp xx ex seismo, sjc, j.qcb+hk - bnb kosztujące jednego bara, w rogu dodajemy hp tk (a później fadc, ex bk jeśli zakończy to walke i/lub chcemy byc flashy;])
cl.hp/c.hp xx ex seismo, tiger knee mp tk (chodzi o to, żeby zrobic sjc i od razu scancelowac go w qcb+mp, najlepiej robić to właśnie jako tiger knee, czyli qcb,u/b+mp z odpowiednim timingiem) - silniejsze niż wersja z burning kickiem, niestety nie pamiętam czy siedzi to poza cornerem. W rogu oczywiście dokładamy hp tk i ewentualne fadc, ex bk.
FFF xx mp tk - trudniejsze bnb, uber damage i stun.
FFF xx ex seismo, sjc, j.qcb+hk - w rogu dodajemy hp tk i mamy massive damage kosztem 1/4 paska.
deep j.hk jump-in xx j.qcb+lk - czasem może się przydać.
anti-air hp tk, hp tk (lub ex bk, większy dmg kosztem jednego bara).

Oczywiście większość z tych combosów stosować możemy po jump-inach i focusie, nie trzeba tego rozpisywać. Do jump-in'ów najlepiej używać j.hk (też do crossup'ów) oraz j.hp. 

Supera olewamy ciepłym moczem, najlepiej mając pełny pasek spalić tego jednego bara jakimś ex'em, żeby to gówno przypadkiem nie wyszło i nie zabrało nam całego paska (wcale nie tak ciężko o to przy obecnym systemie shortcut'ów).

Combosy z ultrą:
- ex seismo (z bardzo bliska), ultra
- seismo/ex seismo, sjc, fadc, ultra - znany trik, który pozwala wyfocusatakdashcancelować się z seismo za darmo (bo tak naprawdę robimy fadc super jumpa)
- bk/j.bk, ultra - działa w rogu
- anti-air hp tk, ultra
- FA lvl2/3, dash, ultra - stylish 8)
- cokolwiek xx ex seismo, sjc, j.bk, ultra - w rogu siedzi bez problemu na każdego, da się to posadzić też midscreen, ale nie działa to na wszystkich postaciach, ponadto na niektóre postaci trzeba to wykonywać w specjalny sposób. Jutro postaram się znaleźć i wrzucić linka do posta z srk, gdzie jest to ładnie wyjaśnione.
- ultrę można też zlinkować chyba po każdym jump cancelowalnym normalu, ale to już wyższa szkoła jazdy.

Jeszcze taki combosik, jak ktoś chce podrywać dziewczyny: http://www.youtube.com/watch?v=0pCX_JGHuYc

Dawno tą panią nie grałem, więc możliwe że o czymś zapomniałem. Jak sobie przypomnę to dopiszę.
Krilluch, dodaj coś od siebie ;]
Tytuł: Odp: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Styczeń 27, 2010, 02:01:46
Dzięki bardzo Sneju:). Tylko napisz no jeszcze co to oznacza "cl.hp xx hp tk feint, c.hp lub c.hp xx hp tk feint, c.hp" "xx" xD.
Tytuł: Odp: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: Snake w Styczeń 27, 2010, 02:12:25
xx - cancel (nie mów, że tego nie wiedziałeś ;>)
cl.hp xx hp tk feint, c.hp - robimy s.hp z bliska, cancelujemy to w qcb+hp, qcb+hp cancelujemy dwoma punchami, robimy c.hp
c.hp xx hp tk feint, c.hp - to samo co wyżej, tylko z c.hp na początku ;]

Ty sobie pewnie na FFF wymyślisz jakąś technikę, ale jak ktoś bedzie miał z tym problem, to mogę napisać jaki jest dobry sposób na robienie tego.
Tytuł: Odp: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Styczeń 27, 2010, 10:31:34
No z fff akurat nie mam problemów. Jedyne co jest trudniejsze to qcb+hp feint z neutrala. Ale to akurat z neutrala jest niepotrzebne.

xx się domyślałem po prostu na srk podawali to jako feint no i w tym wianuszku to wyglądało strasznie. Ale już ogarniam.
Tytuł: Odp: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: krill w Styczeń 27, 2010, 17:56:20
A kto jest przyszlym polskim flashem? : )
Tytuł: Odp: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: Snake w Styczeń 27, 2010, 18:18:29
Ten nad Tobą.

Weź powiedz jak możesz czy nigdzie sie nie walnąłem albo czy o czymś ważnym nie zapomniałem ;)

Liberty - no, hp tk feint z neutrala to jest masakra. Ktoś tego w ogóle uzywa? oO
Tytuł: Odp: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: krill w Styczeń 27, 2010, 19:58:40
Szczerze to ja wole z neutrala robic feinta. Ogolnie nie powinno sie go robic, bo na niektore postaci nie wchodzi pozniej dHP. A dopisac nic nie dopisze do tego, bo po prostu nie chce mi sie tego czytac ; ) Rzygam juz SF4 i Crimson Viper, od wczoraj mam taki przesyt, ze na sama mysl mnie mdli.
Tytuł: Odp: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: apolon w Styczeń 27, 2010, 20:31:20
Bluźnisz krilluchu : P. SF4 rządzi.
Tytuł: Odp: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: krill w Styczeń 27, 2010, 21:17:46
eee... DUZO mu brakuje, zeby rzadzil ; ) Ja sie pomalu odsuwam, bo czuje przesyt tej gry grajac nawet Viper. Po prostu juz nie moge dluzej w to grac ; )
Tytuł: Odp: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: Snake w Styczeń 28, 2010, 13:40:12
http://forums.shoryuken.com/showthread.php?t=177404 <-- tutaj jest opisane, jak na jaką postać robić seismo, sjc, j.bk, ultra, żeby siedziało poza rogiem.

Krill, co miałeś na myśli mówiąc, że na niektóre postaci nie siedzi c.fp po feint'cie? Z tego co wiem to na każdego działa to tak samo ;]
Tytuł: Odp: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: krill w Styczeń 28, 2010, 18:38:37
Sprobuj z neutrala na Blance albo na Danie. Nie pamietam dokladnie i nie chce mi sie sprawdzac, ale pamietam, ze cos takiego bylo. Chyba, ze sie myle.
Tytuł: Odp: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Styczeń 28, 2010, 19:26:29
Nie wiem u mnie c.hp na blanke i dana wchodzi i po cl.hp hp tk feint i po c.hp hp tk feint.

Sneju, no hp tk feint z neutlara jest dość trudny i w sumie nie ma co tego używać chyba dopóki są pozostałe feinty. No chyba że grasz na padzie, na padzie akurat ten feint jest dość łatwy i sobie mozna robić od zaraz bez żadnego treningu.
Tytuł: Odp: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: GHETTOkingSAS w Styczeń 28, 2010, 20:31:14
A kto jest przyszlym polskim flashem? : )
ty :)

a liberty ty to jeszcze grasz w sf4 ? jak tak to hit me up :P
Tytuł: Odp: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: krill w Styczeń 28, 2010, 21:20:33
No to sie mylilem. Wczesniej robilem feinta po mp TK, wiec mi nie wchodzilo (z MP jest wolniejszy). Teraz robie tylko HpTK, wiec na pewno jest tak, jak mowisz (tym bardziej, ze to sprawdziles). Btw. grasz cos na PSNie?
Tytuł: Odp: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: Snake w Styczeń 28, 2010, 21:28:49
Aaa, no chyba że tak. Po feint'cie qcb+mp nie wsadzisz nawet low jaba ;)

Liberty, to jest jakiś specjalny sposób z robieniem tego na padzie, czy po prostu tak łatwo się to robi dzięki bindom? Bo nie próbowałem nigdy.
Tytuł: Odp: chleb i masło
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Styczeń 28, 2010, 21:47:12
No właśnie dzięki bindom. Robisz sobie hp tk i momentalnie po tym bezstresowo 3xP i wychodzi feint i tak można jeden po drugim.

Sasu ja na razie nie mam czasu posiedzieć więcej nad tym bo mam sesję, jak się skończy to przysiądę coś nad tym, przypomnę sobie jak w to się grało i wtedy będę mógł cie pohitować i poupować ;d.