Autor Wątek: Tier lista  (Przeczytany 216755 razy)

Tokis_TLT

  • TLT
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Tokis_PL
  • Skąd: Łódź
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #195 dnia: Styczeń 23, 2010, 01:25:39 »
Przychylam się do opinii mojego warszawskiego kolegi!

Law morderca, czas chyba rzucić low tiery i pograć porządnie chińczykiem.  ;)

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #196 dnia: Styczeń 23, 2010, 02:19:09 »
Bardzo fajne i solidne podsumowanie Lawika. Może to i tani top tier, ale przy tym to zajebista postać, nie jakieś gówno pokroju Bruce'a. Dlatego jego pozycja aż tak nie irytuje ;]

Tokis - no bez kitu, ja nie wiem czemu ty ciągle wymyślasz sobie takie crapowate postacie ;p

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #197 dnia: Styczeń 23, 2010, 07:28:35 »
Moim zdaniem Law powinien mieć jeszcze o pół punktu mniej w kategoriach Damage oraz Whiff Punishing.

Tokis - no bez kitu, ja nie wiem czemu ty ciągle wymyślasz sobie takie crapowate postacie ;p
O to to. Nie marnuj się, Jakubie!

Tokis_TLT

  • TLT
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Tokis_PL
  • Skąd: Łódź
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #198 dnia: Styczeń 23, 2010, 12:21:39 »
Cytat: Snake
Tokis - no bez kitu, ja nie wiem czemu ty ciągle wymyślasz sobie takie crapowate postacie ;p
Cytat: Di
O to to. Nie marnuj się, Jakubie!

A tam, przesadzacie! Zaf i Christie to crap niby? Wcale nie uważam żeby nie dało się nimi nic ugrać, szczególnie Xtie, która w tej części jest solidnie dopakowana! A Zafina(słabsza od Mokujina! :) ) to fun character, do bicia przerośniętych ego moich sparingpartnerów i zaskakiwania nieogranych zupełnie rywali! A na poważnie, to coraz bardziej się przekonuję, że w tej części można wygrać każdą postacią, balans jest ciut lepszy niż w DR - mimo to, ogranie to wciąż klucz do zwycięstwa!

Ryld-PL

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
  • Gram w GG
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Ryld-PL
  • Skąd: z Nienacka ^^
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #199 dnia: Styczeń 23, 2010, 12:37:38 »
Co do wiff punishingu to mógłbym sie jeszcze zastanowić ale w damege-u już bym się kłucił, w końcu pod tym względem na plaszach ze ścianami Law jest w czołówce, bez ścian z przejściem do DSS jest zaraz za najlepszymi...


Tokis
Jeśli chodzi o chińczyka to naprawdę go polecam, w DR na wymianę dla niego miałem Lili i już było zabawnie ^^
Przy wymianie na Zafinę  i Christie mogę ci powiedzieć że było by to zabójcze, wręcz mordercze trio, oczywiście ze swojej strony zapraszam na małego spara na online i do dyskusji na forum. 8)

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Cytat: Kują
virtua jest bardziej sucha niz kot na streamie :dansgame:

Komandos

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 964
    • Zobacz profil
    • Email
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #200 dnia: Styczeń 23, 2010, 13:51:40 »
Cytuj
Bardzo fajne i solidne podsumowanie Lawika. Może to i tani top tier, ale przy tym to zajebista postać, nie jakieś gówno pokroju Bruce'a. Dlatego jego pozycja aż tak nie irytuje ;]

No Law to fajna postać, wcale nie jest tani, to chyba najbardziej wymagająca manualnie postać w grze, nie takie gówno jak Stif  :P

Ryld chętnie bym sobie zagrał z tobą mm Brucem, wyślę ci zap na PSN.

Know thy self, know thy enemy. A thousand battles, a thousand victories.

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #201 dnia: Styczeń 23, 2010, 13:54:50 »
Najbardziej wymagająca manualnie postać w grze? A grałeś Ty kiedyś którymkolwiek mishimą? :O

Furb

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2451
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kept you waiting, huh?
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: FurbPL
  • Skąd: Wawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #202 dnia: Styczeń 23, 2010, 14:52:51 »
No z tym manualem u lawka to przesadzacie. W ogole to osobiscie chyba wolalbym walczyc z lawkiem niz z Zafina lub Christie/eddy...

Frizen

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1339
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #203 dnia: Styczeń 23, 2010, 14:57:42 »
Komandos to zablysneles  :o Co on ma takiego wymagajacego, bo nie widze u niego niczego. Po 10 min w practice mozna ladowac juz spokojnie ladowac akcje po DSS.

@Furb - bo jestes nieograny :P
"People live their lives bound by what they accept as correct and true. That's how they define "reality". But what does it mean to be "correct" or "true"? Merely vague concepts… their "reality" may all be a mirage. Can we consider them to simply be living in their own world,shaped by their beliefs?"

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #204 dnia: Styczeń 23, 2010, 15:18:30 »
Moim zdaniem Law powinien mieć jeszcze o pół punktu mniej w kategoriach Damage oraz Whiff Punishing.
Jakby mu odjąć od dmg to k**wa jak nie Law to nikt nie wyjdzie z 25/28.

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #205 dnia: Styczeń 23, 2010, 15:39:13 »
Jack-6
Karanie: 2/5

Standing:
-10: f+2 - high; 12dmg; +5 - Najsłabszy punisher -10 zaraz za Asuką
-11: 2,1 - high, mid; 26dmg; +2 - Przeciętny dmg, tylko +2 na trafieniu.
-12: d/f+4 - mid; 18dmg; +7 - Bardzo słabe obrażenia w porównaniu do karania -12 większości postaci
-13: d/f+3+4 - mid; 35dmg; KND - Porządny zasięg, dobre obrażenia
-14: d/f+1 - mid; 14dmg; +4 - Używane tylko w rzadkich przypadkach kiedy d/f+3+4 nie ma zasięgu, ogólnie tragedia jeżeli chodzi o karanie.
-15: d/f+2 - mid; 15dmg; JS _ f+1+2 - mid; 24dmg; KND - Najzwyklejsze d/f+2 o dużym zasięgu (juggle do 75 na trafieniu z bliska, standardowo 67), lub cios wbijający na ścianę o jeszcze większym zasięgu
-16: d/f+3>2 - mid, high; 49dmg; KND _ ff+4 - mid; 42dmg; KND - ff+4 w przypadku ciosów z pushbackiem, oba zadają niezły dmg.
-17: ff+1+2 - mid; 24dmg; JS - Ogromny zasięg, juggle za 70+
-18: ff+2 - mid; 25dmg; JS - Juggle za 90+

FC
-11: FC+2,1 - Smid, low; 18dmg; -3 FC _ ws+4 - mid, 24dmg, +5 - Niezłe obrażenia jak na ws+4, FC+2,1 tylko jeżeli chcemy zostać w FC.
-12: FC d/b+1 - low; 18dmg; +9 FC
-15: ws+2 - mid; 15; JS - Nie wybija kucających, max. 76dmg
-16: ws+1 - mid; 21dmg; JS _ ws+3>2 - mid, high; 49; KND - max. 82dmg z ws+1, ws+3>2 do wbijania na ścianę


Ogólnie kiepsko - Boli brak dobrych punisherów -10 i -12, szczególnie w sytuacji gdzie znacznie mniej ciosów jest karalnych na wybitkę (Jack najlepszym przykładem). Gdyby nie zasięg dzięki któremu można karać ciosy z pushbackiem dałbym 1.

Ofensywa: 2,5/5
W przypadku Jacka dałbym całe 4 punkty za ofensywę na arenach ze ścianami, i 1 za areny bez ścian, co daje nam 2,5.
Zacznę od gorszej strony, czyli czemu tylko 1 na arenach bez ścian.
Dosłownie 5 ciosów z przewagą na bloku. 2; ff+3; hcf+1; b+2 (tylko przy ścianie ze względu na pushback); f+4~1,2. Cóż... ff+3, czyli najszybszy cios z przewagą poza zwykłym 2 wychodzi w 18 klatek. Po standardowym 2,1 jesteśmy jedną klatkę w plecy, dodajmy też że 2 Jacka wychodzi w 11 klatek. Trzeba pisać coś więcej? Dwie rzeczy które ratują nas na otwartych arenach to rzuty i d/b+1 którym można zmusić przeciwnika do kucania. Tyle że lepsi gracze z rzutów się wyrywają, a d/b+1 zadaje tylko 12 obrażeń. Brak najprostszych zgadywanek typu dwa punche i mid bądź low, brak jugglującego lowa.
Na arenach ze ścianami sytuacja wygląda zupełnie inaczej, wszystko dzięki ff+1 i b+2 - Dzięki pushbackowi dopchanie przeciwnika pod ścianę jest relatywnie łatwe, a przy ścianie Jackiem można nieźle namieszać - Po pierwszym d/b+1 zaczyna się mordercza zgadywanka. FC d/b+1 na trafieniu zadaje 18dmg i daje aż 9 klatek przewagi, co sprawia że większość ciosów z WS jest nie do przerwania. Wystarczy proste mieszanie d/b+1, ws+4, b+2, FC d/b+1, ws+3>2 i FC d/f+2, f+1 lub d+2, aby pasek życia przeciwnika bardzo szybko zaczął się zmniejszać.

Karanie whiffów: 5/5
Masakryczny zasięg łap Jacka robi swoje. ff+1+2, ff+4, deathfist, ff+2, i tak dalej, i tak dalej...

Keep Out/Panic: 2/5
Wszystkie high crushe Jacka (poza d+2,1) to "high risk - high reward" - f+3+4 wbijamy na ścianę i ściągamy pół paska, d+1+2 w początku animacji crushuje ciosy na high, później przez kilka klatek na low, też tniemy z tego pół paska, tyle że oba są dość wolne, i karalne.
Gdyby f+2 było bezpieczne, byłoby świetnym ciosem do wcinania się w customy przeciwnika, niestety ryzykowanie łyknięcia 30+ dmg i KND (w przypadku grania przeciwko topowym postaciom) za 12dmg lub ok. 30 w przypadku CH nie jest tego warte.
I teraz największa bolączka - Praktyczny brak low crusha. Jedyny którego czasem warto użyć to u/f+2, ale wychodzi w 22 klatki.
Cytując z TZ: "Jack's low crush is backdash cancel to d/f+2"

Okizeme: 1/3
Niestety ale w T6 oki Jacka zostało mocno osłabione. Głównie ze względu na zwiększenie ilości punktów życia postaci - Obecnie przeciwnikowi bardziej opłaca się leżeć i złapać 14-20 obrażeń, niż ryzykować pozostałe opcje za znacznie więcej. Dodatkowo ff+3 straciło tracking więc nie łapie side-rolli.

Obrażenia: 4/5
Kolejna mocna strona Jacka: juggle z d/f+2 zadają do 75 obrażeń bez ściany, ze ścianą pół paska. Z pozostałych launcherów pół paska bez ściany to standard, z najsłabszego wallsplata ok. 80, z najmocniejszego - 120. Do tego mocne rzuty, część z gwarantami.

Łącznie: 18,5/28
Tak samo jak w przypadku Miśków, Jack cierpi w powodu dużego modelu postaci - Brak możliwości obejścia niektórych ciosów, niekorzystne okizeme, i mocniejsze juggle. Dlatego też odjąłbym dwa punkty.

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #206 dnia: Styczeń 23, 2010, 15:56:58 »
Nie no coś mi tu nie halo. Nie wierze że Jack jest słabszy od Pandy i Marduka :o. Offensywa i KeepOut za mało. Za okizeme też bym dorzucił 0,5 8)

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #207 dnia: Styczeń 23, 2010, 16:10:45 »
Czy magic 4 u lawa nie jest przypadkiem 12 frames?, tak jak u Bryana?
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #208 dnia: Styczeń 23, 2010, 16:20:10 »
Cambion, pograj Jackiem na otwartej planszy z kimś kto rwie się z rzutów i paruje większość zauważalnych lowów, do tego dobrze zna FD (daleko nie musisz szukać, wystarczy Di :P) - Nie wiem czy pamiętasz jak grałem z nim na Azazel's Chamber, ale wygrałem 4 walki na 20 kilka. Bez dobrego spacingu i wiedzy jest mega trudno, zostaje powolne kończenie paska życia d/b+1 lub innymi poke'ami.
Chyba że spam ff+1 licząc na to, że w końcu trafi, nazwiesz ofensywą. :P

Sprawdź jego movelist i właściwości crushujące i powiedz mi za co miałby dostać jeden punkt więcej do KeepOut.
Mid crush: 3+4 - LOL
Low crushe: u/f+2; u/f+n,2; u/f+3+4; d+3+4, 3+4; d+1+2 w kilku klatkach animacji - Ile z nich uznasz za przydatne? u/f+2, u/f+n,2 najwyżej.
High crushe: debugger - Karalne i zauważalne, f+3+4; d+3+4, 1+2; d+1+2 - Wszystkie wolne i karalne. Zostaje d+2,1 za mocarne 18 obrażeń i -3 klatki na trafieniu. Nie mam jak sprawdzić ale wydaje mi się że d/b+3 też coś crushuje, ale z użytecznością tego bym nie przesadzał.

Z szybkich ciosów do wcinania się... d+2,1 z bezpiecznych opcji, patrz wyżej. ;p

Co do oki, to pracuję nad tym do tematu ogólnego, tyle że przez najbliższy tydzień nie będę miał dostępu do konsoli, więc poczekasz trochę na wytłumaczenie. :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2010, 16:22:17 wysłana przez HateMe! »

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #209 dnia: Styczeń 23, 2010, 18:15:34 »
Wiesz co gdybym miał sie kierować tym że gdy gram z kimś kto rwie się z rzutów i paruje większość zauważalnych lowów, do tego dobrze zna FD to bym Mardukowi dał 10/28.
Nie znam Jacka nie powiem ci co i jak ale Jack powinien mieć powyżej 20 i koniec