Autor Wątek: Tier lista  (Przeczytany 220229 razy)

Qjon

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2452
  • Płeć: Mężczyzna
  • dac zarobic ptak expo
    • Zobacz profil
  • CFN: Qjonoko
  • PSN ID: QjonPL
  • Skąd: Farszafa
  • Steam ID: Qjonoko
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #405 dnia: Luty 15, 2010, 16:57:39 »
Tyle, że w TRT mała stratę na bloku mają poki: 1 i 3 (i dlatego są najbardziej sensowną opcją :D ), wybitka/podcinka karalne znacznie ;)

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #406 dnia: Luty 15, 2010, 17:49:10 »
Zwracam honor db2 faktycznie wyciąga, musiało mi się pomylić z df2,1 jak szukałem najszybszego mida.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Velurian_TLT

  • TLT
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 264
    • Zobacz profil
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #407 dnia: Luty 21, 2010, 03:13:47 »
co do zafiny...
Zagrałem z Tokisem 100x więcej partii niż każdy z was i śmiać mi się chce jak słysze o setupach ofensywie itp....wiele ciosów da się przerwać a pod wieloma da się schylić na hicie....że już nie wspomnę że na bloku...potrafię grać na zafine...moja nota to..

Zafina
Karanie: 2/5


Ofensywa: 2/5

Karanie whiffów: 4/5

Keep Out/Panic: 3,5/5

Okizeme: 2/3


Obrażenia: 3.5/5

Łącznie: 17/28- cienizna...

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #408 dnia: Luty 21, 2010, 10:15:22 »
Velur dzięki za to super sprostowanie, rzecz w tym że prawie każdy zdaje sobie z tego sprawę ewentualnie nie neguje tego co Tokis i Qjon napisali i tylko jedna osoba miała jakieś obiekcje na ten temat.
Tak więc jakby co kieruj te słowa do niej a nie piszesz jakbyś kierował je do wszystkich;].

Nawet jak ma to 17-19 to wciąż nie jest tak źle, patrząc na to że niewiele mniej ma panda a Yoshi podobnie:P.

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #409 dnia: Luty 21, 2010, 11:44:25 »
Panda ma wiecej 8) 19,5 :)

Tenshimitsu

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #410 dnia: Luty 21, 2010, 11:48:09 »
Zafina, tak jak Yoshi, to postać specyficzna. Dużo traci, gdy ktoś jest pewien swojej dobrej defensywy i wie, gdzie co robić. Dlatego nasz atak zwykle zaczyna się od jakiegoś whiff-punisha ;) Jednak uważam, że Yoshi mimo wszystko potrafi lepiej złamać kogoś defensywę niż Zafina. Jednak aby to zrobić, trzeba trochę poryzykować. Dobry gracz tym się różni od słabszego, że potrafi to ryzyko zminimalizować.
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #411 dnia: Luty 21, 2010, 16:18:01 »
Kazuya

Punishment: 5/5

-10: 1,1,2 [29]+knd_1,2,2 [31]+1f na trafieniu.
-11: b+1,2 [39]+knd/w!
-12: 1+2 [26]+gwarant 2,4[32]+4~5f_2,2 [38]+5~6f
-13: EWGF [JG] standardy za blisko 79 dmg_d/f+4,4 [31].
-16: d/f+1,4 [JG] standard za 53 dmg. Przydatne jeżeli przeciwnik ma recovery w kucaku i EWGF nie trafia.

FC:
-11: ws+4,4 [34]_ ws+1+2 [14]+8~9f
-12: ws+1,2 [JS] standard za 73 dmg.
-16: ws+2 [CS] standardowy gwarant za 79 dmg.
W okolicach -18 i wyżej można już się bawić w cc EWGF z całkiem dobrą skutecznością jednak przydatne jest to tylko w przypadku wyższych opuźnień niektórych podcinek kiedy ws+2 nie sięga.

Prawdopodobnie najlepsze punishing game. Jako jedyna postać na możliwość karania -13 ze stójki, co prawda ryzykowne i trudne ale możliwość jest. Nawet nie ryzykując tego każdy dobry technicznie gracz zacznie karać od -14 co jest znakomitym wynikiem. Jako jedyna postać ma także karę na -12 z FC prowadzącą do 40% bez ściany. Na dodatek ma karę na -11 dającą w! gdzie reszta postaci poza Heniem ma odpowiedniki na karanie -12. Jedyną rzeczą której Kaziowi brakuje to realne kary na ciosy bardzo odpychające takie jak demo Paula i ff+2 Henia (z ff+2 Kumy radzi sobie f+3 orasz szybko zrobiony DEWGF). No, ale nie można mieć wszystkiego.


Ofensywa: 3,5/5

Było znakomicie, teraz jest tylko trochę lepiej niż dobrze. Przede wszystkim jest EWGF, który wciąż daje +5 i wciąż potrafi zkraszować randomowego punchowego poke?a. Troszkę gorsze recovery i ponoć troszkę mniejszy zasięg, no ale to tak źle nie wygląda jak brzmi. W stosunku do poprzednich części ucierpiał jego pressing. Zabrano mu spore przewagi po f+4 na bloku czy d/b+4 na trafieniu (wciąż są to jednak przewagi). Nie można sobie już beztrosko rzucać d/f+2 które przy odpowiednim użyciu było niekaralne. Ogólnie osłabione low game. Ciosy te zabierają mało i dają małe przewagi, poza generic low?s jedynie jeden jest low crashem i jedynie jeden przewraca. Kaziu nie ma też ani jednego w pełni bezpiecznego lowa. Brak też konkretnych zagrań zbierających ze stepa poza d/f+2 które jest teraz bardziej ryzykowne. Pozostałe ciosy albo dają mały reward, albo są wolne, albo ryzykowne, albo są podatne na dobre timingowe SS_SW (EWGF czy nawet Hell który teraz można obejść w obie strony).
Wciąż, to Mishima. Brakami mixupów w ofensywie może nadrobić movementem, szybki nieregularny WD umożliwiający łatwą egzekucję wszystkich ciosów i rzutów, przejścia z niego w SS_BD canceling, potrafi zmusić przeciwnika do popełnienia błędu. A przewagi nawet małe są wciąż bardzo przydatne, jeżeli Kaz ma w arsenale bardzo szybkie BD_SW EWGF na reakcje.


Karanie whiffów: 5/5

Nie ma się co specjalnie rozpisywać. Mocna strona tej postaci. Praktycznie w każdej sytuacji Kaz ma jakąś opcję prowadzącą do niemałych obrażeń. Niestety wykorzystanie potencjału tej postaci wymaga sporego doświadczenia i umiejętności technicznych. BDC w EWGF?a, SW_micro step  w EWGF?a działają tutaj bardzo dobrze, równie dobrze działa WDEWGF_DEWGF przy karaniu ze średniej odległości a nawet z większej odległości w przypadku większych opóźnień. Na whiffy kończące się w FC mamy mnóstwo możliwości wybicia od ff+4 po CD iws+1,2 aż do CD_dash, d/f+1,4. Trzeba też wspomnieć o f+3 które dobrze się sprawdza w karaniu ze średniej i trochę większej odległości, a także o b+1,2 które dobrze się sprawdza przy ścianach po wystepowaniu czegoś.


Keep Out/Panic: 3/5

Jest ok, bez szału. Brak dobrych crushy zaniża tę ocenę. Te crushujące high zabierają bardzo mało (może poza wolnym FC d/f+3+4), a crushujące low jest tylko jeden sensowny i jest dobry tylko pod ścianą. Nie liczę u/f,N,4 ponieważ mnóstwo postaci to ma, jest to wolne, karalne i nie można na tym w pełni polegać. Poza tym Kaz niema jakiś sensownych parry_reversali których trzeba byłoby się obawiać.
Sytuację w tej kategorii ratuje f+3 na które przeciwnik musi uważać na średnim dystansie, oraz, znowu, EWGF którym przy odpowiedniej technice, dzięki jego szybkości, mini crushu, niemałemu zasięgowi można się nie raz wybronić z pressingu. Oczywiście EWGF działa też bardzo dobrze jako GTFO tool które dość jasno daje do zrozumienia przeciwnikowi że narusza on naszą przestrzeń prywatną co nie bardzo nam się podoba.


Okizeme: 1,5/3

Nie ma się czym tutaj Kaziu pochwalić. Brak gwarantowanych opcji po rzutach, brak dobrych techtrapów czy backroll catchów po ciosach, te które są zazwyczaj zabierają mało bądź są trudne i zabierają mało. Wciąż ma opcje 50/50 na wstających, dobre dobicie na leżących, ws+4 czy EWGF z kontynuacjami na backrolla, ale są postacie, które mają sporo więcej. Punkt należy się za to że ma dobre 50/50 przy jugglach, które pozwala na relaunch bądź dobicie co ładnie zwiększa dmg nie ryzykując zbyt wiele.


Obrażenia: 4/5

Juggle powyżej średniej. Bez ściany, po większości wybitek standardy w przedziale 71-79, gdzie np. po EWGF?ie mamy możliwość zadania nawet 91-111 z dodatkowym oki.
Dodatkowy plus za gwaranty po CH d/f+2 które pozwalają na +100 dmg?a bez ściany. Ściana nie należy do specjalnie mocnych, dodatkowo najmocniejsza opcja nie jest zawsze w pełni gwarantowana, pod odpowiednim kątem potrafi nie trafić. Ocenę obniża średnie wall carry oraz słaby dmg z lowów którymi można szczypać i szczypać (wyjątkiem jest Hell który jest jednak ryzykowny).


Łącznie: 22/28

Kaziu bynajmniej nie jest już topem, co nie zmienia faktu że wciąż jest to bardzo dobra postać o bardzo dużym potencjale. Niestety żeby wykorzystać w pełni ten potencjał potrzeba bardzo dużych umiejętności manualnych, timingowych, oraz znajomości gry. Nie mając ich na wystarczającym poziomie można spokojnie pozabierać punkciki: -1 z kary, z ofensywy i z whiffa, -0,5 z KO/P i z obrażeń. Co dałoby 18,5 punktów.
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2010, 10:05:46 wysłana przez CheeseOfTheDay »

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #412 dnia: Luty 21, 2010, 16:57:56 »
Super ocena. Zgadzam się w 100%

Zuum

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 379
  • Płeć: Mężczyzna
  • Everytime Dragunov Speaks, 50 Kids Are Killed.
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Mindfactor
  • Skąd: Radlin
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #413 dnia: Luty 21, 2010, 22:33:11 »
Ja bym jednak z jakis punkt dodal.  Mimo, ze Mardon ma taka ladna ilosc punktow to ciezko nim w tym Tekkenie cos ugrac na pusherow - przynajmniej mi -_- Wszystkie oceny sa sensowne i ladniu uzasadnione, wszyscy, ktorzy sie napisali - gj ! Nie zgadzam sie tylko z Dragunovem, nie gram nim, ale wydaje sie slabszy niz dana mu ilosc pkt ^^
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2010, 22:43:01 wysłana przez Zuum »

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #414 dnia: Luty 21, 2010, 22:50:00 »
Nie bardzo jest gdzie dodać. Jedyną kategorią która mogłaby mieć więcej to dodatkowe 0,5 punktu dla okizeme, jako że nie wiem wszystkiego o oki, jedynie tyle co sam używam lub widziałem w topowych walkach. Jeżeli jest coś niezłego i na prawdę wartego tego 0,5 punktu to piszcie, to się doda.

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #415 dnia: Luty 21, 2010, 23:03:32 »
Według mnie u Kaza jest wszystko w porządku.
Jak wszem i webec wiadomo sumy punktów u postaci nie ukazują idealnie jej pozycji na Tier Listach, a jedynie jak dana postać spisuje się w tych aspektach gry podlegających ocenie

Velurian_TLT

  • TLT
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 264
    • Zobacz profil
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #416 dnia: Luty 21, 2010, 23:26:15 »
Kazuya

Punishment: 5/5

Tak jak pisał Liber zgadzam się w zupełności

Ofensywa: 2/5

Jak Dla mnie Kazuya nie ma kompletnie czym grać w ofensywie...jego atak i możliwości zostały tu według mnie zdecydowanie osłabione bo niestety nie dostał zbyt wiele w ofenstywie...a to co już mu dali nie pozwala mu konkurować np. z taką Leo czy Paulem...
Hs przez zwiększenie ilości Hp jest słabszy a ryzyko zbyt duże, zbiedzili mu przewagi po wszystkim i dali stałą kare na d/f+2....f+4 nie daje już gwaranta na osoby w FC a stepuje się to z łątwością, do tego ma +3 a nie +5 jak w DR....warto teraz pograć tylko na f,f+3 ale to i tak ryzyko...dla mnie kicha bo pod elektrikiem zawsze można się schylić  na podjazd z LD i zrobienie z tego cd/iws 1,2 trzeba mieć horego skila a i tak często pierwszy cios wiffuje...kicha na całej lini...nawet dałbym 1,5 ale ja już nie gram kaziem więc może to ja sie nie znam.....

 

Karanie whiffów: 4,5/5

Ewgf, f+3 twin pistons z cd ...jest dobrze:)



Keep Out/Panic: 2/5

kazik jest sztywny, mało szybkich poke'ów, brak mylących postaw i mało crushy.....

Okizeme: 1,5/3

zgadzam się z liberem

Obrażenia: 3,5/5

To co liber napisał jednak myślę że ja odejmę pół punktu za brak damageu z low'ów i słabe doprowadzanie do ścian co jest szczególnie ważne w T6


Łącznie: 18,5/28

Jak dla mnie to najlepsza defensywna postać w T6...dla osób grających do tyłu doskonale znających grę ...osoby o niskim poziomie mogliby dla mnie jeszcze pozabierać punkty tak jak pisał liber...

wyszło mi 18,5 :P przypadkiem , słowo:p

A co do Zafiny to nie kierowałem swoich słów do każdego tylko do tych co by już ją chcieli wrzucić do topów tylko dlatego że nie umieją na nią grać:P

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #417 dnia: Luty 22, 2010, 00:30:28 »
Bez kitu, 3,5 z obrażeń to w c**j mało. Z elektrona który jest 13 klatkową wybitką można wyciskać bardzo dużo, wystarczy obejrzeć jakiekolwiek CV... Chyba że liczymy same staple, to wtedy Jackowi zmniejszę do 3.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #418 dnia: Luty 22, 2010, 00:44:04 »
Oczywiście że nie liczymy tylko podstawowych najłatwiejszych tylko takie realne versusowe. Patrząc na to co można zrobić patrzę na czołowych graczy ewentualnie na siebie bo wiem że potrafię to co czołowi gracze. Zresztą Kaziu ma z każdego EWGF'a juggla bez ściany za 79 i to nie jest nic nie versusowego, a mało to nie jest. Jeżeli doliczymy do tego możliwość zadania ponad setki po 14 klatkowcu na CH oraz 40% po 12 klatkowym WS'ie no to nie jest to mało. Na prawdę, jedynym minusem są te low'y i wall carry i za to odejmuję cały punkt.

Ogólnie trudno jest oceniać taką postać jak Kaziu czy DJ dlatego że między potencjałem, tym co realnie można wykonać a tym co potrafi wykonać statystyczny gracz Kaziem są spore przepaście. Dlatego imo powinno liczyć się to co jest realne przy bardzo wysokim poziomie techniki. Dlatego np napisałem że jest możliwość Karania -13 ewgf'em bo wiem że jest to realne do wyuczenia i dość częstego wykonywania.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Tier lista
« Odpowiedź #419 dnia: Luty 22, 2010, 01:49:23 »
spoko, 18,5 dla kaza wygląda realnie, chociaż odjąłbym jeszcze za keep out i oki po pól punktu i może z obrażeń jeszcze pół ;)
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.