BACKDASH FORUM

Inne serie => Marvel vs. Capcom => Marvel vs. Capcom 3 => Wątek zaczęty przez: wilku w Luty 20, 2011, 10:27:33

Tytuł: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: wilku w Luty 20, 2011, 10:27:33
http://www.youtube.com/watch?v=TSSvTkyCLz0
dłużyzna ale podstawy i inne są ładnie przedstawione
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Slide w Luty 22, 2011, 20:32:23
Lesson 1: Movement and Recovery

http://www.youtube.com/watch?v=TDIa_k2foF0&feature=player_embedded

Lesson 2: Combos

http://www.youtube.com/watch?v=ycJp5v7ZbK0&feature=player_embedded

Lesson 3: Team Mechanics

http://www.youtube.com/watch?v=hIZNxYAohGE&feature=player_embedded#at=24

Lesson 4: Understanding X Factor

http://www.youtube.com/watch?v=CNJrK4OK6-k&feature=player_embedded


Character   Hit Points   Power Level
Akuma       800,000    74,000
Amaterasu    800,000    55,000
Arthur       800,000    50,000
C. Viper       900,000    61,000
Captain America    1,050,000    62,000
Chris       1,100,000    68,000
Chun Li       850,000    54,000
Dante       900,000    63,000
Deadpool    900,000    63,000
Dormammu    1,000,000    72,000
Doctor Doom    1,000,000    78,000
Felicia       875,000    59,000
Haggar       1,200,000    83,000
Hsien Ko    900,000    64,000
Hulk       1,200,000    94,000
Iron Man    950,000    68,000
MODOK       950,000    65,000
Magneto    850,000    60,000
Morrigan    950,000    52,000
Phoenix       420,000    72,000
Dark Phoenix    420,000    72,000
Ryu       1,000,000    72,000
Sentinel       1,300,000    91,000
She-Hulk    1,150,000    71,000
Spencer       1,050,000    69,000
Spider-Man    900,000    59,000
Storm       850,000    54,000
Super Skrull    1,000,000    73,000
Taskmaster    1,100,000    71,000
Thor       1,250,000    91,000
Trish       850,000    56,000
Tron Bonne    1,200,000    80,000
Viewtiful Joe    950,000    52,000
Wesker       1,100,000    76,000
Wolverine    950,000    70,000
X-23       825,000    55,000
Zero       800,000    55,000

Źródło: http://wiki.shoryuken.com
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: bRoWN w Luty 22, 2011, 21:33:57
Podstawy podstaw, ale może komuś się przyda.
http://www.youtube.com/watch?v=eRHJyQ8q-Ng
http://www.youtube.com/watch?v=2c5HDPf5tgA
http://www.youtube.com/watch?v=WdGnE_BvE9I
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Slide w Luty 22, 2011, 22:45:38
Szybkie pytanie, jak wyrwać się z combosa kiedy przeciwnik używa innych postaci? Gram online i brakuje mi tej opcji w mojej grze :P proszę o szybką odpowiedź, bo nie wiem kiedy ogarnę te wszystkie filmiki :)
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Luty 22, 2011, 22:58:26
Kiedy używa innych postaci? Zakładam, że chodzi ci o aerial exchange, czyli wciśnięcie S+kierunek podczas air chaina, żeby zmienić postać.

Masz małe okno na wcisnięcie S+taki sam kierunek jaki wybrał przeciwnik. Kierunki liczymy jako góra, dół, boki (lewo, prawo liczone są jako to samo).
Bok powoduje wall bounce'a i daje 1/2 paska, dół - ground bounce + 1 pasek, góra - wybita w górę + 0 paska.


Tu dokładniejszy opis (http://wiki.shoryuken.com/Marvel_vs_Capcom_3/Systems/Air_Combos:_Aerial_Exchange)
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Mastachi w Luty 22, 2011, 23:12:16
krec joyem i napier... S :)
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Slide w Luty 23, 2011, 19:32:09
Brady Games Marvel vs Capcom 3 Strategy Guide
http://hotfile.com/dl/106929133/5169298/alejaja.rar.html

Dzięki Gascanowi z forum honmaru.pl biblia do Marvel vs. Capcom 3
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Snow w Luty 23, 2011, 21:31:47
wow normalnie Gascanowi kaste piwa chyba postawie za to jesli go kiedys spotkam.

edit. szkoda tylko ze troche skan nieczytelny :< trzeba poczekac az sie ukaze wersja pdf digital ;)

Orientuje sie ktos wogole gdzie moznaby kupic takiego guida wersje papierową? Nawet bym to rozwazyl bo ponoc wyjatkowo dobry jest i zajebista lektura na kibel :)
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Slide w Luty 23, 2011, 22:16:33
http://backdash.pl/forum/index.php?topic=985.0

Tutaj ludzie ugadują się na zamówienie.
Tytuł: Odp: Odp: [MvC3] Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Vipe w Luty 24, 2011, 14:50:47
tak ogólnie hyper/super armor co daje?
Tytuł: Odp: Odp: Odp: [MvC3] Dyskusja ogólna
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Luty 24, 2011, 14:56:46
Super armor absorbuje 1 hit, więc Sent ma super armor na S. Hyper armor absorbuje więcej strzałów, vide Hsienko hyper.
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: manieq_TLT w Luty 24, 2011, 16:13:42
Senta S i crouch m maja super armor.
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Vipe w Luty 26, 2011, 11:52:05
next noob question ;)

jak wzywa się asyste w misjach?  bodajże od ok 7misji są już comba z partnerami.

Czasem uda mi sie wezwać tak asyste by skombować, ale dalej nie przechodzi. W zasadzie nie wiem kiedy ten przycisk na ciskać. Próbowałem razem z bezpośrednio ostatnim ciosem, ale partner wyskakuje jakby za późno i wali na blok. Jak wcisne wcześniej  to znowu jest za wcześnie.
Nie kumam tego....
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Snake w Luty 26, 2011, 11:59:12
No chodzi właśnie o znalezienie odpowiedniego timingu na wciśnięcie przycisku. Nikt ci ogólnie nie odpowie na to pytanie, bo to indywidualnie zależy od asysty i tego gdzie chcesz ją wsadzić.
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Luty 26, 2011, 12:31:35
Ogólne zasady co do asyst są takie, że nie możesz ich wzywać kiedy jesteś w hitstunie, blockstunie, w super jumpie i podczas speciali. Może w tym tkwi problem?
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: ornit w Luty 26, 2011, 13:02:17
W misjach asystę najlepiej wzywać wciskając razem atak i mającą po nim nastąpić asystę. To, że Ci blokuje combo jest powodem tego, że nie wciskasz następnego ciosu szybko, stąd nie łączy go z poprzednim (asysta na ogół umożliwia połączenie comba dopiero po ciosie mającym nastapić po tych dwóch między, którymi została wezwana).

Weźmy najprostszy przykład np combo z asystą Dr Dooma:

c.L, P1, c.H

c.L musi połączyć się z c.H na 2 hit combo. Jednoczesnie musi pojawić się na ekranie druga postać ze swoim specjalem.

musisz wcisnąć c.L i P1 równoczesnie, po czym błyskawicznie wciskasz c.H. Jesli nadal Ci nie łączy, to znaczy że robisz to za wolno. Mi działa
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: ornit w Luty 27, 2011, 15:32:06
Cancelowanie blok stuna poprzez uzycie X-Factor

http://www.youtube.com/watch?v=6sLaUXl4pv0&feature=feedu
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Luty 27, 2011, 15:44:39
Cancelowanie blok stuna poprzez uzycie X-Factor

http://www.youtube.com/watch?v=6sLaUXl4pv0&feature=feedu

Pogromca zonerów.
Pierwsze, co sprawdziłem po zakupie gry to "czy blokując Hyper sentinel force można zrobić xf i teleport". można.
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Slide w Luty 27, 2011, 16:12:47
Cancelowanie blok stuna poprzez uzycie X-Factor

http://www.youtube.com/watch?v=6sLaUXl4pv0&feature=feedu

Pogromca zonerów.
Pierwsze, co sprawdziłem po zakupie gry to "czy blokując Hyper sentinel force można zrobić xf i teleport". można.

Pogramca hyperów na pałę :D
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: ornit w Luty 28, 2011, 21:11:41
Spencer Glitch (wiecie skąd ukradłem...)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Dee49bv5UN8
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: YattermanG w Luty 28, 2011, 22:18:07
Ten glicz to lekka przesada w dzisiejszych czasach nawet jak na marvela ale o ile pamiętam w MvC2  też istnieją straszne glicze, które były nawet banowane na turniejach bo wieszały grę, niestety nie pamiętam co to było. (W sumie mi osobiście ten glitch nie przeszkadza, a wprowadza dodatkowy smaczek ale hejterzy mają argument)
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: wilku w Marzec 01, 2011, 09:33:11
Cóż można powiedzieć, działa prawie za każdym razem po rurce (100% jeśli wciśnięta asysta będzie na 3 pięści Hagara) :) ale czy to podstawa systemu ... Całe szczęście pomimo iż jest to finalny produkt patche są możliwe a nawet wskazane.
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Slide w Marzec 02, 2011, 18:28:47
haha uśmiałem się oglądając ten glitch :D na pewno poprawią w patchu, trzeba być dobrej myśli :D
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: TasTer w Marzec 03, 2011, 11:01:29

http://www.youtube.com/watch?v=gGL9y63d3ys&feature=player_embedded

Jak to mawia Ornit: ukradzine z SRK.

Ktoś napisze coś więcej o tym?
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: YattermanG w Marzec 03, 2011, 17:32:11
Taki Alpha Counter ze SFAlpha tylko, że z właściwościami asyst nietykalnych na wejściu cancelowanych w supery.
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Solo w Marzec 03, 2011, 18:13:18
Jaka jest notacja tegoz?
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: YattermanG w Marzec 03, 2011, 20:04:13
Jak blokujesz tzn jesteś pod naporem ciosów wciskasz od tyłu do dołu (tył,tył dół, dół) + asysta 1 albo asysta1 o znalazłem taką ikonkę czyli podczas bloku(http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20100812201250/streetfighter/images/6/64/Arcade-Stick-Qcbd.png) + A1/A2 zabiera nam to jeden pasek supera i podczas wyjścia asysty(często nietykalne klatki) można cancelować w supera czyli w sumie trza dwa paski na taki trick. Gram w marvela od premiery, a nie wiedziałem, że to jest w tej grze muszę jednak częściej zagladać na srk lub tu jak chce w to jakoś grać eh. Bo normalnie można też zmienić podczas gdy ktoś na nas napiera czyli jak jesteśmy podczas bloku wciskamy przód i asysta 1 lub 2.
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: ornit w Marzec 03, 2011, 20:32:22
Lol te skany z poradnika Buktootha musiały być naprawdę chujowe skoro dowiadujecie się o tym dopiero teraz :D
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Marzec 03, 2011, 23:11:58
no xD

albo po prostu wszyscy pościągali a mało kto tam w ogóle zajrzał xf.

cpu dość często to robi
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Slide w Marzec 07, 2011, 01:20:51
Po walkach z Kejimem naszła mnie taka myśl: "co za zjebany jest w tej grze początek walki!?!?!" praktycznie każda walka zaczynała się od ocierania cycami i chamskiego spamowania przód/tył+H... żenada, próbowałem wpieprzyć się z jakimś ciosem to dostawałem rzut... jest na to jakiś sposób?
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Snake w Marzec 07, 2011, 01:24:36
backdash/skok do góry i whiff punish?
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Slide w Marzec 07, 2011, 01:31:35
backdash/skok do góry i whiff punish?

a to można backdasha robić na początku walki xD ?
co do skoku do góry to przeciwnik za mną skoczy i znowu ta sama śpiewka. Zwłaszcza, że mam topornego Dormammu jako 1 w teamie.
whiff punish?
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Snake w Marzec 07, 2011, 01:37:34
No można zrobić backdasha, a czemu miałoby się nie dać? ;p

Przeciwnik może za tobą skoczyć, ale przecież nie zrobi tego na reakcje skoro mashuje rzut przed rozpoczęciem rundy.

Czego w whiff punishu nie rozumiesz? Przeciwnik wyrzuci f/b+H w powietrze i karzesz go na opóźnieniu.
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Marzec 07, 2011, 01:39:37
Jeśli będzie mashował przód+H to jak podskoczysz to może być tak, że mu cios zwhiffuje (niektóre sięgną cię w skoku) i będzięsz mógł pokarać overheadem od razu.
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Slide w Marzec 07, 2011, 07:58:44
Czego w whiff punishu nie rozumiesz? Przeciwnik wyrzuci f/b+H w powietrze i karzesz go na opóźnieniu.

To, że Ty coś rozumiesz (w tym przypadku nazewnictwo) to nie oznacza, że wszyscy o tym dokładnie wiedzą.

Co do backdasha to nie mogłem zrobić dasha do przodu więc stwierdziłem, że w tył też nie działa :P
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Vipe w Marzec 07, 2011, 10:03:49
aaa klepałeś pewnie :r: :r:, więc w tył też się nie da :)
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Marzec 07, 2011, 10:12:22
A klepie ktoś dashe poprzez kierunki? Ja miałem tak na początku z przyzwyczajenia ale w sumie to w ogóle jest nieopłacalne: P.
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: apolon w Marzec 07, 2011, 10:17:38
czasem jest. np po forward throw OTG z dashem i srk motion najlepiej robic tak:  :r: :srk_dp: :atk:
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Snake w Marzec 07, 2011, 12:19:19
To, że Ty coś rozumiesz (w tym przypadku nazewnictwo) to nie oznacza, że wszyscy o tym dokładnie wiedzą.
Po co od razu takie wrogie nastawienie? ;p Zapytałem czego nie rozumiesz, bo myślałem że nie rozumiesz czegoś odnośnie ukarania whiffa w tej konkretnej sytuacji i chciałem się dowiedzieć czego, nie było w tym żadnej złośliwości.

W życiu by mi nie przyszło do głowy, że ktoś grający od tylu lat w bijatyki może nie wiedzieć, co to znaczy whiff punish - tutaj jest złośliwość, myślę że widać różnice ;]

Z tym backdashem to nie chodziło mi o stan jeszcze przed walką, kiedy nie da się dashować, a jedynie chodzić do przodu i do tyłu, tylko o sam początek rundy.

Co do robienia dasha poprzez kierunki, to przy combosach wiadomo, jak komu wygodniej, ale podczas movementu dashowanie przyciskami jest niezastąpione (zwłaszcza przy triangle jumpach).
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Snow w Marzec 07, 2011, 12:33:02
o lol czyli moge dashowac w powietrzu w kierunkach z wykorzystaniem 2x atk + kierunek? jakim ja jestem noobem jednak xDDDD
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Hiryu w Marzec 07, 2011, 15:44:14
Co do robienia dasha poprzez kierunki, to przy combosach wiadomo, jak komu wygodniej, ale podczas movementu dashowanie przyciskami jest niezastąpione (zwłaszcza przy triangle jumpach).

qtf. Gdyby a+a nie dawało dasha, to nie ogarnąłbym tych tri-jumpów w ogóle.
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Slide w Marzec 07, 2011, 15:54:38
To, że Ty coś rozumiesz (w tym przypadku nazewnictwo) to nie oznacza, że wszyscy o tym dokładnie wiedzą.
Po co od razu takie wrogie nastawienie? ;p Zapytałem czego nie rozumiesz, bo myślałem że nie rozumiesz czegoś odnośnie ukarania whiffa w tej konkretnej sytuacji i chciałem się dowiedzieć czego, nie było w tym żadnej złośliwości.

W życiu by mi nie przyszło do głowy, że ktoś grający od tylu lat w bijatyki może nie wiedzieć, co to znaczy whiff punish - tutaj jest złośliwość, myślę że widać różnice ;]

Z tym backdashem to nie chodziło mi o stan jeszcze przed walką, kiedy nie da się dashować, a jedynie chodzić do przodu i do tyłu, tylko o sam początek rundy.

Co do robienia dasha poprzez kierunki, to przy combosach wiadomo, jak komu wygodniej, ale podczas movementu dashowanie przyciskami jest niezastąpione (zwłaszcza przy triangle jumpach).

Akurat tamto nie było złośliwie :P fuck muszę poczytać chyba wszystkie podstawy w tej książce i na wiki shoryuken :P
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: CheeseOfTheDay w Marzec 17, 2011, 09:21:34
smapback i zabijanie asyst

http://www.youtube.com/watch?v=DX9zhrB6FPM&feature=channel_video_title
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: Slide w Marzec 31, 2011, 21:16:57
MvC3 Magic Pixel Mystery
http://www.youtube.com/watch?v=IWIvVFEZ__s&feature=player_embedded

MvC3 Advancing Guard Mystery
http://www.youtube.com/watch?v=Nap5Iv-h_UI&feature=player_embedded

Ciekawe filmiki, zwłaszcza ten o Magic Pixel ;)


W skrócie

Magic Pixel = 4% hp
Advancing Guard = mniejszy dmg na ciosach na Multi-Hit Chip Moves
Tytuł: Odp: [MvC3] Podstawy, system itp.
Wiadomość wysłana przez: ZajmaN w Maj 15, 2011, 10:25:56
Cross Counter presents: Marvel 1.0 feat. Viscant (Marvel vs. Capcom 3 Tutorial)


http://www.youtube.com/watch?v=8fMz3sHNv8Q&feature=feedu


Kapitalny tutek dla wszystkich tych którzy chcą wskoczyć na troszkę wyższy poziom, dużo przydatnego stuffu.