BACKDASH FORUM

Mortal Kombat => Postacie => Mortal Kombat 9 => Sonya => Wątek zaczęty przez: Cambion w Kwiecień 26, 2011, 15:09:34

Tytuł: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Cambion w Kwiecień 26, 2011, 15:09:34
Siedząc przez Święta i nerdząc udało mi sie opracować kilka comb i juggli do blondyny. Zaznaczam że nie korzystałem z żadnych for (bo nie miałem neta), nie są to więc jakieś killerskie akcje, a bardziej typowe staple, do nauczenia w godzinke na practice.
"~" używam jako cancela lub jako oznaczenie że coś trzeba zrobić szybko po sobie.

Proponuje następującą notację na specjale:
Cartwheel (d,f+3) - CW
Dive Kick (d+4) - DK
Kiss (d,b+1) - kiss
Leg Grab (b,f+4) - LG
Rings (b,f+2) - rings
Arc Kick (d,b+4) - AK
Air Throw [air 1+3 lub R1] - AT

- 1,1,4~CW, dash 3~LG (25)
- 1,1,4~CW, dash 3,1~LG (26)
- 1,1,4~CW, f+2,2~LG (26)

- 2,1~CW f+2,2,4 (26)
- 2,1~CW dash 3,1~LG (27)
- 2,1~CW f+2,2~LG (28)
- 2,1~CW f+2,2~MS 2

- 3,1,2, d,b+2(military stance),4 (20)
- 3,1~CW 2~LG (26)
- 3,1~CW dash 3~LG (26)

- CW dash 3,1~LG (22)
- CW f+2,2~LG (24)
- CW dash 1, dash f+2~LG (24)

- f+2,2~CW f+2,2,4 (24)
- f+2,2~CW dash 3,1~LG (27)
- f+2,2~CW f+2,2~LG (29)

- b+2,1,f+2, b+2,1,f+2, JK~AT (32)
- b+2,1,f+2, b+2,1,f+2, 3~LG (33)
- b+2,1,f+2, b+2,1,f+2, JK~EX DK (34)

- b+2,1~CW, f+2,2,4 (31)
- b+2,1~CW, dash 3~LG (31)
- b+2,1~CW, dash 3,1~LG (32)
- b+2,1~CW, f+2,2~LG (33)
- b+2,1~CW, dash b+2,1,f+2, JK~AT (36) - dash b+2,1,f+2, JK~air throw siedzi również w innych combach w których używamy CW.

- b+2,1,f+2, b+2,1~CW, LG (33)
- b+2,1,f+2, b+2,1~CW, dash 3~LG (34)
- b+2,1,f+2, b+2,1~CW, 2~LG (34)

- 4~CW, f+2,2,4 (25)
- 4~CW, dash 3,1~LG (26)
- 4~CW, f+2,2~LG (28)

- DK, 3,1~CW, LG (30)
- DK, 4~CW, f+2,2,4 (32)
- DK, 4~CW, dash 3,1~LG (33)
- DK, 4~CW, f+2,2~LG (35)
- DK, 2,1~CW, f+2,2,4 (33)
- DK, 2,1~CW, dash 3,1~LG (34)
- DK, 2,1~CW, f+2,2~LG (35)

- JP~d+4, 4~CW, f+2,2~LG (38)

- MS b+2, b+2,1~CW, 2~LG (26)

Wszystkie juggle to mid screeny, w których dojście do ściany w niczym nie przeszkadza. Nad ścianami popracuje wkrótce.
Oczywiście na zakończenie juggle można zrobić EX LG co daje tak około 2-3% dmg więcej.
Jeśli mamy  X-ray można pokusić się o posadzenie go w jugglu najlepiej zaraz po CW lecz chyba tylko w jednym przypadku dmg przekroczy 40, gdyż jej X ma aż 11 hitów więc wiadomo jak to wygląda przy skalowaniu dmg w combach, dlatego generalnie według mnie lepiej oszczędzić pasek na co innego no chyba że chcemy posadzić coś stajlisz.
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Cambion w Kwiecień 27, 2011, 13:19:13
Znalazłem fajne corner combo:

b+2,1~CW, b+2,1~kiss, b+2,1,f+2, 1,1,4~LG  - 43%
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: True_Mumin w Kwiecień 27, 2011, 13:23:55
Wspaniała robota, Cambion, mad respect! :) Coś może od siebie dodam jeśli wpadnę na jakieś fajne combo dla Ostrej. Na razie tylko ją na szybko obadałem i barrrdzo mi się podoba. Peace!
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Kati w Czerwiec 06, 2011, 18:52:31
z całej listy nie chce mi siąść 1,1,4~CW, f+2,2,4 ostatni kopniak nie trafia choć bardzo się staram ; ( czy to kwestia mojej ułomności czy może być że tego że nie mam patcha?
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Nevan w Czerwiec 06, 2011, 18:54:06
Nie chcę tu wyjść na jakiegoś buraka, ale Kati Ty w to grasz? Mnie osobiście już znudził ten mortal a jesteśmy ledwie miesiąc po premierze...
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Kati w Czerwiec 06, 2011, 18:56:16
mam go od dwóch dni ;)
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Nevan w Czerwiec 06, 2011, 19:06:35
Generalnie to klep wszystkie kombinacje z wyprzedzeniem, tak ze dwa trzy ciosy naprzód miej zbuforowane. Taka filozofia.
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Cambion w Czerwiec 06, 2011, 19:07:31
z całej listy nie chce mi siąść 1,1,4~CW, f+2,2,4 ostatni kopniak nie trafia choć bardzo się staram ; ( czy to kwestia mojej ułomności czy może być że tego że nie mam patcha?
Fakt mi teraz też nie chce siąść, być może to sprawa patcha, bo jestem niemal pewien że kiedyś to siedziało gdyż robiłem każdego z tych juggli żeby odnotować dmg

EDIT: Masz patcha czy nie masz? bo jeśli nie masz i Ci nie siedzi (jest tak proste że nie może być mowy o ułomności) to znaczy że zrobiłem błąd podczas pisania
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Kati w Czerwiec 06, 2011, 20:39:54
@Nevan, tak właśnie robię, trudniejsze mi siadają a to jedno nie chce ; (
@Cambion, nie mam patcha
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Cambion w Czerwiec 06, 2011, 21:22:59
Czyli musiałem popełnić błąd. Już usunąłem tego juggla
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Hejt w Sierpień 27, 2011, 01:26:46
http://www.youtube.com/watch?v=vZCIWNUXcUs&feature=player_embedded

Damage ma srogi, trzeba będzie obadać na practice jak będzie okazja.
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Styczeń 20, 2012, 17:42:27
Trochę aktualnych BnB:
114~MS b+2 b+2,1~CW ff 112~MS
b+2,1,f+2 nj.P mikro ff Kiss DK~2,1~CW ff 1 ff 112~MS
(DK), 2,1~CW MS b+2  b+2,1,f+2 ff 112~MS
AA 1~MS b+2 b+2,1~CW ff 112~MS

Jugle można kończyć 2,1~Leg grab żeby nabić więcej dmg (ponadto leg grab jest niebrejkowalny), ale IMO zawsze lepiej robić 112~MS bo: mamy gwarantowaną próbę MS f+1 (opp musi blokować dołem albo łyka dodatkowe obrażenia, na bloku mamy przewagę :D ); wyłączamy łejkapy; robimy miksapy do papy z Military.
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Nevan w Luty 06, 2012, 10:01:06
Od jakiegoś czasu męczę Sonkę (z marnymi skutkami puki co, ale nieważne) i mam zajebisty problem z wsadzeniem MS f+1 Leg Grab na końcówkach juggli. Próbuję np jp~dive kick 4~df+3 b+2,1,f+2 2,1~MS f+1~Leg Grab i ni cholery mi to nie siedzi! Co ciekawe, na stojącą postać ten ender ( MS f+1 Leg Grab) wchodzi mi spokojnie. Na filmikach widziałem, że jest to możliwe.

Jeszcze pytanko mam takie - widziałem, że po f+2,2 można zrobić dive kicka. Wyglądało to tak, jakby f+2,2 było cancelowane w MS a MS w skok ale to też nie siedzi.
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Luty 06, 2012, 12:11:42
Od jakiegoś czasu męczę Sonkę (z marnymi skutkami puki co, ale nieważne) i mam zajebisty problem z wsadzeniem MS f+1 Leg Grab na końcówkach juggli. Próbuję np jp~dive kick 4~df+3 b+2,1,f+2 2,1~MS f+1~Leg Grab i ni cholery mi to nie siedzi! Co ciekawe, na stojącą postać ten ender ( MS f+1 Leg Grab) wchodzi mi spokojnie. Na filmikach widziałem, że jest to możliwe.
Ej, ale po co? Robiąc na koniec 112 MS f+1~Cartwheel zgarniasz więcej dmg z czipa, a na dodatek jeśli przeciwnik jest głupi (no dobra, nie zna MU) to może da sobie wpuścić coś i będzie reset; nie ma żadnego powodu żeby kończyć juggle LG.
W tym jugglu też mi Leg grab nie siadł ani razu ; [
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Nevan w Luty 06, 2012, 12:14:18
Ej, ale po co?

Bo fajne wygląda.
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Luty 06, 2012, 12:26:26
Weś pszestań.

A co do tego f22 do DK - to ja nie wiem, próbowałem instaDK - nie siedzi na gwarancie (kończy kombo), MS scancelowany w blok i instaDK - nie, MS scancelowany w jump~instaDK - niet, siedzą tylko na gwarancie zwykłe bajery z Military.
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Nevan w Luty 06, 2012, 12:39:36
problem... unsolved.
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: nerobianco w Marzec 02, 2012, 11:36:49
Czy ktoś mainuje Sony'e ?
Jako że ex kiss jest charge'owany to daje nam fajny mindgame, ale czy prócz tego że można go opóźnić macie jakieś zastosowania dla niego ? Na przykład w jugglach ?

Oraz midscreen bez paska za 41%
J.1 , dive kick 4 xx cartwheel , dash b+2 1 f+2 , 4 xx leg grab
Macie może jakiś pomysł jak zwiększyć dmg z tego ? Próbowałem różnych opcji i zawsze 41 % : (
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Marzec 02, 2012, 12:52:22
Nie kończ juggli Leg grabem, nie ma to kompletnie sensu, 112~Military Stance jest zawsze lepsze; zawsze.
EX Kiss nic nie pomaga w junglach, majnd gejmy z niego to też imo żadne majndgejmy.

Swoją drogą robienie j.P~DK w walce jest nieopłacalne, bo nie ma zadnego confirma, na bloku kara, po j.P lepiej IMO robić 21~Kartwheel_Military stance (hit confirm) albo b21f1 do hit confirma (j.P to w sumie najlepsza okazja do próbowania wpakowania b21) albo najprostszy (ale i najsłabszy w kwestii damedżu) 114 hitconfirm.
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Taz_Thrash w Maj 23, 2012, 09:35:18
Juggle, których używam:

jp B21F2, njp, dash i szybko kiss, dash dive kick, 21 cartwheel, 1, 11 leg grab (lub po jedynce 1,1,2 i cancel w Millitary stance). Kroi 46% z leg grabem 49% po resecie.


jp B21F2 njp f22 cartwheel, 1 11 leg grab - 39%

F22 MS i szybko B+2, 11 carth wheel, 11 leg grab - taki tam fancy shit. Chyba jedyny znany mi combos gdzie cancel w MS liczy się do combosa.


ściana:

dive kick, 21 cartwheel, b21 kiss, b21f2, 11, 112, MS 1+3, 1+2 - wall z setupem po 1,1,2 mamy multum możliwości ataku.

b21f2 njp, kiss, b21 cartwheel, 11, 114 leg grab lub kończymy tradycyjnie 1,1,2 i setup.

Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Maj 23, 2012, 14:13:34
jp B21F2 njp f22 cartwheel, 1 11 leg grab - 39%
Rozumiem, że to alternatywa dla nj.P ff~Kiss? Wtedy możesz robić tak:
b21f2, nj.P, ff 2~Kiss i dalej Dive kick - zabiera parę % mniej niż wariant bez dwójki, ale więcej niż ten twój powyżej, a jest łatwiejszy do wykonania.

(...)Chyba jedyny znany mi combos gdzie cancel w MS liczy się do combosa.
Więc:
Dive Kick~2,1~CW MS b+2 ff b21f2 112~MS f+1
114~MS b+2 i jak wyżej
anti air 1~MS b+2 b21~CW ff 112~MS f+1 (chyba najlepszy combos po 1 anti air)
:P


Wall:
DK~2,1~CW b21~Kiss iDK~2,1~MS 1 (dobry setup na ścianę do reseta, tak, MS 1 jeszcze wlicza się do comba, trafia stojącą postać, dając nam sporą przewagę i pozwalając na f4_b21_rzut_mixupy z MS)
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Taz_Thrash w Maj 27, 2012, 22:28:00
b21f2, nj.P, ff 2~Kiss i dalej Dive kick

Nie siedzi mi ff 2 po njp. Chyba, że to combo z jakimś resetem :) Po dashu postać jest za wysoko, aby trafiła w nią dwójka. Jeśli poczekam i zrobię dwójkę to owszem kiss trafia, ale jest reset i można z tego uciec wake upem.
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Di w Maj 27, 2012, 22:35:55
Zrób bez dwójki.
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Maj 27, 2012, 22:48:17
Zrób bez dwójki.
Cała idea 2~Kiss polega na tym, że jest to prostsze do wykonania niż Chmurka bez dwójki ;)

Taz, rób króciutki dash i szybko 2~Kiss, pewnie robisz za późno.

Albo olej, rób wersję bez dwójki ; D

//EDIT: lepsza kara na kulki/teleporty:
MS b+2 nj.P~ff~Kiss DK~2,1~CW b21f2 ff 112~MS
39%
Tytuł: Odp: Sonya - Combos & Juggles
Wiadomość wysłana przez: Taz_Thrash w Maj 28, 2012, 18:42:25
Ostatnio siedzi mi bez dwójki. Ostatecznie robię moją wersję. Być może dziwnie to zabrzmi, ale...mało Sonyą Juggluje. Przeważnie robię combo po gołym CW. W walce praktycznie co chwila robię MS i serwuję zgadywanki przeciwnikowi.


ps. działa mi już z dwójką :) Rzeczywiście trzeba zrobić mini dash.