Autor Wątek: Wykorzystanie innych sztuk w filmie i na odwrót  (Przeczytany 2407 razy)

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Wykorzystanie innych sztuk w filmie i na odwrót
« dnia: Czerwiec 06, 2011, 12:48:21 »
Muszę napisać konspekt na zeszłą sobotę na temat wykorzystania innych sztuk audiowizualnych w filmie i na odwrót, więc bym prosił, jakbyście mogli sobie usiąść i przypomnieć jakieś motywy z filmów wykorzystane w grach, to bym był wdzięczny. W drugą stronę też możecie, z gier w filmach, jak na przykład w filmie Doom ujęcie kamery zmienia się na FPP i przez jakiś czas gość napierdziela jak w grze.

W grach znaleźć coś filmowego jest trudniej, ale pomyślcie. Wózek inwalidzki w Silent Hill, Scarface w GTA:VC, takie motywy.

Z góry dzięki.
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

True_Mumin

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 412
  • Płeć: Mężczyzna
  • #TylkoTekken
    • Zobacz profil
  • Gamertag: N/A
  • Skąd: Łódź
Odp: Wykorzystanie innych sztuk w filmie i na odwrót
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 06, 2011, 13:09:55 »
http://www.nowgamer.com/features/709/gamings-top-ten-movie-references

A w drugą stronę to oczywiście SCOTT PILGRIM. Tu są przykłady z komiksu, ale w filmie jest dokładnie to samo. Zwłaszcza walki.

http://www.gamesradar.com/f/scott-pilgrims-precious-little-videogame-references/a-20100811123011995002
Wakeup ex shoryu everyday :kapparyu:

pzdr dla kumatych ; )))))))

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Wykorzystanie innych sztuk w filmie i na odwrót
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 06, 2011, 13:13:11 »
To pierwsze superos, a Scott Pilgrim też się nada, ale nie w zestawieniu z komiksem, bo komiks to nie jest sztuka AUDIOwizualna ;)

EDIT: I też nie chodzi mi o odniesienia filmów do gier, czy gier do filmów, a literalne wykorzystanie jednego w drugim.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2011, 13:15:35 wysłana przez HiKrush »
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

True_Mumin

  • [Warszawa]
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 412
  • Płeć: Mężczyzna
  • #TylkoTekken
    • Zobacz profil
  • Gamertag: N/A
  • Skąd: Łódź
Odp: Wykorzystanie innych sztuk w filmie i na odwrót
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 06, 2011, 13:15:11 »
No to mówię: w filmie jest to samo. :D Naprawdę, doskonała adaptacja.
Wakeup ex shoryu everyday :kapparyu:

pzdr dla kumatych ; )))))))


K'

  • Learn to fly
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 477
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: The_K_slash
  • Skąd: 天国
Odp: Wykorzystanie innych sztuk w filmie i na odwrót
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 06, 2011, 13:20:43 »
Bullet time - słynne spowolnione tempo. Rzecz nieprawdopodobnie nadużywana.
Jeśłi chodzi o nawiązanie do gier do przykładowo praktycznie w całym Scott Pilgrim VS The World są nawiązania do gier (zdobywa coiny za pokonanie przeciwników, pokonuje kolejnych bossów itp.)
W serii Fallout jest wiele nawiązań do wszelakich filmów - nie będę przepisywał, poczytaj w tym linku: http://pl.fallout.wikia.com/wiki/Jaja_wielkanocne
Wszelalakie QTE (Quick Time Events) mają na celu, aby gracz poczuł się jak w filmie. Dla przykładu w takim Heavy Rain sama rozgrywka może okazać się tylko dodatkiem do interaktywnego filmu. Dawniej tworzono dużo produkcji typy nagrywamy materiał filmowy gracz ma tylko w odpowienim momencie wybrać drogę: Dragons Lair, Brain, Brain Dead 13, jak i poważniejsze produkcje z aktorami.
Więcej motywów z gier: klasyka Tron, Gry Wojenne - gdzie gra przeradza się zalążek konfliktu na światową skalę.
 

Sama potrzeba wykorzystania czegoś co sprawdziło się w jednej dziedzinie sztuki prowadzi do pojawienia się odpowiednika w czymś innym. Indiana Jones - Tomb Raider - Uncharted itd. Co wpływa na to, że dzięki tej swoistej "płynności" jedna idea potrafi żyć dłużej gdy jest rozwijana w różnych kręgach.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2011, 13:26:53 wysłana przez K' »

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Wykorzystanie innych sztuk w filmie i na odwrót
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 06, 2011, 13:30:48 »
Dobra, teorię zostawcie mi ;)

Dzięki, na pewno się przyda. Dlatego pytam tutaj, bo nie chcę się posiłkować samą wikipedią, ale też czyimś zdaniem, bo we wszystko nie grałem, a nie chcę głosić zerżniętego z netu Ojcze nasz.
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

tejotl

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 763
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Wykorzystanie innych sztuk w filmie i na odwrót
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 07, 2011, 07:06:38 »
taki bardziej "egzotyczny" przyklad gry przeniesionej do filmu to produkcja Miike (o ile dobrze pamietam) na podstawie gry Yakuza - w filmie pojawiają się takie małe "smaczki" jak heat mode (taka niebieska poswiata otaczajaca glownego bohatera) oraz Tauriner (napoj energetyczny wykorzystywany w grze)

w druga strone - czyli ze swiata filmu do gier to chyba najwieksza kopalnia motywow jest seria MGS
apes will rise
get your stinkin' paws off me, you damn dirty ape!
freedom has never been won except by the deeds of war

Młody

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 266
  • Płeć: Mężczyzna
  • Fuck Yeah!
    • Zobacz profil
    • zDYSTANSowani
  • Gamertag: MichenDG
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
Odp: Wykorzystanie innych sztuk w filmie i na odwrót
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 07, 2011, 07:23:29 »
Z takich najnowszych to wykorzystanie koncepcji filmu noir, w  grze la noire.

"Nie ma rzeczy niemożliwych, są jedynie trudne do wykonania."

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Wykorzystanie innych sztuk w filmie i na odwrót
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 15, 2011, 14:01:28 »
Oki, z konspektu dostałem -5, minus, bo źle wycyrklowałem czas realizacji. Dzięki wszystkim :)
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.