Autor Wątek: Rafał - dyskusja ogólna  (Przeczytany 2588 razy)

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Rafał - dyskusja ogólna
« dnia: Maj 05, 2011, 12:50:32 »
Nie jestem pewien, czy ktoś w ogóle jeszcze w SC gra, ale my niedawno zaczęliśmy i mam w związku z tym kilka niejasności.

Ostatni SC, z jakim miałem styczność, to dwójka i tam Rafał był fajny. Miał 4 preperejszyny, można było pokombinować, poczarować, poświrować i jak się to robiło dobrze, to przeciwnik mógł dostać zwyczajnego mindfucka, szczególnie, jeżeli Rafcia nie znał. Do tego jego parry robiło robotę. Dlatego ręce mi opadły, jak go zobaczyłem w czwórce. Że jest mocarny, to nic nowego, ale okradli go ze wszystkiego, zredukowali repertuar do jakiegoś dziwacznego minimum, tworząc coś w rodzaju szybszego Paula z niewyobrażalnym zasięgiem.

Teraz mam kilka pytań.

1. Gdzie jest parry?
2. Czym się różni 4A+B od JI?
3. Czy B+K ma cel inny niż ownowanie verticali?
4. Po co są te kombinacje B+K z kierunkami? High crushują, podejrzewam, ale jakoś tak, bo ja wiem, słabo.
5. Teleport - kiedy i po co tego używać?
6. No i łer de fak is low parry? (Poza tym, że u Amy :P )
7. Amy prawie, że = Raphael z SC2, czy to moje prywatne odczucie?

Muszę powiedzieć, że smutłę fhooy za starym Rafałem.
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Rafał - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 05, 2011, 14:43:07 »
Raphael ma chyba najlepsze ratio prędkość/zasięg w grze. Ogólnie to nie jest aż taki słaby, ale jego ogromną wadą jest to, że większość jego najlepszych ciosów jest liniowa i prosto go obejść i ukarać. Ma zdecydowanie zbyt mało ciosów zbierających ze stepa.

Czy w tym przypadku chodzi o parry = autoGI? Jeśli tak to:

1. 44B
2. 4A+B to jest aGI. Zbija wszystkie horizontale na high, mid i s-mid w klatkach 5-28 (co czyni je jednym z najlepszych w grze.. niestety przeciwnik może odbić kontre (4A+B jest gwarantowane tylko przy okazji perfect auto GI)
3. B+K to jest głównie wejście do jednej z jego postaw (VE), może do niej wchodzić z neutrala i innych (Prep, SEA, SEB etc). W tej postawie ma też rzuty, które odnawiają mu życie (Trzeba mashować przyciski podczas ich animacji :P)
4. Nie crushują. Animacja ciosów ta sama, ale właściwości są nieco inne, np 6B+K na NH daje jedynie małą przewagę, a 2_8B+K stunują na NH. W dodatku on się wygina w obie strony (w zależności od inputu więc łapie stepa)
5. Większość osob twierdzi, że nie ma to większych zastosowań ale czasami po KND można się teleportować za przeciwnika i masz mixup low/mid (BT 2K przerwaca na NH z gwarantem)
6. 44B to jedyny cios, który paruje ciosy na low (w klatkach 5-12). W dodatku to jeden z najlepszych w grze ciosów z wbudowanym unikiem, nie dość, że zadaje duży DMG na NH (60 kiedy wejdzie attack throw), to jeszcze trackuje i jest bezpieczny. Można go jednak odbijać na reakcję po jakims czasie.
7. Amy nie ma żadnych rozbudowanych postaw, to jest typ postaci, którą się gra jedynie na mixup low/mid (najlepszy w grze) i wake'up (też najlepszy w grze). W dodatku ma parę ciosów, które maja taką samą animacje jak ciosy Raph'a, ale właściwości znacznie lepsze, np 6BB (Amy = i11, +2 na NH), (Raph = i13, 0 na NH) albo 4A, które u Amy na CH daje stuna z gwarantem a u Raphaela nic oprócz straty w klatkach.lol...


HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Rafał - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 05, 2011, 14:54:21 »
Gitarra, dzięki wielkie :)

Odnośnie parry, to chodziło mi o to, co miał w SC dwa. Robiło się to bodajże B+K na high/mid i A+K na mid/low. Kręcił tak patykiem i jak ktoś się chciał władować z ciosem, to robił unik i można było docisnąć B. Amy ma coś takiego właśnie teraz, tylko ma po tym chorawe akcje.
(Tutaj to widać, 0:32 bodajże, 0:50 puścił w powietrze to parry http://www.youtube.com/watch?v=x-kQApLu0wk )

Jeszcze mi opowiedz o tych rzutach z regenem. Jak to się robi?

I czy 1BB siada całe w leżącego?

EDIT: Pamiętam, że w SC2 miał takiego verticala na high, rewelacyjnie ściągał stepy/8w, robiło się go A~f bodajże. Miał świetny zasięg i był szybki, jest jakiś zamiennik w tej części? Bo tak, jak mówisz, wszystko jest fajnie, dopóki ktoś nie zacznie chodzić w boki.

EDIT 2: W juggleach nadal najpewniej siedzi 6BB?
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2011, 15:16:32 wysłana przez HiKrush »
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Rafał - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 05, 2011, 15:25:41 »
On juz takiego parry nie ma w tej części. Jedynie uniki robi podczas wchodzenia do postaw VE, SEA i SEB.

Raph może regenerować HP tylko z tych rzutów z VE. Musisz po prostu jak najszybciej mashować przyciski (wszystko jedno które. Chyba tylko kierunki się nie wliczają) :P im szybciej mashujesz tym więcej sobie zregeneruje życia (ale też nie są to jakieś wielkie ilości) Z tym 1BB to nie jestem pewien ale chyba nie. Ten low zadaje koszmarny damage, 1A jest lepsze bo zadaje taki sam dmg jak cale 1BB. A ogólnie jako combo ender to 2A+B (chyba zadaje najwięcej)

Z tych verticali dobrych to on ma AA, 66A (być może to ten cios o którym mowisz, nie jestem pewien) i WS A. Niewiele raczej tego... 66A ma ogromny zasięg ale z bliskiego zasięgu można obejść w obie strony (na max zasięgu już nie da sie) no i idzie na high. Jego WS A to chyba jedyny mid, który kryje obie strony. Ma jeszcze pare verticali, które trackują w jedną strone np WSB (jeden z jego najlepszych ciosów btw)

Jeśli chodzi o juggle to jak wiadomo w SC to pojęcie się nie sprawdza, bo po wybitce tylko pierwszy cios jest gwarantowany a później można air controlować (nie to co tekken xD), ale on ma parę "prawie gwarantowanych" juggli, np 66A+B, BT K, 66A (BT K podbija do gory a 66A jak wiadomo ma ogromny zasieg i to vertical więc trudno uniknąć air controlując ;))

HiKrush

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
  • Bagiety już jado
    • Zobacz profil
  • PSN ID: HiKrush
  • Skąd: Limanowa
  • Steam ID: HiKrush
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Rafał - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 05, 2011, 15:33:18 »
Dlatego pytam, czy 6BB nadal jest "najpewniejsze" ;) Czyli jednak co innego, oki. No i ogólnie big


BTW, leżący nie wysiderolluje 2A+B? Pewnie nie, skoro mówisz, że to najlepiej w leżącego pakować :) Pamiętam, że w SC2 w leżącego wchodziło BB. Ach, to były czasy... :P
- To się nazywa obłęd.
- Wszystko się jakoś nazywa, wybierz sobie.

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Rafał - dyskusja ogólna
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 05, 2011, 15:43:37 »
Nie ma za co, jakby co to służe pomocą.

Co do tego 2A+B to akurat mi chodziło o kończenie gwarantów, np po CH WS B albo 66B. Normalnie jak przeciwnik zaliczy KND (ale nie masz nic gwarantowanego, jedynie zgadywanke) to masz sporo opcji. 1K jest dobre, bo sciąga z rolla w każdą stronę, 66A+B też jest spoko, co prawda można wyrollować w jedną stronę ale ten cios trafia lezących i na bloku ma tylko -2 (w dodatku można go cancelować).

1A i 1BB to niewidzialne lowy, których nie da się zablokować na reakcję, też trafiają leżących ale damage nie zachwyca. Lepiej ich używać do "skubania" przeciwnika :p