BACKDASH FORUM

Mortal Kombat => Postacie => Mortal Kombat 9 => Kabal => Wątek zaczęty przez: Kamikaze17 w Kwiecień 22, 2011, 21:42:54

Tytuł: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Kamikaze17 w Kwiecień 22, 2011, 21:42:54
Powoli warto by zacząć ogarniać działy postaci, więc nieco rzeczy dla Kabala:

- po 1,1 jest możliwość mixupa - albo kontynuujemy stringa idąc na low wciskając b+4 i cancelujemy w spin, albo cancelujemy drugie 1 w rzut ostrzami (d,b+2) na overhead.
- jego spin można cancelować w dowolny inny special (piłę, laser albo rzut ostrzami) albo wciskając b+BL (ten cancel zmniejsza recovery czasami, co można zobaczyć na filmiku omawiającym f+3,2 który podlinkowałem w temacie z filmami).
- jeszcze nie sprawdzałem na bardziej ogarniętych graczach, ale po knockdown warto próbować rzucić piłę jak się jest w pewnej odległości. Dzięki temu że idzie na low wiele osób może nią dostać na wakeupie, a jak się nauczą blokować można próbować z cancelowanym spinem po którym można spróbować mixup. Jak napisałem, to jest do przetestowania jeszcze.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Punkstyler w Kwiecień 23, 2011, 00:36:21
Po wstępnej analizie wydaje mi się, że będzie to istny Jax Killer. Dzięki gas blast w powietrzu a następnie na ziemi można ładnie Jaxa utrzymać na dystans. Gorzej jak to on sprowadzi nas do cornera, bo wtedy Kabalem ciężko może być się wyrwać. Nie miałem czasu spróbować ale może ktoś to robił: Da się dwa gas blasty w powietrzu zrobić?
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: oskar w Kwiecień 23, 2011, 01:05:30
Właśnie odkryłem ciekawą rzecz... Po f+3, 2 wystarczy zrobić samo db bez 2 i overhead wyjdzie sam. inne postacie też mają podobne akcje. hym ciekawe...
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Kamikaze17 w Kwiecień 23, 2011, 02:01:47
Nie miałem czasu spróbować ale może ktoś to robił: Da się dwa gas blasty w powietrzu zrobić?
Z tego co pamiętam jak grałem to niezbyt, zamiast tego najwyżej bardzo szybko można robić instant air gas blasty (ub b+1), co widać np. w tych walkach:
http://www.youtube.com/watch?v=9Al-fWYolLY&feature=related
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Kwiecień 23, 2011, 02:12:03
Właśnie odkryłem ciekawą rzecz... Po f+3, 2 wystarczy zrobić samo db bez 2 i overhead wyjdzie sam. inne postacie też mają podobne akcje. hym ciekawe...
Po prostu Oskarku tak w tej grze dziala buforowanie specjali po normalach- jesli normal trafi, wystarczy wykrecic kierunki od specjala by wyszedl, nie trzeba drugi raz cisnac butona ;-)
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Kamikaze17 w Kwiecień 23, 2011, 02:23:12
Właśnie odkryłem ciekawą rzecz... Po f+3, 2 wystarczy zrobić samo db bez 2 i overhead wyjdzie sam. inne postacie też mają podobne akcje. hym ciekawe...
Po prostu Oskarku tak w tej grze dziala buforowanie specjali po normalach- jesli normal trafi, wystarczy wykrecic kierunki od specjala by wyszedl, nie trzeba drugi raz cisnac butona ;-)
Więc jak dobrze rozumiem by wyszło 1,1,b+4 xx spin wystarczy wklepać 1,1,b+4, b,f ?
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Gargooletz w Kwiecień 23, 2011, 09:59:57
Cytuj
w tej grze dziala buforowanie specjali po normalach- jesli normal trafi, wystarczy wykrecic kierunki od specjala by wyszedl, nie trzeba drugi raz cisnac butona ;-)

Tak nie do końca. To się nazywa negative edge i też występuje np. w syfie. Chodzi o to, że giera do zrobienia speciala czyta zarówno wciśnięcie buttona jak i jego puszczenie. Dlatego jeśli szybko wklepiemy kierunki zanim zdążymy puścić klawisz, to możemy dostać niechcianego speciala.
W MK9 dużo osób na to narzeka. Widocznie okno na ten manewr jest jakieś absurdalnie duże.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: True_Mumin w Kwiecień 23, 2011, 11:51:19
Cytuj
w tej grze dziala buforowanie specjali po normalach- jesli normal trafi, wystarczy wykrecic kierunki od specjala by wyszedl, nie trzeba drugi raz cisnac butona ;-)

Tak nie do końca. To się nazywa negative edge i też występuje np. w syfie. Chodzi o to, że giera do zrobienia speciala czyta zarówno wciśnięcie buttona jak i jego puszczenie. Dlatego jeśli szybko wklepiemy kierunki zanim zdążymy puścić klawisz, to możemy dostać niechcianego speciala.
W MK9 dużo osób na to narzeka. Widocznie okno na ten manewr jest jakieś absurdalnie duże.

O proszę, nie wiedziałem że jest w MK9 negative edge. Faktycznie przeszkadza? To lipa trochę.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Punkstyler w Kwiecień 26, 2011, 17:36:53
Dziś bawiłem się Jade i Kabalem i negative jest faktycznie uciążliwy :/ Działa nawet przy podstawach takich jak wciskamy powiedzmy x, qcf. Wtedy Jade walnie typa i jeszcze walnie potem bumerangiem :/ W przypadku kabala przy jego podstawowej kombinacji ->A,Y gdy chcemy zrobić spina konsola czasem odczytuje to jako tornado slam gdyż łapie tego naszego Y...   Trochę jednak pograłem i dostosowałem tempo robienia akcji tak aby to ominąć, jednak sprawdzałem na practice. W ferworze walki coś czuję, że niechciane specjale mogą wchodzić dosyć często. Co do samego Kabala to świetnie, żę dali mu cancel spina. To jest genialne do poruszania się, a i nie raz przeciwnika się na to złapie.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Kamikaze17 w Kwiecień 30, 2011, 21:46:08
Z obserwacji filmów - na ekranie jednocześnie może być tylko jeden gas blast, jak się zrobi dwa IAGB (instant air gas blast) i gracze są oddaleni o cały ekran to pierwszy GB zniknie mniej więcej w odległości podcinki od przeciwnika, więc nie można zbyt szybko rzucać tego.

Po drugie, jaką notację proponujecie jeżeli chodzi o specjale i zaawansowane techniki? Moja propozycja:

Gas Blast (b,b+1) - GB lub blast
Nomad Dash (b,f+4) - ND lub spin
Buzzsaw (b,b+3) - BS lub saw
Tornado Slam (d,b+2) - TS lub slam
Instant Air Gas Blast (ub, b+1) - IAGB
Nomad Dash Cancel (b,f+4~b+BLK) - NDC
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Cambion w Kwiecień 30, 2011, 22:06:09
Dlatego jeśli szybko wklepiemy kierunki zanim zdążymy puścić klawisz, to możemy dostać niechcianego speciala.
W MK9 dużo osób na to narzeka. Widocznie okno na ten manewr jest jakieś absurdalnie duże.
Niestety ja mam tak u Sonii robiąc b+2,1,f+2 wychodzi mi często b+2,1~b,f+2. Ból :(
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Maj 01, 2011, 00:27:29
Tak samo po puszczeniu piły mamy przynajmniej 1 sek przerwy zanim możemy puścić kolejną (ale to chyba i tak każdy Kabal wie).

Moje nazwy:

Gas Blast (b,b+1) - kulka
Nomad Dash (b,f+4) - spin
Buzzsaw (b,b+3) - piły
Tornado Slam (d,b+2) - rzut
Instant Air Gas Blast (ub, b+1) - insta-kulka
Nomad Dash Cancel (b,f+4~b+BLK) - xx
:P
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Kamikaze17 w Maj 02, 2011, 00:15:47
http://www.youtube.com/watch?v=wmiaCtli14s&feature=related

Reo nieźle miesza swoim Kabalem i prezentuje ładny pressing
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Hejt w Czerwiec 27, 2011, 23:02:42
Kabal ma midscreena za 39% bez paska i to całkiem prostego. Kto zgadnie jak? 8)
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: kowal w Czerwiec 28, 2011, 15:57:27
z BP, FP, kolanko w drugim stringu?
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Hejt w Czerwiec 28, 2011, 18:51:51
Nie wiem co masz na myśli pisząc "w drugim stringu", ale podejrzewam, że właśnie wygrałeś talon na balon. ;>

EDIT: Łe, ktoś na TYM też to rozkminił.
A więc, cukiereczki - j.p, b+1,2,1, dash 2,1 dash f+4~spin, j.p, b+1,2,1 dash f+3,2~tornado. Zamiast f+3,2~tornado można na koniec zrobić f+4~X-Ray za ileśtam więcej.

Pierwszym f+4 trzeba trafić chwilę przed tym jak postać glebnie.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: kowal w Czerwiec 28, 2011, 19:07:25
bo to stare jest tylko tego nie uzywaja jakos w VS walkach
tak samo jak zarzucili wersje comba z jumpem i AGB,
zreszta obecna tendencja jest aby nie robic pełnych bo konczenie throwem czy kosami odrzuca za bardzo robia comba po 16-26% na reset tylko wala je na okragło z blockinfinitem

mozna dac samo FP lub BP (z BF ciut jakby łatwiej) i zre tyle samo 39 choc 1 hita mniej, po juglestarterze z powietrza tyle ze trzeba bardziej uwazac na opadanie. z BP,FP kolno wychodzi na prawidłowej wysokosci od razu ale łatwiej spieprzyc zasieg.

combo w practisie wyłazi w maire ok ale w realu jest problem bo roznie postacie opadaja i roznych odległosci załapuje juglestarter
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Hejt w Czerwiec 28, 2011, 19:12:18
No to to combo można skończyć po prostu f+4 i pressing dalej. Comba z j.k i iAGB są trudne i damage z tego też nie był jakiś powalający, więc się nie dziwię, że nie używają. ;p

Macie w bonusie frame datę skopiowaną z TYM:

1 - 13
2 - 9
3 - 17
4 - 12
d+1 - 7
d+2 - 11
d+3 - 7
d+4 - 12
b+1 - 13
b+2 - 15
b+4 - 11
f+3 - 13
f+4 - 9
Throw - 10

Combos

1,1,1 - 13
1,1,b+4,3 - 13
b+1,2,1 - 13
2,1,2 - 9
f+3,2 - 13
f+4,1+2 - 9

Special Moves

b,b+1 - 15 (48 from full screen)
b,f+4 - 17-18
b,b+3 - 15 (14 on a cornered opponent at close range)
d,b+2 - 21

EX Special Moves

b,b+1 - 15
b,f+4 - 13-14
b,b+3 - 15 (14 on a cornered opponent at close range)
d,b+2 - 21

X-Ray - 24 (31 from full screen)
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: kowal w Czerwiec 28, 2011, 19:22:53
tzn mowiłem akurat o jFP, AGB po juglestarterze i spin, potem FP, kolanko
z butem to chyab poza practise mode nie wyszły te comba nie spotkałem sie u nikogo jak juz skacza za wybitym to zawsze z reka
na pierwszych walkach Reo robił prawie zawsze tylko to combo (te walki z Reptilem), a potem naraz dał se siana z tym, a reszta w ogole go nie uzywa choc nie jest złe z demage i daje kolanko wiec kolejna akcje na blok.

zreszat nawet z juglestartera rezygnuja, jednak but z fFK jest pewniejszy
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Lipiec 03, 2011, 13:48:59
Kowal!

Posiedzalem dzis z 15min na treningu ze stikiem. Generalanie nie napotkalem trudnosci w zrobieniu Cancel Spina. Problem za to byl w IAGB, lol.

Normalnie sadzisz stringa ze spinem tylko, ze odrazu po impucie dajesz b+blk. Wszystko robie one motion, nie czekam az wyjdzie spin bo nie ma na to czasu. probowalem cancelowac z bb, ale tak sie albo nie da, albo mi nie wychodzi.

Reasumujac - zrobienie tego na Sticku zajelo mi 2 min (gram na padzie) nie widze zadnych przeszkod. Jezeli nie masz problemow z zasadzeniem po stringu Spina to sam cancel powinienes zrobic bez cisnienia.

Jak widziales mi to wychodzilo w 70-80%, czasem jednak pi****lne sie przy impucie albo lag dopi****li i wtedy boli.

A tak z innej beczki. Doradz cos jak grac z Raidenem. Juz nie mowie tutaj o BD-owych wymiataczach, ale glutki ktore ledwo co sadza proste stringi i lataja na pale daja mi w kosc.
Nie moge wykminic kontry po stringach tego pedala. Wogule nie idzie mi ta walka. Jak ty sobie radzisz?
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Drantzell w Lipiec 03, 2011, 17:03:31
Dzisiaj gralem z kabalem ktory zajebiscie cancelowal te dashe. Koles jak juz atakowal to byl jump punch, string, pozniej automatycznie dash, cancel i znowu string. Nie moglem ani ukarac, ani przejac inicjatywy. Fajny motyw. A przynajmniej ja tego nie wyczuwalem.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: kowal w Lipiec 03, 2011, 17:20:12
tylko OnlineTony jeszcze gra na stiku reszta kabali uciekła na pady (Micke, Reo), własnie z powodu IAGB zrsezat i na spincancela tez sie to przekłada a nawet 1,1,4, spin bo tam trzeba neutrala najlepiej dac a na padzie kazda zmaina kierunku to samoistny neutral.  Tonemu tez IAGB nie wychodzi tak dobrze jak reszcie,
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HmcgxDyTeZ0
 jest filmik i masci dopuki sie nie zapetli.  Da sie ale to nie ma nawet 50% skutecznosci tego co na padzie tam w zasadzie nic nie trzeba umiec w najgorszym wypadku wyjdzie za wysoko. Jedyny sensowny sposob to nie trzymac za gałke ale za trzon stika i dawac skosy na "kliku" switcha czyli nie pozwalac centrowac gałce miedzy ub a drugim ub a jedynie odbic switchom.

bb w ogole nie canceluje spina nie wiem moze przed patchami działało to. Problem jest w tym ze pustym spinem moge sie przemiescic po całej planszy z cancelem natomiast w stringu albo gubie całkiem spina albo go nie canceluje. Ale ponoc problem wynika własnie z imputu nie samego cancele ale spina. Wiem tyle ze jesli w stringu spin nie wyłazi na na 90% jest robiony za szybko, w stringu mysle o cancelu i odruchowo przyspieszam wpisywanie spina jak skupie sie na spinie to nie zdarzam go scancelowac. Wczoraj probowałem metoda klepania lewo/prawo w rytmice 1:1 ale potwornie mnie to meczy i reke i psyche :psyduck:.
stuk fFK   -  bBP puk
stuk fBK  -   bBLK puk
lol

offline siedzi upercut po tele, ale online brakuje tej 1-2 klatek i nie siedzi. zreszta i tego da sie parwie w 100% uniknac jak sie spodziewa haka. Siedzi tylko d1, po forach polecaja d3, ale sadze ze to głupie przepisywanie na pałe z innych postaci gdzie to siedzi faktycznie, bo czołowi na filmach nigdy nie uzywaja d3 i twierdza ze w realu tak samo kiepsko działa jak niby wolniejsze d4 a ma gorszy hitbox a idac tym tokiem myslenia to jakby wchodziło d4 to i kolano bankowo by weszło a wchodzi sporadycznie i z błedu Raidena bo stoi i mysli a nie przewagi. Rada taka aby nie stac w miejscu poruszac sie małymi dashami z ff (nie przytrzymywac f po dashu od razu puszczac) wtedy czesciej siedzi po TP podcinka. podobnie ze skokami jak sie je robi z dasha to czesciej łapie corosup w trakcie teleportu a nie skok.

Na stringi i tele zostaje tylko d1. D1 dobrze przerywa stringa 334 (miedzy 3 a 4) natomiast nie idzie po tym do zadnej sensownej kontry przejsc czy działania, to tylko oddech na blok i przemyslenie. U niektorych postac d1 działa cuda i pomimo ze nie kombuje to pozwala wyzerowac sytuacje. Taki kung czy kano moga juz gosci po d1 trzymac w niepenosci ze zrobia cos z zajebistym startupem
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Lipiec 03, 2011, 19:06:13
No niezle mu wychodza te kulki widze. Zapewne sporo trenowal. Mi przez kilka minut nic nie wychodzilo.

A z tym Cancelem to nie wiem stary no, tak jak Ci mowilem jakos to polapalem. Wychodzilo to dosc plynnie. Testowalem na dummy (always block).

A co do gejdena to szybko musze sie nauczyc czegos skutecznego bo doprowadza mnie do kurwicy. Znosze wszystko, jakos sobie radze z Ermaciem, Millena, Lao, Shangiem i reszta ekipy. Z tym Panem w kapeluszu czuje sie jak glupi momentami, aczkolwiek musze przyznac, ze Subow sie wyszkolilo troche ostatnio. Potrafia naprawde utrudnic zycie Kabalowi. Juz nie wspomne o dosc mocnych kombosach ktore sadza.

Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Lipiec 03, 2011, 19:22:34
Na ile hitów jest armor podczas ex spina?
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: kowal w Lipiec 03, 2011, 19:28:22
Z Ermakami zaczołem sobie radzic, ale jak juz pisałem gdzies Ermacow ubyło, a ci co zostali albo sa słabi albo zbyt przekozaczaja. Podobnie z Kano ubyło ich a ci co zostali graja na pałe, ale Kano dalej jest bardzo grozny nawet w rekach przecietnego gracza. Znow wrociły Smoki i Suby. Shanga nie spotkałem dobrego nigdy, nie liczac jednego zioma miał w niku cos o kleju (super/sticki glue czy cus) ale ten mnie wykancza na mechanice gry kazda postacia, super ma framedate opanowana i mam wrazenie ze nawet bez komb pokami jest w stanie wykonczyc, ma perfect wakeupy opanowane prawie zawsze zwinie sie z gleby perfekcyjnie spod kazdej sytuacji, to samo ze stringow wielu wychodzi. Kolesiowi mozna na serio buty czyscic wiele bym dał aby mnie ktos taki pouczył offline i wytłumaczył dokładnie co i jak. Ze mna problem ze sie zapetliłem w kapach i zgubiłem kreatywnosc chyba trzeba zrobic pare dni przerwy.  Z kungami sobie nie radziłem nigdy dobrze ale ostatnio to juz coraz gorzej mi z nimi idzie.
Na rajdena nie ma zadnego planu, nie musi walczyc o pole ani setupa, trzeba byc dobrym w samej mechanice gry i framedacie aby ugrac cos na niego a tego sie nie da nauczyc na necie trzeba miec kogos lepszego do siebie pod reka w offie a nie mam nikogo.


niby na 1 ale wg mnie nie ma tam armora tylko klatki inv, gdyby był armor nie przebiłbys sie przez wachlarze bo maja 2 hity
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Hejt w Lipiec 03, 2011, 19:30:40
niby na 1 ale wg mnie nie ma tam armora tylko klatki inv, gdyby był armor nie przebiłbys sie przez wachlarze bo maja 2 hity

Dokładnie. Na startupie jest chwila kiedy nic go nie trafia.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: kowal w Lipiec 03, 2011, 19:47:52
z drugiej strony nieraz dostałem drobny dmg na exspinie i sie nie wywaliłem, wiec moze byc tak ze jest jedno i drugie, inna sprawa ze moment jest krotki inne postacie maja armora dłuzej. Poza tym nigdy nie udało mi sie exspinem uniknac X-raya chyba ze mechanika gry to uniemozliwia nie wiem czy jakikolwiek armor czy cios z inv u innych postaci moze unikac x-raya
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Lipiec 03, 2011, 20:04:25
Xraye mają armor break ex define ;)
Zastanawiam się nad tym armorem w kontekście zonowania Skarlet - dzięki kunai-cancel jest w stanie pluć nożykami najszybciej w grze przez co postaci bez Tp mają na fullscreenie naprawdę hardkorowe podchodzenie (nożyki minimalnie odpychają na bloku, więc ciężko dashcancelować, a skacząc łykamy nożyk na antiair) i jestem ciekawy czy sprawdzi się to z Kabalem a nie mam teraz nikogo do obsługi drugiego pada :/
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: kowal w Lipiec 03, 2011, 20:24:25
musisz o cancelu na drugi noz czy w ogole ma mozlwiosc cancelowania i nie robienia 2 hitu wcale? jak rzuca 2 z przytrzymaniem to 1 blokuje a drugiego mijam armorem, ale nie jest tak ze to łatwe bo nie wiesz co i jak bedzie rzucac. Nie moge rozkminic jej kary na teleport z chwila opadniecia na glebe moze blokowac jak staram sie jak skarac (zakładajac ze sie wyrobie) wczesniej to mnie aktywna animacja łapie lol,
 udaje mi sie ja karac na TP ale jak w ogole mnie nie trafi czasem sie u niej to zdarza podbnie mam z Quan chi ze nie tarfia, tylko nie moeg rozkminic od czego ta sytauacja zalezy
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Lipiec 03, 2011, 20:35:51
Mówię o robieniu df[1]~bb~df[1]~bb~... wypuszczam 1 kunai, trzymam kwadrat, canceluję to w dash, dasha canceluję w kolejny sztylet itd. Dzięki temu uzyskuję częstotliwość puszczania noży niczym perfekcyjne iagb, a idą niżej :) jeśli ex spin to przebija to ok, a jak nie to mam kolejny dobry meczap :D
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Lipiec 03, 2011, 20:54:31
z drugiej strony nieraz dostałem drobny dmg na exspinie i sie nie wywaliłem, wiec moze byc tak ze jest jedno i drugie, inna sprawa ze moment jest krotki inne postacie maja armora dłuzej. Poza tym nigdy nie udało mi sie exspinem uniknac X-raya chyba ze mechanika gry to uniemozliwia nie wiem czy jakikolwiek armor czy cios z inv u innych postaci moze unikac x-raya

No ja probowalem czesto przebic bedac na fullscreenie przez pociski ktore jeszcze nie dolecialy i zawsze zaliczalem glebe.
To troche nie fair z tego zwgledu, ze na FS niektorzy zdaza zablokowac ex-spina. Gdyby tak nie bylo, nie przeszkadzalo by mi to, ze nie Armor.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: kowal w Lipiec 03, 2011, 23:00:00
Reptail (ale tylko kwas) i Kano moga blokowac nawet ponizej 3/4 szybko zapierdzielaja i recovery małe wiec blokuja, bezpieczna odległosc to połowa ekranu a to trche mało bo w zasadzie na upartego sa juz w zasiegu skoku.
najgorzej ma sub zero nie dosc ze leci wolniej pocisk i łatwo wymierzyc to jeszcze ma zajebise recovery po nim lubie jak do mnie strzelaja suby sciaga z fulla ekranu

tragedia sa cienie nooba maja olbrzymi na szerokosc hitbox do tego niezłe tempo i trzeba wymierzyc co do styku
 no i linka scorpa najwyrazniej podobnie sie zachowuje hitbox ma nie tylko na ostrzu ale najwyrazniej na czesci łancucha za nim
 mam wrazenie ze łatwiej nieraz zarmorowac 2 wachlaze Kitany, niski kapelusz Lao tez dziwnie sie zachowuje


Powinni mu zabrac blokinfinta a oddac prorotacje po spinie, ktos ma jeszcze prorotacje w tej grze? a jesli jest to czemu jej nie ma po teleportach jak sa rownie grozne co spin a mniej karalne. Mnie dobija to ze smoke i scorp na tele w powietrzu nisko nad ziemia sa w stanie uniknac kary. Dla mnie to babol i powinno byc usuniete.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Lipiec 03, 2011, 23:09:46
Z Subkami to mam c**jowy trade ostatnio. Co ztrejduje to sie chuje wyrabiaja i sadza mi combo. Troche nabralem dystansu do tych tradow.

A jakos wczoraj gralem z Dae chyba i jego Noobem. No przyznam, ze z przeciwnikiem ktory robi wiecej niz atakuje cieniami jest o wiele trudniej tradowac bo nie wiadomo kiedy wyskoczy nam za plecow. A trade na midscreenie tez dosc ryzykowny bo skacze, ale nauczylem sie, ze trzeba rzucac GB od czasu do czasu (odbiera pewnosc skokow). A jesli chodzi jeszcze o cienie to staralem sie pare razy na starciu przeleciec exspinem, ale i tak lykalem nastepnego zanim dolecialem do nooba (na FS oczywiscie)
Moze z 3/4 bym sie wyrobil...nie wiem, musze jeszcze to obczaic ;]
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: kowal w Lipiec 03, 2011, 23:19:17
z całego ekranu 1 cien przeskoczyc i jebnac piłe po ladowaniu w najgorszym wypadku zbiora obaj na wymiane, ale utraci dystans i pewnosc siebie, dobrym mykiem krotki dash i podskok w miejscu i AGB przy opadaniu, potem piła ale to musze obadac ale gdzies była ta walka na necie i obszedł tak zonowanie.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Lipiec 03, 2011, 23:33:31
scorp na tele w powietrzu nisko nad ziemia sa w stanie uniknac kary. Dla mnie to babol i powinno byc usuniete.
To nie babol, to ficzer bo tp w tym momencie whiffuje.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: kowal w Lipiec 04, 2011, 00:06:25
ficzer był i w UMK3 ale tam haki były mocne i zbierały czesciej w takich sytuacjach, zreszta jakby zostawili upercuty za 20% to cały gameplay wygladałby zupełnie inaczej i nie trzeba by było nic nerfowac ta gra mogła zostac taka jak przed 1 patchem
jesli po tp ma combo i to bez prorotacji dmg to finał jest taki ze bedzie tego naduzywał a whif mu tylko pomaga w dalszym trzymaniu w szachu i blokowaniu przestrzeni.
czasem bardziej przegieta jest mozliwosc uzycia ciosu niz sam cios i jego dmg bo ogranicza twoje ruchy
 
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Lipiec 04, 2011, 00:10:48
z całego ekranu 1 cien przeskoczyc i jebnac piłe po ladowaniu w najgorszym wypadku zbiora obaj na wymiane, ale utraci dystans i pewnosc siebie, dobrym mykiem krotki dash i podskok w miejscu i AGB przy opadaniu, potem piła ale to musze obadac ale gdzies była ta walka na necie i obszedł tak zonowanie.

No powiem Ci, ze ja wymiany czesto robie i czesto udaje mi sie wsadzic ex-pily dzieki czemu zyskuje przewage. Po tym odczuwam niedosyt ze strony przeciwnika i po zablokowanych 2/3 cieniach lapie teleport na bloku i go jade.

Co do tego skoku w ktorym traci dystans i pewnosc, zrobilem to prare razy, ale nie pomyslalem ze to moze tak dzialac
A co do wykorzystywania AGS to ogolnie u mnie zastosowanie jest male co najwyzej srednie. Jakos nie mam jeszcze tej pewnosci i skutecznosci w puszczaniu tego na padzie. W UMK3 na klawie robi sie to o wiele latwiej! Jeszcze kilka godzin gameplay'u uplynie zanim bede strzelal  komfortowo i efektownie.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Qjon w Lipiec 04, 2011, 00:24:36
jakby zostawili upercuty za 20% to cały gameplay wygladałby zupełnie inaczej i nie trzeba by było nic nerfowac ta gra mogła zostac taka jak przed 1 patchem
... a Ermak zabijałby jednym combem po AA uppercucie...
Cytuj
jesli po tp ma combo i to bez prorotacji dmg to finał jest taki ze bedzie tego naduzywał a whif mu tylko pomaga w dalszym trzymaniu w szachu i blokowaniu przestrzeni.
Ani Scorp ani Smoke nie mają comba po teleporcie.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: kowal w Lipiec 04, 2011, 00:33:00
 Jak cie wywali po cieniu a nie da sie walnac piły na wakeupa bo nie wypuscił drugiego cienia i boisz sie teleportu to wstanie z blokiem i przeszkoczenie nastepnego to podstawa. Dopiero wtedy znow wymiana. Po wywaleniu cieniem on dostaje przewage i 50% szansy ze zjesz kolejnego albo wywalicie sie obaj ale on szybciej sie pozbiera wiec jest do przodu sytuacyjnie ponownie.  Wtedy trzeba blokowac a skokiem odrobic starte na buforowaniu pił. Jak skoczysz to musi uzglednic ze pokonałes odległosc połowy ekranu i jest on sam w zasiegu skoku wiec nastawi sie na gorny cien i wtedy zre kose bankowo a ty odzyskujesz kontrole dystansu. Na gornym cieniu tez łatwiej go dopasc exspinem bo cien wytraci hitbox na maind i zostanie tylko na skoczkow nie trafiasz armorem (i nie o ramora chodzi) ale to musi byc exspin bo zwykły jest za wolny. trzeba to zrobic na pałe jak walnie zykłego do przodu no to masz przesrane ale ta akcja mozna zapewnic sobie 25% przewagi a to wystarczy aby sie osrał.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Lipiec 04, 2011, 13:15:43
To ma sens, zobaczymy jak mi sie sprawdzi w praktyce. Ostatnio nawet przyuwazylem, ze zastosowanie BlackHole'a wzroslo, ale ze wszystkich podchwytliwych prob tylko raz dalej sie zlapac. Gdzies byla mowa, ze teraz moge je cancelowac czy buforowac - nie pamietam. A wracajac do Kabala jakis czas temu trafilem na bardzo irytujacego Scorpion Usera. Normalnie pozamiatal mi Kabala w 3 walkach...co tak naprawde bylo wielkim wyzwaniem to jego teleporty - gosciu caly czas latal na ex-telach jak tylko mial pasek...
Gral ogolnie dobrze, ale teleporty dawaly mu baardzo wiele. Kabalem mamy taki plus (zauwazylem grajac z nim), ze jak juz go wezmiemy pod corner i pocisniesz go f3,2 to nie spierdoli. Bedzie caly czas lykal stringa - wiec warto go tam cisnac jako, ze zazwyczaj i tak beda starac sie spierdolic teleportem. Dopiero po 2/3 cancelowanym stringu dochodzi do niego, ze musi zrobic to w inny sposob, ale wtedy jest juz za pozno.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Wombat w Lipiec 04, 2011, 13:40:14
Dawno nie grałem vs Scorpion, ale EX-teleport przypadkiem nie dawał się przerywać d+1?
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Lipiec 04, 2011, 13:58:32
Dawno nie grałem vs Scorpion, ale EX-teleport przypadkiem nie dawał się przerywać d+1?

Wiesz nie wiem, ale mnie zaciekawiles. Bede musial to sprawdzic.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Dae w Lipiec 04, 2011, 14:22:12
d+1, d+4, d+2... Jakiś czas temu Qjon podał mi tego pro tipa i ułatwiło mi to znacznie grę na scorpa.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Drantzell w Lipiec 04, 2011, 14:35:03
Już na samym początku jak scorpion skacze to można mu strzelić w dziUb. Dużo razy to mi wyratowało tyłek. Miałem hp na jednego hita na cheap dmg, to koleś zaczął teleportować się jak szalony. Nie było sensu tego blokować więc odskakiwałem z piąchą. I tak 3 razy w dziUb zarobił zanim padł :P
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Dae w Lipiec 04, 2011, 14:47:49
cheap

 :psyduck: :psyduck: :psyduck: :psyduck:

Chip, kurna, chip!
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Apock w Lipiec 04, 2011, 15:01:18
ex teleport mozna tez zbic szybkim d2(strayker, liu kang)
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: kowal w Lipiec 04, 2011, 21:30:22
dobra znalazłem "alternatywny" bufor na dashcancel jeszcze do ogrania
- nie tyle alterantywny ale nie trzeba myslec o poprawnym cancelu i wychodzi w cholere szybciej :P bedzie co najmniej 1-3 klatki do przodu wzgledem poprawnej wersji a bład w timingu redukuje sie znacznie
ale nie ma rozy bez kolcow
ma 2 wady jest mało profesjonalny i tak naprade nie uczy go wykonywanai poprawnie i i ma jeden duzy minus dla lepszych graczy w kontekscie przyszłosci całej walki ale jest to do przebolenia poza tym sa sytuacje ze wcale to nie skutkuje zadnymi startami :P

jeszcze to musze potestowac z CPU a potem w versusie sprawdzic
ale jest swiatełko w tunelu i dziwie sie ze nikt tego nigdy nie zapodał
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Lipiec 04, 2011, 22:21:48
dobra znalazłem "alternatywny" bufor na dashcancel jeszcze do ogrania
- nie tyle alterantywny ale nie trzeba myslec o poprawnym cancelu i wychodzi w cholere szybciej :P bedzie co najmniej 1-3 klatki do przodu wzgledem poprawnej wersji a bład w timingu redukuje sie znacznie
ale nie ma rozy bez kolcow
ma 2 wady jest mało profesjonalny i tak naprade nie uczy go wykonywanai poprawnie i i ma jeden duzy minus dla lepszych graczy w kontekscie przyszłosci całej walki ale jest to do przebolenia poza tym sa sytuacje ze wcale to nie skutkuje zadnymi startami :P

jeszcze to musze potestowac z CPU a potem w versusie sprawdzic
ale jest swiatełko w tunelu i dziwie sie ze nikt tego nigdy nie zapodał

No czekam z niecierpliwoscia i jak juz go polapiesz to jedziemy :D

EDIT
Czy orientuje sie ktos moze jak karac Kano po kulce?? Dzis doswiadczylem przykrej porazki z osobnikiem ktory kierowal postacia w bardzo "prymitywny" sposob a ja nie za bardzo moglem jakos sobie z tym radzic. Jedyny moment w ktorym mialem przewage i mozliwosc aby wygrac byl to skuteczny atak, ale w momecie jego nie przemyslanego ataku (spamu?) kulka nie moglem go ukarac???
Nie doswiadczylem tego szczerze mowiac nigdy wczesniej. Powiedzcie mi, ze to lag bo jest to troche nie logiczne, ze po zablokowanym specialu mialby safa....

EDIT2
Wpadlem na testyourmight i okazuje sie, ze kulki mozna karac, ale jest to trudne. Upball jest karalne przez moze polowe rostera. Co gorsze w przypadku Kabala niestety nie kwalifikuje sie. Nawet EXSpin jest za wolny, lol!

Troche sie wkurwilem ta walka z tym gniotem. Nigdy go nie lubilem...juz w jedynce byl uperdliwy!
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: Punkstyler w Lipiec 30, 2011, 15:19:20
Grał ktoś Kabalem z ogarniętą Sindel jakąś? Bo na EVO widziałem jak typ zniszczył kabala staruchą tak, że aż bolało i się zastanawiam czy to taki ciężki matchup?
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: kowal w Lipiec 31, 2011, 17:13:30
nie widziałem tej walki
z wiekszoscia spotkanych wygrywam ale nie mozan mascic IAGB
generalnie mecz jest głupi jeszcze głuposzy niz z noob saibotem
nie wolno tez brejkerow uzywac w tym meczu kazdy pasek trzeba ładowac w Ex spina inaczej cie wyzonuje jak chce. nie masz paska jestes trup.  jej wakeup przebija wszystko nawet armorspina wiec trzeba ja łapac jak strzela, zonowac na wymianie i nie pchac sie na nia z presingami.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Sierpień 01, 2011, 00:12:46
Dobrze wiedziec, z doba Sindel to jeszcze nie gralem.
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: OnizukaPM w Sierpień 25, 2011, 00:02:27
Czemu kabale ciagle uzywaja ex spina, nawet do karania typa? Lepszy dmg scaling?
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: kowal w Sierpień 25, 2011, 07:28:36
ma szybszy startup od zwykłego jakies 5f
czasem zwykłym nie zdazysz a ex złapiesz jak koles jest dalej to masz szanse na kare

sytuacja troche analogiczna do suba ex slide  podjedziesz dalej

do karania blisko zablokowanego tele nie uzywa sie nigdy ex spina  sturatup nawet wersji EX jest wolniejszy niz f3 o jakies (3-4f) ktore ma spory zasieg i nie powoduje takiej prorotacji np reo i dawniej tez micke czesto robia ten bład
uzywa sie czasem jak masz mozliwosc trafienia aby np w korner go wpakowac i zajuglowac bo po trafiopnym spinie zmieniasz strone, jak ma korner to moge probowac karac od razu EX w kornerze moge nawet z prorotacja uzyskac 26-32% i zostanie po kombie czy resecie klient w korneze
Tytuł: Odp: Kabal - Dyskusja Ogólna
Wiadomość wysłana przez: MoonSpell w Październik 11, 2011, 20:48:37
Dzis gralem z Asmodimaze (b. dobry Cage) i generalnie bo bilem (no chyba, ze mnie pressingowal to padalem jak mucha) online Cage ma taki advnt, ze ja pierdole!, ale nie o tym chcialem pisac. Mianowicie przetestowalem Ex NDC parry - w prawdzie 2/3 razy, ale sie udalo. Troche to ryzykowne, ale fajne musze przyznac.