BACKDASH FORUM
Inne serie => Soul Calibur => SOULCALIBUR V => Wątek zaczęty przez: Di w Styczeń 30, 2012, 17:20:35
-
Tutorial autorstwa Arisa: http://www.youtube.com/watch?v=v0L4j82SMog
-
heh ciekawi mnie jak będą wyglądać gry na najwyższym poziomie po killku miesiącach, może się okazać się że jest to podstawa obrony którą można abusować bardziej niż blok : P
-
Strasznie to dziwne. Zaprogramować JG i GI, przy czym GI jest bardziej karalne i kosztuje pasek podczas, gdy JG jest dużo mniej ryzykowne za free. Po co komu GI w takim razie?
-
Po co komu GI w takim razie?
Gimmick
-
Strasznie to dziwne. Zaprogramować JG i GI, przy czym GI jest bardziej karalne i kosztuje pasek podczas, gdy JG jest dużo mniej ryzykowne za free. Po co komu GI w takim razie?
GI ma znacznie większe okienko, zbija low/mid/high i pozwala na znacznie mocniejsze combo niż JG. Jest szczególnie niebezpieczne jak przeciwnik nie ma paska (wtedy nie może zrobić re-gi i wszystko co zrobimy siedzi na gwarancie)
Dla JG trzba bedzie stworzyć zupelnie oddzielną frame date. Każdy cios ma inną stratę na przy JG. Niektóre są karalne na wybitki, niektóre na BB, niektóre dalej są bezpieczne. Tego w poradniku akurat nie będzie, sami bedziemy musieli sie w to bawić.
-
Będą miały tyle klatek straty co cała długość trwania ciosu minus startup i minus klatki trwania tego just guard o ile takie są... teoretycznie.
A co będzie jak ktoś zamiast blokować będzie szybko mashował blok? Wciśnięcie G i puszczenie nie ma "straty" przecież.
-
sam just guard też ma recovery, z tego co widzę zawsze takie samo ale ma
-
Noo to o to mi chodziło mówiąc o tych klatkach trwania just guard ;]
-
LOL Gdzieś było napisane, że tylko GI będzie mogło zatrzymywać unblocki... Ogólnie dziwna sprawa - niby w kolejnych buildach się mocno zmieniał sposób robienia JG, ponoć w którymś z "najnowszych" był bardzo trudny... Ale z tego filmiku wynika, że jest to w miarę proste i bardzo skuteczne... Czy on jest oparty na wersji gry, która trafiła do sklepów ??
-
Aris powiedział 'relatively easy' a o ile się nie mylę Aris to ten B.A Baracuss tekkena to dla niego może to być łatwe. Wpomina też o tym że się trochę namęczył nagrywająć JG na ulnblocki te 3 pod rząd. Więc może to nie być takie pro-noobowskie. Śmiem przypuszczać że ten JG wyrównuje trochę szanse miedzy low tierami i topami.
-
Raczej nie. JG jest dla każdego takie same. Tylko te mocniejsze postacie mogą ukarać mocniej po JG.
-
No tak nie pomyślałem o tym.
-
fajne to JG. Będzie można nauczyć się tym gasić wredne, niekaralne serie typu 1B:B Setsuki. Ukróci to też na pewno wiele kosmicznych setupów na UB jak np. u Yoshimitsu. Widzę, ze to też fajne zabezpieczenie SG bo nie schodzi po tym. Na papierze wygląda to spoko.
-
Drugi cios 1B:B Secki w SCIV zbijano na reakcję, więc tu dużej różnicy akurat nie będzie ;).
-
Mówisz? Ja nigdy nie ryzykowałem - zawsze mogl komuś nie wyjść i jesteś na stracie z whiffowanym GI. No, ale ja grałem w to online a tam wielu rzeczy nie da się robić na reakcję, a już tymbardziej GI szybkiego JF, gdzie zareagować musimy niemalze natychmiast po zobaczeniu błysku :).
-
Ja sam tego nie robiłem ze względu na brak doświadczenia, ale widziałem takich, co robili (hi Ring ;D ). Widzisz światełko - robisz zbicie.
-
Mnie tym strasznie Maxou męczył podczas sparów :D. Dzięki niemu zdałem sobię sprawę jak broken jest ta postać :D. Mam nadzieję, ze online będzie w SCV na tak dobrym poziomie jak ponoć jest.
-
Mam prośbę, mógłby ktoś wytłumaczyć jak dokładnie wykonuje się ten JG? Trzymamy blok, puszczamy i ponownie wciskamy w momencie gdy cios ma trafić, czy trochę wcześniej?
-
po prostu robisz krótki input blokiem
-
Sorki, nie bardzo rozeznaję się w tych wszystkich systemowych "zagwozdkach", "krótki input" oznacza po prostu szybkie wciśnięcie przycisku? :) W którym momencie dokładnie?
-
no tylko go klepiesz tak aby wcisnąć ale jak najkrócej, tuż przed uderzeniem ciosu
-
tak jak dawniej robiło GI tak JG się wykonuje wciskając tylko blok przed trafieniem.
Ciężko wytłumaczyć, ale porównać możemy do reversali itp, czyli jako pewnego rodzaju "cios".
poprostu wciskamy raz blok przed samym trafieniem (i go nie trzymamy, bo w przypadku pozytywnego JG klepiemy swoj cios).
W sumie ciekawa sprawa.
A robienie tego na praktyce nie zalicza trofika .... sniff snifff....
-
http://8wayrun.com/threads/noodalls-investigates-jg-and-some-gi.10645/
noodalls ze swoim sprzęciorkiem zajął się nowym caliburem więc z czasem pojawi się pewnie kilka ciekawostek systemowych których nie dało rady wcześniej sprawdzić normalnymi metodami
póki co zajął się JG/GI, sporo ciekawych informacji, inna sprawa że w tych najważniejszych musiałem go poprawiać bo wyciągnął jakieś mało logiczne wnioski xD.
Ciekawe jest to że GI jest lepsze, w sc4 miało 7 klatkowe okienko, tutaj ma już 10 klatkowe, w sumie czułem że jest jakby łatwiejsze ale nie chciało mi się tego sprawdzać.
-
to się wczoraj pomęczyłem z tym JG.
wniosek prosty, im dłużej się trzyma G, tym mniejsze szanse na JG.
Ma ktoś pada z autofire?
-
z auto fire byś miał 0% szans na JG :g
-
Staram się właśnie doświadczalnie przeanalizować JG i... nie wiem jak wyjdzie w praniu, ale w teorii wydaje się łatwe (przeciw wolnym ciosom).
-
no ja staram się to robić od początku, póki co jest ryzykowne na szybsze postacie ale nie trudne na na 2 hitowe serie
problem jest wtedy gdy myślisz że dasz radę i dostajesz pół paska bo za późno kliknąłeś ;d
-
hehe grając sobie z lexią na hardzie zrobiłem JG na drugi cios AA po zablokowaniu pierwszego
nawet nie trudne ; D
-
Ciekawe jest to że GI jest lepsze, w sc4 miało 7 klatkowe okienko, tutaj ma już 10 klatkowe, w sumie czułem że jest jakby łatwiejsze ale nie chciało mi się tego sprawdzać.
Jak na coś zużywające tyle paska to i tak ma małe okno :) Zwłaszcza, że niektóre postacie (Natsu) i tak nie mają nic ciekawego na gwarancie po GI.
-
W sumie natsu ma A+B dart 1A_44KK_bombka w PO za 70 bez ściany_dmg+mixup. Ale sam nie używam GI głównie ze względu na to że w ogóle o tym nie pamiętam, póki co bardziej skupiam się na JG.
Chociaż wypada o tym pamiętać bo jednak przy końcówkach jak ma się pasek a przeciwnik go nie ma to GI jest fajną sprawą:d.