Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wątki - True_Mumin

Strony: [1]
1
łódzkie / Siemano, łódzkie nerdy, istniejecie?
« dnia: Lipiec 03, 2012, 12:22:36  »
Roll call wszystkich mordobijców ze smutnego szarego miasta bez rzeki!

No tak. Od niedawna mieszkam w Łodzi i chyba jeszcze trochę w niej zostanę, także fajnie byłoby pobić się z kimś w coś IRL, bo zwariować kuhwa idzie normalnie. W tej chwili jestem akurat poza Łodzią (wakacje), ale od października pływam dalej po betonowym oceanie. Jeśli ktoś byłby chętny pograć, W COKOLWIEK, to piszcie tutaj, zrobi się ustawkę. :) Pozdro.

2
Stryker / Stryker - taktyki i matchupy
« dnia: Maj 11, 2011, 04:10:58  »
TACTICS


- b+3,2 to twój najlepszy przyjaciel. Wprawdzie nie ma po nim mocarnych akcji na midscreenie i jest wolne, ale ma to, czego Strykerowym normalom cholernie brakuje: ZASIĘG. Jak wytresujesz oponenta żeby wstawał po zablokowaniu b+3 (2 to jedyny overhead Strykera), to zaskocz go cancelem w Baton Sweep albo pistolet i kontynuuj napór.

- Zwykłe 3 i 4 to najlepsze narzędzia do poke'owania Strykerem. Po obu przeciwnik dostaje mały stagger i chociaż żaden special nie jest gwarantowany, to możesz dalej mieszać (np. cancel w pistolety, dash do przodu zamiast strzałów i zgadywanka).

- Uppercut i sweep Strykera są bardzo dobre i szybkie, używać używać!

- Granaty są biedne, ale czasami mogą czynić cuda używane na zmianę z pistoletami. Ich wersja EX jest niegłupia. Ogólnie zoning u Strykera jest całkiem niezły, chociaż nie topowy, jak u Sindel i Nooba.

- To, co się często zdarza: zablokowałeś teleport, przeciwnik się kręci w miejscu w powietrzu. Potraktuj to jako juggle starter, którego sam sobie założył. Czyli jedziesz z 1,2~b,f+1 i co tam dalej chcesz, albo z prostszą opcją 4~b,f+4, też jest solidna.
* Jest też opcja bardziej ryzykowna, czyli poczekanie aż spadnie na ziemię i dokładnie w tym momencie zaczęcie b+1,2,2. Wymagany dobry timing, ale warto potrenować.

- Co do juggle: jak bijesz oponenta w powietrzu i dojechaliście do ściany, nie rób typowego finiszu b,f+4, zamiast tego na przykład kolejny pistolet albo zwykłe 4. Niech zostanie w tym kącie, Stryker ma tam najmocniejsze akcje.



MATCHUPS

Wrzucę te postacie z którymi grałem trochę i mniej więcej mam pomysły co z nimi robić Strykerem.


Johnny Cage

- Flip Kick jest nie do ukarania praktycznie, nie próbuj.

- Za to na Shadow Kick odpowiadasz robiąc dash i full juggle jaki chcesz.

- Zoning działa na niego całkiem nieźle, pistolety głównie, pod granatami może zrobić Shadow Kick.

- Próbuj baitować jego X-Ray, skoki bez niczego na wake-up i tego typu numery. Trzeba poczekać aż Cage skończy mówić "Come on!", wtedy można go już prać po mordzie.


Kung Lao

- ten matchup to dramat. Uważaj i dużo blokuj, po divekickach jest kara. Przede wszystkim nie skacz na pałę na niego, bo pójdzie Spin i morderczy juggle.

- pistolet jest na niego bardzo dobry, może zgarnąć go ze startupu teleporta.

- jak już go zmusisz do teleportu, wyczekaj moment i sadź mu uppercuta.


Noob Saibot

- Nawet nie próbuj do niego strzelać z daleka, zoning na Nooba to samobójstwo. Zawsze cię przebije, to on jest od tego ekspertem. RUSHDOWN! Skacz i bij.

- Po zablokowanym Tele-Slamie robisz powietrznego punisha oczywiście.


Scorpion

- Dobry matchup. Roll Toss przebija mu linkę oraz palenie, a teleport punch cię nie trafi. Dużo się turlaj, dużo! Zoning odradzam, chyba że jako ostrożny baiting.

- Skakanie jest na tego dziada dobre, wyjątkowo. Jak nie trafi Spearem albo Hellfire to masz darmowego juggle'a.

- Tylko normalna wersja teleport puncha jest karalna, i TYLKO na bloku. Wersja EX jest dla niego bezpieczna.

- Oszczędzaj pasek na Breakery, Scorp ma dosyć mocarne juggle. Ewentualnie EXowe Roll Tossy, jako że działają na niego dobrze.


Smoke

- Ostrożnie i powoli, czekaj na błąd (czyli z reguły Teleport Attack, który blokujesz i jedziesz). Trzeba respektować jego Smoke Bomb.

- Gun cancel potrafi zdziałać cuda, jeśli dobrze go użyć. Smoke zacznie się trząść albo zrobi teleport punch, a tu zonk. Dobry mindfuck.

- Z jego "dymnego Akuma-dasha" można go chwytać. Przynajmniej z normalnej wersji, a nie będzie raczej chciał tracić paska na EXa.

- Oszczędzaj pasek na Breakery, Smoke kroi życie w szalonym tempie.

- X-Ray Smoke'a jest bezkarny na bloku.


Sub-Zero

- Podstawowa sprawa to karanie jego slide'ów: można po nich sadzić pełne juggle, siada zarówno b+1,2,2, jak i b+2,f+2 (to drugie ma łatwiejszy timing).

- Ostrożnie z Rollami. Dobre do karania Ice Balla, ale przegrywają ze slide'em, no i łatwo wpaść na Ice Clone'a i zebrać baty. Ewentualnie można próbować przebić się wersją EX, ale trzeba pamiętać że Super Armor jest tylko na początku animacji.

- Nie polecam zone'owania Sub Zero. Raz na ruski rok można sobie do niego postrzelać, a może się da zaskoczyć, ale odradzam, bo to straszliwie ryzykowne: zamrozi i zabije.



Edit: dodany Kung Lao, parę podstawowych spraw na tego drania.

3
Jade / Opening Treasure! - Jade combos, juggles etc.
« dnia: Kwiecień 24, 2011, 20:59:28  »
Czas rozkręcić forum nefrytowej laseczki, bo jest naprawdę bardzo interesującą postacią.

Na początek... totalnie wypasiony video guide co do jej BnB, oraz świetne studium tego co można robić z bumerangami.

--> http://www.youtube.com/watch?v=9iVfuG38Ob8

W filmiku są nawet notacje, bardzo miło ze strony autora. :)

4
Stryker / "Police brutality, coming up!" - Stryker combos & juggles
« dnia: Kwiecień 23, 2011, 13:31:45  »
*** KURTIS STRYKER ***




Notacja

u,d,b,f - kierunki: up, down, back, forward
ff - dash do przodu

1 - Front Punch, FP (PS3: kwadrat / Xbox: X)
2 - Back Punch, BP (PS3: trójkąt / Xbox: Y)
3 - Front Kick, FK (PS3: X / Xbox: A)
4 - Back Kick, BK (PS3: kółko / Xbox: B)
BLK - Blok (PS3: R2 / Xbox: Right Trigger)

~ - cancel, czyli "trzeba szybko"
(EX) - Enhanced Move, czyli razem z Blokiem
nj. - neutral jump, czyli skok pionowo w górę
X-RAY - czyli Super Combo ;)




Uwagi co do specjali


- Gun Shot (b,f+1) można przytrzymywać ile się chce, albo robić dash-cancel (zarówno do przodu, jak i do tyłu). Jeśli zrobisz cancel, to i tak ładuje ci się pasek specjali. Strzały ładują tylko jeśli oponent je zablokuje. Można tak się bawić i mylić przeciwnika, tylko ostrożnie z tym.

- Grenade Toss (d,b+1_d,b+2) jest straszliwie wolny i ryzykowny, ale może być dobrym AA na odległość, zwłaszcza w wersji EX. Ogólnie raczej nie polecam.

- Roll Toss (b,f+4) leci nisko przy ziemi, często pod projectile'ami (również normalna wersja). EX ma zasięg na cały ekran, oraz przyjemne obrażenia (16%). EX ma Super Armor przez kilka pierwszych klatek, czyli absorbuje jedno trafienie.

- Baton Sweep (d,b+4) jest świetnym atakiem na low, a w wersji EX drugi cios zawsze idzie, nawet na whiffie, ma zadziwiająco duży zasięg. Po trafieniu jest dosyć długi knockdown, przeciwnik nie może przez chwilę robić recovery ani wake-upów. EX ma Super Armor przez kilka pierwszych klatek.

- X-Ray Strykera ma "hyper armor": nieważne ile ciosów zbierzesz, nie przerwą ci animacji latary. Wciąż jednak możesz zginąć, jeśli te obrażenia wyzerują ci pasek życia. Zbiera z powietrza!



Kombosy

1,2 - proste i skuteczne, straszliwie szybkie. Przydaje się to w juggle'ach, zwłaszcza pod ścianą.

b+3,2 - natural combo, low -> medium (czyli overhead). Drugi hit to juggle starter, chociaż tylko pod ścianą można z niego coś ciekawszego wyrzeźbić. Uwaga, wolne dosyć, ale bezpieczne na bloku. Da się tutaj zrobić zgadywankę mid/low: albo robimy normalnie b+3,2, albo b+3~d,b+4. Najlepiej w wersję EX, jako że ma armor.

b+1,2,2 - natural combo, 2 i 3 hit trafiają kucających. Wybija pionowo w górę, wysoko. Umożliwia nj.2 (lub nj.1, na to samo wychodzi).

b+2,f+2 - dobry juggle starter, podoba mi się nawet bardziej niż b+1,2,2. Można czasami użyć naprzemiennie b+2,b+4.

2,3,2 - może zaskoczyć tym lowem. Po trafieniu przeciwnik leci bardzo daleko. Pierwszy i drugi cios special cancellable.

1,1,4 - knockdown combo. Po 1,1 jest special cancel. Szybkie, dobry zasięg. Stryker idzie lekko do przodu z piąchami.



Ground combos


1,1~b,f+1 - 11% (4 hits)
1,1~d,b+1 - 13% (3 hits)
1,1~b,f+4 - 15% (4 hits), z wersją EX 19%
2,3~b,f+4 - 18% (4 hits), z wersją EX 22%
2,3~b,f+1(EX) - 15% (6 hits)





STRYKER'S JUGGLES


(wszystko można zacząć od j.1 lub j.2, doda parę procentów)


Midscreen, no meter


Bardzo proste do zrobienia:

b+3,2, 4 - 21% (3 hits)

b+1,2,2, 4~d,b+4 - 22% (5 hits)

b+1,2,2, 2,3,2 - 23% (6 hits)

b+2,f+2, 4~d,b+4 - 23% (6 hits)

b+1,2,2, 4~b,f+4 - 23% (6 hits)

b+1,2,2, 1,2~d,b+1 - 24% (6 hits)

b+1,2,2, 4~b,f+4 - 26% (6 hits)

b+2,f+2, 4~b,f+4 - 27% (7 hits)


Ciut ambitniejsze:

b+1,2,2, f(jeden krok), 1,2~d,b+4 - 22% (6 hits)

b+3,2, ff, 1~b,f+4 - 25% (5 hits)

b+2,f+2, ff, 1,1~b,f+1, b,f+4 - 29% (10 hits)

b+1,2,2, nj.2, ff, 4~b,f+4 - 29% (7 hits)

b+1,2,2, nj.2, b,f+1, b,f+4 - 30% (8 hits)

b+1,2,2, nj.2, ff, 1,2~b,f+1, ff, d+2 - 34% (9 hits)

b+1,2,2, nj.2, ff, 1,2~b,f+1, ff, 1~b,f+4 - 35% (11 hits)

Dosyć harde:


b+1,2,2, nj.2, ff, 1,2~b,f+1, ff, 1,1~b,f+4 - 36% (12 hits)

b+1,2,2, ff, 1,2~b,f+1, ff, 1,2~b,f+4 - 36% (11 hits)

b+2,f+2, ff, 1,2~b,f+1, ff, 1,2~b,f+4 - 37% (12 hits)

Nowe combo po patchu!

b+3,2, ff, 1,1~b,f+1, ff, d+2 - 30% (7 hits)


Midscreen, 1/3 meter


b+1,2,2, nj.2, ff, 4~d,b+4(EX) - 29% (7 hits)

b+1,2,2, b+2~b,f+1(EX), b,f+4 - 28% (12 hits)

b+3,2, ff, 1~b,f+1(EX), ff, 1,~b,f+4 - 33% (10 hits)

b+1,2,2, b,f+1(EX), ff, 1,2~b,f+4 - 34% (11 hits)

b+1,2,2, b,f+1, 4~b,f+4(EX) - 35% (8 hits)

b+1,2,2, ff, 2~b,f+1(EX), ff, 1,2~b,f+4 - 36% (12 hits)



Midscreen, 2/3 meter


b+1,2,2, nj.2, ff, 2~b,f+1(EX), ff, 1,2~b,f+1(EX) - 37% (15 hits)

b+1,2,2, nj.2, ff, 2~b,f+1(EX), ff, 1,2~b,f+4(EX) - 41% (13 hits)

b+1,2,2, nj.2, ff, 3~b,f+1(EX), ff, 1,2~b,f+4(EX) - 45% (13 hits)



Midscreen, full meter


b+2,f+2, ff, 1~X-RAY - 43% (9 hits)

b+1,2,2, f_ff, 1,2~X-RAY - 44% (9 hits)

b+1,2,2, nj.2, ff, 2~X-RAY - 46% (9 hits)





Corner, no meter


b+2,f+2, 1,2, 1,2, 1,2~b,f+4 - 36% (12 hits)

b+3,2, 1,2~b,f+1, 1,2~b,f+1 - 36% (10 hits)

b+1,2,2, 2~b,f+1, 1,2~b,f+1, 4 - 37% (11 hits)

b+3,2, 1,2, 1,2~b,f+1, d+2 - 38% (9 hits)

b+1,2,2, nj.2, 1,2, 1,2~b,f+1, d+2 - 38% (11 hits)

b+3,2, 1,2~b,f_1, 1,2~b,f+4 - 39% (10 hits)

b+3,2, 1,2, 1,2, 1,2~b,f+1, 4 - 40% (11 hits)


Corner, 1/3 meter


b+2,f+2, 1,2~b,f+1, 1,2~b,f+1(EX), 1,2 - 40% (16 hits)

b+3,2, 1,2~b,f+1, 1,2~b,f+1(EX), d+2 - 44% (13 hits)

b+3,2, 1,2, 1,2~b,f+1, 1,2~b,f+1(EX), 4 - 45% (15 hits)



Corner, 2/3 meter


b+1,2,2, b,f+1, 1~b,f+1(EX), 1~b,f+1(EX) - 34% (15 hits) [Stryker mówi "OLDSCHOOL!!" :)]

b+3,2, 1,2, 1,2~b,f+1(EX), 1,2~b,f+1(EX) - 42% (16 hits)



Corner, full meter


b+2,f+2, 1,2, 1,2~X-RAY - 46% (12 hits)

b+3,2, 1,2~X-RAY - 47% (8 hits)

b+1,2,2, nj.2, 1,2~X-RAY - 47% (10 hits)





"Huh! Never knew I had it in me!"

Strony: [1]