Autor Wątek: Starcraft II  (Przeczytany 38431 razy)

Komandos

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 964
    • Zobacz profil
    • Email
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Starcraft II
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 29, 2010, 23:20:23 »
Cytuj
PS. I proszę mi nie mówić, że Maruderzy są overpower'd! :)

Maruderzy są za słabi, Zealoci są overpower'd  :P

Ja w betę trochę pograłem ale się zniechęciłem po dostaniu wpierdolu 10x z rzędu w pierwszych minutach gry  :D Fulla raczej kupie, ale dla singla, do multi wejdę jak już będę pewien, że mogę cokolwiek ugrać.

Know thy self, know thy enemy. A thousand battles, a thousand victories.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Starcraft II
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 30, 2010, 11:39:00 »
Najgorsze jest to, że z braku innych kampanii każdy lolek będzie grał terranami... Jest w tym też jakiś plus, easy win bo tymi szmatami protosami postawić szybko 4 warpy i zasypać cię jednostkami każdy bolek potrafi (wspaniałe macro lol).
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Kaczka

  • [Zachodniopomorskie]
  • Full Member
  • *
  • Wiadomości: 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Play Hard Go Pro :]
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Kaczilla
  • Skąd: Gryfice
Odp: Starcraft II
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 30, 2010, 12:00:40 »
Jak ktos mysli to szybko da sobie rade na koreanskie macro. Wystarczy 3xM (jak mas zelot) lub ghosty z umiejetnoscia zbijajnia tarczy (EMP Shot) toss'ow czy jakos tak i lezy przeciwnik.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Starcraft II
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 31, 2010, 13:07:03 »
tylko, że ghosty to już raczej late game, a w gate rushu raczej lecą w stalkery +blink :/
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Tokis_TLT

  • TLT
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Tokis_PL
  • Skąd: Łódź
Odp: Starcraft II
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 31, 2010, 13:42:09 »
tylko, że ghosty to już raczej late game, a w gate rushu raczej lecą w stalkery +blink :/
Dadrot, w SC2 Ghosty to już nie late game, bo Ghost Academy jest dostępne równocześnie z Factory, a twoja uber-taktyka 4 Warp Gate'ów może zostać szybko skontrowana, o ile Terran dobrze wyscoutuje proxy pylona lub widzi w co idziesz(Scan!). Maruderzy ze spowolnieniem(+ ew. Stimpack) zabijają wszystkie jednostki z Gatewaya bez pierdnięcia, na mass maruder pozostaje tech do Immortali lub FF Sentry, żeby rozproszyć wojo przeciwnika, ale jak jest Ghost z EMP robi się trochę ciężko. Oczywiście, Stalker z Blink to już trochę mocniejsza kontra, ale tu trzeba mieć dobre micro i trochę pomysłu żeby wymanewrować wojsko oponenta.

 Można by tak dyskutować, gra jest potężna pod względem taktycznym i w tej części DUŻO większe znaczenie ma kontrowanie poczynań przeciwnika, a co za tym idzie, scouting. Ale przecież nie będę tego tłumaczył takim prosom! :P

Solo

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 854
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Starcraft II
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 31, 2010, 13:50:41 »
Dadrot przeciez 4 x proxy gate mozna na milion sposobow kontrowac, jak ktos zagra takie cos to nie ma techa do immortali i terek go zmiecie z powierzchni ziemi 1 atakiem ; p.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Starcraft II
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 31, 2010, 20:39:27 »
Czy wy nie potraficie czytać? Napisałem przecież że plusem tego jest to iż mamy easy win a wy mi tu tłumaczycie jak można tą taktykę skontrować...
Wszystko można skontrować, wyskautować etc. 4 gate push, 3m, baneling busty itp. A jednak zawsze ktoś przegrywa.
Poza tym 4 gate push jest mega skuteczny nawet na pro levelu, na bank dużo częściej stosowany niż reszta gimmicków (void ray harass etc), więc byłby ostrożny w bagatelizowaniu tej taktyki. A wracając do ghostów to przecież niemądre jest myśleć, że będziesz ich miał z EMP gotowym w momencie gdy tos puszuje 4 gejtami w jakiejś 4-5 minucie. Widziałem naprawdę masę repków z turnamentów (protosi mega popularni) i mocny push działa, trzeba jednak umiejętnie grać.
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

KO.Mastah

  • TcT
  • Full Member
  • *
  • Wiadomości: 129
  • aka Robson
    • Zobacz profil
Odp: Starcraft II
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 06, 2010, 19:04:29 »
Lego Starcraft

Author says: Each second equal 15 pictures. So........I took thousands of? individual pictures to make this.

Szacun  chinasmile

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Starcraft II
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 09, 2010, 01:13:24 »
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

szostakfm

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 275
    • Zobacz profil
  • PSN ID: szostakfm
Odp: Starcraft II
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 09, 2010, 02:06:03 »
To Zerg aż tak imba? d-:
"Scrub" to stan umysłu, nie poziom umiejętności.

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Starcraft II
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 09, 2010, 08:34:15 »
zależy jak spojrzeć na to, nie chce mi się pisać paragrafów ale generalnie na chwilę obecną to najcięższa w prowadzeniu rasa i najbardziej niedorobiona. chociaż wewnętrznie wierzę, że jeśli znajdzie się ktoś wykorzystujący potęgę zergów w 100% to taką osobę powstrzymać będzie ciężko. ale to troszkę jak z taunt jet upper Bryana w tekkenie 6 :)
if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Tokis_TLT

  • TLT
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Tokis_PL
  • Skąd: Łódź
Odp: Starcraft II
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 09, 2010, 12:27:47 »
Kurde, chłopaki, no co wy, narzekanie znów że coś imba? Tekken6 imba, SSF imba, teraz SC2 imba... No dobra, może nie aż tak, ale wydaje mi się że można pograć każdą rasą, a z tych 3 wspomnianych gier SC2 jest chyba tą najbardziej zbalansowaną! Nie zapominajmy też o patchach i długich beta testach, z SC1 też zajęło trochę czasu zanim Blizz wszystko ładnie wyważył w gameplayu. Także bądźmy optymistycznej myśli i dajmy grze pooddychać bo póki co, od premiery minęło z pół miesiąca! :P

A co do Zerga, to wydaje mi się że nie ma co załamywać rąk, bo po prostu Europejczycy nie umieją nim jeszcze dobrze grać, co pokazali m.in. Koreańczycy na showmatchu KorVsEU, który zakończył się wynikiem 4:1 dla Azjatów, z których połowa grała Zergami. W Europie jest paru zawodników grających Robalami, wymienić wystarczy choćby TheLittleOne czy Dimagę i są oni prawdziwym postrachem online'owych turniejów. Faktem jest jednak, że Zerg jest najbardziej wymagający manualnie i trzeba mieć porządny multitasking - nieraz trzeba ogarniać 3 x Hatch + Queeny spawnujące larwy, rozsiewać creepa, wysyłać scout(bo tu nie ma scana czy obsa) i okrążać wojo przeciwnika, zakopywać unity, wysadzać banelingi, etc. Ogólnie rzecz ujmując - należy dobrze i szybko micrować, bo macro u Zerga można ogarnąć w miarę łatwo. Jak dla mnie bardzo fajna rasa, która wymaga po prostu dużo inwencji, skilla i ogrania. Czyli twoje porównanie do Bryana, Dadrot, jak najbardziej na miejscu! :)

Dadrot

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2136
  • Płeć: Mężczyzna
  • I'm whatever Gotham needs me to be.
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Dadrot/takeasitson
  • Skąd: Canada
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Starcraft II
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 09, 2010, 13:05:59 »
Nom jak napisałem, nie chodzi o to że imba - ponieważ gram nimi w zasadzie tylko i wierzę że ich potencjał nie ma sobie równego ALE bolą niedoróbki. Mam na myśli kilka oczywistych faktów, które były wałkowane od bety:

- mała ilość użytecznych jednostek (ultraliski, corruptorzy, broodlordzi bardzo sytuacyjne jednostki i niedopracowane)
- bardzo defensywne strategie (wall) na bardzo defensywnych mapach (rampy) i brak możliwości trzymania pressingu czy defensywy (w odróżnieniu od P i T nie ma jednostek mogących pokonywać rampy, nie ma jednostek z silnym aoe czy siegem jak tanki czy colosus, brak możliwości turtlingu).
- kolejnym czynnikiem jest fakt zbyt dużej zależności od creepa co mocno ogranicza agresywność i mobilność
- zbyt drogie jednostki i upgrejdy (hydra 2 supply t2, roach 2 supply, osobny upgrade speeda dla lingów, roachy, banelingów, burrow w T2 dopiero!, TONY gazu); zergi są mechaniką zmuszone do polegania na expandach i powolnej kontroli mapy i gry reakcyjnej co w połączeniu z mega posranym micromenagementem i wyjątkowo ciężkim scoutingiem odstrasza ludzi. Ze statystyk wynika, że totalnei mało osób nimi gra, nie pomaga fakt, że rasa nie jest obecna w wersji grywalnej w kampanii nawet przez 5 minut, nowi gracze nie będą nimi grać albo sie zniechęcą po kilku przegranych walkach z bioballem/mech t1 terran i taktyką 1a2a.

Blizzard od bety był molestowany tymi infromacjami i nic nie zmienił. Da radę wygrywać zergami ale wkład i wysiłek jest nieproporcjonalny a braki w designie widoczne gołym okiem. Z drugiej strony ja nie potrafiłbym tego zbyt zbalansować bo jeśli zergi dostaną mocniejsze buffy to najlepsi gracze będą steamrollować resztę, szczególnie na większych mapach.

Zergami gra się kompletnie inaczej niż w BW, większość zergów z jedynki gra protosami teraz..


if you watch Godzilla backwards its a heart warming tale of how a dinosaur helps rebuild a city then moonwalks into the ocean.

Tenshimitsu

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1107
  • Shisei meiari
    • Zobacz profil
    • ManjiKai
    • Email
  • PSN ID: Tenshimitsu
Odp: Starcraft II
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 09, 2010, 14:25:13 »
Powiem tylko że MaDFroG będzie podobno grać zergiem, robi się ciekawe. :)
"Logic will take you from point A to point B. Imagination will take you everywhere."

Solo

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 854
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Starcraft II
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 09, 2010, 17:01:41 »
Dadrot opisales zerga dokladnie takim, jakim powinien byc. Podobnie sie nim gralo w SC1. Dla Was chyba wszystko jest imba. Kiedys w SC1 mowiono, ze Terran jest najslabsza rasa i 2 lata rzadzily Zergi i Tossy. Przyszedl Slayer's Boxer i zrobil terranem taki rozpierdziel, ze zjechal wszystkich w Korei i nagle pol swiata zaczelo grac Terranami.