Autor Wątek: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie  (Przeczytany 12210 razy)

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« dnia: Czerwiec 28, 2010, 19:02:16 »
Zakładam ten wątek, bo wiem, że na forum jest trochę osób, które się tym interesują i spędzają w programach do grafiki/animacji lub przed samą kartką papieru dużo czasu ;-P

Sam osobiście z rysowaniem skończyłem wiele lat temu, bardziej mnie ciągneło do grafiki komputerowej. Ostatnio znowu na to wzięło - teraz jestem w trakcie tworzenia animacji ... Titanica. Nie wiem, kiedy uda mi się to skończyć. To jest moja pierwsza próba wyjścia poza Photoshopa. Całość będzie zrobiona na warstwach 3D w After Effects dla uzyskania większego realizmu (model statku nie jest 3D... kosztem większej możliwości obracania kamery wybrałem większą ilość detali jaką mogę na niego wcisnąć) Poniżej wrzucam parę screenów ze scen, które są mniej więcej skończone (sorki za rozmiar, są to screeny direct feed 720x480)


To ostatnie co zrobiłem. Nad zbudowaniem tej sceny siedziałem ok 4-5 dni. Składa się ona z ok 70 elementów zrobionych w różnych programach i połączonych w jedną całość w AE. Efekt rozbłysków zrobiłem w Sony Vegas. I chyba przez to całość wygląda bardziej jak jakieś malowidło, a zależało mi nad czymś bardziej realistycznym. Inspiracją do tej sceny był obraz Kena Marshall'a - http://2.bp.blogspot.com/_hyECORLe2jg/SWfuNjiSNGI/AAAAAAAADRk/5lVJHBWIzcU/s400/titanic.jpg oraz film Cameron'a z 1997 (naturalnie ;p)


Tutaj znowu inspiracja filmem Jamesa Camerona. To akurat było dość proste do stworzenia, woda i niebo zrobione w AE a statek w photoshopie. AE pozwala na stworzenie niesamowicie realistycznej wody =) to główny powód dla którego się na niego przesiadłem.


V

V

Tutaj coś co miałem w głowie od początku robienia tej animacji - scena, gdzie kamera zaczyna pod wodą i wyjeżdża na powierzchnię. Obie sceny były robione oddzielnie, później prawie osiwiałem próbując je połączyć =P mniej więcej się udało ale jeszcze nie do końca.

No i to tyle na razie. Reszty nie warto pokazywać, bo jeszcze wymaga dużo pracy. Chcę, żeby cały filmik trwał ok 5 min lub więcej ale niestety idzie to jak krew z nosa...


Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 28, 2010, 19:08:11 »
Wow, a ja byłem z siebie zadowolony kiedy w starych walkach z sc3 udało mi się zrobić płynny efekt przechodzenia między jednym meczem a drugim :o

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 28, 2010, 21:34:03 »
Naaajs Ringu. Bardzo obiecująco to wygląda:>. Jak sam (o ile) zacznę się w to bawić to wiem do kogo będę się zwracać z pytaniami : P.

Gargooletz

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tworzę scenę
    • Zobacz profil
  • Gamertag: Gargooletz
  • PSN ID: Gargooletz
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Steam ID: Gargooletz
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 28, 2010, 22:46:44 »
Rzeźnia. Czekam na final ver.

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 28, 2010, 22:52:30 »
Robisz to na TYM komputerze?

SAMEWISE

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: 52°44′0″N,23°34′0″E
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 28, 2010, 23:29:22 »
Rzeczywiście fajnie Ci to wyszło, podoba mi się 8)
Pewnie niedługo sam coś wrzucę.

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 29, 2010, 12:36:21 »
Dzięki, dzięki ;-) jak skończe kolejną scenę to zapodam kolejne screeny.

@Di, no tak, na tym. Czas renderowania filmików czasami doprowadza mnie do szału, średnio 45 min na ok 10 sekundową scenkę ale ogólnie nie jest tak źle.

Frizen

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1339
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Wrocław
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 29, 2010, 12:54:10 »
W ilu fps robisz? Nie wiem czy sa przyjete jakies standardy, ale czas trwania filmiku jednak bardzo malo mowi.
"People live their lives bound by what they accept as correct and true. That's how they define "reality". But what does it mean to be "correct" or "true"? Merely vague concepts… their "reality" may all be a mirage. Can we consider them to simply be living in their own world,shaped by their beliefs?"

SAMEWISE

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: 52°44′0″N,23°34′0″E
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 29, 2010, 15:29:37 »
Standardowo to raczej 25fps

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 29, 2010, 22:34:48 »
29,97 fps to be exact.

Ale czas renderowania i tak jest ogromny - natywna rozdzielczość filmiku to 720x480. Przy 1280x720 czas skacze do kilku godzin. Wybrałem mniejszą rozdzielczość głównie z tego powodu, ale też dlatego, że nie mam zbytnio miejsca na dysku - a filmiki muszę zapisywać bez kompresji, bo później i tak będe je obrabiał w Sony Vegasie. Już teraz 10 sekundowa scenka z tego pierwszego screena zajmuje 455MB =/

SAMEWISE

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: 52°44′0″N,23°34′0″E
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 30, 2010, 01:03:20 »
Ringu. Ja bym ci polecał utworzyć tymczasowy folder , całą animację zapisywać w pojedynczych klatkach np. w formacie PNG i potem złożyć to do kupy w odpowiednim programie. Nie stracisz wtedy tak na jakości jak w przypadku kiedy to od razu zapisujesz do AVI a przy okazji nie będzie to zajmowało tyle miejsca. Bo kiedy robisz dużo tych animacji to potem rzeczywiście jest spory problem.

JuniOr_TLT

  • Gość
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 30, 2010, 09:44:30 »
Śwetne Ringu!
Sam zastanawiałem się nad 3D ale nie doszedłem jeszcze od czego by tu zacząć :P

SAMEWISE

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: 52°44′0″N,23°34′0″E
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 30, 2010, 12:08:33 »
Śwetne Ringu!
Sam zastanawiałem się nad 3D ale nie doszedłem jeszcze od czego by tu zacząć :P
Od Blendera  ;)

Kati

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 405
  • Płeć: Kobieta
  • (o|o) vs (v)(oVo)(v)
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 30, 2010, 18:12:47 »
nieźle Ringu, jedziesz jedziesz! Koniecznie poka efekt końcowy :D
W dziedzinie animacji mnie stać co najwyżej na to haha:
forum o figurkach kolekcjonerskich: http://thecollectorsclub.net/forum/index.php

Ring

  • 214B
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1431
  • You won't suffer... much
    • Zobacz profil
    • The Ring Community
  • PSN ID: Ring_PL
  • Skąd: Warszawa
Odp: Rysunki, grafiki, CG art, 3D - ogólnie
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 01, 2010, 23:10:22 »
Dzięki ;-) Kati, pamiętam, że gdzieś jeszcze miałaś animowaną S-Minę.

Jeśli chodzi o programy 3D to też słyszałem, że Blender jest dobry na początek. Nie warto sie od razu wrzucać na głęboką wodę (3Ds Max lub Maya) bo to są niesamowicie skomplikowane programy z tysiącami opcji. Pozatym jeszcze jest Google Sketchup, ale to już zależy co się chce robić w takim programie. 3D można też robić w After Effect, ostatnio zrobiłem bieda-model wraku statku, który wyszedł zadziwiająco dobrze (ale dopiero jak się później zmieni ustawienia jasności i kontrastu video, żeby ukryć wszystkie niedoskonałości:P jakieś 70% modelu jest ukryte w cieniu)

W AE fajne jest to, że działa na warstwach 3D, dzięki czemu dość prosto przekształcić można zwykłe zdjęcia 2D do 3D, nie jest do co prawda pełne 3D a takie jak w "Avatarze" np.

Ringu. Ja bym ci polecał utworzyć tymczasowy folder , całą animację zapisywać w pojedynczych klatkach np. w formacie PNG i potem złożyć to do kupy w odpowiednim programie. Nie stracisz wtedy tak na jakości jak w przypadku kiedy to od razu zapisujesz do AVI a przy okazji nie będzie to zajmowało tyle miejsca. Bo kiedy robisz dużo tych animacji to potem rzeczywiście jest spory problem.

Tylko czy to się naprawdę opłaca? Być może trochę mniej miejsca takie pojedyncze pliki PNG by zabierały, ale wtedy wydłużył by się czas robienia całości - no i nie wiem, czy później przed montażem nie trzeba by było tego znowu "sklejac" do pliku video.

« Ostatnia zmiana: Lipiec 01, 2010, 23:15:33 wysłana przez Ring »