Autor Wątek: Dyskusja ogólna  (Przeczytany 4014 razy)

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Dyskusja ogólna
« dnia: Kwiecień 27, 2010, 06:56:18 »
Temat do dyskusji o tej postaci. Materiały tu zgromadzone będę starał się umieszczać w dziale SSF4 na stronie.

Jeśli będzie taka potrzeba, to wszystkie postaci dostaną osobne działy.
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2011, 23:34:54 wysłana przez cieslak »

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Guile
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 26, 2010, 19:41:31 »
yoł! dzisiaj albo jutro zrobię tu jakiś poradnik o Guilu  , zależy na kiedy wyrobie się z lvlem w WoW'ie ; Dd

Ukyo_Tachibana

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 277
    • Zobacz profil
  • Gamertag: UkyoT666
  • PSN ID: Ukyo_PL
  • Skąd: Plymouth UK
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Guile
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 27, 2010, 00:49:56 »
Czekaj zrobie za ciebie


Sonic Boom Sonic Boom Sonic Boom Sonic Boom

Dziekuje

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Guile
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 27, 2010, 01:01:59 »
Powodzenia w wygrywaniu z taką taktyką ;] Guile to jest może i najbardziej przegięta postać w tej grze, ale naprawde nie da sie nim dużo ugrać bez dobrego spacingu, footsies i jakiegoś gameplanu na każdy matchup. Nie wiem czemu tyle ludzi tego nie ogarnia, może rzeczywiście oglądając walki dobrych Guile'ów większość graczy widzi tylko te latające fireballe i nic poza tym.

Mam nadzieje że nie zaliczasz sie do tej scrubowni ;p

TasTer

  • Backdash Team
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1102
  • Płeć: Mężczyzna
  • Opieka Społeczna
    • Zobacz profil
    • .
    • Email
  • PSN ID: TasTerPL
  • Skąd: Szczecin
Odp: Guile
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 27, 2010, 10:51:34 »
Ukyo zapomniałeś, że jak skaczą to s.HP/FRAAASZKKIIk

:F

Sneju spokojnie. Złap sarkazm czasami ;)

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Guile
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 27, 2010, 11:34:24 »
Ale to nie był sarkazm.

Ja jestem spokojny, w moim poście nie ma przecież żadnej niezadowolonej emotki ;p

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Guile
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 27, 2010, 13:51:04 »
Ja myślałem, że sarkazm... przeca SRK = SaRKazm w Twoim PSN ID, nie?

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Guile
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 27, 2010, 14:56:28 »
No w moim tak, ale odnosiłem się do posta Ukjo ;p

Maddest, i gdzie ten poradnik?

gaawa

  • Moderator forum
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 443
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pruszków/W-wa
Odp: Guile
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 27, 2010, 15:12:05 »
to Guilu w SSF4 dostał jakiegoś boosta? bo chyba w początkach SF4 był raczej słabym midem... I w matchupach tez mial slabe osiagi

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Guile
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 27, 2010, 15:15:49 »
Polepszyli mu troche sonic boomy (nie wiem dokładnie co, chyba szybciej da sie je nachargować), no i w końcu ma ultrę którą da się używać. Do tego można dodać osłabienie wielu mocnych postaci i mamy topa ;p

maddest

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Użytkownik jest na liście obserwowanychObserwowany
Odp: Guile
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 27, 2010, 19:05:38 »



GAJL F.A.KU
Autor:EMP Maddest

Guile (czyt. Gadlajk). Postać u której jedynym minusem jest brak ładnych kolorów i nieproporcjonalny do wcześniejszych części tatuaż na bicepsie (i może to że w grze jest jeszcze Dhalsim). Postać do wszystkiego : może robić szalony pressing oraz poiepany turtle. Plusy tej postaci to wszystko zaczynając na poiepanych priorytetach kończąc na świetnej ultrze , sonic boomach i hitboxie.


------------------------------------------------



1.Cytaty(musiałem ;qq)
"Go home and be a family man" - Guile
"Sonic Boom" - Guile
"Sonic Hurricane Kick" - Level|UP Commentator
"GUILE獣は、" - Daigo Umehara



------------------------------------------------



2.Normale


------------------------------------------------



close s.mp(strong) - można używać jako frame trapa , można zcancelować w speciala.

far s.mp(strong) -  to samo co u góry , można też stosować jako anti-air na neutral jumpy.

forward + mp (strong) - jednohitowy overhead , średnie zastosowanie.

close s.hp(fierce) - sprawdza się jako anti-air na neutral jumpy ale lepiej użyc c.hp , jest cancelable w speciale

far s.hp(fierce) - moc , świetny anti-air o poiepanym priorytecie i hitboxie , bardzo dobrze się sprawdza w zoningu i footsies , jako anti-air stosować kiedy przeciwnik jest poza zasięgiem c.hp , świetnie sprawdza się na  zatrzymywanie dive kicków wszelkiej maści

forward + hp (fierce) - bardzo dobry anti-air coś w stylu far s.hp lecz ma mniejszy priorytet i opóźnienie , stosować kiedy przeciwnik jest poza zasięgiem far s.hp i c.hp , ma też spore zastosowanie jako poke i w pressingu.

s.lk (short) - żadnego zastosowania nie znalazłem , przydaje się jako option select

forward + lk (short) - idealny do skracania dystansu , może zastąpić forward dash'a   , bardzo przydatne w matchupie z Sagat'em , Ryem do karania kulek za pomocą Sonic Hurricane.

s.mk (forward) - bardzo dobry anti-air na postacie z dive kickiem (Rufus , Cammy itp) trzeba wiedzieć kiedy użyć

forward/back + mk (forward) - nie znalazłem większego zastosowania do skracania dystansu się nie opłaca bo tracimy charge'a

close s.hk (roundhouse) - ma jakiś tam inviciblity i całkiem spory priorytet oraz opóźnienie , zaleca się stosować podczas pressingu w cornerze na przeciwniku

far s.hk - świetny poke , ma swoje zastosowanie w pressingu za pomocą Sonic Boom Shield'a



------------------------------------------------




crouching lp (jab) - przy dobrym timingu można scancelować w jakiegoś speciala ale lepiej jest połaczyć w c.mp bo jest o wiele łatwiej z cancelem

crouching lk (short) - tak jak wyżej (c.lk nie da się cancelować w speciala)

crouching mp (strong) - podstawa w combo , super i special cancelable

crouching hp (fierce) - ekhmm... wszyscy to bardzo dobrze znają (jak nie to polecam wyjść z bunkru) , co tu dużo mówić - najlepszy anti-air-normal w grze , bardzo przydatny i jest podstawą w dobrej grze Gajlem , szerokie zastosowanie w wszelkiej maści option selectach

crouching mk (forward) - bardzo dobry do dystansowania przeciwników którzy są przed nami a jak puścimy Sonic Boom'a mogą przeskoczyć i ukarać

crouching hk (roundhouse) - najgorszy normal Guil'a , najgorsza podcinka w grze i najprawdopodbniej najgorszy normal w grze , jest strasznie karalny na bloku.


------------------------------------------------



jumping hp (fierce) - najprawdopodbniej najlepszy priorytetem air to air w grze , jest poiepany , znajduje zastosowanie jako anti-air (tak wiem głupio to brzmi ale ma aż taki priorytet) jest boski do ściągania Rufus'a z dive kicków i co najważniejsze daje uczucie spełnienia :DD

jumping hk (roundhouse) - gorszy priorytet od hp ale też bardzo dobry , przydatny do safe jumpowania i pressingu

jumping lk (short) - jedyny crossup Guil'a , przydatny do safe jumpów


------------------------------------------------


3.Speciale i Ultry



------------------------------------------------


Sonic Boom® - powód do dumy każdego Guile playera , jest lepszy niż domowy obiad , ma lepszy głos niż Michael Jackson , jest lepszym antivirusem niż NOD32 , jest cieplejszy niż kaloryfer w zimie... tak to Sonic Boom , istnieje legenda że pewien człowiek zauroczył się w nim i wywiesił sobie nad łóżkiem jego Frame Date (najprawdopodobniej był to człowiek o czarnej karnacji i popierał ruch Rastafarian). Ale już tak na serio - w SSF4 jego czas chargowania został skrócony i to o ile , jego recorvery jest praktycznie zerowe , bardzo ciężko go ukarać jakąś ultrą/jest to praktycznie niemożliwe. Jest to jeden z powodów przez który ludzie uważają Guil'a za przegiętego , jego Sonic Boom potrafi ładnie zmindfuckować mniej więcej dlatego że sporo ludzi będzie go przeskakiwało co jest błędem bo jego recorvery jest praktycznie zerowe co w połączeniu z chorymi priorytetami Guila a2a i anti-air , daje możliwość ukarania tych jumpów. Jest to też świetna zabawka do pressingu , mniej więcej dlatego że w cornerze nie potrzebujemy FADC aby zrobić po nim c.hk albo combo typu c.lp , c.mp xx flash kick. Podsumowując jest to najlepszy projectile w grze , jest bestialski do zoningu , turtla przez swoje recorvery to samo tyczy się pressingu.



Flash Kick - tutaj będzie krótko - świetny anti-air , ciężko go wsadzić na auto-correct , można zrobic Flash Kick FADC Ultra 2 , Ryu i Ken mają tendencje do pokonywania go za pomocą j.hp dlatego na nich polecam robić go w wersji EX.


Super - Double Flash - średni super , nie opłaca się go używać lepiej zostawić metera na EX Sonic Boom i Flash Kicki , można po nim posadzić U1 i U2.




U1 - Flash Explosion - nie combowalna ultra , dobra na anti-air lecz nie polecam jej robić na shoto bo można ją łatwo uniknąć za pomocą air-tatsu , przydatna na postacie nastawione na pressing (Rufus itp).




U2 - Sonic Hurricane - miód ultra , świetna do wyłapywania fireballi , combowalna po Flash Kick FADC , bardzo dobra też jako anti-air.



------------------------------------------------



4.Combosy


(dmg/stun)



1) c.mp xx hk flashkick (230 / 300)
Variants:
c.mp xx EX flashkick (250 / 350) Not worth meter use IMO.

2) df.hk > hk flashkick (270 / 400)
Variants:
- df.hk > EX flashkick (290 / 450) Not worth the meter use IMO.

3) df.hk > backfist (230 / 400)
Variants:
- df.hk > b.hk (220 / 400) Let's you keep back charge. Only on airborne ops.

4) s.hp xx jab boom (170 / 250)
Variants:
- s.hp xx boom > backfist (266 / 410)
- c.mp xx boom (120 / 150)
- c.mp xx boom > backfist (216 / 310)
- s.hp xx EX boom (220 / 300)
- s.hp xx boom xx FADC > sweep (250 / 330) Not worth meter use IMO
- s.hp xx boom xx FADC > s.hp (250 / 410) Not worth meter use IMO



5) c.lk > c.lk > s.lp > s.hp (154 / 280)
Variants:
- s.lp > s.lp > s.lp > s.hp (134 / 280) Whiffs on crouchers.
- c.lk > c.lk > c.lk > s.lp > s.hp (xxx / xxx) On bigger characters.
- c.lk > s.lp > c.mp xx boom (141 / 215) Easier link with s.lp > c.mp.

6) c.lk > c.lp > c.mp xx hk flashkick (228 / 320) or (186 / 250)



7) Super > U1 (641 / 000) or super > U2 (528 / 000)
Variants:
c.mp xx super > U1 (668 / 100)
c.mp xx super > U2 (577 / 100)
c.mp xx sonic boom xx super > U1 (619 / 150)
c.mp xx sonic boom xx super > U2 (534 / 150)
c.mp xx hk flashkick xx lk super > U2 (544 / 300)


8 ) hk flashkick xx FADC > U2 (376 / 200)
Variants:
c.mp xx hk flashkick xx FADC > U2 (419 / 300)

9) Df.hk > hk flashkick xx FADC > U2 (459 / 400)

10) S.hp xx hk flashkick (280 / 400)

11) S.hp xx super xx U1 (714 / 200) or U2 (621 / 200)



------------------------------------------------


5.Option Selects






------------------------------------------------



6.Frame Data




------------------------------------------------

Jutro dodam matchupy i tutorial na Flash Kick FADC Ultra 2

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Guile
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 27, 2010, 23:02:36 »
Cytuj
forward/back + mk (forward) - nie znalazłem większego zastosowania do skracania dystansu się nie opłaca bo tracimy charge'a
Lol, przecież to jest jedno z jego najlepszych narzędzi do pressingu, nie ma chyba w tej grze lepszego hop-kicka, nie licząc cl.mk Rose i instant dive kicków.

Ogólnie fierce to jest jego najlepszy guzik, naciskajcie go często a będziecie dużo wygrywać.

Vipe

  • Poznań Dojo
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: Vipe-TcT
  • Skąd: Pozna�
Odp: Guile
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 23, 2010, 19:44:00 »
zgodziłbym się z maddestem, gdyż by skracać dystans

f+mk trzeba umieć/ wiedzieć/ czuć jak to robić.

natomiast opcja b+mk to już inna bajka, gdyż wraz z b+lk można swobodnie poruszać się po ekranie mając w pogotowiu SB. W dodatku to Hop Kick. Rewelacja !!

edit:

back+lk lepsza opcja niż forward+lk (chodzi o poruszanie się z chargem)

air throw - fajna sprawa jako air-air. Kto oglądał Canada Cup ten wie co tym można zrobić ;)

sonick boom jest świetny,ale..... -  należy uważać gdyż można przyjąć Tatsumaki od Shotosów, a jak puścimy wersję EX to np Seth ma gwarantowaną U1
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2010, 20:05:27 wysłana przez Vipe »

wilku

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 560
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Wilku na Facebooku
    • Email
  • PSN ID: Wilku
  • Skąd: Konin
Odp: Dyskusja ogólna
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 26, 2011, 16:19:01 »
http://www.youtube.com/watch?v=AY2aRfplTJc
niech mnie ktoś utwierdzi w przekonaniu że to pierwsze combo nie jest możliwe bo sam już nie wierzę w to co widzę.
Czytaj ze zrozumieniem, pisz z głową


so true

szostakfm

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 275
    • Zobacz profil
  • PSN ID: szostakfm
Odp: Dyskusja ogólna
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 29, 2011, 21:13:56 »
Jeżeli chcesz wykonać to kombo to zacznij od sonic boom, cMP xx sonic boom. Konkretnie wygląda to tak:
db (charge) f db (charge) HP MP xx f HP
Musisz nauczyć się robić pre-charge, czyli właśnie podczas robienia sonic booma przed naciśnięciem HP wrócić i już charge'ować następny ruch (w innym wypadku nie starczy Ci klatek). Poza tym musisz nauczyć się robić cMP najlepiej na ostatnią chwilę oraz tak samo na ostatnią chwilę anulować cMP w kolejnego sonic booma.
Kombo podane na filmiku jest o tyle trudne, że pre-charge w nim jest rozdystrybuowany na dwa sonic boomy, a łączące je normalne ciosy muszą być bardzo dokładnie wpisywane oraz równie dokładnie anulowane. Niestety nie wiem ile klatek można pre-charge'ować (minimalnie dwie, bo inaczej kombo z filmiku chyba by nie działało).
"Scrub" to stan umysłu, nie poziom umiejętności.