Autor Wątek: Top 10 Ciosów  (Przeczytany 5704 razy)

JuniOr_TLT

  • Gość
Top 10 Ciosów
« dnia: Grudzień 20, 2009, 20:58:21 »
Mój Top przedstawia się następująco:
1. d/f+1 - dobry szybki mid z kontynuacją i możliwością wejścia w DES
2. b+1 - mid ze sporą przewagą na hicie
3. iWR+2 - nie trzeba nic pisać
3. 3+4,3 - zasięg na połowę planszy
4. d/b+3 - fast low poke
5. 2,3,3 - od 2giego hitu natural, daje juggla, wbija na ścianę łatwy w HitConfirm, dobry setup pod ścianą.
6. u/f+4,4 - low crush, NC, daje bound-juggl'a, niewielka kara
7. d/f+2 - nie karalna wybitka na mid xD
8. f,f_3,4,4 - Łatwy Hit Confirm, na mid, setup, NC
9. f+1+2 - cholernie szybkie, Low Crush (?), spora przewaga na Hicie
10. DES - Panika u przeciwnika xD

Di

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 6149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Objection!
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Warszawa
Odp: Top 10 Ciosów
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 20, 2009, 21:09:57 »
u/f+4,4 - warto dodać, że drugi cios trafia leżącą postać.

Czy DES poza paniką u przeciwnika, infinitem na Pandę i ew. cheap damage ma coś, co naprawdę nadaje się do top 10 ciosów Alisy?

1+2 to dość dobry cios (niekaralna wybitka na mid, która jest świetnym low-crushem, czasem mid-crushem), ale trzeba bardzo uważać z jego używaniem. IMO można by było go wsadzić do top 10, bo akcje po nim dają naprawdę dobry damage.

JuniOr_TLT

  • Gość
Odp: Top 10 Ciosów
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 20, 2009, 22:01:28 »
Wg. mnie 1+2 jest beznadziejne a to dla tego że bardzo często nie trafia w przeciwnika, nawet stojącego. A w DES Ali ma juggle i frame trapy ^^

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Top 10 Ciosów
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 21, 2009, 01:32:49 »
Des? Jedyne co to ma fajnego to 50%. Gdzie to ma realne przewagi?

f+1+2  nie ma żadnego crusha, zabija to każdy low.
2,3,3 ? Łatwy hit confirm? Przecież tego nie można w ogóle hit confirmować. Z resztą, co tu hit confirmować skoro zawsze można zablokować pierwszy hit:P.
3+4,3 - ee a co to jest xD? Chyba chodziło o f+3+4,3:P. Na dzień dzisiejszy może i można nimi zamieszać ale problem z tym jest taki że zarówno to jak i f+3+4,4 można łatwo stepnać w obie strony a że ma to charakterystyczny początek animacji (f+3+4) tak pewnie z czasem ludzie zaczną to strasznie wymijać.
d/f+1 jest dobre, ale kontynuacje już raczej nie, nie jest nc, nie jest ncc, można wystepować w dwie strony, można się schylić można się wciąć na bliku i na hicie gdy trafi pierwszy.
f,f_3,4,4 - to jest fajne, ale też na dopóki nie nauczą się schylać pod drugim, wtedy jak zablokują to będziemy latać za każdym razem, czasu na schylenie jest dość sporo.

Solo

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 854
    • Zobacz profil
    • Email
Odp: Top 10 Ciosów
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 21, 2009, 11:24:44 »
Brakuje mi:

1,1 - 30 dmg 10f punisher, po ktorym najlepiej dolozyc db+3
b+3+4,3+4 - dobry wiff punisher (w polaczeniu z backdashem)

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Top 10 Ciosów
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 21, 2009, 12:22:39 »
No  1,1 to jest podstawa, +9 na trafieniu niewielka strata na bloku, najlepsza kara do -12 a czasem nawet do -13
Imo brakuje jeszcze:
1 - +1 na bloku +8 na trafieniu, świetny poke.
d/f+4 - kolejny świenty poke, +4 na trafieniu, idzie na mid w 12 klatek i ma dobry zasięg więc jest to czasami jedyna jej kara, kiedy 4 jest za wolne a 1,1 nie ma zasięgu. Np jedyna kara na sonic fangs stiva.
4 - 13 klatek, bezpieczne, wall splat, dobry dmg, bdb do karania i najlepszy tam gdzie 1,1 nie dosięga oraz kiedy mamy blisko ścianę.
b+2,4 - natural, mid high, w pełni hit confirmable nawet przy maksymalnym opóźnianiu, bezpieczne, wall splat, prawie 40 dmg.

b3+4, 3+4 nie wiem czy jest w top 10 ale na pewno jest bardzo solidne, jako że Ali-san nie ma żadnego innego mid launchera z jg starterem z tego zasięgu. u//f+4 jest bardzo ok w takich sytuacjach ale ma mniejszy zasięg no i słabsze komplety, a iwr2 czy bf+2 idą na high i przy recovery przeciwnika gdzie kuca mogą być samobójstwem.

z bardzo solidnych ciosów jest jeszcze:

b,f+2, robi się to bardziej intuicyjnie i szybciej niż fff+2, jedyny minus tego że nie ma gwarantowanego kompletu, ale wciąż bardzo solidne z większych odległości kiedy nie czujemy się na siłach zdążyć z fff+2.

ff+2,3 też jest bardzo dobrym ciosem w takich sytuacjach.

No i b+3 jako pewniakowy step killer we wszystkie strony, tyle że tu już idzie kara na -12.

pewnie jest jeszcze coś ale tyle mi przychodzi do głowy.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2009, 13:48:18 wysłana przez CheeseOfTheDay »

Wacho_VHO

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • -Team Individualists-
    • Zobacz profil
    • Backdash
    • Email
  • CFN: Satsui_No_Wacho
  • Gamertag: PL Balrog I
  • PSN ID: ice0age-w-
  • Skąd: Poznań
Odp: Top 10 Ciosów
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 21, 2009, 13:24:11 »
No to teraz moja lista:

1. db+3 - jeden z najbardziej... denerwujących lowów w grze, całkowicie bezpieczny. Na mistical forest niewidzialny.
2. 1,1 - najlepsza kara na -10, daje przewagę +9 na trafieniu.
3. ff+2,3 - zasięg + dmg, na bloku mamy -13.
4. df+2 - standardowy upper, 15 klatek, na bloku bezpieczne, nie wybija kucających.
5. df+1 - jak to df+1, 13fr poke, bezpieczny, przewaga na hicie.
6. uf+4,4 - low crushująca, priorytetowa wybitka (daje B!), -12 na bloku, dobija leżących (drugi hit).
7.1+2 - bezpieczna low crushująca wybitka.
8. b+3+4,3+4 - tak, jak napisał Solo - bardzo dobry whiff punisher z przyzwoitym dmg.
9. iWR+2 - +4 na bloku, na hicie gwarant, tyle, że idzie na high.
10. db+1,1 - zagranie, które, odpowiednio użyte, potrafi wyciągnąć nas z wielkich opresji. High crush, przewaga na bloku, idzie na high, więc gdy odpalimy na janka, możemy polecieć.

JuniOr_TLT

  • Gość
Odp: Top 10 Ciosów
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 24, 2009, 20:44:22 »
Po sprawdzeniu wszystkiego muszę się z tobą zgodzić Liberty ^^
Dobrze że ktoś jeszcze (i to do tego porządnie znający się na rzeczy) gra Alisą. Przynajmniej jest o czym podyskutować.
wg. mnie b+3+4 zasługuje na top 10. A dla czego? Bo jest całkiem niezłym crushem, z którym jak widziałem wypalają koreańcy np. podczas d/f+3 bryana ^^

Wacho_VHO

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 907
  • Płeć: Mężczyzna
  • -Team Individualists-
    • Zobacz profil
    • Backdash
    • Email
  • CFN: Satsui_No_Wacho
  • Gamertag: PL Balrog I
  • PSN ID: ice0age-w-
  • Skąd: Poznań
Odp: Top 10 Ciosów
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 25, 2009, 13:07:05 »
Osobiście przy pomocy b+3+4 przebiłem już chyba 3/4 zagrań w grze :D 

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Top 10 Ciosów
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 27, 2009, 14:08:07 »
Fajna sprawa, alisa ma auto blok w swoim tauncie. Bajer xD.

JuniOr_TLT

  • Gość
Odp: Top 10 Ciosów
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 27, 2009, 18:15:34 »
Niestety low'y wchodzą ;/ ale ludzie nie wiedzą co się dzieje jak im się tego taunta w półdystansie odpala xD i z reguły traktują jak unblock albo jakąś pomyłkę próbując ukarać czymś co ma stratę chociaż na ręce :P

Furb

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2451
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kept you waiting, huh?
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: FurbPL
  • Skąd: Wawa
Odp: Top 10 Ciosów
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 28, 2010, 17:52:37 »
Moja lista:

1,1 - Moim zdaniem jedna z najfajniejszych kar w grze. Wchodzi w 10f i dzieki duzej przewadze na trafieniu mamy multum mozliwosci.

b+3+4, 3+4 - Swietna kara na whiffy i kolosalny zasieg.

u/f+4,4 - Wybitka na 15f, bezpieczna, bardzo fajna na kucajacych przeciwnikow. Pod sciana tez warto uzywac.

d/b+3 - Jeden z lepszych lowow w grze, szybki, bezpieczny, na planszach z woda niewidoczny ;d

d/f+2 - i16 wybitka na mid, bezpieczna, jeden z podstawowych js.

FLY+2 - Chyba jeden z mniej docenianych ciosow alisy, Niby high, ale na bloku daje +4 przewagi no i mozna go wykonac z pewnym opoznieniem. Podlatujemy maksymalna odleglosc f+3+4 i na koncu dorzucamy dwojke w efekcie czego zyskujemy prawie drugie tyle zasiegu. Mozna tym naprawde zaskoczyc przeciwnika.

ff+2,3 - Dobra akcja z dystansu. Daje wallsplata jak sie nie myle to chyba NCc, ale musialbym sprawdzic.

b+1 - Fajny poke, mid, i15, -5 na bloku i +8 na trafieniu, ogolnie alisa ma jeszcze kilka takich akcji, ale ten wydaje mi sie najciekawszy.

b+4,3 - Bezpieczne, drugi hit na CH pozwala na juggle. Dobry zasieg.

DES (caly stance) - Pomimo ograniczonego movementu (z drugiej strony u+3+4, d_3+4 pozwalaja ominac naprawde wiele akcji) bardzo podoba mi sie ta postawa. Wlasciwie tylko 2 ciosy narazaja nas na wybitke (ktorych i tak sie raczej nie oplaca uzywac). Na scianie mozna wyciagnac niezly dmg i troche namieszac przeciwnikowi w glowie.

Dorzucilbym jeszcze kilka ale to w koncu TOP10 ;d

Snake

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 3483
  • Płeć: Mężczyzna
  • never lucky BabyRage
    • Zobacz profil
  • PSN ID: SnakeSRK
  • Skąd: Gdańsk
Odp: Top 10 Ciosów
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 28, 2010, 18:10:51 »
Jak dla mnie (kolejność oczywiście losowa):

1. d/f+2
2. d/b+3
3. b+1
4. u/f+4,4
5. f,f+2,3
6. WR+2
7. d/f+4
8. 1,1
9. b+3+4,3+4
10. f+1+2

Co do tego co napisał Furb:
u/f+4,4 nie jest bezpieczne (aczkolwiek kara u większości postaci nie jest zbyt bolesna;])
b+4,3 - też tak myślałem, ale niestety drugi cios na bloku można spokojnie obejść i lecimy :(

JuniOr_TLT

  • Gość
Odp: Top 10 Ciosów
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 08, 2010, 13:22:51 »
Po kilkumiesięcznej grze tą postacią jestem zmuszony trochę zmienić moje top 10:
1. 1,1 - NC, przewaga, dobra kara 30 dmg, wychodzi w 10f i daje +9f
2. d/f+1,4 - NCc, 31 dmg, 4 wygląda jak low, wychodzi w 12f i daje +5 i jest nie karalne
3. u/f+4,4 - dobra wybitka karalna na ws+4, juggielek za 54 dmg bez ściany
4. b+2,4 - Łatwy HitConfirm, NC za 38 dmg, daje wallsplat, 4 to high ale ciężko się pod tym na reflex schylić
5. iWR+2 - masakra cios z przewagą, leci na high ale można wymienić z iWR+3,4 idącym na mid, obydwa dają wallsplat, trafiają po b!, iWR+2 daje na hicie gwaranta w postaci f+1+2
6. d/b+3 - tłumaczyć chyba nie muszę
7. d/f+2 - 16f, -9f na bloku wybitka ale nie na kucających (wybija kucającego na CH)
8. DES - DestroyerForm jak sama nazwa wskazuje niszczy i pasek przeciwnika i jego psychikę
9. b+1 - dobry mid poke 15f z przewagą +8f, trakuje trochę
10. DES+2 - to się pod midami schyla i pod special midami też ^^ wybitka z dobrym jugglem 69dmg a do tego z DES, dzieki temu alisa w DES jest bardzo niebezpieczna.

Furb

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 2451
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kept you waiting, huh?
    • Zobacz profil
    • Email
  • PSN ID: FurbPL
  • Skąd: Wawa
Odp: Top 10 Ciosów
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 08, 2010, 14:58:35 »
Swoja tez jestem zmuszony zmienic. Jak patrze na to co wtedy napisalem to nie chce mi sie wierzyc ;d.

1. 1,1
2. b+1
3. b+2<4
4. d/f+2
5. d/b+3
6. WR+2
7. f,f+3,4,4 - NC karane na punche, ale  fajnie wrzuca na sciany co pozwala na niezle akcje.
8. f,f+1+2 - jako kara na whiff
9. DES
10.d/f+1,4

3. u/f+4,4 - dobra wybitka karalna na ws+4, juggielek za 54 dmg bez ściany

Mozna z tego wycisnac 57 - uf/4,4 f+2 1,1 d+4,1+2
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2010, 15:13:28 wysłana przez Furb »