Autor Wątek: Testowanie FrameDaty - Zamówienia  (Przeczytany 45373 razy)

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #135 dnia: Maj 12, 2010, 23:33:20 »
Nie mam pojęcia. Najprawdopodobniej coś się wcisnęło, ktoś się spóźnił, zazwyczaj najprostsze rozwiązania są najlepsze. Jedna ukarana -14 przez 15 na setki tysięcy walk w tego tekkena to trochę za mało żeby stawiać teorię że w 0.0001% przypadków z bliska jest to 14 klatkowiec. Równie prawdopodobna jest teoria że barek Anki w 0.0001% jest o klatkę szybszy (dzięki czemu ma o klatkę większe opóźnienie, czyli -15). Póki ktoś nie udowodni testując w spokoju na practice że 14 klatka (patrz 13 klatka z gif'a) trafia to nie ma co robić szumu bo już wiele było "bugów" "randomowej framedaty" "nienaturalnych naturali" (jak jakiś czas temu Devilkowy bob czy bob któregoś z warszawiaków) i prawie zawsze udaje się to tylko w walce i prawie zawsze po przeanalizowaniu wychodzi na to że wszystko jest ok, że frame data nie wariuje, że wszystko można wytłumaczyć złą reakcją, spóźnieniem się, czy nieznajomością.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #136 dnia: Maj 12, 2010, 23:58:49 »
Spróbuję w wolnej chwili po testować ten barek, aczkolwiek do tej pory zawsze wychodziło mi tam -14, nawet pod dziwnymi kątami, pod ścianą itd.

Jakiś czas temu była podobna sytuacja z f+1+2 Leo, Cambion prosił mnie żebym dokładnie to sprawdził bo w mojej FD ten cios figuruje jako i18 a parę razy użył tego z pozytywnym skutkiem do karania ostatniego ciosu z demo paula (-17)

Ostatecznie wyszło na to że f+1+2 jest i18, a wina leżała po stronie przeciwnika który nie trzymał b.



Co do zapalania się postaci na frame analisis to dobrym przykładem nieścisłości jest generic d+4, postać zapala się dopiero w trzeciej klatce od wprowadzenia inputu, jest też bug z normal hitami o którym pisał noodalls, przy niektórych ciosach przeciwnik zapala się dużo wcześniej niż powinien, prawdziwe recovery można odczytać po pasku życia (dotyczy to wersji na PSP, nie wiem jak jest na dużych konsolach) który regeneruje się na practice dokładnie klatkę po rzeczywistym recovery.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #137 dnia: Maj 13, 2010, 07:09:57 »
Ja tam już testowałem barkę, w sumie wiele do testowania nie ma bo ciężko wymyślić dogodniejszą sytuację do tego żeby trafiła klatkę wcześniej jak trafiająca z max bliska i z max bliska pod kątem.

I o jaki bug z recovery chodzi? Przy jakich ciosach? Bo może to wcale nie jest bug tylko po porostu noodlas jest o czymś niedoinformowany, tak jak z tymi fioletowymi iskierkami gdy jest kolizja rzutu ale nie ma jeszcze zasięgu, też myślał że odkrył jakiegoś buga a to jest normalny element systemu of T1.
Generalnie to są 2 podstawowe rodzaje recovery, pierwsze to te przy którym nie można blokować a drugie to te w trakcie którego postać wraca do swojego standardowego stance'a, może blokować ale nie może auto blokować, czyli neutralem.

ZajmaN

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1291
  • Ukryty metal
    • Zobacz profil
    • KLIK
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #138 dnia: Maj 13, 2010, 10:19:14 »
W Życiu bym nie przypuszczał że taka debata z tego wyjdzie . Gif dobry :)  To już niewiem jak to jest ekipa radosnego zajbatsu jest pewna że ten cios z bardzo bliska wybija w 14 no ale w dobie takiej technologi jaką posiada polski backdash.pl widzę że łatwo tą teorie obalić :]

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #139 dnia: Maj 13, 2010, 19:25:13 »
No ale właśnie ta technologia pokazała że jest 14;d.
Przyznaj, nie czytałeś żadnego z tych postów;fff.

AKI_WROC_PL

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
  • ..........
    • Zobacz profil
  • PSN ID: AKI_WROC_PL
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #140 dnia: Maj 13, 2010, 19:54:37 »
Ile klatek ma b+1,2 a właściwie b+1 Paula?

ZajmaN

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1291
  • Ukryty metal
    • Zobacz profil
    • KLIK
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #141 dnia: Maj 13, 2010, 20:18:47 »
Aki :

i12

Ser :

Czytałem  ale ostatecznie to z tej waszej theory fighting wyszło że 15 ;]

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #142 dnia: Maj 13, 2010, 20:22:16 »
d/f+2 ma 15

Trochę człowieka i technika się gubi  :D
Jestem pewny że to ja sie jepłem przy liczeniu.

Aki

Paul

b+1 i12
b+1,2 -12 na bloku, +4 na NH

AKI_WROC_PL

  • Learn to fly
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
  • ..........
    • Zobacz profil
  • PSN ID: AKI_WROC_PL
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #143 dnia: Maj 13, 2010, 22:13:11 »
Danke

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #144 dnia: Maj 22, 2010, 11:14:19 »
jest też bug z normal hitami o którym pisał noodalls, przy niektórych ciosach przeciwnik zapala się dużo wcześniej niż powinien
I jak?
Bo jestem ciekaw a nie chce mi się testować wszystkich ciosów żeby znaleźć 2-3 podobno zbugowane.

Z d+4 jest wszystko w porządku, żadna nieścisłość, po prostu czasami jest 1-2 klatkowy bufor na inne kombinacje jak np d+3+4 u dj'a na które jest około tych 3 klatek na dodanie 3 po wciśnięciu d+4. Tak samo jest setkami innych ciosów tyle że czasami jest to bardziej widoczne, a czasami mniej jak np u alisowego 1+2 gdzie jest 1 klatka tolerancji jak zaczniemy od 2, tak że można wcisnąć 2 i klatkę później +1, zaczynając od jedynki to nie działa.

Dae

  • [Zachodniopomorskie]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1597
  • Płeć: Mężczyzna
  • BLAME!
    • Zobacz profil
    • DaeDraug na YouTube.com
    • Email
  • PSN ID: DaeDraugPL
  • Skąd: Net Sphere
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #145 dnia: Maj 24, 2010, 23:36:58 »
Komp mi padł, dopóki nie zrobię modernizacji nie jestem w stanie niczego więcej sprawdzić a stare nagrania powywalałem (zrobiło się tego +20gb)

Z tego co pamiętam to ostatnią rzeczą z którą tak miałem było b+2 albo samo d/f+2 Yosha.

Biorę powiedzmy tego Yosha (to tylko przykład!) trafiam przeciwnika na practice b+2 (też przykładowo, nie pamiętam czy akurat z tym ciosem tak było) i powiedzmy że przeciwnik zaciemnia się na 7 klatek, potem robi się jasny ale mimo to nie może działać jeszcze przez powiedzmy 4 klatki.

Nie wiem nawet czy to co opisałem to bug, raczej nie bo nie jest to nieregularność systemu czy jakaś anomalia, nie znam się aż tak na systemie, w każdym razie w takich przypadkach kierowałem się metodą z paskiem życia którą sugerował noodalls.

Może rzeczywiście jest to recovery do normalnego stance'a, ale sęk w tym że w takich przypadkach cios na FD (powiedzmy "niezawodna" inatekken :F :F) ma prawie zawsze te same wartości na NH i CH co potwierdza się przy testach z udziałem drugiego gracza, a w przypadku CH postać jest ciemna przez cały czas (w moim przykładzie przez 11 klatek).

Zazwyczaj tyczy się to pojedynczych ciosów z jakiś dłuższych kombinacji.

Jak tylko będę miał możliwość techniczną postaram się to udokumentować, chętnie poznam twoją opinię bo ja jestem zbyt "zielony" żeby rozstrzygać w czym rzecz.

Jeszcze raz podkreślam że noodalls pisał o tym dopiero w kontekście sprawdzania FD na PSP, możliwe że na durzych konsolach taka sytuacja nie zachodzi.

Tundra

  • Gość
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #146 dnia: Maj 25, 2010, 00:06:35 »
Jakbys mogl sprawdzic, dla mnie jak bedziesz mogl ile klatek ma cd+1 Boba. Bo hmm rozne wersje juz widzialem.

CheeseOfTheDay

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 2387
  • Płeć: Mężczyzna
  • FraudOfTheDay;f
    • Zobacz profil
    • YouTube
    • Email
  • Skąd: Cheeseland
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #147 dnia: Maj 25, 2010, 00:16:12 »
No, no. Wiesz możliwe że jest tam coś co można tam zdziałać, ja na youshu się nie znam ale może być np przytrzymany tył i yosh do czegoś wchodzi.
Podobnie jest z d+1/FC+1 większości postaci. Niby zwykłe d+1 i nic tam nie można zrobić, a postać przez całe exe i część recovery się świeci, niby coś jest nie tak. No ale wszystko jest w porządku bo to świecenie tutaj pokazuje nam że ten cios ma właściwości "pseudo fc recovery" jakby można było to tak nazwać.
Co to oznacza? To oznacza to że możemy przez całe to świecenie od początkowych klatek exe do końcowych klatek recovery, wbufforować sobie cc, pykając lub przytrzymując f, i postać momentalnie po zakończeniu recovery wstanie, nie będzie miała możliwości zrobienia ws'a, wszystkie ciosy będą szły ze stojaka. D+2 czy d+4 już tak nie mają.

Cambion

  • [Warszawa]
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1767
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tackle Hunter
    • Zobacz profil
  • PSN ID: Cambion85
  • Skąd: Warszawa
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #148 dnia: Maj 25, 2010, 02:23:43 »
Co to oznacza? To oznacza to że możemy przez całe to świecenie od początkowych klatek exe do końcowych klatek recovery, wbufforować sobie cc, pykając lub przytrzymując f, i postać momentalnie po zakończeniu recovery wstanie, nie będzie miała możliwości zrobienia ws'a, wszystkie ciosy będą szły ze stojaka. D+2 czy d+4 już tak nie mają.
Kurde to samo miałem sprawdzając dziś oki do Wanga po B! d+2, robie d+1 na wstających co podnosi ich na juggla i potem od razu moge zrobić f+1 bez żadnego cc. Cool! 8)

Hejt

  • Moderator forum
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1483
  • Płeć: Mężczyzna
  • EdgeLord
    • Zobacz profil
    • Email
  • Skąd: Starożytna Szkoła Wpierdolu
  • Steam ID: Hejt
Odp: Testowanie FrameDaty - Zamówienia
« Odpowiedź #149 dnia: Maj 25, 2010, 11:12:08 »
Huh, ja to zauważyłem dopiero przedwczoraj, grając z Primo w T5 - Jackiem po d+1 robiłem f+1 i siedziało normalnie. :P